Mitä elitistit katsovat?

Antti Tohka 13.12.2004 11:57

DVD:

High School Confidential

Super Troopers

Bully

35mm:

Mar adentro

Muxmäuschenstill

The Tulse Luper Suitcases, Part 2: Vaux to the Sea

Cellular
Ilja Rautsi 13.12.2004 12:51

Vhs:

Nuoret soturit

Teatteri:

After the Sunset

Ihan siedettävä elokuva Brett Ratnerilta, Pierce Brosnan myös hyvä pääosassa. Juttu vain on nähty noin 3000 kertaa ennenkin. Yksi suutelukohtaus on suora laina, sori, homáge, Kadonneen aarteen metsästäjistä. Loppuakin on jälleen pakko pitkittää.

** 1/2

Pitkät kihlajaiset

Vittu, Jeunet mokasi. Argh kun ärsyttää, en jaksa nyt edes kommentoida. Ja pidin jopa kirjasta johon tämä pohjautuu.

Ocean´s Twelve

Parempi kuin eka, mutta en siitäkään pahemmin perustanut. Ylipitkä (128 min.) ja usein niin ärsyttävällä tavalla itsetietoinen että menee hermot. Riittäisi että elokuva on hauska ja viihdyttävä, ei sen tarvitse koko ajan iskeä katsojalle silmää: "Hei, tämä on sikasiistiä ja me tiedetään se! Ironiaa! Itseironiaa!" Ei kyseessä kuitenkaan niin erityisen ihmeellinen materiaali edes ole.

Dvd:

Liftari

Toimihan se taas ihan hyvin. Haueria kun katsoo niin sääliksi käy miehen uraa.

*** 1/2

School of Rock

Ihan ok, juttu kantoi juuri ja juuri keston verran. Black usein ärsyttävä mutta näin itseään esittäessään erittäin luonteva tietysti. Elokuva josta ei todellakaan ole mitään sen kummempaa sanottavaa.

Big Wednesday

Harvoin näkee elokuvaa, jossa ollaan liikkeellä näin jumalattoman TOSISSAAN. Surffareista. Esim. hetki jossa kertojanääni ilmoittaa Poledourisin hempeän musiikin ja kauniin maiseman siivittämänä "Hänen nimensä oli Karhu. Hän tiesi paljon aalloista." on ihan tolkutonta kamaa. Draamaa voi koittaa löytää mutta kun se kaikki tapahtuu kohtausten välissä ajankuvan "dokumentoimisen" ottaessa pääosan. Aallot kyllä näyttävät komeilta ja ohjaaja Miliuksen cameo on omaa luokkaansa.

We´re Going To Eat You

Monta hillittömän hauskaa hetkeä, mutta kokonaisuutena liian pitkä yhden jutun kierrätys.

Lady Terminator

I´m not a lady, I´m an anthropologist.

*** 1/2

Ja sunnuntain erikoinen, eli Sormusten herran pidemmät versiot putkeen. Kaikki *****, ihan vitun upeaa. En ole itkenyt niin vuolaasti kuin lopussa (siis ei ihan lopussa vaan kliimaksissa) elokuvalle varmaan ikinä. Harjoitan nyt hieman vitsikontrollia sanomalla jo etukäteen että ei, ei siksi että olin niin iloinen että se vihdoinkin loppui.
Artisan 13.12.2004 14:02
iljalumpsis (13.12.2004 12:52)
Ja sunnuntain erikoinen, eli Sormusten herran pidemmät versiot putkeen. Kaikki *****, ihan vitun upeaa.

Itse olen säästellyt tuota kokemusta joulunpyhiksi. Mukava tapa sulatella ruokia silloin.
Red Right Hand 13.12.2004 14:28
iljalumpsis (13.12.2004 17:52)
School of Rock

Ihan ok, juttu kantoi juuri ja juuri keston verran. Black usein ärsyttävä mutta näin itseään esittäessään erittäin luonteva tietysti. Elokuva josta ei todellakaan ole mitään sen kummempaa sanottavaa.

Tämän katsottuaan ymmärtää yhden universaalin musatotuuden paikkansapitävyyden: hyvä piisi on vielä parempi kun siinä on lapsikuoro mukana, mieluiten kertsissä.

