Mitä elitistit pelaavat?

KCrimso 20.1.2007 18:51

Heh, kyllä se niillä kynttilöillä lähti toimimaan. Niitä mukana tulleita urheilupelejä testasin. Ihan hupaisaa. Huomenna pitää perehtyä Wariowareen. Grafiikka on kyllä älyttömän suttuista ton RGB-kaapelin kautta 40 tuumaisella lcd-tv:llä pelatessa. Silmät tuli nopeasti kipeäksi. Etenkin kun pimensin huonetta aika paljon (ehkä turhankin paljon) tuon kynttiläkikan takia.

Rikhard 21.1.2007 04:58
KCrimso ( 20.1.2007 18:52)
Heh, kyllä se niillä kynttilöillä lähti toimimaan.




Nyt kun niillä kynttilöillä testailet, niin voisitko välittää tietoa, että vaikuttaako jotenkin jos siirrät niitä kauemmas/lähemmäs toistaan... eli saisko esim siten tykillä isomman "tähtäysalueen"? Koska jos niiden pisteiden etäisyys toistaan on jotenkin suhteessa ruudun kokoon niin jo toisessa ketjussa ihmettelemäni panasonicin tykki menee tilaukseen... kommuunissa tähtäys ei vakuuttanut.
Griffin 21.1.2007 14:42
Rikhard ( 21.1.2007 04:59)
Nyt kun niillä kynttilöillä testailet, niin voisitko välittää tietoa, että vaikuttaako jotenkin jos siirrät niitä kauemmas/lähemmäs toistaan... eli saisko esim siten tykillä isomman "tähtäysalueen"? Koska jos niiden pisteiden etäisyys toistaan on jotenkin suhteessa ruudun kokoon niin jo toisessa ketjussa ihmettelemäni panasonicin tykki menee tilaukseen... kommuunissa tähtäys ei vakuuttanut.


Jossain Wiin asetusvalikoiten syövereissä on kohta jossa voi säätää kapulan herkkyyttä vastaanottaa ir-lähettimen signaalia. Ruudulla näkyy se mitä wiimote 'näkee' eli siinä näkyville tulevat kaksi pistettä ovat lähettimen ledit. Jos pisteitten välimatkaa kasvatetaan niin kapula ja konsoli käsittävät tilanteen siten, että kapula on lähempänä lähetintä (ja kuvalähdettä) ja sama toisinpäin. Kun tullaan lähemmäs sensorbaria wiimoten näkökenttä suppenee tosi nopeasti ja tähtäysalue pienenee, tai siis se alue jolla kapulaa heiluttamalla kursori lentää näytön laidasta laitaan. Mutuna heittäisin, että jos käyttää kuvalähteenä tykkiä kannattanee viritellä joko oma ir-lähetin (ohjeita ja muuta wiimote sälää) isommalla ledien etäisyydellä. Tai sitten vaan tuo sensorbaria lähemmäs pelaajaa.
JMustonen 24.1.2007 14:34

The Burning Crusade. Mitä tähän voi sanoa: ei olisi koskaan pitänyt koskea. Todella addiktoivaa touhua. Ei tämän jälkeen ole enää elämää.

psilocybianth 24.1.2007 15:29
JMustonen ( 24.1.2007 14:35)
The Burning Crusade. Mitä tähän voi sanoa: ei olisi koskaan pitänyt koskea. Todella addiktoivaa touhua. Ei tämän jälkeen ole enää elämää.




Heh, joo.. itse olin vähän kahden vaiheilla tuon hankkimisen kanssa, mutta tulihan se sitten ostettua. On kyllä onneksi aika hyvin pysynyt hanskassa nyt tuo pelaaminen. Eiköhän tossa taas riitä tuota askarreltavaa ens kesään asti.
theremin 6.2.2007 19:32

Tarkoitus olisi jälleen kerran pelata Gabriel Knight pelisarjaa mutta tuli seinä vastaan: mites noi GK 1 ja 2 saa asennettua koneelle ja pelattuakin vielä XP:n ollessa käyttiksenä? GK3 toimii hyvin, mutta Mysteries-paketin pelejä en saa toimimaan. Joku näppärä ohjelma tai vastaava kikka millä noita klassikkoja pääsisi pelailemaan?





