Mitä elitistit lukevat?

Jakel 14.10.2004 15:06
Vornander (20.9.2004 18:49)
Postissa odottaa The Dirtin haamukirjoittaja Neill Straussin Jenna Jameson ‑kirja

How to Make Love Like a Porn Star: A Cautionary Tale!





Voi hitto, en tiennytkään, että sama tyyppi on kyseessä. Olen tuota Mansoninkin vastaavaa kirjaa jonottanut kirjastosta.
psilocybianth 16.10.2004 01:37

Löysin Makuunin hyllyltä "vapautettuna" Barkerin Veren Kirjat 1:n. En tosin ole montaa sivua vielä ehtinyt lukea, mutta mielenkiintoinen löytö.

Fantomas 8.12.2004 12:30

Kysymys; pitäisi löytää uusintaluettavaksi tieteiskirja tiedemiehestä, joka kehittää ns. nanobotteja tms. joita hän koemielessä ruiskuttaa itseensä. Nämä pienet luikurit alkavat parantaa luojansa elimistöä sekä muistaakseni myös tietoisuutta.



Jokatapauksessa homma karkaa käsistä, eikä kaveri enää pysty hallitsemaan kiihtyvää evoluutiotaan. Myös itse veri saattoi olla nanobottien johdosta tietoinen, kehon ulkopuolella.

Mikähän hitto tämä kirja oli?



Nimi saattoi olla Vice Blood, tai sitten ei.
MiR 8.12.2004 12:35

Jone Nikula: Rauta-aika – Suomimetallin Historia 1988-2002



Olen päässyt kronologisesti etenevässä kirjassa jo vuoteen 1993, eikä tähän mennessä ole löytynyt juurikaan rutisemisen varaa vaikka joidenkin levyjen erinomaisuudesta olenkin ollut hieman eri mieltä. Alussa otti päähän Helsinki-Tampere keskeisyys, mutta niinhän se toisaalta silloin muinoin oli.
psilocybianth 8.12.2004 13:22
Stephen King – On Writing



Vaikuttaa hyvältä, englanninkielinen pokkariversio maksoi suomalaisessa 0.95e
netzach 8.12.2004 15:13
Fantomas (8.12.2004 12:31)
Kysymys; pitäisi löytää uusintaluettavaksi tieteiskirja tiedemiehestä, joka kehittää ns. nanobotteja tms. joita hän koemielessä ruiskuttaa itseensä. Nämä pienet luikurit alkavat parantaa luojansa elimistöä sekä muistaakseni myös tietoisuutta.

Jokatapauksessa homma karkaa käsistä, eikä kaveri enää pysty hallitsemaan kiihtyvää evoluutiotaan. Myös itse veri saattoi olla nanobottien johdosta tietoinen, kehon ulkopuolella.

Mikähän hitto tämä kirja oli?



Nimi saattoi olla Vice Blood, tai sitten ei.





Kuulostaa hyvin paljon Greg Bearilta.



Ellei sitten ole huora Michael Crichtonin uudempaa tuotantoa. Sellaista menoa jossain kirjassa taisi olla. En tietenkään itse ole lukenut mutta arvosteluista lukenut.
Fantomas 8.12.2004 15:23
netzach (8.12.2004 15:14)
Kuulostaa hyvin paljon Greg Bearilta.



Ellei sitten ole huora Michael Crichtonin uudempaa tuotantoa. Sellaista menoa jossain kirjassa taisi olla. En tietenkään itse ole lukenut mutta arvosteluista lukenut.





Joo nythän toi löytyi Bear ja Veren musiikkia(Blood Music), kiitos.
isomittari 8.12.2004 20:11

Monta kirjaa on taas työn alla, esim.





