13.6.2006 13:17
JMustonen = suippokorva
No joo, sanon vain että tässä on esimerkki elokuvasta, joka minusta epäonnistuu kaikessa mitä se yritti (tai ehkä yritti), mutta jonka sisällölle löytyy silti perustelevia puolustajia. Ihmeellinen on elämä. Kuten toitotin jo edellä, luulen että monien myöhäis-Fulcin arvostajien kiltteys perustuu Fulcin suurehkoon asemaan genressä ja tässä alakulttuurissa. Jos joku 80-luvulla uransa aloittanut urpo olisi ohjannut elokuvat Sweet House of Horrors, Touch of Death tai Demonia, luulisin että ne olisivat vaipuneet syvälle tv-elokuvien unholaan.
Omasta mielestäni Fulcin viimeinen päivänvaloa kestävä elokuva on vuoden 1987 Aenigma, jossa on vielä sitä tunnelmallista taituruutta kuin Beyondissa tai Zombiessa. Lähes kaiken tämän jälkeen tehdyn olen nähnyt ja luokattomaksi todennut. Olin aikoinaan hyvin innostunut Fulcista ja hankin mammuttimaisen, Fulcin koko uran yksityiskohtaisesti kuvaavan The Opuksen, jonka kirjoittaja ei turhaudu edes noita kyseenalaisia myöhäistöitä arvioidessaan.
Thihihii...!
SpoileriTämä tuskin avautuu kenellekään...
Spoileri
Lausehan pätee ihan yleisestikin, mutta toki kuvaavimmin alkuperäisessä asiayhteydessään.