Mitä elitistit katsovat?

Goose 6.9.2004 14:03
Driver katsoin muistaakseni nejättä kertaa yrittäen ymmärtää, miksi jengi pitää siitä.

Keskitasoa huomattavasti paremmat takaa-ajot ja ihan asialliset autot mukana. Ryan O`Neal ja Bruce Dern ovat vallan mainioita. Ja kuten sanoitkin Isabelle Adjani vangitsee. Ehdottomasti Hillin parhaita.
Zzz 6.9.2004 14:07

Festen

The Fly

Mystic River

Kill Bill vol. 2

Boogie Nights

The Station Agent

To Have and Have Not

Les Triplettes de Belleville
Jumbu 6.9.2004 15:20
Patrice Leconte: La fille sur le pont (VHS) Ranskalainen taidejutska melko tylsällä lopulla. Paradis ja Auteuil hoitavat hommansa hyvin.

Benito Zambrano: Solas (DVD) Periaatteessa ihan hyvin tehty draama, mutta jätti jotenkin kylmäksi. Olen kai väärää sukupuolta.

Alfred Hitchcock: Revitty esirippu (DVD) Hitchin huonoimpia. Julie Andrews ärsyttää.

Fernando Colomo: Star Knight (DVD) Kinski noitatohtorina, Fernando Rey juonittelevana pappina, Harvey Keitel typeränä ritarina, joku espanjalainen lauluja avaruusolentona ja 80-luku. thumbsup.gif

Jarmo Lampela: Joki (DVD)(RE) 2000-luvun paras suomalainen elokuva.

Tapio Piirainen: Nyrölä 3 (TV) Ihan hauska, ainakin paikoitellen.

Frank Pierson: Lopullinen ratkaisu (TV) Hyvin näytelty ja mukaansa tempaava. (Muuten, hyvä esimerkki nimen suomennoksesta, joka on parempi kuin alkuperäinen (eli Conspiracy)).

Alfred Hitchcock: Topaz (DVD) Mainettaan parempi vakoilujännäri. Käsittelee samaa teemaa kuin Revitty esirippu eli vakoilun likaisuutta. Frederick Stafford näyttelee jäykästi hiukan bondmaista sankaria.

Ingmar Bergman: Paholaisen silmä (DVD) Bergmanin komediaa. Tykkäsin.

Michael Moore: Fahrenheit 9/11 (Bio Rex Kajaani) Olen hyvin pitkälti tätä mieltä.

Michael Powell: Punaiset kengät (TV) Oikein mainio.

Alfred Hitchcock: Varkaitten paratiisi (DVD) Grace Kelly hehkuu. Olisinpa jo 50-vuotias niin kaikki kauniit parikymppiset neitokaiset yrittäisivät iskeä minua.
Marienbad 6.9.2004 17:50

Packard: Reflections of Evil

Gans: Crying Freeman

Nakata: Ringu 2

Tsuruta: Ringu 0

Winner: Dirty Weekend

Dallamano: La Polizia chiede aiuto

Coppola: The Godfather

Coppola: The Godfather II

Bond III: Def by Temptation

Chappelle: Halloween – The Curse of Michael Myers (prt six)
Ilja Rautsi 6.9.2004 22:44

Epämääräisesti viime ajoilta:

Dvd:

Tabu- **** Olipa hyvä ja omintakeinen.

The Visitor- * Shatnerin ohjaama digivideokalkkuna avaruusoliosta.

Dune- * 1/2 Yritystä tunnin verran, sitten painostettiin lopettamaan hirvitys kesken. Olen toki katsonut aiemmin, kyseessä siis pitempi versio.

Vhs:

Tämä intohimon hämärä kohde- *** 1/2

The Magical Mystery Tour- * Toiminee paremmin jos saisi samoja aineita kuin Beatlesit

Extra Terrestrial Visitors- *(***) Taas kerran, Mein Gott mikä kalkkuna.

Teatteri:

Lapsia ja aikuisia- *** Hyvin näytelty mutta tv- mäistä ilmaisua eikä paljon omaperäisyyttä.

Luther- ** Puiseva, puiseva, puiseva. Tuomittu pitkästyttämään koululaisia uskonnontunneilla ikuisesti. Joseph Fiennes todistaa taas olevansa se suvun vähempilahjainen.

Huono kasvatus- **** Almodovar on hyvässä vedossa ja jatkaa elokuvallisemmalla linjallaan.
sorsimus 7.9.2004 08:26

A Margheriti:

Koodinimi villihanhet (VHS), Paras viidakkosotaleffa ikinä. Mikä ei vielä kerro mittään. Olihan siinä Kinski. **

S. Chomet: Bellevillen kolmoset (DVD), Kiva. Hyvä tunnelma. Paikoitellen aika väkinäistä surrealismia. Ei liian pitkä. Ajoittain mukavan epäkorrekti. Vahvasti Delicatessenin- omainen. ***+

A. Cuaron: Harry Potter ja Azkabanin vanki (Leffassa), Sarja paranee. Hieman pelottavampi ja aikuismaisempi kuin edeltäjänsä. Ylipitkä, though. Kersat ärsyttää edelleen. ***-

Ei tule enempää mieleen.
Ari 7.9.2004 09:38

Kotona / DVD:

Wolf man, 1941

Frankenstein meets the wolf man, 1943

She-wolf of London, 1946

The Bounty, 1984

Gun & Rose, 1992

King Solomon's mines, 1937

P.S.

Driver on tylsä
Antti Tohka 7.9.2004 09:43
Ari (7.9.2004 07:39)
P.S.

