27.2.2008 11:06
Päivitetääs vähän näitäkin.
30 Days of Night *
Yksi säälittävämmistä jutuista vähään aikaan. Ei ole yhden ainutta syytä katsoa tätä.
Kankaalla ei tapahdu kertaakaan mitään mikä edes etäisesti herättäisi muuta kuin tylsistymistä.
I am Legend ***
Mainettaan parempi. Tunnelma on erinomainen ensimmäisen puolituntia ja Manhattanista (vastenmielisin paikka jossa olen käynyt) on saatu hieno.
Vituiksi vedetään kuitenkin käsittämättömällä ratkaisulla tehdä ihmisiä tietokoneella ja tyhmästä kiihdytyksestä loppuun. Aineksia taas olisi ollut vaikka mihin jos pidettäisiin tyypit kirjoittamassa, eikä lyötäisi tuotantoon puoliksitehtyä vessapaperia.
No country for old men *****
Texas taas on helposti paras paikka, jossa olen käynyt. Maanpäällinen taivas. Yllätyin kuinka mind blowing tämä oli. Pitkästä aikaa hyvä Coen-elokuva (edellinen tuli 1998). Coenien paras siis, mutta en tiedä onko tämä niinkään Coen-elokuva kuin kirjan kirjoittajan elokuva. Kovia elokuvan tekijöitä kunhan saavat lähdematskun kuntoon.
The Departedkin on kirjoittajansa elokuva eikä niinkään Scorcese-elokuva.
Vielä yllättyneempi olen oscareista, varsinkin kun edellinen todella hyvä elokuva voitti 1992.
Bardem loistaa ja Brolin oli täydellinen osaansa. Brolin on hahmona kyllä kuin suoraan Dave Robicheaux-kirjoja tehtailevan Burken kynästä. Täytyy kyllä tsekata tää McCarthykin.
The Kingdom ****
Erinomainen! Loppukohtaus on helevetin hyvää toimintaa.