20.10.2011 16:46
HD-DVD
103. The Road Warrior ****½ HD-DVD hyllyä peratessa löytyi vielä tällainenkin katselemattomien joukosta. Ja onhan se yhä vaan hieno. Viime katselusta leikatulta suomi-vhs:ltä lienee 10+ vuotta, ja elokuva tuntui suorastaan tuoreelta. Olin ihan unohtanut että sillä lentäjäjäbällä oli tässä noin suuri rooli.
DVD
104. Django kill!... If you live, shoot! **½ Turhaan Djangoksi nimetty, aiheuttaa vaan harmia kun yrittää tätä jotenkin yhdistää alkuperäiseen. Jos olisi heti tajunnut alkaa katsomaan ihan omilla, kieroilla jaloilla seisovana spagettina, olisi tästä luultavasti nauttinut enemmänkin. Nyt omituisuudet tuntuvat suureksi osaksi vaan omituisilta ilman järkeenkäypää symboliikkaa ja monen kohtauksen toteutus on aika heikko, vaikka vaikuttaviakin kohtauksia on. Juoni venkoilee varmaan kolmen peruslänkkärin edestä. Ei oikein toiminut mulle, olen enempi sellaisten suoraviivaisempien spagettien ystävä. Levyllä ollut haastis itseasiassa auttoi katsomaan elokuvaa hieman suopeammin silmin ja näin jälkikäteen ajateltuna elokuva tuntuu paremmalta kuin katsottaessa.
Joku Django-expertti voisi kirjoittaa perusteellisen artikkelin Djangon eri inkarnaatioista?