Tulipa taannoin vitutusketjussa käydystä lyhyestä Burnout-keskustelusta ja silloin tällöin esiin tulevista yksittäisiä pelejä käsittelevistä topiceista mieleen perustaa tällainenkin: Uskoisin että porukan keskuudessa on kuitenkin jonkin verran väkeä joka viihtyy television äärellä muutenkin kuin elokuvien merkeissä ja hyville mielipiteille sekä mahdollisille vinkeille löytynee aina kiinnostunutta lukijakuntaa, joten kertokaapa minkä koneiden ja pelien kera aikaanne tapatte.
Minun hallussani on tällä hetkellä Commodore 64, Playstation 1 & 2 sekä pari PC:tä, joista jokainen on enemmän tai vähemmän jatkuvassa pelikäytössä tuoreempaa PuuCeetä lukuunottamatta: Ei voisi vähempää kiinnostaa jatkuva amok-juoksu pelien laitevaatimuksia vastaan joten olen jo 90-luvun alusta asti päätynyt jättämään pelailun suosiolla siihen suunniteltujen laitteiden varaan, joskin tuo vanhempi kone (486 DX2) on tallella nimenomaan vanhoja retropelejä varten. Commodore on ollut omistuksessani muistaakseni vuodesta '85 tai '86 ja kova vehjehän se on edelleenkin, vaikka tällä hetkellä se onkin harmikseni pakon edessä lomautettuna kunnes keksin nykyisestä kämpästä sille sopivan paikan. Onneksi Playstationeille löytyy NES-, SuperNES- ja Megadrive-emulaattorit täydellisten romsettien kera joten tekemistä piisaa.
Itse peleistä pitää vääntää vähän tarkempaa selontekoa jossain vaiheessa paremmalla aikaa, noin yleismaallisesti eniten on tullut vietettyä aikaa erilaisten kauhupelien parissa – varsinkin konsoleiden suhteen – mutta kyllä sinne sekaan paljon muutakin mahtuu. Nyt muutamien viime päivien aikana on tullut istuttua enimmäkseen PS1:n Bust-a-Move 4-nimisen todella addiktoivan puzzlepelin ääressä, sitä edellinen ylivoimainen suosikki heti Resident Evil Code Veronican jälkeen oli Burnout 3 mutta sen kanssa meni todellakin hermot: Viitaten noihin vitutuspuolen purkauksiin otin neuvosta vaarin ja kokeilin myös edellistä osaa, jotain kolmosen vaikeustasosta kertonee se että kakkosen ensimmäinen mestaruuskampanja sekä kolarimoodi menivät heittämällä täydellisesti läpi vajaassa kuudessa tunnissa enkä enää sen jälkeen jaksanut tahkota peliä edemmäksi vastuksen puutteen takia.
Jokos joku on kokeillut taannoin jossain yhteydessä esiin tullutta Torrente-peliä?