Luin kun tästä oli puhetta toisaalla. Thompsonin ensimmäinen eikä äijän oman mittapuun mukaan kummoinen Muilla mittareilla huipputavaraa, taas kerran vittumaisia ja ilkeitä ihmisiä inhoaa toisiaan saatanan ahdistavassa tuppukylässä. Se elokuvapuoli ei ollut järin kiinnostavaa (ehkä joku Herra Eriksson saisi kiksejä), mutta jos pitää Thompsonista niin eipä tämä petä
Mitä elitistit lukevat?
Luin kun tästä oli puhetta toisaalla. Thompsonin ensimmäinen eikä äijän oman mittapuun mukaan kummoinen Muilla mittareilla huipputavaraa, taas kerran vittumaisia ja ilkeitä ihmisiä inhoaa toisiaan saatanan ahdistavassa tuppukylässä. Se elokuvapuoli ei ollut järin kiinnostavaa (ehkä joku Herra Eriksson saisi kiksejä), mutta jos pitää Thompsonista niin eipä tämä petä
Yksi parhaita kirjoja mitä olen koskaan lukenut on Ballardin Auringon valtakunta. Spielbergin elokuva on minusta ihan ok mutta ei vastannut omia mielikuvia
http://books.guardian.co.uk/review/story/0,,1721926,00.html
Jack Kerouacin
Desolationin enkelit tuli luettua ja nyt aloitin William S. Burroughsin Nistin lukemisen. Beat- kirjallisuutta siis.Egon Theiner: Matti Nykänen – huipulla ja montussa (Otava 2004)
Hyvää oheismateriaalia Aleksi Mäkelän elokuvalle ja toistaiseksi paras Nykäskirja, vaikka antaa liian kesyn kuvan Masan sleazoid-kaudesta Järvenpään Kasinolla. Matin sanoin: "Tähän on kirjoitettu minun totuuteni. Kannattaa lukea. Tämä kirja kuuluu joka kotiin, heti Raamatun viereen."
Onko joku elitisteistä yrittänyt lukea Dan Brownin Da Vinci koodia? Olen nyt kahteen otteeseen yrittänyt pinnistellä sen parissa, koska kiinnostaa sen salaseura/okkultisti/vapaamuurari/opusdei- kuviot. Ainakin ekat 100 sivua ovat aivan järjettömän huonosti kirjoitettua, tylsää soopaa. Kannattaako luovuttaa, vai tuleeko meininkiin olennainen parannus jossain vaiheessa? Elokuva tulee olemaan varmasti täydellinen fiasko.
Onko joku elitisteistä yrittänyt lukea Dan Brownin Da Vinci koodia? Olen nyt kahteen otteeseen yrittänyt pinnistellä sen parissa, koska kiinnostaa sen salaseura/okkultisti/vapaamuurari/opusdei- kuviot. Ainakin ekat 100 sivua ovat aivan järjettömän huonosti kirjoitettua, tylsää soopaa. Kannattaako luovuttaa, vai tuleeko meininkiin olennainen parannus jossain vaiheessa? Elokuva tulee olemaan varmasti täydellinen fiasko.
Onhan tuosta kinasteltu jo monessa topicissa.. Loppu on tosiaankin melko tavanomainen, ei kannata odottaa mitään erikoisen päräyttävää. Ihan mielenkiintoista asiaa kuitenkin taidehistorian kannalta, jonka takia itse sen jaksoin loppuun lukea.
Alive (23.5.2005 10:17)Da Vinci-koodin sain viimein tuskien kautta loppuun, vaikka alkuun vaikutti hyvältä, lopulta tää oli ihan perusdekkari, eikä edes kovin hyvä sellainen.
Joo, lukukokemus toisti itseään ja meni ulkonaisesta kulturelliudestaan huolimatta jonnekin Tom Clancy ‑osastolle, vaikka hypen hämäämänä olin naiivisti odottanut Dan Brownilta syntyjä syviä. Usko kiehtoviinkin salaliittoteorioihin joutuu koetukselle, kun todisteiksi aletaan tarjota Disney-piirretyissä olevia subliminaalisia viestejä.
Joo, lukukokemus toisti itseään ja meni ulkonaisesta kulturelliudestaan huolimatta jonnekin Tom Clancy ‑osastolle, vaikka hypen hämäämänä olin naiivisti odottanut Dan Brownilta syntyjä syviä. Usko kiehtoviinkin salaliittoteorioihin joutuu koetukselle, kun todisteiksi aletaan tarjota Disney-piirretyissä olevia subliminaalisia viestejä.
Ei sattumoisin ole kyse tästä?
Onko joku elitisteistä yrittänyt lukea Dan Brownin Da Vinci koodia? Olen nyt kahteen otteeseen yrittänyt pinnistellä sen parissa, koska kiinnostaa sen salaseura/okkultisti/vapaamuurari/opusdei- kuviot. Ainakin ekat 100 sivua ovat aivan järjettömän huonosti kirjoitettua, tylsää soopaa. Kannattaako luovuttaa, vai tuleeko meininkiin olennainen parannus jossain vaiheessa? Elokuva tulee olemaan varmasti täydellinen fiasko.
Kirjoita itse parempi sitten. Nojoo, lupaavan ja toimivan alun jälkeen Brownin metodi kävi turhankin selväksi, luvut toistivat itseään ja cliffhangerit muuttuivat aina vaan typerämmiksi. Itse aloin tosin kokea tuskaa vasta puolen välin paikkeilla, ja siitä loppuun kirja huononi böllistyttävällä tavalla. Vikan sivun jälkeen tunsin myötähäpeää Brownin puolesta. Välillä myös haittasi se, että Brown ilmeisesti välillä muisti että hei, kohdelukijani ovat jenkkejä. Näin eurooppalaista lukijaa loukkasi turha lässyttäminen, rautalankavääntö, ja etenkin naurettavat luentokuvaukset. Toisaalta kun muistelee elitisti-foorumin viime aikaista kultainen leikkaus ‑keskustelua, niin ehkä tällaisista kirjoista pitäisi kirjoittaa kaksi versiota, toinen ihmisille ja toinen junteille.
