Evil Lips Robber (30.7.2005 01:33)charlottesometimes (29.7.2005 23:11)Kalle Kinnunen (29.7.2005 20:27)Töttöröö.
Ryhdyin viime viikolla lukemaan Proustin Kadonnutta aikaa etsimässä. Ajattelin että tämä on hyvä ajatus. Hieman on raskasta ja kovin hidasta, mutta kieltämättä palkitsevaa. Jos saan nämä joskus loppuun, juon pullon sampanjaa, yksin. Pullo on jo odottamassa (Taittinger).
Onpa urakkaa. Montako kirjaa tossa onkaan, lähemmäs kymmenen vai kuinka? Tekisi kanssa mieli joskus lukea noi, mutta pelkäänpä että jäisi yhtä kesken kuin Anaïs Nin:in päiväkirjojen lukeminen.
10 kirjaa, yksi vielä suomentamatta. Tämä on yksi niitä kirjoja/kirjasarjoja jotka todella kannattaa lukea ennen kuolemaansa. Palkitsee varmasti. Lukemisen voi hyvin aloittaa kakkososastakin (Swannin rakkaus), joka on vähän niinkuin oma itsenäinen kokonaisuutensa ja "vauhdikkaampi" kuin ykkösosa, ja jatkaa sitten eteenpäin jos jää koukkuun. Ei joku Anais Nin oo mitään Proustin rinnalla.
Eikö tuo viimeinen osa tule ensi vuonna suomeksi? Olen luvannut itselleni, että sitten
luen koko kirjan...