Mitä elitistit katsovat?

JaJa 26.10.2004 16:36
Kalle Kinnunen (26.10.2004 14:05)
Täällä on käynnissä dokumentti-sanan uudelleenmäärittely. Siis please kertokaa mulle mikä tekee Manson Familystä dokkarin? Tai mikä on "tositapahtumiin perustuva dokkari"? Oliko esim loppukohtaus dokumenttimateriaalia? Tai mikään sitä ennen?

Niin eihän se Manson Family tietenkään dokkari ollut. Todennäköisesti kukaan ei niin olettanutkaan, vaikka siinä sattui noin lukemaan (vaikkei olisi itse elokuvaa nähnytkään). Tuo sinun reaktiosi on kuitenkin ns. pilkunnussintaa.

Eikö olisi jo aika palata aiheeseen...
Young Hova 26.10.2004 16:46
JaJa (26.10.2004 16:37)
Niin eihän se Manson Family tietenkään dokkari ollut. Todennäköisesti kukaan ei niin olettanutkaan, vaikka siinä sattui noin lukemaan (vaikkei olisi itse elokuvaa nähnytkään).

Näin se homma etenee. Talo on auto. Ilta-sanomat on pullonkorkki. Nenäapina on pahvilaatikko. Mutta kala onkin mittanauha.
JaJa 26.10.2004 16:52

No jos kerran niin sanot.

Bad Rain 26.10.2004 17:17
iljalumpsis (26.10.2004 14:08)
Ai se oli snuffia.

Snoofya.
JaJa 26.10.2004 19:19

Tim Burton:

Vincent

Lyhytanimaatio vuodelta 1982. Brilliant!

Alejandro González Iñárritu: 21 Grams

Kaikkien kehujen jälkeenkin tämä onnistui yllättämään positiivisesti. Sean Penn, Naomi Watts sekä Benicio Del Toro loistavat rooleissaan.

Alejandro Jodorowsky: Santa Sangre

Edelleen erinomainen ja kaunis.

Lamberto Bava: The Ogre (La Casa dell'orco)

Paikoitellen hyvä, mutta Lamberton kyvyttömyys näkyy selvästi. Paolo Malco ilman partaa.

Chris Seaver: Mulva: Zombie Asskicker

Ääääh. Tuskin niin pahasti päissään voi edes olla, että tästä nauttisi.

Hiroyuki Morita: The Cat Returns (Neko no ongaeshi)

Hieno ja viihdyttävä. Suunnattu selvästi nuoremmille kuin esim. Henkien Kätkemä, joten mitään kovin ihmeellistä sisältöä ei tässä ollut. Jännitys puuttui.

Dario Argento: The Card Player (Il Cartaio)

Totta. Tämä on Argenton huonoin tähän mennessä. Siis jopa huonompi kuin Phantom of the Opera (Il Fantasma dell'opera). Uskottavuus puuttuu täysin. Oikeastaan tästä puuttuu melkein kaikki se, minkä Argento parhaiten osaa. Peukut pystyyn kolmannelle äidille.

Steven Shainberg: Secretary

Virkistävällä tavalla erilainen draamakomedia. Maggie "Jaken sisko" Gyllenhaal sopii pääosaan todella hyvin.

Bryan Singer: X2

Jopas jotakin. Tämä oli hyvä.

Alex Chandon: Pervirella

Erittäin viihdyttävää halpismeininkiä. Miksi Warbeckiä ei koskaan otettu Bondin rooliin? Siinä olisi ollut ihmettelemistä.

Ei ollut dokkareita tällä kertaa, joten KK ei pääse kuittailemaan. cool.gif
Young Hova 26.10.2004 19:21
JaJa (26.10.2004 19:20)

Erittäin viihdyttävää halpismeininkiä. Miksi Warbeckiä ei koskaan otettu Bondin rooliin? Siinä olisi ollut ihmettelemistä.

Homot ei kai kelpaa Bondeiksi, ymmärtäähän sen.
JaJa 26.10.2004 19:23
Kalle Kinnunen (26.10.2004 18:22)
JaJa (26.10.2004 19:20)

Homot ei kai kelpaa Bondeiksi, ymmärtäähän sen.

Jep, tuskinpa miestä muutenkaan on siihen hommaan harkittu.
k-mikko 26.10.2004 20:38
JaJa (26.10.2004 15:37)
Todennäköisesti kukaan ei niin olettanutkaan, vaikka siinä sattui noin lukemaan (vaikkei olisi itse elokuvaa nähnytkään).

Ihan asiallisesti: Ennen Manson Familyn näkemistä tiesin sen Jim Van Bebberin vuosikausia tekemäksi elokuvaksi. Ja hetken nytkin erehdyin luulemaan haastatteluja aidoiksi. Sen siitä saa kun tehokkaasti välttää lukemasta liikaa uusista elokuvista.

Siitä olen samaa mieltä edelleen, että Warbeck olisi ollut hyvä Bond vaikka onkin turhan pienen näköinen, mutta eipä Moorekaan uskottava ollut.