(Tie Fighterin sain helpohkosti toimimaan XP:ssä Windows Compatibility Toolkitin avulla mutta Gabriel Knighteja en sitten osannutkaan säätää kohdalleen).
Rikhard 6.2.2007 19:40
theremin ( 6.2.2007 19:33)
Tarkoitus olisi jälleen kerran pelata Gabriel Knight pelisarjaa mutta tuli seinä vastaan: mites noi GK 1 ja 2 saa asennettua koneelle ja pelattuakin vielä XP:n ollessa käyttiksenä? GK3 toimii hyvin, mutta Mysteries-paketin pelejä en saa toimimaan. Joku näppärä ohjelma tai vastaava kikka millä noita klassikkoja pääsisi pelailemaan?



(Tie Fighterin sain helpohkosti toimimaan XP:ssä Windows Compatibility Toolkitin avulla mutta Gabriel Knighteja en sitten osannutkaan säätää kohdalleen).




Itse sain Gabriel Knightin toimimaan tällä http://vogons.zetafleet.com/gkpatches/
theremin 6.2.2007 19:44
Rikhard ( 6.2.2007 19:41)
theremin ( 6.2.2007 19:33)
Tarkoitus olisi jälleen kerran pelata Gabriel Knight pelisarjaa mutta tuli seinä vastaan: mites noi GK 1 ja 2 saa asennettua koneelle ja pelattuakin vielä XP:n ollessa käyttiksenä? GK3 toimii hyvin, mutta Mysteries-paketin pelejä en saa toimimaan. Joku näppärä ohjelma tai vastaava kikka millä noita klassikkoja pääsisi pelailemaan?



(Tie Fighterin sain helpohkosti toimimaan XP:ssä Windows Compatibility Toolkitin avulla mutta Gabriel Knighteja en sitten osannutkaan säätää kohdalleen).




Itse sain Gabriel Knightin toimimaan tällä http://vogons.zetafleet.com/gkpatches/




Kiitokset! Pitänee hetimiten kokeilla!
QCine 7.2.2007 01:14

Nohuhhuh. Pakko liittyä siihen vellihousuklubiin, joka ei saanut pelattua

Forbidden Sireniä (PS2) läpi. Respektit teille, jotka olette läpäisseet ko. pelin ilman mitään cheatteja ja/tai mielenterveyden menetystä. Pleikkarin Tomb Raider 3 savegame-systeemeineen edustaa toki edelleen pelillisen vittumaisuuden ultimaattumia, mutta FS risoo eri tavoilla. Parikymmentä tuntia jaksoin vääntää, mutta sitten rupesin niitä pakollisiksi muodostuvia kakkostehtäviä tahkotessani miettimään, että ei jumalauta, kyllä pelin tarkoitus on kuitenkin viihdyttää ihmistä, ei kiusata. Kankeat kontrollit panevat repimään hiuksia, tallennussysteemi on sadistinen, ja kaiken kruunaa pidempien, kaksiosaisten kenttien checkpointteihin liittyvä bugi, eli jos checkpointin jälkeen kuolee, nollaantuvat alkupuolen aikana mahdollisesti avatut, jatkokentät mahdollistavat polut. Puzzlet ovat usein liian epäloogisia ja vaativat paitsi koko kentän haravoimista, myös pikselintarkkaa sijoittumista tiettyihin paikkoihin. Kun päädyin tilanteeseen, jossa edes ulkoa opeteltavat liikesarjat eivät olisi auttaneet, ja kenttä täytyi käytännössä selvittää pelkällä tuurilla mahdottoman aikarajan puitteissa, katsoin järkevämmäksi lopettaa pelin pelaamisen.



Sinänsä sääli, sillä tunnelmassa ja juonessa ei ole mitään vikaa. Ja saahan peli olla haastava. Mutta se toteutus...! Toivottavasti tästä tulisi esim. Xbox (360)-käännös, jossa pelisuunnittelijat olisivat hiukan ajatelleet asioita järkevämmiksi.



