Wii: WarioWare: Smooth Moves. Ihan ässä. Nyt vaan ihmetyttää miten saan yksinpelin loput kentät auki. Sain kaksinpelin auki eli läpäisin yksinpelin, mutta kyllä siellä pakosti vielä jotakin on. Ammunta ja tetris variaatio minipelit ovat ehkä parhaat.
Mitä elitistit pelaavat?
16.1.2007 22:44
17.1.2007 13:28
Wii: WarioWare: Smooth Moves. Ihan ässä. Nyt vaan ihmetyttää miten saan yksinpelin loput kentät auki. Sain kaksinpelin auki eli läpäisin yksinpelin, mutta kyllä siellä pakosti vielä jotakin on. Ammunta ja tetris variaatio minipelit ovat ehkä parhaat.
Joko tätä saa Suomesta?
17.1.2007 14:30
Joko tätä saa Suomesta?
Kyllä vain, viime perjantaista lähtien. On tämä kyllä törkeän hauska, mutta miksi ihmeessä moninpelissä voi käyttää VAIN YHTÄ wiimotea? Tulee varmasti vahinkoja muutenkin hektisissä minipeleissä, kun vuoroa vaihtaessa ei ehdi/pysty/viitsi kiinnittää rannelenkkiä (ja yksi minipeli vaatii padin pudottamisen rannelenkin varaan.) Toki pelin voi aina tauottaa kapulaa siirtäessään seuraavalle, mutta osa moninpelin viehätyksestä kyllä katoaa kun rauhallisesti vähän vaan puuhaillaan.
Edit: Niin joo, jos ei jotain mystistä tapahdu (eli kartta kasva) on mulla kartalla auki kahta paikkaa lukuunottamatta kaikki kentät.
18.1.2007 16:23
Pelit-lehden nettisivuilta:
"Euroopan komission varapuheenjohtajan, oikeus- ja turvallisuusasioiden komissaarin Franco Frattinin henkilökohtainen ristiretki väkivaltaisia pelejä vastaan näyttää tuottavan tulosta. Frattinin aloitteesta EU:ssa ryhdytään valmistelemaan väkivaltaisimpien pelien kieltoa.
Viime syksystä asti pelien vaaroista varoittanut Frattini nosti kissan pöydälle tiistaina Dresdenin oikeus- ja sisäministerikokouksessa, jossa hän esitteli Euroopan Unionion oikeusministereille väkivaltaisiin tietokonepeleihin liittyviä ongelmia.
Vaikka Frattini antoi ennen kokousta ymmärtää, että hänen päähuolenaiheensa oli ikärajojen puutteellinen valvonta, EU:n oikeusministerit tekivät selvästi jyrkemmän johtopäätelmän – ”äärimmäisen väkivaltaiset” tietokonepelit tulisi kieltää kaikissa jäsenmaissa. EU:n puheenjohtajamaa Saksa asettui erityisen painokkaasti sensuurin kannalle. Myös Britannia, Espanja, Kreikka, Ranska ja Suomi tukivat ajatusta EU-tasolla koordinoidusta pelisääntelystä. Suomea kokouksessa edusti oikeusministeri Leena Luhtanen (sd).
”Lastensuojelussa ei voi tuijottaa valtionrajoja”, Frattini totesi kokouksen jälkeen.
”Asioiden saama käänne kuulostaa huolestuttavalta”, Valtion elokuvatarkastamon johtaja Matti Paloheimo kommentoi Pelit-lehdelle. ”Kysymyksessä olisi Suomen ja monien muidenkin maiden osalta selvä askel taaksepäin, mitä tulee kuvaohjelmien sääntelyyn.”
Paloheimon mukaan Frattini ajaa käytännössä aikuissensuurin palauttamista. Hänen mielestään elokuvat ovat myös uhan alla. ”Jos sensuuri tulisi koskemaan tietokonepelejä, on vaikea uskoa, ettei sitä ulotettaisi myös muihin kuvaohjelmiin.”
Väkivaltaisten pelien kielto olisi Matti Paloheimon mielestä ristiriidassa sananvapauden kanssa. ”Kaikki EU-maat eivät todennäköisesti ole valmiit periaatteellisesti näin syvällekäyviin toimenpiteisiin. Ovatko esimerkiksi Ruotsin ja Tanskan oikeusministerit kannattaneet tämänsisältöistä hanketta? Tuskin.”