Thomas Hobbes: Leviathan

De Sade: Filosofiaa budoaarissa

Vonnegut: Siniparta

Bataille: Noidan oppipoika



ja uusintakierroksella



Thompson: Fear and loathing in Las Vegas

Bagh: 10 elokuvaa



Melko rasittavaa kun ei jaksa keskittyä pelkästään yhteen kirjaan kerralla vaan aina tulee kahmittua hirveät kasat. Onneksi tulee sentään loppujen lopuksi luettua.
Ilja Rautsi 8.12.2004 22:22
psilocybianth (8.12.2004 13:23)
Stephen King – On Writing



Vaikuttaa hyvältä, englanninkielinen pokkariversio maksoi suomalaisessa 0.95e





Onkin erittäin hyvä, luomisesta horinan lisäksi mukana mehukasta juttua Kingin kokaiinin käytöstä. Itse luin juuri viime viikolla loppuun Kingin viimeisen Dark Towerin ja se oli ihan vitun hyvä. Sen kummempaa spoilaamatta, vaatisi kuitenkin pari sivua tekstiä selittää mielipide aiheesta.

Nyt kesken Banksin uusin scifi eli The Algebraist.
Toni Halonen 9.12.2004 14:49

Stephen Kingin Pedon sydäntä yritin tuskaisesti tässä vähän aikaa sitten tahkota läpi, mutta sen verran tylsä tuo oli, etten jaksanut kuin puoleenväliin lukea. Missasinko jotain?. Nyt on työn alla Kinskin tarvitsen rakkautta, mutta alkaa kaikki se paneminen jo hieman puuduttamaan.

Ilja Rautsi 9.12.2004 15:36

Et varsinaisesti, ei ole vahvinta Kingiä. En tosin mikään King- ekspertti sinänsä ole, lukenut vain tuon, 11 romaania, 3/4 novellikokoelmaa ja On Writingin. Stand on jees kunnes hajoaa täysin paskaksi lopussa, IT on loistava (ei, tv- version näkeminen EI vastaa kokemusta mitenkään) ja Dark Towerit parhaita ja koko tuotannon keskus.

Toni Halonen 9.12.2004 15:48
iljalumpsis (9.12.2004 15:37)
Et varsinaisesti, ei ole vahvinta Kingiä. En tosin mikään King- ekspertti sinänsä ole, lukenut vain tuon, 11 romaania, 3/4 novellikokoelmaa ja On Writingin. Stand on jees kunnes hajoaa täysin paskaksi lopussa, IT on loistava (ei, tv- version näkeminen EI vastaa kokemusta mitenkään) ja Dark Towerit parhaita ja koko tuotannon keskus.



Tack. Pitää vissiin nuo tornit hommata jostain, kunhan saan tuon Kinskin loppuun.
Lauri Lehtinen 9.12.2004 15:52
Toni H. (9.12.2004 15:50)
Nyt on työn alla Kinskin tarvitsen rakkautta, mutta alkaa kaikki se paneminen jo hieman puuduttamaan.



Tosta Kinskin lukemisen loppuun saattamisesta ei kannata ottaa mitään paineita. Tarvitsen rakkautta on näitä Finnegans Wake ‑osaston kirjoja, joiden maailmaan voi halutessaan mennä "navigoimaan", mikä voi olla antoisampaa kuin alusta loppuun kahlaaminen perinteisellä tyylillä. Lineaarisuus on kaukana myös Kinskin muisteloista joissa elokuvien ja muiden asioiden aikajärjestys heittää välillä todella rankasti.
Ilja Rautsi 10.12.2004 17:57
Fantomas (8.12.2004 15:24)
netzach (8.12.2004 15:14)
Kuulostaa hyvin paljon Greg Bearilta.



Ellei sitten ole huora Michael Crichtonin uudempaa tuotantoa. Sellaista menoa jossain kirjassa taisi olla. En tietenkään itse ole lukenut mutta arvosteluista lukenut.





Joo nythän toi löytyi Bear ja Veren musiikkia(Blood Music), kiitos.





Tämä näkyi tänään Kampintorin antikvariaatissa kahdella eurolla.
Korson Antti 4.1.2005 12:01

Mark Haddon:The Curious Incident of the Dog in the Night-Time



luin eilen loppuun ja joutuu suosittelemaan. todella hyvä