Todella harmillinen tapaus pelimaailmassa.
funkstörung 7.2.2007 23:11

Tätä pitäis päästä testaan:





http://www.youtube.com/watch?v=nscP9QpXoFM
Yotsuya 9.2.2007 16:28

Palasin taas Forbidden Sirenin pariin ja huomasin etten ollutkaan pelannut sitä kovin pitkälle ja heti ekan jatkosession aikana se bugi iski. Tuohon asti meno oli maittanut erittäin hyvin, kankean pelattavuuden lisäksi ollut mitään moitittavaa ja grafiikat olivat jopa tunnelmallisemmat kuin mitä olin muistanut. Taidan suosiolla siirtyä kakkoseen kun ei noita vanhoja kenttiä jaksa uusiksi loputtomiin vetää.





360:llä Test Drive Unlimited osoittautui erinomaiseksi. Jopa ilman nitroa ja kolarianimaatioita peli on monella tapaa huomattavasti lähempänä kahta ekaa Burnouttia kuin höperöt myöhäisemmät jatko-osat. Myös lifestyle-pelinä homma toimii erinomaisesti, ei muuta kuin desing-merenrantahuvilan autotalli täyteen Jaguaareja, viileet kuteet päälle ja kaahaamaan. Tallennussysteemi tässäkin mättää: jostain syystä yhdellä konsolilla ei voi pelata kuin yhtä hahmoa kerrallaan. Jos luot uuden, vanha katoaa.
QCine 9.2.2007 18:48
Yotsuya ( 9.2.2007 16:29)
Palasin taas Forbidden Sirenin pariin ja huomasin etten ollutkaan pelannut sitä kovin pitkälle ja heti ekan jatkosession aikana se bugi iski. Tuohon asti meno oli maittanut erittäin hyvin, kankean pelattavuuden lisäksi ollut mitään moitittavaa ja grafiikat olivat jopa tunnelmallisemmat kuin mitä olin muistanut. Taidan suosiolla siirtyä kakkoseen kun ei noita vanhoja kenttiä jaksa uusiksi loputtomiin vetää.




Jep, ja vielä pari katkeraa sanaa tästä. Saattaa olla lähinnä terapiaa itselle, mutta ehkä myös varoituksena muille.

Peli on osoittautunut melkomoiseksi painajaiseksi peliajan ulkopuolellakin, koska meikäläinen ei mielellään periksi anna ja kesken jätä. Kun peli oli mennyt jo huutonettiin myyntiin, sitä huomasi kelaavansa arkitilanteissa eri kenttien ratkaisumahdollisuuksia, tyyliin "entäpä jos...?" Peruin pelin nettihuutokaupan, ja parin äärimmäisen frustroivan session jälkeen hyökkäsin netissä olevan walkthroughin kimppuun. Riittämättömyyden tunne oli, ja on, jotain sanoinkuvaamatointa.



Aha, niinpä tietenkin! Päästäkseni eteenpäin, OLISI PITÄNYT muutamaa kenttää aiemmin löytää Tamon Takeuchilla mökin nurkassa oleva dildo 20 sekunnin aikarajasta huolimatta, minkä jälkeen ampua shibito numero 4 kaivoon, ja hakea siinä sivussa Reiko Tamamoto kaukaisimman heinäladon nurkasta. Panoksia on vain yksi, mutta toinen löytyy siltakentästä, jos vain tajuaa laittaa puhelinkortin poliisiauton virtalukkoon samalla kun lentävä shibito kirkaisee kahdesti. Mikäli ei löydä jakoavainta ja tikkukaramellia, Akira Shimuran vartiotornitehtävää on mahdotonta ratkaista. Säästöpossulla + sulatetulla pyyhkeellä OLISI saanut ratkaistua poliisitehtävän kymmentä tuntia nopeammin kuin normaalisti, jne jne.



Ei muuta kuin saman tien tämä pelimuotoinen kidutusväline takaisin huutonettiin. Siellä se on yhä, eikä armoa enää anneta.



