21.1.2005 00:14
Jan Koenen: Blueberry (DVD) Tää on varmaan niitä leffoja, jotka pitäisi varmaan katsoa isolta kankaalta. Maisemat ja huumehöyrykuvat näyttäisivät paremmilta. Vähän ylipitkä. Michael Madsen veti kyllä hyvin madsenmaisen roolinsa. **½
Joku möylä: Jawbreaker (TV) Kattelin kyllä aika tuubassa, mutta uskallan silti sanoa, että melkoista paskaa. Pam Grierin cameokin on tylsä. *½
James Glickenhaus: The Exterminator (DVD) Rautaa. Nyhverön näköinen kostaja tosin. ****½
Mike Nichols: Carnal Knowledge (DVD) Ilmestyessään tämä oli varmaankin aika rankka juttu ja miksei vieläkin. Muutama herkullinen hetki. Jack Nicholson kyllä taitaa räyhäämisen. ***½
Terence Young: Cold Sweat (VHS) Takakansitekstissä ratsastettiin Charles Bronsonin vigilanteimagolla, vaikka leffa oli kaikkea muuta. Loppu oli vähän mitäänsanomaton. ***
Roger Corman: House of Usher (DVD) Tyylikäs kauhuelokuva. ****
Fred Olen Ray: Cyclone (VHS) Fred Olen Rayn leffa, jossa vähän väkivaltaa, eikä ollenkaan tissejä! Ei edes paljastavia asuja, vaikka pääosassa oli playboy-tyttö. Such a waste. **
Joe D´Amato: Death Smiled at Murder (DVD) Eka D´Amatoni. Piristävän tavalla epälooginen, jopa järjetön. Hienoa kamerankäyttöä, varsinkin hautausmaakohtauksessa. ****
J. Lee Thompson: The Guns of Navarone (DVD) Aah, kunnon sotaleffa. Miehet on miehiä ja natsit kusipäitä. ****
Charles Laughton: Night of the Hunter (DVD) Kauan olen halunnut nähdä tämän. Ehdottomasti Robert Mitchumin paras rooli ja yksi parhaista 50-luvun amerikkalaisista elokuvista. *****