Mitä elitistit lukevat?

Red Right Hand 23.2.2007 14:02
Goldberg ( 22.2.2007 15:20)
Iain Banksin Ampiaistehdas




Ai hitto tää oli hyvä joskus nuorena poikana. Onko se vielä hyvä?
Bastard 23.2.2007 14:54

Euan Macpherson:

The Trial of Jack the Ripper ‑the Case of William Bury

Lukemistani Ripper-teorioista kaikkein vakuuttavin, ei salajuonitteluja, ylhäisiä lääkäreitä eikä okkultisteja vaan kuvaus väkivaltaisesta vaimonsa murhanneesta ja silvonneesta miehestä, joka asui Whitechapelissa murhien aikana ja muutti pois murhien loppumisen aikoihin. Kannattaa ehdottomasti lukea jos Viiltäjä-teoriat kiinnostaa.
Koston käsi 24.2.2007 18:37

Tällä hetkellä menossa John Watersin Shokkiarvo. Helvetin viihdyttävä. Seuraavaksi vuorossa Hessen Demian ja välipaloina Leonard Cohenin runoja The Spice-Box of Earth ‑kirjasta.

Janne Timonen 25.2.2007 10:37
Red Right Hand ( 23.2.2007 14:03)
Goldberg ( 22.2.2007 15:20)
Iain Banksin Ampiaistehdas




Ai hitto tää oli hyvä joskus nuorena poikana. Onko se vielä hyvä?




Mä luulen että pitää laittaa uusintaluentaan. Teki tosi kovan vaikutuksen aikoinaan.
Lauri Lehtinen 26.2.2007 21:12

Michael Bliss

BETWEEN THE BULLETS: THE SPIRITUAL CINEMA OF JOHN WOO

Uskovainen tulkitsee John Woon tuotantoa Jeesus-näkökulmasta. Vähän yksitotisesta katsomuksesta huolimatta ihan teräviä tulkintoja ja kritiikkiä, ansaitsee tulla luetuksi Robert K. Elderin, Karen Fangin ja Kenneth Hallin (parempien) Woo-tutkielmien jatkeeksi jos ohjaaja kiinnostaa pintaa syvemmältä. Valitettavasti Blissin tiedot esim. Melvillen Ajojahdista ovat täysin päin honkia, pistää miettimään paljonko tämäkään patu oikein elokuvahistoriasta tietää. To Hell with the Devil on kuulemma "ensimmäinen aito John Woo ‑elokuva", ettei vaan olisi ensimmäinen kirjoittajan näkemä.



Annikki Ant-Wuorinen KAIKKI MINUN RAKKAUTENI

Finnsleazen ja pro sex ‑feminismin avaintekstiksi luettava harvinainen kirjanen, yhdistelmä isolla partnerien määrällä (60-luvun standardeilla mitattuna) kohujulkkikseksi nousseen Ant-Wuorisen muistelmia, seksivalistusta ja sitä sun tätä. Haamukirjoittajaksi myöhemmin tunnustautuneen Veikko Ennalan kädenjälki ja perusfilosofia on tunnistettavasti esillä, mikä on laadun tae mutta pistää tietysti miettimään, paljonko mukana on aitoa Ant-Wuorista. Elämäntarinaan ja opetuksiin liitetty fiktiolta vaikuttavia tarinoita nimeltämainitsemattomien "ystävien" hurjista kokemuksista. Vähän hatara kyhäelmä mutta ennalamaisen kuumottavien yksityiskohtien hyperrealismin ja kristallinkirkkaiden ajatuslinjojen ansiosta paljon enemmän kuin pelkkä kuriositeetti.
pirihuora 27.2.2007 01:41
netzach 27.2.2007 08:45

^ nuo muutkin Odessan kirjat ovat aika messevää luettavaa. Cicciolinan tarina, joku lesbohässäkkä, fetissit ja mitä niitä olikaan.

Cryptlord 1.3.2007 14:43

Kohta pääsee työn alle:





Anton LaVey: Saatanallinen Raamattu



Aivan puun takaa juuri tullut suomennos tästä klassikosta (tai "klassikosta", ihan miten vaan).



Viimeksi luettu:



Peter Bondanella: Italialainen elokuva neorealismista nykypäivään



Ihan ok-kirja nimensä mukaisesti Italian elokuvista 1980-luvun loppuun asti. MUTTA: ei sanaakaan gialloista. Dario Argenton nimi sentään vilahti ohimennen jossain sivulauseessa. No, tämä nyt olikin tällainen akateeminen kirja joten eihän näissä koskaan "roskaelokuvia" käsitellä vaikka kuinka pyrittäisiin kuvaamaan jonkun maan KOKO elokuvateollisuutta tiettynä aikana.
Yotsuya 1.3.2007 17:58
Cryptlord ( 1.3.2007 16:44)
Kohta pääsee työn alle:



Anton LaVey: Saatanallinen Raamattu



Aivan puun takaa juuri tullut suomennos tästä klassikosta (tai "klassikosta", ihan miten vaan).




