Mitä elitistit katsovat?

(The Lukewarm.) 24.9.2005 02:25
Bad Rain (23.9.2005 14:26)
Erilaisia tarinan määritelmiä

Eikö tuo anti-story määritelmä sovi parhaiten Irreversibleen?

Samvli (23.9.2005 18:34)
Eipä ole kovin moni naispuolinen henkilö tuosta elokuvasta pitänyt. Mistähän johtuu?  whistling.gif

Tapasin keväällä ranskalaisen heterotytön, joka rakasti elokuvaa. Tosin tämän feministisempi kaveri piti sitä täytenä paskana.
Goose 24.9.2005 06:10
Hill: Streets of Fire – ****

Et voi olla tosissasi.
Korson Antti 24.9.2005 08:04

Sehän on hauska kuin mikä

Red Right Hand 24.9.2005 10:50
Goose (24.9.2005 05:11)

Et voi olla tosissasi.

Niinpä. Pelkästään Diane Lanesta pitää antaa *****.
pirihuora 24.9.2005 14:02
Samvli (23.9.2005 17:34)
Eipä ole kovin moni naispuolinen henkilö tuosta elokuvasta pitänyt.

No enpä minä Gasparia paskana ohjaajana pilluni takia pidä. Vituttaa tollaset kommentit.

Mistähän johtuu?  whistling.gif

Kerro minullekin sitten kun tiedät.
Samvli 24.9.2005 14:32
pirihuora (24.9.2005 13:03)

No enpä minä Gasparia paskana ohjaajana pilluni takia pidä. Vituttaa tollaset kommentit.

Heh, aika helpolla saa näköjään pirivosun provottua.
JaJa 24.9.2005 14:50

Viikko:

Troy Miller: Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd

Ei ollut tarpeeksi paha krapula. **

Lars von Trier: Breaking the Waves

Toimii edelleen. ****

Steve Sessions: Cadaver Bay

Ei kannata alkaa henkiinherätysloitsujen kanssa pelleilemään. Paljaasta pinnasta ja korkkiruuvi silmään ‑kohdasta plussaa. *½

Stuart Gordon: King of the Ants

Uusintakatselu tälläkin. ***½

...lisäksi madventuresia, hopeanuolta ja Azumanga Daiohia.

Rakkautta & Anarkiaa:

Carlos Reygadas: Battle in Heaven (Batalla en el cielo)

Vuoden puuduttavin taidepläjäys. Suihinottokohtaukset olivat täysin turhia (vaikka tuovatkin elokuvalle varmasti lisää katsojia). Perheenisä Marcos oli ahdistuneen jeesuksen roolissa aika hyvä (ja Ana oli kaunis), mutta ei näin pitkäveteisestä, raskaasta ja yllätyksettömästä (paitsi se yksi juttu leffan loppupuolella) elokuvasta jaksa kauaa kiinnostua. Tässä elokuvassa kustiin lattialle. **½

Il-gon Song: Spider Forest (Geomi sup)

Odotin paljon parempaa. Ennalta-arvattava mysteeri ja muutenkin ohjaaja kompasteli välillä omiin kikkoihinsa. **½

Ji-woon Kim: A Bittersweet Life (Dalkomhan insaeng)

Tässä toimi monet jutut varsinkin alkupuolella, mutta kokonaisuus jäi kuitenkin aika kauas odotuksista (ei olisi pitänyt lukea Suonion hehkutuksia katalogista). Puolenvälin jälkeen elokuva menetti otettaan selvästi ja huononi tasaisesti todella surkeaa lopetusta kohti. ***-

Takashi Miike: Izo

Uusintakatselu. Tässäkin elokuvassa kustiin lattialle. ***

Lucile Hadzihalilovic: Innocence

Todella hieno draama ja hyvä dybyytti Hadzihalilovicilta. Olisi ehkä toiminut paremmin, jos katsojalle olisi annettu enemmän konkreettista tietoa elokuvan sisäisestä maailmasta, mutta toimi se näinkin. Lucile kertoi elokuvan jälkeen, että kaikki mysteerit, vihjaukset ja yksityiskohdat olivat tarkoituksenmukaisia. Niitä oli vain hieman liian paljon minun makuuni. ***½

Ki-duk Kim: 3-Iron (Bin-jip)

Todella hyvä ja kaunis draama. Päähenkilöiden puhumattomuus toimi erinomaisen hyvin (miespääosa ei sano sanaakaan ja naispääosa vain "Rakastan sinua" ja senkin erittäin absurdissa tilanteessa.) Ki-duk on tällä hetkellä korealaisen draaman kunkku. ****

Yoichi Sai: Blood and Bones (Chi to hone)