Paloheimon mukaan lapsia suojellaan väkivaltaisilta aineistoilta parhaiten sekä lapsiin että vanhempiin kohdistuvalla valistuksella. "Kielletytkin pelit löytyvät nimittäin nykyään pian internetistä”, hän muistuttaa.
Euroopan komission varapuheenjohtaja Frattini lupaa peliväkivallasta valmiin lakialoitteen vielä ennen EU-parlamentin kesätaukoa.
Aiheesta lisää Pelit-lehden helmikuun numerossa.
Tuomas Honkala (Pelit)"
Onpa kumma kun Suomi on messissä.
19.1.2007 10:15
Pelit-lehden nettisivuilta:
"Euroopan komission varapuheenjohtajan, oikeus- ja turvallisuusasioiden komissaarin Franco Frattinin henkilökohtainen ristiretki väkivaltaisia pelejä vastaan näyttää tuottavan tulosta. Frattinin aloitteesta EU:ssa ryhdytään valmistelemaan väkivaltaisimpien pelien kieltoa.
Viime syksystä asti pelien vaaroista varoittanut Frattini nosti kissan pöydälle tiistaina Dresdenin oikeus- ja sisäministerikokouksessa, jossa hän esitteli Euroopan Unionion oikeusministereille väkivaltaisiin tietokonepeleihin liittyviä ongelmia.
Vaikka Frattini antoi ennen kokousta ymmärtää, että hänen päähuolenaiheensa oli ikärajojen puutteellinen valvonta, EU:n oikeusministerit tekivät selvästi jyrkemmän johtopäätelmän – ”äärimmäisen väkivaltaiset” tietokonepelit tulisi kieltää kaikissa jäsenmaissa. EU:n puheenjohtajamaa Saksa asettui erityisen painokkaasti sensuurin kannalle. Myös Britannia, Espanja, Kreikka, Ranska ja Suomi tukivat ajatusta EU-tasolla koordinoidusta pelisääntelystä. Suomea kokouksessa edusti oikeusministeri Leena Luhtanen (sd).
”Lastensuojelussa ei voi tuijottaa valtionrajoja”, Frattini totesi kokouksen jälkeen.
”Asioiden saama käänne kuulostaa huolestuttavalta”, Valtion elokuvatarkastamon johtaja Matti Paloheimo kommentoi Pelit-lehdelle. ”Kysymyksessä olisi Suomen ja monien muidenkin maiden osalta selvä askel taaksepäin, mitä tulee kuvaohjelmien sääntelyyn.”
Paloheimon mukaan Frattini ajaa käytännössä aikuissensuurin palauttamista. Hänen mielestään elokuvat ovat myös uhan alla. ”Jos sensuuri tulisi koskemaan tietokonepelejä, on vaikea uskoa, ettei sitä ulotettaisi myös muihin kuvaohjelmiin.”
Väkivaltaisten pelien kielto olisi Matti Paloheimon mielestä ristiriidassa sananvapauden kanssa. ”Kaikki EU-maat eivät todennäköisesti ole valmiit periaatteellisesti näin syvällekäyviin toimenpiteisiin. Ovatko esimerkiksi Ruotsin ja Tanskan oikeusministerit kannattaneet tämänsisältöistä hanketta? Tuskin.”
Paloheimon mukaan lapsia suojellaan väkivaltaisilta aineistoilta parhaiten sekä lapsiin että vanhempiin kohdistuvalla valistuksella. "Kielletytkin pelit löytyvät nimittäin nykyään pian internetistä”, hän muistuttaa.
Euroopan komission varapuheenjohtaja Frattini lupaa peliväkivallasta valmiin lakialoitteen vielä ennen EU-parlamentin kesätaukoa.
Aiheesta lisää Pelit-lehden helmikuun numerossa.
Tuomas Honkala (Pelit)"
Onpa kumma kun Suomi on messissä.
Huolestuttava käänne kieltämättä.
Frattini muuten kuuluu Forza Italia:an.
19.1.2007 12:22
Wii: WarioWare: Smooth Moves. Ihan ässä. Nyt vaan ihmetyttää miten saan yksinpelin loput kentät auki. Sain kaksinpelin auki eli läpäisin yksinpelin, mutta kyllä siellä pakosti vielä jotakin on. Ammunta ja tetris variaatio minipelit ovat ehkä parhaat.