Driver on tylsä

Mä olen ihan saletti, että ainoastaan autofetisti Goose diggaa elitisteistä tästä elokuvasta. O'Neal on kyllä cool, mutta johtuuko se siitä, että se on kokoajan niin pajareissa vai mistä. Dern on ok, vaikka välillä menee hieman yli. Hänen hahmonsa on kaikessa epäuskottavuudessaankin mielenkiintoinen.
Artisan 7.9.2004 10:27

Driver on tosiaankin helvetin tylsä. Kaikkien kehujen jälkeen katsoin sen joskus aikoinaan toiseenkin kertan, ja se oli silti edelleenkin tylsä.

Romero 7.9.2004 11:11
Antti Tohka (7.9.2004 08:44)
Mä olen ihan saletti, että ainoastaan autofetisti Goose diggaa elitisteistä tästä elokuvasta.

Väärässä olet. Minustakin Driver on kelpo elokuva, eikä välttämättä edes ajettavana olevien rassien takia vaikka takaa-ajokohtaukset ovatkin taiten tehty. Eniten minua viehättää itse keikkakuskin hahmo, onhan se cool mutta enemmän puntarissa painaa kaverin täydellinen omistautuneisuus "työlleen" ja kaiken muun elämän täydellinen puuttuminen.
Korson Antti 7.9.2004 11:18

tämä on näitä mitä olen joskus nähnyt alaikäisenä teatterissa ja tehneet silloin ison vaikutuksen. kokemus on opettanut että niitä ei juurikaan kannata tsekata uusiksi koska 9/10 kerrasta tuottaa pettymyksen. kuppaisella 80-luvulla Driver tuntui poikkeavan radikaalisti kaavasta päähenkilöidensä takia

Jamais 7.9.2004 11:39

Selventäkääs te viisaat onko Driver-pelillä jotain tekemistä tuon Hillin elokuvan kanssa? Ainakin sen juoni kuulostaa kovin tutulta. Joka tapauksessa kyseisestä pelistäkin on tekeillä elokuva. Jos se ei riitä niin miksei samantien tehtäisi Hillistä remake ja siitä jälleen peli jne.

Romero 7.9.2004 14:25
Jamais (7.9.2004 10:40)
Selventäkääs te viisaat onko Driver-pelillä jotain tekemistä tuon Hillin elokuvan kanssa? Ainakin sen juoni kuulostaa kovin tutulta.

Jos itse aihealuetta eli kaahausta ei oteta lukuun niin yhdistävät tekijät ovat aika etäisiä: Pelissä (kyseessä siis ykkösosa) kuski on joko undercover-poliisi tai poliisin palkkaama myyrä – en juuri nyt muista kumpi – ja tarinan juoni täysin erilainen pitäen sisällään rikollisliigan murentamista ynnä muuta vastaavaa. Toki noista saattaa löytää joitain hyvin pieniä yhtäläisyyksiä kuten ykkösosan alun "driving test" mutta nekään eivät ole täysin samankaltaisia, ja elokuvan tärkeimpiä tapahtumia kuten esimerkiksi piinaavaa varastohallissa tapahtuvaa piiloleikkiä ei ole sisällytetty peliin. Muistelisin lukeneeni jostain taannoisesta pelintekijöiden haastattelusta että he ovat koettaneet keittää aikaansaannoksensa kokoon useampien kaahauselokuvien tärkeimpien tekijöiden perusteella, ja tämä näkyy mm. tapahtumapaikkojen valinnoissa (San Fransisco, vrt. Bullitt). Jossain tehtävässä pääsi muistaakseni ajamaan Starskyn ja Hutchin autolla.

Driver 2 jatkaa tarinaa saman päähenkilön varassa mutta viimeisetkin yhtäläisyydet loistavat poissaolollaan, pelaajaparkaa riepotellaan Yhdysvalloista Kuubaan enkä ainakaan itse ole huomannut mitään sen kummempia viittauksia mihinkään elokuviin. Sarjan kolmatta osaa en ole nähnyt joten siitä en osaa kertoa mitään.
Jamais 7.9.2004 14:40

Kiitokset selventävästä vastauksesta! Peli kuulostaa kekseliäämmältä kuin kaikenmaailman needforspeedit. Ilmeisesti kokeilemisen arvoinen.

Romero 7.9.2004 14:52
Jamais (7.9.2004 13:41)
Peli kuulostaa kekseliäämmältä kuin kaikenmaailman needforspeedit. Ilmeisesti kokeilemisen arvoinen.

No joo, molemmat kestävät yhden läpipelaamisen, mutta sen jälkeen niistä ei sen kummemmin uusia viihteellisiä arvoja löydy muutamia pelisuorituksesta riippuvia juonenhaarautumia ja kakkosen paria kätkettyä extrajujua lukuunottamatta. Kakkososahan pitää sisällään lisäyksenä pelkkään kaahaamiseen myös autojen varastelun joka tuo peliin ihan mukavan lisän, mutta samalla hieman kehittyneempi detaljitaso laittaa toisinaan Playstationin sen verran kyykkyyn että tahmaaminen ärsyttää – ykkönen on huomattavasti sujuvampi toimivuudeltaan ja näinollen tuo mukanaan myös enemmän ajamisen iloa.

Kolmatta osaa on haukuttu aika roimasti lähinnä kävelyosuuksien vuoksi, mutta kyllä sekin on testattava kunhan saan joskus laitatettua PS2:n kuntoon: Ainakin kuvien perusteella näyttää melkoiselta eye candylta mutta lieneekö sitten syvällisyydeltään sen kummempi kuin GTA:tkaan.