Takeshi Kitanon näyttelemä Roope-ankkamainen sadisti Shunpei saapuu Osakaan ja siellä sitten raiskauksiltaan ja pahoinpitelyiltään ehtiessään perustaa kalakakkutehtaan. Tarina saa kummisetämäiset mittasuhteet ja kertoo Shunpein ja hänen sukunsa tarinan erittäin toimivalla tavalla. Ei todellakaan käynyt aika pitkäksi reilun kahden tunnin kestosta huolimatta. Erinomainen. ****

Todd Solondz: Palindromes

Näkemistäni elokuvista festareiden paras. Solondzin huumori toimii käsittämättömän hyvällä tavalla ja elokuvan jälkeen tuntui kuin olisi pidättänyt hengitystä koko leffan ajan. Happiness ei muistaakseni ollut näin kevyt ja helppo, mutta pitänee katsoa se uusiksi lähiaikoina. ****
november 24.9.2005 14:51

Irreversible vaatii mielestäni uusintakatselun. Ensikatsomalla en ihmeemmin tuosta välittänyt, mutta seuraavalla kerralla juttu rupesi toimimaan paremmin. Alku varsinkin on suhteellisen rasittavaa seurattavaa eka kerralla. Kamera heiluu, kuin olisi pässin sarvessa kiinni ja tolkkua ei touhuun tahdo tulla.

****/*****.
pirihuora 24.9.2005 14:56
Samvli (24.9.2005 13:33)
pirihuora (24.9.2005 13:03)

Heh, aika helpolla saa näköjään pirivosun provottua.

Juu niin saa, olen aina ollut huono ignorettamaan paskapuhetta.
Masterbrain 24.9.2005 15:30
november (24.9.2005 14:52)
Alku varsinkin on suhteellisen rasittavaa seurattavaa eka kerralla. Kamera heiluu, kuin olisi pässin sarvessa kiinni ja tolkkua ei touhuun tahdo tulla.

Kuten jo aiemmin sanoin, alun kamerahäröily tukee tarinan kulkua. Ja kun tämän ymmärtää niin se ei enää häiritse niin paljon.
Red Right Hand 24.9.2005 17:48

Loput R&At:

Dead Man's Shoes

‑tiukkaa tylytystä. Elokuvassa oli lähes kaikki kohdallaan, aina päähenkilön maihinnousutakkia myöten.

Pusher II: With Blood on My Hands

Parhainta mahdollista katudraamaa. Luulen että diggasin tästä enemmän kuin ykkösestä.

Izo

Sekoilua vailla vertaa. Onneksi oli juomaa messissä.

Ghost in the Shell 2: The Innocence

ok.

Adam's Apples

Varsin mukava musta komedia. Madsi oli taas ykkönen. Jotain mätää tanskanmaalla kun tekevät siellä enemmän hyviä elokuvia kuin muualla skandeissa.

DVD:

Naked Killer

Paluu arkeen klassikon avulla. Nukahdin kerran, mutta se ei tainnut johtua elokuvasta. Kai.
Humphrey Bogart 24.9.2005 21:27
Red Right Hand (24.9.2005 17:49)
Loput R&At:

Parhainta mahdollista katudraamaa. Luulen että diggasin tästä enemmän kuin ykkösestä.

Mitä tässä nyt pitäisi tuumata, kun Aren Episodi-foorumilla antoi yhden tähden tälle.
Red Right Hand 24.9.2005 22:34
Humphrey Bogart (24.9.2005 20:28)
Loput R&At:

Mitä tässä nyt pitäisi tuumata, kun Aren Episodi-foorumilla antoi yhden tähden tälle.

Heh, tässä tapauksessa sun on nyt ihan itse päätettävä kumpaa uskot enemmän.
Jon Soldehed 24.9.2005 22:37
Goose (24.9.2005 05:11)

Et voi olla tosissasi.

Guilty pleasure.
Ilja Rautsi 25.9.2005 03:52
Alien Sun (24.9.2005 22:54)
Red Right Hand (24.9.2005 22:35)
Humphrey Bogart (24.9.2005 20:28)
Loput R&At:

Heh, tässä tapauksessa sun on nyt ihan itse päätettävä kumpaa uskot enemmän.

biggrin.gif

En voi kuin ihmetellä kaikkia näitä Izolle langenneita kehuja, jonkun olisi kyllä syytä keksiä joku hyvä selitys.

Pusher II on oikeasti parempi kui ykkönen, ja nostaa odotukset kolmosen suhteen aika korkealle.

En tiedä hyvästä syystä, järjestä tai muusta sen sellaisesta pikkukivasta,mutta Izo kyllä ihan saatanan hyvä.