Sjöberg-Nykänen: Rööperi
Meni yhdessä illassa ja yhdessä hujauksessa. Mainio kertakäyttökirja kaikille rikollisuudesta kiinnostuneille (eli kaikille).
Sjöberg-Nykänen: Rööperi
Neljä viimeisintä:
Lukeminen on ikävä kyllä jäänyt vähän vähemmälle lähiaikoina. Panu Rädyn mainion Muurin luin juuri vähän aikaa sitten.
Paul Carelin kirjoissa on välillä lapsenomaista hypetystä, saarnaa ja puolueellista osoittelua. Carell myös usein eksyy kertoilemaan pikkudetaljeja joistain tapahtumista, mutta näistä yleensä löytyykin ne makeimmat jutut. Täytyy sanoa, että Carelin juttuihin kyllä suhtaudun kriittisemmin kuin monien muiden historioitsoijen ja se johtuu yksinomaan kirjoitustyylistä.
Paul Carelin kirjoissa on välillä lapsenomaista hypetystä, saarnaa ja puolueellista osoittelua. Carell myös usein eksyy kertoilemaan pikkudetaljeja joistain tapahtumista, mutta näistä yleensä löytyykin ne makeimmat jutut. Täytyy sanoa, että Carelin juttuihin kyllä suhtaudun kriittisemmin kuin monien muiden historioitsoijen ja se johtuu yksinomaan kirjoitustyylistä.
Hitler – myönteisyydellä, holokaustin kieltämisellä ja muilla pikkujutuilla saattaa myös olla osansa sopassa.
Eräs tutustumisen arvoinen nimi itärintama-historiikkien saralla on toisen tiimin edustajan Vasili Tsuikovin Tien alku – Stalingrad ja Tien pää – Berliini. Ne olivat muistaakseni ihan hyvin kirjoitettuja, ei pelkkää kuivaa luetteloa.
holokaustin kieltämisellä ja muilla pikkujutuilla saattaa myös olla osansa sopassa.
Juri Nummelin – Kuudestilaukeavat. Kertoo amerikkalaisen kioskilänkkärin historian suomessa ja kuvaukset sen 110 tekijästä. Suosittelen, erittäin mielenkiintoinen. Tuo Taistelukosketus on mulla kesken hyvää stalingrad matskua.
V for Vendetta tuli luettua ja kolahti kyllä aika paljon kovempaa kuin aikaisemmin lukemani Watchmen. Saapi nähdä millainen tuleva elokuva tulee olemaan, hieman kyllä epäilytti trailerin perusteella nuo taistelukohtaukset. Toivottavasti niillä ei lähdetä liikaa mässäilemään, itse sarjakuvassahan ne eivät monen ruudun mittaisia olleet.
Nyt on tullut luettua Marko Tiaisen sotasarjakuvat 4 kpl Kasa Blueberryä ja Bukowskin Pulp. Nyt on menossa Tom Abrahams – The Cage. Helvetin hyvä vietnam kirja,kertoo mm. viidakkosodasta ja vangiksi joutumisesta, suosittelen.
Viime viikolta:
André Bretonin
Surrealismin Manifesti, joka kuuluu jokaisen surrealismista kiinnostuneen yleissivistykseen, loistava teos.Tällä hetkellä on työn alla femmalla löytämäni Markku "Matkis" Halmeen koostama historiikki musiikkilehti Rumbasta. Äsken sain loppuun vastaavasti Miettisen Muistelmat vuodelta 1983.
Noin 100 sivua luettu David Morrellin vanhaa jännäriä Ruusun veljeskunta. Muutama sata jäljellä vielä.