7.5.2006 21:28
Kenties tuosta tuli turhan positiivinen arvio, mutta tarkoituksena oli tuolla muutoksiin viittaamisella perustella melko negatiivistä näkökantaa, joka jäikin sitten puutteelliseksi, joten jatketaan hiukan.
Eli henkilökohtaisesti minua vitutti elokuvassa sen hukkaamat mahdollisuudet. Mainiosta lähtökohdasta ja ideasta ei ole saatu kasaan kuin korkeintaan semi-viihdyttävä seikkailukomedia. Tuottajilla (Weinsteinin perkeleet) on ilmeisesti ollut melko suuri vaikutus tähän kaikkine näyttelijävaihdoksineen ym. muutoksineen, jotka ovat ilmiselvästi sitoneet ohjaaja Gilliamin käsiä. Gilliam kädenjälki näkyy kuitenkin juuri mainitsemassani visuaalisuudessa ja esimerkiksi taikametsä on lumoavaa katseltavaa. Kaikesta huolimatta kyseessä on mm. Brazilin ja 12 monkeysin ohjaajalta selkeä pettymys, joka heijastuu pisteissä. Toivottavasti tuleva Tideland toimii paremmin.
Jackrabbit: Tuossa olivatkin kaikki ne Armageddonin heikkoudet, jotka minua häiritsivät. Toisaalta se on myös tuottaja Bruckheimerille tyypillistä loppuun asti hiottua toimintatykitystä ja yliampuvaa, mutta ah, niin tyylikästä viihdettä, jonka voi käsittää joko typeränä tai vaihtoehtoisesti viihdyttävänä. Itse kuulun jälkimmäiseen osaan ja vähemmällä kestolla pisteitä olisi voinut herua enemmänkin.
Lisäkysymyksissä JB:n tai Armageddoniin liittyen kehottaisin siirtymään foorumin nimimerkki Antti Tohkan puoleen.