Mitä elitistit katsovat?

funkstörung 21.1.2004 14:34
Living Dead Girl (VHS)

Paska.

Into The Mirror (DVD)

Kuinka käy arkkitehdiltä uranvaihto elokuvaohjaajaksi? Ihan hyvin näemmä, vaikka Into the Mirror onkin alkuasetelmiltaan perinteisen kliseinen.

Alkoholisoitunut ex-kyttä traumoineen yrittää saada selvyyttä elämäänsä ja ostoskeskusta piinaaviin kuolemantapauksiin. Kummituskauhun ja murhamysteerin kautta metakauhuun heijastava Into the Mirror on Visuaalisesti uskomattomia kohtauksia pinnalta, toisella puolen jotain ihan muuta. Ei ihan mutta melkein.

Ukkonen & Rare Exports (TV & Quicktime)

Ukkonen on ylipitkä ja amatöörimäisen kehno räpellys. Rare Exports hieman parempi, mutta jälleen samat vanhat periviholliset ylipituus ja liiallinen selittelyt meinaavat tuhota koko jutun. Híenosti kuvattu, Jean-Noel Mustoselle pisteet kotiin.

Sex is Zero (DVD)

Pikkupervo yliopistosekoilu, joka äityy turhan vakavaksi loppua kohden. Jos siirappi ei haittaa niin tarjolla on ihan kivasti tissejä ja käsittämätön määrä runkkaus-aiheista tilannekomediaa.

A Wind Named Amnesia (VHS)

Kovasti kehuttu anime osoittautuikin valtavaksi pettymykseksi.

Natural City (DVD)

Ulkoisesti puitteet ovat enemmän kuin kunnossa, mutta sisältö puolella mennään metsään. Blade Runnerin juonta, kuvastoa ja tematiikkaa häpeilemättömästi lainaava Natural City ei uponnut koeyleisölle alkup. muodossaan eikä viilattuna teattereissa. Ei kovin hyvä.

Narc (DVD)

Hyvähkö.

School Day of the Dead (DVD)

Scambox hyppää aasiabuumiin mukaan valitettavan huonolla menestyksellä. Pikaisen rahan toivossa julkaistu School Day of the Dead on paska murhamysteeri, jolla ei ei ole mitään tekemistä kauhun kanssa vaikka takakansi niin väittääkin. Käsittämättömän typerän juonen lisäksi elokuvaa on siunattu huonoilla näyttelijöillä. Aikuiset vetävät roolinsa ihan ok, mutta nuoret, oi vittu, mitä lähiöteatterimeininkiä!

Scamboxin DVD:n kuvanlaatu on uskomattoman paska. Kohinaa, ghostingia, kuvan sumeus on luokkaa kolmen promillen känni ja kaikenlisäksi VHS-siirrolta vaikuttavaan kuvaan on lätkäisty EE:tä ikäänkuin kaupanpäällisiksi. Hyi vittu! Onko se nyt niiiin vitun vaikeata julkaista näitä aasialaisia elokuvia edes siedettävällä kuvanlaadulla?
Romero 21.1.2004 16:01
sorsimus (5.1.2004 11:05)
Living dead girl (VHS), Fascination oli positiivinen ylläri, Living dead girl armotonta paskaa. *

funkstörung (21.1.2004 14:35)
Living Dead Girl VHS

Paska.

Minua rupesi uteloittamaan: Mikä tässä teidän mielestänne mätti?

Antti Vanhala (20.1.2004 22:16)
Yksityiskohdat ovat tosiaan hämärän peitossa mutta kaipa tuo UK-julkaisu (johon olen itsekin törmännyt vaikken elokuvaa ole nähnyt) on vain yksinkertaisesti jokin moka, sen verran vakuuttavasti esim. Tähtivaeltajan Hammer-artikkelissakin korostettiin ettei elokuvalla ole yhtään mitään tekemistä Hammerin kanssa (syytä ei mainittu).

En tiedä mistä kusetuksesta tässä oikein loppujen lopuksi on kyse, mutta vituttaa etten itsekään älynnyt asian oikeaa laitaa vaikka olen koettanut näihin Hammerin touhuihin paneutua. Oli tässä kuitenkin se hyvä puoli että nyt voin haukkua tuota leffaa hyvällä omallatunnolla laugh.gif
Yotsuya 21.1.2004 16:31
iljalumpsis (21.1.2004 13:18)
Yhdeksännessä portissa Skeletorin hissikoodi on 666.

Tästä saattoi alusta asti päätellä että äijä oli säälittävä wannabe joka ei tajunnut menosta paljon mitään. Carso (Depp) oli true vaikkei sitä itse ymmärtänyt ennen kuin ihan lopussa.
Spaddu 21.1.2004 16:39

Lisätään vielä, että 9. portin vikan piirroksen (ilmestyskirjan?) pedolla ratsastava nainen näytti täysin Seigneriltä, mikä – kuten naisen haaravälin näkyminen – oli myöskin elokuvaa varten keksitty (ei ollut kirjassa).

funkstörung 21.1.2004 17:32
Romero (21.1.2004 16:02)

Kaikki. Living Dead Girl oli paskasti "kuvattu" ja paskasti "ohjattu". "Näyttelijät" olivat paskoja ja "Leikkaus" oli paskaa. Jossain sammumispisteen jälkeisessä humalassa toi olisi voinut olla jopa katsottavaa materiaalia mutta selvinpäin Living Dead Girl oli viihdyttävyydessään jotain juurihoidon ja auton alle jäämisen luokkaa.
G.P.O. 22.1.2004 08:24
Romero (21.1.2004 17:02)
sorsimus (5.1.2004 11:05)
Living dead girl (VHS), Fascination oli positiivinen ylläri, Living dead girl armotonta paskaa. *

funkstörung (21.1.2004 14:35)
Living Dead Girl VHS

Paska.

