• Kill Bill: vol. 1 (35mm)
– Femme Fatale (35mm)
– Morte a Venetzia (35mm)
– Naked Lunch (dvd)
– 5 bambole per la luna d'agosto (vhs)
• Kill Bill: vol. 1 (35mm)
25th Hour ****½
viimeisen viikon aikana jotain tällasta
Kalle Kinnunen (16.12.2003 16:07)Nispel: TCM (35mm)
TCM on visuaalisesti ihan vitun jees jos diggaa Dolce & Gabbanan / Pradan / Replayn mainosten estetiikasta ja ihan tarpeeksi rujo, hetkittäin jopa iljettävä, mutta 90-minuuttisenakin raskaasti ylipitkä, koska takaa-ajopaniikki ei ole vakuuttavasti pohjustettua vaan koko ajan tuntee tsiigaavansa Nispelin ohjaamaa ja Bayn tuottamaa itsetietoista ja liikaa yrittävää TCM-remakea. Paljon tahmaista gorea ja moraalisesti arveluttavia tilanteita (moni mainstream-kriitikko tulee vihaamaan tätä elokuvaa). Omat fiilikset vähän lopahtivat kun kankaalla näkyi Harry Knowlesin (aintitcoolnews-nörde) irtopää. Todellisuuden kanssa elokuvalla ei ole mitään tekemistä.
En mä mitenkään haluis valittaa, mutta voisko MikaR:kin listata leffat kerran per viikko eikä jokaista leffaa erikseen? Vali vali möö möö.
Martin (17.12.2003 11:50)En mä mitenkään haluis valittaa, mutta voisko MikaR:kin listata leffat kerran per viikko eikä jokaista leffaa erikseen? Vali vali möö möö.
Viime viikko parhausjärjestyksessä:
Kalle Kinnunen (16.12.2003 19:16)TCM on visuaalisesti ihan vitun jees jos diggaa Dolce & Gabbanan / Pradan / Replayn mainosten estetiikasta ja ihan tarpeeksi rujo, hetkittäin jopa iljettävä, mutta 90-minuuttisenakin raskaasti ylipitkä, koska takaa-ajopaniikki ei ole vakuuttavasti pohjustettua vaan koko ajan tuntee tsiigaavansa Nispelin ohjaamaa ja Bayn tuottamaa itsetietoista ja liikaa yrittävää TCM-remakea. Paljon tahmaista gorea ja moraalisesti arveluttavia tilanteita (moni mainstream-kriitikko tulee vihaamaan tätä elokuvaa). Omat fiilikset vähän lopahtivat kun kankaalla näkyi Harry Knowlesin (aintitcoolnews-nörde) irtopää. Todellisuuden kanssa elokuvalla ei ole mitään tekemistä.
Rajumpaa oli kuitenkin maanantai-iltana Tavastialla, kun erään filmiyhtiön hyväntuulinen markkinointipäällikkö repi allekirjoittaneelta liki täyden tuopin kädestä, heitti sen Tavastian lattialle monen metrin päähän ja ilmoitti sitten ostavansa lisää bisseä, koska olen niin kurko jätkä. Sitten se tilasi mulle Bacardi Breezerin. Jotain kolme tähteä TCM:lle; neljä ja puoli tähteä tälle Tohkan kaimalle.
Flash (17.12.2003 20:50)1. Mackenzie: Unman, Wittering and Zigo (Kauhun tyyssija)
Erinomainen elokuva uusintakatselussa David Hemmingsin muistoksi.
Luvattoman vähän on tullut taas katseltua, en viitsinyt mitään yhden viikon listaa edes tehdä mutta tässäpä tärkeimmät sitten viime kerran:
HK/Korea/Japani on viehättänyt viime aikoina, mikä tarkoittaa aika pitkää aikaa todellisuudessa :
Catch-22. Nicholsin yllättävän mainio sotasatiiri. Kirja oli niin ärsyttävä, etten pystynyt lukemaan sitä kuin kymmenisen sivua, mutta tämä elokuvaversio oli oikein viihdyttävä/ahdistava. (DVD)