Hyviä puolia olivat kiistämättä mielenkiintoinen aihepiiri ja yksityiskohdat, ja mahdollisuus ajoittain omaan koodinratkomiseen. Sääli vain miten Brownin itsekritiikki petti loppupuolella. En odota elokuvaa juurikaan, mutta haluan silti nähdä sen albiinon, ja tietää kuinka monta kertaa leffassa sanotaan "pyhä naiseus"...
Ainiin, vastaus Antin kysymykseen: Kannattaa luovuttaa jo.
Parasta oli City-lehden pääkirjoitus jossa oltiin tohkeissaan kuinka Hesarin kriitikko oli voinut moittia Da Vinci ‑koodia, vaikka kirja on niin suosittu. Näkemys on mielestäni aivan loistava ja taidan saman tien antaa Da Vinci ‑elokuvalle viisi tähteä näkemättä sitä, kyllä se varmasti vetää hyvin katsojia.
Päätoimittajaheebon perustelu taisi olla muistaakseni se, että kaikki hänen kuulemansa kommentit kirjasta olivat positiivisia. Jos kommentit tulivat Cityn toimittajilta, avustajilta ja perskärpäsiltä, niin sehän on aika ymmärrettävää. Itse kun en ole kuullut yhtään posiitivista kommenttia yhtään mistään suunnasta, ja kirja onkin ihan perseestä.
Danin edellinen romaani Enkelit ja demonit on taas lukijasta riippuen paljon paskempi tai paljon parempi. Itse saattaisin kallistua jälkimmäisen kannalle. Kirja on uskonnollisten ja kulttuurillisten salaliittojen osalta Da Vinci ‑koodiakin idioottimaisempi, mutta tarina kulkee älyttömästä juonenkäänteestä toiseen paljon nopeammin ja viihdyttävämmin. Tästä voisi oikeasti tehdä toimivan elokuvan.
Onko joku elitisteistä yrittänyt lukea Dan Brownin Da Vinci koodia? Olen nyt kahteen otteeseen yrittänyt pinnistellä sen parissa, koska kiinnostaa sen salaseura/okkultisti/vapaamuurari/opusdei- kuviot. Ainakin ekat 100 sivua ovat aivan järjettömän huonosti kirjoitettua, tylsää soopaa. Kannattaako luovuttaa, vai tuleeko meininkiin olennainen parannus jossain vaiheessa? Elokuva tulee olemaan varmasti täydellinen fiasko.
Kirjoita itse parempi sitten. Nojoo, lupaavan
No onhan joku Tätäkään ei Kepu salli kirjallisena tuotoksena selvästi kovempaa luokkaa kuin Da Vinci ‑koodi.
Tämä ei tietenkään ole Dan Brownin vika, mutta lukukokemuksessa rasittavinta oli omat mielikuvat Tom Hanksista ja Améliesta esittämästä über-viisaita kommentteja milloin mistäkin länsimaisen kulttuurin merkkipaalusta.
Onko joku elitisteistä yrittänyt lukea Dan Brownin Da Vinci koodia? Olen nyt kahteen otteeseen yrittänyt pinnistellä sen parissa, koska kiinnostaa sen salaseura/okkultisti/vapaamuurari/opusdei- kuviot. Ainakin ekat 100 sivua ovat aivan järjettömän huonosti kirjoitettua, tylsää soopaa. Kannattaako luovuttaa, vai tuleeko meininkiin olennainen parannus jossain vaiheessa? Elokuva tulee olemaan varmasti täydellinen fiasko.
Nojoo, lupaavan ja toimivan alun jälkeen Brownin metodi kävi turhankin selväksi, luvut toistivat itseään ja cliffhangerit muuttuivat aina vaan typerämmiksi.
Apuu-va. Musta jo toi alku oli paskinta lukemaani kirjallisuutta sitten yläasteen Remo- aikakauteni. Onneksi messissä on uusin Kanava, jossa ei ole yhtään tylsää paskanjauhamista.
TJEU: Heikki Länsisalo: Norman Finkelstein – sionistisen "holokaustiteollisuuden" kriitikko, Jukka Paarma: Uskonnonvapaus ja kulttuurien kohtaaminen, jne...
Max Allan Collins & Richard Piers Rayner – Road To Perdition
Virkistävää luettavaa, hyvä käsikirjoitus ja kuvitus. Juoni pysyy jatkuvasti liikkeellä ja toimintakohtaukset ovat yllättävän brutaaleja. Tämä tuli luettua valitettavasti vasta elokuvan näkemisen jälkeen mutta ompahan taas yksi aukko sivistyksessä paikattu.
No onhan joku Tätäkään ei Kepu salli kirjallisena tuotoksena selvästi kovempaa luokkaa kuin Da Vinci ‑koodi.
Heh, aivan, koska se on 518 sivua lyhyempi. Suosikkikohtani: "Päräyttävimmät rytmimusastyget, niskat nyrjäyttävät hevirallit ja valtaisan circle-pitin aikaansaavat punk-klassikot vuorottelevat luontevasti". Tulee mieleen ne Vartiotorni (?) lehden takakannen paratiisi-maalaukset, jos joku sattuu tietämään mitä tarkoitan. Artikkelin nimi on toki klassikko.