Heh, mikä lafka tän on pistänyt ulos?
netzach 1.3.2007 18:48
Yotsuya ( 1.3.2007 17:59)
Cryptlord ( 1.3.2007 16:44)
Kohta pääsee työn alle:



Anton LaVey: Saatanallinen Raamattu



Aivan puun takaa juuri tullut suomennos tästä klassikosta (tai "klassikosta", ihan miten vaan).




Heh, mikä lafka tän on pistänyt ulos?


Lue Miasma-magazinesta haastis smile.gif
Maldoror 1.3.2007 19:14
Yotsuya ( 1.3.2007 17:59)
Cryptlord ( 1.3.2007 16:44)
Kohta pääsee työn alle:



Anton LaVey: Saatanallinen Raamattu



Aivan puun takaa juuri tullut suomennos tästä klassikosta (tai "klassikosta", ihan miten vaan).




Heh, mikä lafka tän on pistänyt ulos?




Lähinnä Tapio Kotkavuorta julkaissut Voimasana. Ei kyllä LaVey kiinnosta siinä määrin, että tulisi ostettua. Pitää katsoa jos löytää tiensä kirjastoon, heh.
Cryptlord 1.3.2007 23:16
Maldoror ( 1.3.2007 21:15)
Ei kyllä LaVey kiinnosta siinä määrin, että tulisi ostettua. Pitää katsoa jos löytää tiensä kirjastoon, heh.




No ainakin täällä meikäläisen työmaalla eli Punkalaitumen kirjastossa tuo on ja siinä vaiheessa suomennoksen ilmestymisen/olemassaolonkin tosiaan sain tietää kun johtaja tuon kirjakauppareissultaan mukanaan toi. Eli ainakin Pirkanmaalta tuo opus siis löytyy yhdestä kirjastosta. wink.gif
Maldoror 2.3.2007 12:01
Cryptlord ( 1.3.2007 23:17)
Maldoror ( 1.3.2007 21:15)
Ei kyllä LaVey kiinnosta siinä määrin, että tulisi ostettua. Pitää katsoa jos löytää tiensä kirjastoon, heh.




No ainakin täällä meikäläisen työmaalla eli Punkalaitumen kirjastossa tuo on ja siinä vaiheessa suomennoksen ilmestymisen/olemassaolonkin tosiaan sain tietää kun johtaja tuon kirjakauppareissultaan mukanaan toi. Eli ainakin Pirkanmaalta tuo opus siis löytyy yhdestä kirjastosta. wink.gif




Ouluun ei ole ainakaan vielä rantautunut. Mietin vaan sitä porua mitä tuo Kotkavuoren teos aiheutti taannoin jossain päin Suomea. LaVeyn opuksellahan on kuitenkin vielä astetta raflaavampi nimi, vaikka aika kauas Saatanasta jäädäänkin sinänsä.
Cryptlord 2.3.2007 16:46
Maldoror ( 2.3.2007 14:02)
Mietin vaan sitä porua mitä tuo Kotkavuoren teos aiheutti taannoin jossain päin Suomea. LaVeyn opuksellahan on kuitenkin vielä astetta raflaavampi nimi, vaikka aika kauas Saatanasta jäädäänkin sinänsä.




No, onhan Kotkavuorellakin tuon Vasemman käden polun lisäksi toinenkin opus nimeltä "Saatanan mustat nahkasiivet" eli siinä sitä raflaavutta jo löytyy. wink.gif Nuokin molemmat löytyy täältä kirjaston kokoelmista ja ihan kiitettävästi ovat kiertäneet pitkin maakuntaa kaukolainoina, kovin moni kirjasto kun ei noita valikoimiinsa ole kelpuuttanut.
Disco Studd 3.3.2007 19:15
Disco Studd ( 28.12.2006 03:07)
Sain tulevalta anopilta joululahjaksi Ilkka Remeksen uusimman. Luin ekan luvun (kolme sivua) ja päätä särkee jo nyt.


Sain sen päätökseen, ja voi blink.gif sentään...

Jyrki Katainen on Remekselle blowjobin velkaa. En ole aikaisemmin perehtynyt kyseisen menestyskirjailijan tuotantoon, mutta jos myös muut kirjat ovat samanlaista vainoharhaista russofobiaa lietsovaa Nato-pornoa, niin remekset jäävät vastaisuudessa hyllyyn.



Myöskin sen takia, että kirja oli tylsä, typerä ja naurettava.