WTF, ilmeisesti kolme remix-kenttää enää avaamatta mutta yli kolmannes minipeleistä vielä kokematta. Tarinamoodin vaikeusastetta olisi voinut kyllä nostaa tai arpoa minipelejä tasaisemmin, nyt vähät pelit oppi liian nopeasti ja homma eteni turhan nopsaan. Muutenkin pieni pettymys WarioWare-veteraanille, Touchedista on otettu hitusen takapakkia pelien innovatiivisuuden suhteen, varsinkin bossilevelit olivat ihan liian lyhyitä ja mitäänsanomattomia ja ekstrasälää surkean vähän ellei sitä sitten vielä avaudu jonnekin. Myös animaatiot ja musiikit Touchedia tylsemmät. Minne jäi Ashleyn megahyvä tunnari? Formit tosin hienosti luotu konsepti joka antoi monet naurut.
19.1.2007 14:55
Mä en ollut koskaan yhtään WarioWarea pelannut aikaisemmin. Ilmeisesti pitäisi jaksaa hakkaa noita kenttiä uudestaan, jotta saisi kaikki auki. Ja sitten se Elefantti pitäisi läpäistä kanssa, jolloin saa muut sen ympärille kuuluvat. Yksi minipeli puuttuu, jonka saa sitten kun kaiken muun on läpäissyt.
19.1.2007 15:05
WTF, ilmeisesti kolme remix-kenttää enää avaamatta mutta yli kolmannes minipeleistä vielä kokematta. Tarinamoodin vaikeusastetta olisi voinut kyllä nostaa tai arpoa minipelejä tasaisemmin, nyt vähät pelit oppi liian nopeasti ja homma eteni turhan nopsaan. Muutenkin pieni pettymys WarioWare-veteraanille, Touchedista on otettu hitusen takapakkia pelien innovatiivisuuden suhteen, varsinkin bossilevelit olivat ihan liian lyhyitä ja mitäänsanomattomia ja ekstrasälää surkean vähän ellei sitä sitten vielä avaudu jonnekin. Myös animaatiot ja musiikit Touchedia tylsemmät. Minne jäi Ashleyn megahyvä tunnari? Formit tosin hienosti luotu konsepti joka antoi monet naurut.
Samat fiilikset, eilen pelasin pari tuntia ja sen jälkeen tuntuikin jo, ettei pelillä ole enää paljoakaan annettavaa. Suurin ongelma on vaikeusaste, kaikki tehtävät sujahtivat läpi yhdellä, kahdella tai viimeistään kolmella yrityksellä, ja usein vielä ilman että pelaaja eli mä ehti edes tajuta mitä piti tehdä. Bossi staget turhautti, ihan hyvät enginet väsätty vaivalla (etenkin StarFox-stage), mutta sisältö ja haaste puuttui.
Grafiinen ulkoasu oli todella viimeistelty, muttei jotenkin niin anarkistinen kuin Touchedissa, tosin Mii-hahmoilla oli lisätty parit hauskat yksityiskohdat ("spot the freak" yms.) Suurin pettymys oli kylläkin musiikit, vain yksi biisi jäi päähän soimaan! Ashleyn biisi oli totaalinen latteus, etenkin kun uskalsin toivoa että nintendon porukka on yrittänyt ylittää itsensä vielä tuota Yotsun linkkaamaa hullummalla biisillä.
Jääkö Wii pelkäksi hetkellistä hupia kaipaavien hassutteluleluksi ja kotibile-konsoliksi?
Tietääkös joku valopistooleista, iski kova himo pelata vanhaa kunnon Vampire Nightiä ps2:lla, mutta valopistoolit ei tykkää 100Hz tv:stä. Joitain honkkari-pistooleja on markkinoilla, joiden pitäisi toimia, mutta myytävistä löytämäni arvostelut netissä ovat olleet aika lyttääviä. Eli onko joku HYVÄ 100Hz pistooli olemassa?
