Mitä elitistit pelaavat?

Ehetyz 4.12.2008 11:32
QCine ( 4.12.2008 10:30)
No, täällä menee nyt sitten tuo halvalla saatu Soldier of Fortune: Payback, vaikka elämässä välimallin peleille pitäisi uhrata tasan yhtä paljon aikaa kuin välimallin punaviineille. Tässä bulkki-fps ‑räiskinnässä on tällaista sniperöintiä suosivaa vellihousua harmittanut toistaiseksi eniten tietämättömyys siitä, onko joissain kentissä "unlimited ähläms" ‑vihollisgeneraattoreita vai ei.




Ei ole. Ählämit spawnaat pomotaisteluita lukuunottamatta rajoitetusti (pomotaisteluissa vihuja ilmestyy aina kun bossi on ottanut tietyn määrän osumaa). Huvittavinta Paybackissa on, että pelin parhaan aseen (AK-47+kiikaritähtäin+äänenvaimennin) saa käyttöönsä heti alussa.

Helikopteripomo on kyllä ärsyttävä.
Jouni Hokkanen 5.12.2008 11:50

Aina valveutunut ja kapinallinen Like-kustannus lykkäsi meiliini oheisen tiedotteen. (huokaus).





"Tänäkin jouluna erilaiset väkivaltapelit menevät hyvin kaupaksi.

Juuri ilmestynyt kirja KUVISTA TEOIKSI on vahva tieteellinen vetoomus

väkivaltaisten tietokonepelien ja mediaväkivallan vaikutusten ottamiseksi

vakavasti.



Väkivaltaisten tietokonepelien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti. Niitä

markkinoidaan aggressiivisesti, ja niitä on myös alaikäisten saatavilla.

KUVISTA TEOIKSI perehtyy etenkin siihen, miten nämä pelit vaikuttavat

aggressiiviseen käyttäytymiseen. Tieteellistä näyttöä on yllin kyllin.

Kirjan tekijät Graig Anderson, Douglas Gentile ja Katherine Buckley käyvät

läpi tutkimusta ja pohtivat yhteiskuntapoliittisia keinoja pelien jakelun

kontrolloimiseksi.



Kirjoittajat ovat Iowan valtionyliopiston psykologian tutkijoita. He ovat

kirjoittaneet useita kirjoja median vaikutuksista ja kehityspsykologiasta.



Graig Anderson, Douglas Gentile ja Katherine Buckley:

KUVISTA TEOIKSI

– Väkivaltapelien vaikutukset lapsiin ja nuoriin

Nidottu, 264 s., ISBN

Liken ja Rauhanpuolustajien Pystykorva-sarja

Iso kansikuva: http://www.like.fi/kirjakeko/kannet/9789520100193-iso.jpg



Arvostelukappalepyynnöt: arvostelukappaleet@like.fi



Lisätietoa: http://www.kaikilleseeioleviihdetta.org



-- Nora Varjama Tiedottaja Like puh. (09) 622 99769 GSM 050 547 6868 nora.varjama@like.fi
Yotsuya 5.12.2008 11:50

Ai niin, Call of Duty World at Warissa pääsee lopputekstien jälkeen pelaamaan nazizombie-minipeliä jossa puolustetaan taloa näitä aatteen mätiä miehiä vastaan. Melko ärsyttävää on ettei peli ilmesty valikoihin vaan sitä pelatakseen pitäisi ilmeisesti aina pyörittää ne tekstit läpi mikä kestää varmaan kymmenkunta minuuttia. Eipä ole tullut uudestaan pelattua tuota.

Esa Linna 5.12.2008 12:07

Yksi Wiin parhaista peleistä, De Blob meni melkein läpi yöllä. Aikaa varmaan mennyt jo 15 – 20 tuntia, ja paljon olen jättänyt maalaamatta ja keräämättä. Aivan mahtavan näköinen tapaus, hauska idea (plus hienoisia natsiviittauksia pahisten kohdalla) ja funk / soul ‑musiikit kruunaavat kaiken, biisit käyttäytyvät välillä sen mukaan kuinka pelaa.





http://www.youtube.com/watch?v=W2U5uXO9cr0...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vl4s6ei3H4A...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6AWMZkPmLrc...feature=related



Playsta lähtee 25 eurolla, mutta kaupasta ostettaessa saa suomeksi lokalisoidun version.



