Disco Studd (9.2.2005 18:05)
Mulla on se nyt kesken (sivu 107/314). Duunimatkoilla lueskelen eteenpäin ja parhaimmillaan se on todella huvittavaa cocaine attitude sikailua (mikä on vaarallista, töissä iskee yhtäkkiä uusmediafiilis ja tulee sitten piirrettyä yks ikoni ja otettua loppupäivä vapaata tms), huonoimmillaan säälittävää nörttifantasiaa. Enivei tämä on eka kirja mikä mitenkään tuntuu liittyvän omaan elämääni ja siksi tuosta saa välillä ihan tajuttomat kicksit "hei, mä tiedän tän tyypin! mä oon ollut noilla mestoilla! mä tajuan mitä nää termit ja slangisanat tarkoittaa vaikka 97% suomalaisista ei! tää juttu menee niinku just näin!". Tämä kaikki saa kaipaamaan noita aikoja ja harmittaa ettei älynnyt itse ottaa enempää irti uusmedian kuumista vuosista. Onhan tämä tietty köyhän miehen American Psycho, mutta silti aika kutkuttavaa lukea eteenpäin ja kelailla mitkä kohdat on fabrikaatiota ja mitkä ei.
pari samplea:
"Paita oli varmaan Henkasta ja Maukasta, ja mitä sen läpi pystyin päättelemään kisun muodoista, ei enteillyt hyvää mimmin uralle meidän lafkassa." (työhaastattelu..)
"Kuuntelin Samin raakaa saagaa vähän aikaa, kunnes päätin lähteä tapaamaan Sikalaan Hannaa, kissaa jonka skorasin syyskuussa Rakkautta & Anarkiaa ‑festareilta John Holmes ‑dokkarin näytöksestä."
"Loppuhuipentumana näytin sitten itse leiskat. No, nehän lämpesivät ihan kybällä. Olin tahallani laittanut logon aika pienellä, sillä jokaisen asiakkaan sisällä smyygasi snadi AD ja ne halusi aina huomauttaa jostain. Jos mitään fiksattavaa ei ollut, ne keksi sellaista. Se toinen kundi joka oli koko ajan istunut hiljaa, kysyi ujosti että voisikos logon saada hieman isommaksi. Rypistin otsaani ja näytin vaivautuneelta. Lopulta huokaisin, että eiköhän se ole teknisesti mahdollista. Katsotaan. Jätkä oli itseensä tyytyväisen näköinen ja piti läpensä ummessa loppukokouksen ajan."