Entäpäs nämä kaksi innovaatiota, onko näistä mielipiteitä/kokemuksia:
EMS LCD TopGun
Hieman Wii:n tyyliin tässä asetetaan näytön sivuille jotkut led-hässäkät, jotka toimivat majakoina valopistoolille. Tämä tarkoittaa sitä, että pistoolia voi käyttää millä tahansa näytöllä, vaikka dlp:llä tai videoprojektorilla. Ilmeisesti yli 60" näytöt tarttee jotain kirkkaampia ledejä, joita myydään erikseen. Ilmeisesti usb-liitäntä, tuon luvataan toimivan ps2:n lisäksi pc:llä (MAME-käyttöön tarttis) ja jopa ps3:lla. Huono puoli on selvästi noi kirotut ledit, jotka vaativat omat virtajohtonsa ja rumentavat maisemaa. Ylipäätään valopistoolin tulisi olla kokonaan langaton.
Play-Asia myy halvalla (27 euroa)
Retroblastin review (kehuvat)
Ereal RGT G1
Ainoa mikä estää tilaamasta tuota TopGunia on tämä langaton, EyeToyn kaltaiseen kameraan perustuva pistooli. Ikävä kyllä se tukee vain originaali SuxBoxia ja ps2:ta, kaksinpeliä tuetaan vasta tulevan, eri taajuudella toimivassa pyssyn muodossa ja siinä näyttää olevan ainakin jotain ongelmia uudelleenlatauksen kanssa (kun osoitetaan ulos ruudulta), ja lisäksi se on ehkä rumin asia planeetalla heti condylura cristatan jälkeen.
Valmistajan sivut
Absolute Animen review (hyvää ja huonoa)
19.1.2007 16:15
Jääkö Wii pelkäksi hetkellistä hupia kaipaavien hassutteluleluksi ja kotibile-konsoliksi?
Odotellaan nyt vaikka Super Mario Galaxyn ja Metroid Prime 3 – Corruptionin verran ennen kuin luetaan lopullinen tuomio. On kuitenkin käsittämätöntä, että Nintendo on lipsunut julkaisussa näin pahasti, eikä mitään todellista Wii-exclusivea saatu pajalta julkaisuun/lähikuukausiin. Wario Ware tuntuu hiomattomalta, Zelda on peilikuva cuben Zeldasta hieman eri kontrollein ja loput helmet ovatkin muiden käsialaa. Olisiko Nintendo 64 myynyt koskaan yhtään konsolia jos julkaisussa olisi ollut Pilotwings, jotain ubisoftin paskaa ja joku messuvideo Mario 64:stä?
19.1.2007 17:48
Red Steel oli muuten suht tyydyttävä pelikokemus, loppupuolella lähinnä harmitti ninjojen täysin identtiset miekkailutaidot just kun oli itse saanut puuhaan jotain mieltä spessumuuveja opettelemalla. Mukavaa vaihtelua perusrealistiseen menoon taas toi kenttä jossa
Spoileri
piti selviytyä seonneen ex-yakuzan rakentamasta Armottoman Murhamaailman tyylisestä japsi-pop-kulttuuri ‑infernosta ja lahdata godzilla, lolita, ultraman ym. pukuihin sonnustautuneita asemiehiä.
20.1.2007 11:17
Fäck. Sain Wiin testattavaksi viikoksi, mutta "tunnistinsauva" puuttuu pakkauksesta.
20.1.2007 12:07
20.1.2007 12:34
20.1.2007 12:56
Siis häh mitä? Tuikuilla? Onko tämä jotain sairasta pilaa?
Ei ole, sijoita kaksi kynttilää (tuikkua) telkkarin päälle/eteen noin 30cm etäisyydelle toisistaan. Myös kaksi kaukosäädintä kelpaa jos teippaat jonkun namiskan molemmista pohjaan. Se tunnistesauva lähettää vain kahta ir-valopistettä kapulalle joista kapula kehittää jonkinmoisen matriisin tähtäystä varten.
http://www.youtube.com/watch?v=_1vQFchFr_Q
20.1.2007 13:03
Siis häh mitä? Tuikuilla? Onko tämä jotain sairasta pilaa?
Ei ole, sijoita kaksi kynttilää (tuikkua) telkkarin päälle/eteen noin 30cm etäisyydelle toisistaan. Myös kaksi kaukosäädintä kelpaa jos teippaat jonkun namiskan molemmista pohjaan. Se tunnistesauva lähettää vain kahta ir-valopistettä kapulalle joista kapula kehittää jonkinmoisen matriisin tähtäystä varten.
http://www.youtube.com/watch?v=_1vQFchFr_Q
Oho, pitääpä testata illalla. Kiitoksia vaan Clownille ja Richardille.