Alkuperäinen PC:lle tehty tapaus (huonompi) löytyy täältä: http://www.fun-motion.com/physics-games/de-blob/
Ehetyz 5.12.2008 15:24
Jouni Hokkanen ( 5.12.2008 11:51)
Aina valveutunut ja kapinallinen Like-kustannus lykkäsi meiliini oheisen tiedotteen. (huokaus).




Ynnhhh... tongue2.gif



Asiasta keppihevoseen;



Halo 3 tuottaa aika ristiriitaisia tunteita. En aiempiin Halo-peleihin oikein ole päässyt sisälle, ja sama vaivaa tätäkin. Juoni, välivideot yms. ovat niin tuskallista tuubaa, että skippaan suorilta käsiltä kaiken. Alussa kun tämä sininen holografiämmä alkoi mölisemään "Could you watch me die", meinasin pudota penkiltä kun huutonauratti niin paljon. Aseet ovat munattomia lussuja, grafiikka ankeaa ja musiikit aivan kamalaa wannabe-Enyaa. Alun viidakko oli käsittämättömän ruma ja ankea putkijuoksu, joka melkein sai lopettamaan pelaamisen alkuunsa.

Siltikin peli vetää puoleensa. Väänsin heti alkuun vaikeusasteen Legendarylle, ja avoimilla alueilla tapahtuvat taistelut vaativat miellyttävästi taktiikkaa. Taktinen taistelu fiksua tekoälyä vastaan vetoaa minuun, ja näyttää tämä sentään paremmalta kuin FEAR. (R6: Las Vegas on silti parempi whistling.gif )
Yotsuya 7.12.2008 20:41

Reilun tunnin pelaamisen perusteella Resistance: Fall of the Man 2 on varmaan huonoin tälläinen ison profiilin peli mitä olen uudella konsolisukupolvella pelannut. Jopa pelattavuus on ottanut takapakkia ykkösosasta kaikesta muusta puhumattakaan. Onko tän tehnyt joku ihan C-luokan tiimi vai mistä tason romahdus mahtaa johtua?

funkstörung 8.12.2008 09:02
Yotsuya ( 7.12.2008 20:42)
Reilun tunnin pelaamisen perusteella Resistance: Fall of the Man 2 on varmaan huonoin tälläinen ison profiilin peli mitä olen uudella konsolisukupolvella pelannut. Jopa pelattavuus on ottanut takapakkia ykkösosasta kaikesta muusta puhumattakaan. Onko tän tehnyt joku ihan C-luokan tiimi vai mistä tason romahdus mahtaa johtua?




Yksinpelikampanja oli kokonaisuudessaan ihan ok. Ei tarjoa mitään uutta. Moninpeli onkin sitten ihan toinen juttu. Co-op on todella hauskaa.
Yotsuya 8.12.2008 13:23
funkstörung ( 8.12.2008 10:03)
Yotsuya ( 7.12.2008 20:42)
Reilun tunnin pelaamisen perusteella Resistance: Fall of the Man 2 on varmaan huonoin tälläinen ison profiilin peli mitä olen uudella konsolisukupolvella pelannut. Jopa pelattavuus on ottanut takapakkia ykkösosasta kaikesta muusta puhumattakaan. Onko tän tehnyt joku ihan C-luokan tiimi vai mistä tason romahdus mahtaa johtua?




Yksinpelikampanja oli kokonaisuudessaan ihan ok. Ei tarjoa mitään uutta. Moninpeli onkin sitten ihan toinen juttu. Co-op on todella hauskaa.