Katsoin Living Dead Girlin joitain vuosia sitten ja se oli oikeasti kammottavimpia elokuvakokemuksia ikinä. Kaikin puolin kotivideotasoista pelleilyä, jonka jälkeen oli huono olo ja vitutus siitä, että olin oikeasti ostanut elokuvan itselleni. Onneksi sain myytyä eteenpäin. Living Dead Girl oli ensimmäinen näkemäni Rollin-leffa ja sen jälkeen en ole uskaltanut äijän tekeleisiin koskea.
Tomi Pulkki 22.1.2004 09:02

Rollin teki parhaat elokuvansa 70-luvun alkupuolella, Living Dead Girl on niistä vain kalpea aavistus vaikkei se minusta aivan NOIN surkea olekaan. Katsokaa Les Demoniaques, Levres de sang tai 70-luvun lopun tuotannosta vaikkapa Les Raisins de la mort tai Fascination. Vaatiihan se tietynlaista mielenlaatua että Rollin iskee aivan täydeltä laidalta.

Yotsuya 22.1.2004 11:59
Spaddu (21.1.2004 17:40)
Lisätään vielä, että 9. portin vikan piirroksen (ilmestyskirjan?) pedolla ratsastava nainen näytti täysin Seigneriltä, mikä – kuten naisen haaravälin näkyminen – oli myöskin elokuvaa varten keksitty (ei ollut kirjassa).

Leffan piirrokset olivat paljon parempia kuin kirjan, erot olivat oivaltavampia ja korostivat Corson initiaatiota joka siis muistaakseni puuttui kirjasta kokonaan. Polanskin muokkaus kirjasta leffaksi on nerokas.
k-mikko 22.1.2004 13:21

Living Dead Girl

Voinkin jatkaa norsunluutuolilla omassa elitismissäni paistattelua ja muiden elokuvamaun viallisuuden ihmettelyä. Vaikka usein Rollinin 70-luvun alun elokuvia hehkutetaankin, niin näkemistäni kymmenen vuotta myöhemmät, Living Dead Girl ja Night of the Hunted, ovat ne parhaimmat.
Tomi Pulkki 22.1.2004 13:34

Eikös Raisins de la mort ole vuodelta ‑78 tms.? Se lienee oma Rollin-suosikkini Les Demoniaquesin ja Fascinationin ohella. En niistä ihan alkupään jutuista hirveästi innostunut, mitä nyt La Vampire Nue (jonka saksankielinen dubbi taisi 70-luvun alussa kiertää Suomeakin nimellä Alaston Vampyyri) on viehättävän tärähtänyt. Uusiokatseluun pitäisi herran tuotanto ottaa.

Romero 22.1.2004 13:44

Minun kohdalleni ei ole sattunut vielä yhtä ainutta Rollinin leffaa josta en olisi pitänyt. Sama pätee tosin myös Francoon joten luultavasti minut on pudotettu pienenä päälleni.

JMustonen 22.1.2004 15:01

Franco-innostustua on vaikea ymmärtää. Rollin taasen on aina jakanut mielipiteitä, joten tämän tapainen keskustelu oli odotettavissa. The Living Dead Girl on säväyttänyt joka katsomisella ja jättänyt aina surullisen olon. Loistava leffa.

Tomi Pulkki 22.1.2004 15:39

Ai, Francoko ei sitten jaa mielipiteitä? Itse olen herran tuotannosta nähnyt ehkä viitisenkymmentä teosta, laatu vaihtelee rankasti mutta niissä pahnanpohjimmaisissakin on outoa kipinää.

sorsimus 22.1.2004 15:50

Itse olen nähnyt vain Living dead girlin ja Fascinationin, ja kyllä niillä on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Fascination on kauniin eteerinen ja jollain pervolla tavalla "arvokas" elokuva, joka toimii kokonaisuutena hyvin. Se on sitäpaitsi sopivan mittainen aiheeseensa nähden. Etenkin alku on jopa hieman Greenawayn mieleen tuova. Loppua kohden tämäkin kyllä urautuu hieman perinteisemmille (lue: huonommille) urille.

Living dead girlstä puuttuu kaikki Fascinationin visuaalisuus. Se on ruman ruskea alusta loppuun. Sen lisäksi sen tarina häviää kiinnostavuudessaan Fascinationille selvästi ollen aika basic- moneen kertaan nähty jutska. Living dead girlissä parasta on kuitenkin se loppuratkaisu, joka hieman nostaa leffaa pahnan pohjilta. Kuitenkin mielestäni se on ylipitkä ja tylsä leffa.
Yotsuya 22.1.2004 17:22

Living Dead Girl on ainoa Rollin josta en muista pahemmin säväreitä saaneeni, Frissons du Vampires täytyy nostaa R:n top kolmoseen, se on niin pulp.