30.5.2005 21:18
Heh, esimerkillistä tekstin "vastakarvaan" lukemista! Se on Poron enää turha väittää, etteikö elokuvan merkitys syntyisi vasta vastaanotossa...
Heh, esimerkillistä tekstin "vastakarvaan" lukemista! Se on Poron enää turha väittää, etteikö elokuvan merkitys syntyisi vasta vastaanotossa...
Melville: Le Samouraï / Ajojahti (35mm) ****1/2
k-mikko (30.5.2005 19:44)Dirty Harry Edelleen todella loistava. Jo pelkät alkutekstit on täydelliset, ja tämän Hellraiser-hepun (en jaksa tsekata IMDB:stä) ylinäyttely pahiksena on mainiota. *****
Antti Tohka (31.5.2005 08:01)k-mikko (30.5.2005 19:44)Dirty Harry Edelleen todella loistava. Jo pelkät alkutekstit on täydelliset, ja tämän Hellraiser-hepun (en jaksa tsekata IMDB:stä) ylinäyttely pahiksena on mainiota. *****
Mä en tätä itse keksinyt, mutta e-kriitikko K. Kinnunen totesi, että kohtaus missä tää Hellraiser- psyko huomaa bussin kaapattuaan Harryn siellä rinteellä "venailemassa", on erittäin suuri klassikko. Hemmo näyttää siltä, että tortut tuli housuun oikeasti. Kalle oli aivan oikeassa. Kun fiilistelen nykyään tuolla leffalla, en mieti näitä kliseisiä "make my day punk"- kohtauksia vaan tuota.
Likainen Harry on muuten elokuva, jolle Fränä antoi ekalla esityskerralla yhden tähden ja tokalla muistaakseni neljä. Viisihän sille olisi pitänyt antaa.
Antti Tohka (31.5.2005 09:01)Mä en tätä itse keksinyt, mutta e-kriitikko K. Kinnunen totesi, että kohtaus missä tää Hellraiser- psyko huomaa bussin kaapattuaan Harryn siellä rinteellä "venailemassa", on erittäin suuri klassikko.
Antti Tohka (31.5.2005 08:01)Likainen Harry on muuten elokuva, jolle Fränä antoi ekalla esityskerralla yhden tähden ja tokalla muistaakseni neljä. Viisihän sille olisi pitänyt antaa.
Plissken (31.5.2005 14:29)Antti Tohka (31.5.2005 08:01)Likainen Harry on muuten elokuva, jolle Fränä antoi ekalla esityskerralla yhden tähden ja tokalla muistaakseni neljä. Viisihän sille olisi pitänyt antaa.
Mulla on vahva mielikuva siitä, että Fränä olisi paukauttanut Harrille täydet viisi tähteä 1995 maikkarin esityksen yhteydessä (korjatkaa, jos horisen omiani). Seuraavalla esityskerralla tähdet sitten muistaakseni tipahtivat kolmeen.
Ei kaikkien ole pakko arvostaa Dirty Harrya.
Goose (25.5.2005 16:44)Kun otitte puheeksi nuo komediaspagut niin tässä yhteydessä on hyvä kysyä tuosta Suomessa teatteri nimeltään Preerian rämäpäät elokuvasta. Löytyykö tästä FIx-kassua? Jos kenen julkaisu ja millä nimellä. Laittakaa elokuvan nähneet kommentteja tästä.
On ollut vähän hiljaista viime aikoina...
sorsimus (31.5.2005 18:39)Ei kaikkien ole pakko arvostaa Dirty Harrya.
Nyt musta tuntuu kuin olisin sanonu Demin foorumilla, että Titanic ei olekaan maailman paras leffa, alkaa olla porukan perustelut jo sitä luokkaa...
sorsimus (1.6.2005 21:19)Nyt musta tuntuu kuin olisin sanonu Demin foorumilla, että Titanic ei olekaan maailman paras leffa, alkaa olla porukan perustelut jo sitä luokkaa...
Dirty Harry on ihan OK, mutta not great. Edes "hurjassa" nuoruudessani Harryn ensikatselu ei muistaakseni säväyttänyt. Sen koko pointti jää vähän hämäräksi (ehkä vika on minussa, mutta lopunperinkään en osaa sanoa onko elokuvan point of view Harryn kanssa samaa mieltä, vai esitetäänkö Harry varoittavan esimerkkinä vigilantismin vaaroista.) Tottakai leffassa on paljon elementtejä kohdallaan, musat, miljööt, ym.
Kuitenkin Siegelin Charley Varrick on leffana parempi, coolimpi, kovempi ja teemoiltaan kiinnostavampi.
Harrylle ***
Charleylle *****