Ykkösessä mielytti eniten onnistunut kerronta josta ei ole jäljellä yhtään mitään. Grafiikka ja kenttädesign olivat aivan paskaa ainakin alun merenalaisessa tukikohtassa joka olisi tarjonnut puitteet minua kiehtoviin ratkaisuihin. Vesielukoiden väistely oli ihan hiton aneemista ja uusista örkeistä se liekinheitinkarpaasi oli todella tylsä vastustaja ja jättiläisten uhkaavuusesta on kyllä aika ajanut ohi puhumattakaan siitä hölmöstä perustykinruuasta.
QCine 11.12.2008 11:20
Ehetyz ( 4.12.2008 11:33)
QCine ( 4.12.2008 10:30)
No, täällä menee nyt sitten tuo halvalla saatu Soldier of Fortune: Payback,


Helikopteripomo on kyllä ärsyttävä.




Tämmöinen välimalliräiskintä saa nyt turhankin paljon foorumitilaa, mutta tulipa nyt sitten väkerrettyä tuo läpi. Ei suinkaan ollut pelikelvoton Forbidden Siren ‑tasolla, mutta muuten kyllä kaikin puolin valju. Yhdentekevä ja käsittämätönkin juoni, idioottimainen loppu"ratkaisu", koluaminen ei palkitse. Bosseihin huipentuvat tehtävät olivat suht identtisiä, vain ympäristö vaihteli hieman. Aseita tarjolla satakunta, muttei olennaisia eroja, AK-47:lla räiskyttelin suurimman osan. Lopussa ei jaksanut enää liiemmin tähtäilläkään: liipasin pohjaan vaan heti, kun skutsiin suunnattu tähtäin muuttui punaiseksi, ja a vot. Oma "suosikkini" pelissä olivat venäläisgangstat, jotka pystyivät tappamaan kilometrin päästä haulikolla yhdellä laukauksella.



Noihin puuduttaviin pomotappeluihin voisi tosiaan suunnitella jonkin genevensopimuksen. Aina kierretään jotain perkeleen areenaa, jos pysähdyt niin kuolet, ja mekaanisesti vittuilevaan äijään täytyy syytää lipastolkulla lyijyä. Nuo kentät olisivat käyneet todella yksitotisiksi, joten päädyin vain suosiolla hyödyntämään kenttä- ja bossisuunnittelun bugeja. Monissa loppuareenoissa löytyi nimittäin jokin vellihousuinen väijyntäpaikka, josta sai snaipattua vihulaisen, kun vain sääsi tähtäimen pikselin tarkkuudella. Sata kertaa kuoleminen + checkpointin uudelleen lataus kun eivät hirveämmin houkuttaneet.



Checkpointit olivat toki ihan reiluja, ja niitä oli tarpeeksi usein. Varmaan betatestaajien painostamana... niin, ja tietenkin se kunnon goreilu auttoi jaksamaan yksinpelin loppuun saakka.
J.Kanerva 11.12.2008 18:20
QCine ( 11.12.2008 12:21)
Ehetyz ( 4.12.2008 11:33)
QCine ( 4.12.2008 10:30)
No, täällä menee nyt sitten tuo halvalla saatu Soldier of Fortune: Payback,


...




..

Ei suinkaan ollut pelikelvoton Forbidden Siren ‑tasollakka.




Oho. Oikeasti pelikelvoton? Mikä tuossa mättää?

Pelistä on tehty leffakin ja peli on saanut pari jatko-osaakin. Ilmeisen suosittu peli esim japanissa.

Ei sitä että peli kiinnostaisi, mutta kun elokuva on tullut nähtyä on pakko kysyä. Tosin elokuva on aika yhdentekevä tekele.
QCine 11.12.2008 23:35

Forbidden Siren on periaatteessa loistava, mutta ainakin eurooppalaisessa ps2-versiossa on ilmeisesti bugi, joka tekee pelistä käytännössä pelikelvottoman. Kaksiosaisetkin kentät pitää päästä kertalaakista läpi, koska jos kuolee kerrankin jälkipuoliskolla, peli kadottaa sinulta esineet, jotka olet löytänyt alkupuoliskolla, estäen näin eteenpäin pääsemisen ennnen pitkää.