Edit: en siis tiennyt elokuvasta mitään muuta kuin ekan lauseen verran.
Goose 26.10.2004 20:54
mutta eipä Moorekaan uskottava ollut

Olipas! Vuosien 73-85 välille Moore oli ainut oikea vaihtoehto Bondiksi.
Artisan 26.10.2004 21:46

Katsoin juuri äsken uuden anamorfisen The Thingin välittömästi sen jälkeen kun olin saanut muovit päältä revittyä. Olipas se taas erinomainen. Ja Happy Birthday to Men brittilevykin tuli, tämähän on kuin olisi nuori jälleen.

MiR 27.10.2004 11:29
Goose (26.10.2004 20:55)
mutta eipä Moorekaan uskottava ollut

Olipas! Vuosien 73-85 välille Moore oli ainut oikea vaihtoehto Bondiksi.

Niin, Moore olisi kyllä saanut lopettaa Bondeilunsa jo vuoden 1983 Octopussyyn. Kaksi vuotta lisää ehti omasta mielestäni ikäännyttää äijää jo hieman liikaa.
JaJa 27.10.2004 11:38
k-mikko (26.10.2004 19:39)
Ihan asiallisesti: Ennen Manson Familyn näkemistä tiesin sen Jim Van Bebberin vuosikausia tekemäksi elokuvaksi. Ja hetken nytkin erehdyin luulemaan haastatteluja aidoiksi. Sen siitä saa kun tehokkaasti välttää lukemasta liikaa uusista elokuvista.

Itse en tiennyt elokuvasta oikeastaan mitään ennen sen näkemistä ja hetken luulin itsekin joidenkin haastattelujen olevan autenttista materiaalia. Dokkari-sanan käyttö johtuikin siis joidenkin kohtien dokumenttimaisuudesta. (myöhemmin muutin sanan fake-dokkariksi...) Selvennykseksi laitoinkin vielä, että perustuu tositapahtumiin.

KK:n reaktio meni ainakin minulla yli ymmärryksen ja varsinkin siitä seuranneiden postausten tarkoitus.

Anyway, hieno elokuva.
Goose 27.10.2004 11:46

Penn:

Target VHS

Ei ohjaajan eikä Hackmanin parhaimmistoa mutta kelpo rymistelyä Euroopassa ajalta jolloin DDR ja KGB olivat vielä voimissaan. Kylläpä se kuulostaa tosi kaukaiselta.

Graham: Thief VHS

Yllättävän napakka TV:lle tehty pieni rikoselokuva. Dick Crenna ja Angie Dickinson hyviä mutta parasta antia olivat Cameron Mitchell ja Robert Webber.

Elokuvan loppu vetää jalat alta. Fix-kasetin kansikuva yllättäen ei ole elokuvasta vaikka Richard Crenna siinä onkin-taitaa paremminkin olla Rambo II:sta. Oli ne loistavia nuo markkinointi kikat.

Mamet: Spartan DVD

Farrelly Brothers: Stuck On You DVD

Oikein viihdyttävä elokuva. Aamuyön tunteina nauratti useampaankin otteeseen. Juuri, kun olin toipunut Eva Mendesistä sitten Out of Timen tässä hän on vielä kuumempana. dribble.gif

Ramis: Club Paradise VHS

Kukapa ei haluaisi Suomen syksystä lähteä Karibialle lepäämään. Alkoholia ja reggea musaakkia-heinää en pössyttele. Muutama hauska kohtaus muuten varsin ohuessa tarinassa. Rick Moraniksen ja Eugene Levyn Miami Vice lookit ovat ylivetoja.
Young Hova 27.10.2004 12:12
Goose (27.10.2004 11:47)
Farrelly Brothers: Stuck On You  DVD

Oikein viihdyttävä elokuva. Aamuyön tunteina nauratti useampaankin otteeseen. Juuri, kun olin toipunut Eva Mendesistä sitten Out of Timen tässä hän on vielä kuumempana.  dribble.gif

Mendesin rinnat tässä elokuvassa ovat tosiaan ihan järjettömät. Tsiisus. Ne ovat oikeastaan tärkein lavaste ja ehkä muutenkin kaikista inspiroivin elementti. Mikä tosin kertoo muun elokuvan laadusta jotain.
Young Hova 27.10.2004 12:16
JaJa (27.10.2004 11:39)
Itse en tiennyt elokuvasta oikeastaan mitään ennen sen näkemistä ja hetken luulin itsekin joidenkin haastattelujen olevan autenttista materiaalia. Dokkari-sanan käyttö johtuikin siis joidenkin kohtien dokumenttimaisuudesta. (myöhemmin muutin sanan fake-dokkariksi...) Selvennykseksi laitoinkin vielä, että perustuu tositapahtumiin.

KK:n reaktio meni ainakin minulla yli ymmärryksen ja varsinkin siitä seuranneiden postausten tarkoitus.

Selvitetään nyt sitten sen verran, että koska kyseessä ei missään tapauksessa (edes siinä, että sekoilun lomassa olisi ollut oikeita haastatteluja) ole dokkari sen enempää kuin Terminator kakkonen on dokkari, sanavalintasi on yhtä järkevä kuin jos kutsuisit T2:sta dokumentiksi. Ja yhtä hyvin sitten voisi kutsua autoa taloksi. Tai pyytää luotia päähän kun todellisuudessa haluat lisää kahvia. Tai... Ehkä pointti menee perille, ehkä ei.