TJEU: Leffan tunnuspiisi, Tupac: By Block, Wasp: School Daze, Jay Z: Hard Knock Life. jne jne jne
(The Lukewarm.) 13.12.2004 14:36

divx:

The Tulse Luper Suitcases, Part 1: The Moab Story (Greenaway, 2003) *****

35mm:

Somersault (Cate Shortland, Australia, 2004) ****

Mar adentro (Amenabar, 2004) **

Um Filme Falado (Manoel de Oliveira, 2003) ***

The Tulse Luper Suitcases, Part 2: Vaux to the Sea (Greenaway, 2004) *****

digiprojisointi päin helvettiä monoäänellä:

The Tulse Luper Suitcases, Episode 3: Antwerp (Greenaway, 2003) ****
JMustonen 13.12.2004 14:49

Viime viikoilta:

Dvd:

Friedkin: French Connection, The

Elorrieta: Feast of Satan

LeRoy: Bad Seed, The

Anderson: Logan's Run

Bay: Bad Boys 2

Klimovsky: Vampire's Night Orgy, The

Vorlícek: Kdo chce zabít Jessii

Rollin: Grapes of Death, The

35mm:

Amenábar: Mar adentro

Mittermeier: Muxmäuschenstill

Greenaway: The Tulse Luper Suitcases, Part 2: Vaux to the Sea

+ epämääräinen joukko epämääräisiä animaatioita, joissa tuolit naivat.
Artisan 13.12.2004 14:56

Missä kaikki ovat yhtäkkiä nähneet Mar adentron?

Antti Tohka 13.12.2004 15:04
Artisan (13.12.2004 13:57)
Missä kaikki ovat yhtäkkiä nähneet Mar adentron?

Oltiin Tallinnan leffafestareilla.
Goose 13.12.2004 16:48

Wise:

Somebody Up There Likes Me VHS

Loistava nyrkkeilyelokuva. Nappi valinta nälkäinen ja kiivas Paul Newman Rocky Granzianon rooliin. Steve Mcqueenin ja Robert Loggian ensi esiintyminen valkokankaalla.

Kershner: S*P*Y*S VHS

Pari kertaa repesin täysin, muutoin melko vaisu elokuva. Remy Juliennen auto stuntit ovat aina hienoa katseltavaa.

Godard: Week End VHS

Romuläjästä löytynyt elokuva.

Vaatii ilmeisen hyvää 60-luvun maailman politiikan tietämystä, että saa tästä jotain irti. Mulla ei ilmeisesti ole. Ei auennut.

Palcy: A Dry White Season

Manic Street Preachersiä lainatakseni If You Tolerate This Your Children Will Be Next. Alku on melko räväkkä mutta taantuu nopeasti hyvinkin tasapaksuksi.

Voiko parempaa naamaa valita erikoisosaston sadistiseksi kapteeniksi, kuin Jürgen Prochnowilla on.
Red Right Hand 13.12.2004 16:53
Goose (13.12.2004 21:49)
Godard: Week End   VHS

Romuläjästä löytynyt elokuva.

Vaatii ilmeisen hyvää 60-luvun maailman politiikan tietämystä, että saa tästä jotain irti. Mulla ei ilmeisesti ole. Ei auennut.

Heh, mun bestofJLG ‑listalla tuo taistelee kärkisijasta Made In Usan, Karabinieerien ja Bande à partin kanssa. Sellasta se on, elämä ja elokuvat. Kai nyt edes nautit piiiitkästä ketjukolarikamera-ajosta...?
Goose 13.12.2004 17:21
Kai nyt edes nautit piiiitkästä ketjukolarikamera-ajosta...?

Toki. Mutta pointtini oli juuri, että koko elokuvan sanoma jäi lopulta mulle niin etäiseksi tuon poliittisen latautuneisuuden takia.
Flash 13.12.2004 17:49

Brismée: La Plus longue nuit du diable / Devil's Nightmare (vhs) ****1/2

Di Leo: Milano calibro 9 (vhs) *****

Morrissey: Heat (35mm) ***

Amenábar: Mar adentro (35mm) ***1/2

Mittermeier: Muxmäuschenstill / Quiet as a Mouse (35mm) ****

Kim: Samaria / Samaritan Girl (35mm) ***

Greenaway: The Tulse Luper Suitcases, Part 2: Vaux to the Sea (35mm) **

+ Phil Mulloyn lyhytanimaatioita (videoprojisointi)
r2d2 13.12.2004 21:24

mä oon ollu ihan huono tänne kirjottelu rintamalla.

mut joo eilinen projekti,

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, extended dvd

The Lord of the Rings: The Two Towers, extended dvd

The Lord of the Rings: The Return of the King, extended dvd
Ari 14.12.2004 12:58
Goose (13.12.2004 17:22)

Toki. Mutta pointtini oli juuri, että koko elokuvan sanoma jäi lopulta mulle niin etäiseksi tuon poliittisen latautuneisuuden takia.

Katsoppas seuraavaksi La Chinoise (Kiinatar),

mikä lienee ehkä kaikkien aikojen paskin elokuva.
Antti Tohka 14.12.2004 13:11
Ari (14.12.2004 11:59)
Goose (13.12.2004 17:22)

Katsoppas seuraavaksi La Chinoise (Kiinatar),

mikä lienee ehkä kaikkien aikojen paskin elokuva.

"A small group of Frensh students is studing Mao, trying to find out their position in the world and how to change the world to a Maoistic comunity with the means of terrorism."

Vaikutta ihan helvetin kiinnostavalta.