Ainakin oma pelaamiseni jämähti todennäköisesti tähän ongelmaan. Uudet kentät eivät enää suostuneet aukeamaan, ja vanhoja olisi pitänyt ruveta tahkoamaan uudestaan läpi, no thanks. Bugista luin epävirallisesta läpipeluu-nettisaitista, enkä ole nettimaailmassa(kaan) kohdannut vielä ketään, joka olisi pelannut FS:n läpi.
k-mikko 12.12.2008 12:23
Ehetyz ( 4.12.2008 11:33)
QCine ( 4.12.2008 10:30)
No, täällä menee nyt sitten tuo halvalla saatu Soldier of Fortune: Payback,


Helikopteripomo on kyllä ärsyttävä.




Mun piti lukea tuo kolme kertaa, ennen kuin onnistuin lukemaan jotain muuta kuin helikopteriporno.
drake2j 12.12.2008 13:09
k-mikko ( 12.12.2008 12:24)
Ehetyz ( 4.12.2008 11:33)
QCine ( 4.12.2008 10:30)
No, täällä menee nyt sitten tuo halvalla saatu Soldier of Fortune: Payback,


Helikopteripomo on kyllä ärsyttävä.


Mun piti lukea tuo kolme kertaa, ennen kuin onnistuin lukemaan jotain muuta kuin helikopteriporno.


Mulla taas oli vaikeuksia ymmärtää mikä on "välimälliräiskintä"...
Griffin 12.12.2008 14:35
drake2j ( 12.12.2008 13:10)
k-mikko ( 12.12.2008 12:24)
Ehetyz ( 4.12.2008 11:33)
QCine ( 4.12.2008 10:30)
No, täällä menee nyt sitten tuo halvalla saatu Soldier of Fortune: Payback,


Helikopteripomo on kyllä ärsyttävä.


Mun piti lukea tuo kolme kertaa, ennen kuin onnistuin lukemaan jotain muuta kuin helikopteriporno.


Mulla taas oli vaikeuksia ymmärtää mikä on "välimälliräiskintä"...


Ehkäpä tällänen? wink.gif
G.P.O. 21.1.2009 08:52
Yotsuya ( 7.12.2008 20:42)
Reilun tunnin pelaamisen perusteella Resistance: Fall of the Man 2 on varmaan huonoin tälläinen ison profiilin peli mitä olen uudella konsolisukupolvella pelannut. Jopa pelattavuus on ottanut takapakkia ykkösosasta kaikesta muusta puhumattakaan. Onko tän tehnyt joku ihan C-luokan tiimi vai mistä tason romahdus mahtaa johtua?


Pelasin eilen noin tunnin Resistance 2:sta ja tuli mieleen tämä Yotsuyan kommentti. Pelistä jäi oikeastaan välittömästi paskan maku suuhun. Grafiikka on minusta huonoa, kenttäsuunnittelu perseestä, eikä ensimmäisen osan tyylikkäästä synkkyydestä ole mitään jäljellä. Kun lisäksi vastaan tuli useampikin tilanne, jossa tietyn asian tapahtuessa piti reagoida juuri tietyllä tavalla tai olla tietyssä paikassa, niin melkein olisin valmis viskaamaan pelin romukoppaan. Pitänee vielä tänään kokeilla josko peli alkaisi maistumaan, mutta huonolta vaikuttaa. Onhan tästä moni tykännyt, mutta itselleni ensimmäisen osan nerokas kenttäsuunnittelu, piirrosten ja voiceoverin avulla kuljetettu tarina, sekä mahtava kokonaisfiilis taisivat olla just se juttu. Moninpeli R2:ssa on kuulemma mainio, mutta siitä ei ole liiemmin iloa kun en harrasta verkkopelejä.



Bioshock tuli äsken pelattua läpi. Turhan paljon itseään toistavaa räiskintää, mutta juoni lopetuksineen oli upea. Juoni olisi ansainnut paremman pelin, jossa pääpaino olisi ollut seikkailussa ja tutkimisessa, eikä räiskinnässä.