Kyseenalaistan vahvasti pelin saamat 80 ja risat-arvosanat. Ne tulevat vastaan vähän väliä, viimeksi Pelit-lehden kauhupelikatsauksessa. Ilmeisesti nämä arvostelijat ovat cheatanneet, eivätkä edes yrittäneet pelata peliä loppuun saakka. Tai viettäneet pelin parissa vuosia 24/7. Jatko-osa on kuulemma aavistuksen inhimillisempi vaikeustasoltaan, mutta se voi varmaan tarkoittaa aivan mitä tahansa.



Elitisteillä on tapana kerätä kollegoidensa akilleenkantapäitä, joista vittuilla tarpeen tullen. Saanen esitellä omani, olkaa hyvä: Forbidden Siren. Helv!
JaJa 10.2.2007 13:51
WoWin pelaajille
Shocky 16.2.2007 01:46
funkstörung ( 7.2.2007 23:12)
Tätä pitäis päästä testaan:



http://www.youtube.com/watch?v=nscP9QpXoFM




Niin kyllä pitäisi... sääli ettei Caven pelejä ole tainnut oikein ikinä olla Suomessa kolikkopeleinä (itse en ole törmännyt yhteenkään), ainoat mahkut pelata on matkustaa ulkomaille tai löytää joku friikki jolla on arcade pcb kotona :/



Näyttää kyllä epileptisen sikiltä toi Mushi 2... Cave on jatkuvasti joutunut vaikeuttamaan pelejä kun japanilaiset friikit ovat kasvattaneet jo valmiiksi ylimaallisia skillejään. Mushihime-saman ultra-moodikin on jo vetäisty läpi yhdellä krediitillä. Ja Mushi vielä tehtiin uudelle raudalle, kun tarvittiin entistäkin enemmän kuteja ruudulle biggrin.gif



Hommasin nyt sitten Hori Real Arcade Pro stickin ps2:lle (ja usb-adapterilla pc:lle) näitä räiskintä- ja mättöpelejä varten, ja täytyy sanoa että paras ostos vuosiin. Sairaan tarkka ja nopea, tarpeeksi raskas jotta pysyy hyvin pöydällä ja sylissä. Kannattaa tilata välittömästi jos vähänkin enemmän pelailee old skool ‑pelejä, näppäimistöt ja etenkään pädit ei ole mistään kotoisin RAP:iin verrattuna. Lisäksi ostin tuon EMS TopGun ‑valopistoolin, mutten ole ehtinyt oikein testailemaan, sain toimimaan pleikkarilla ihan hyvin parissa pelissä mutta pc:llä ei edes ajurit asennu.. huoh, säätöä. Makean oloinen laite kuitenkin, lasertähtäin jonka saa päälle/pois, aidon beretan muotoilu yms.



PS2:



Olen nyt pelaillut taas God of Waria, yritän viimeinkin päästä läpi ennen kakkososan ilmestymistä (13.3.), mutta jälleen kerran kestää ja kestää, peli ei lopu ikinä. SCEA:n jäbät olleet kyllä ihan liekeissä GoW:ia suunnitellessaan, peli on totaalisen mahtavan näköinen ja yksityiskohdat juuri oikein. Eihän tässä tartte mitään next gen ‑konsoliakaan, paitsi ehkä polygonitissit saisi olla sulavampia in-game eikä vain välianimaatioissa. Snyderin Jackkikin varmaan pelannut God of Waria, 300-leffan traileri oli tyyliltään aivan samanlainen (ja siten lupaava). Pelihahmo, spartalainen Kratos, on aikamoinen paskiainen ja badass, jopa liiankin. En oikein pidä siitä että pelit asettavat väkisin pelaajan arveluttavaan moraaliseen asemaan. Ei siinä mitään että Kratos tappaa välillä viattomia ja jättää apua tarvitsevan kaverin hydran vatsaan, mutta... eräässä kohdassa vaadittiin uhrausta, ja heti ensin tuli mieleen että "jahas, tapan sitten itseni noilla liekeillä ja Poseidon varmaan herättää mut henkiin..." Olinpas taas idiootti. Game overhan siitä seuraa. Vittu. Oikea ratkaisu on raahata armoa aneleva kaveri häkissä, asettaa grilliin ja vääntää lämpö päälle (!), ja tyyppi oli vielä "omia" sotilaita.. nice. fucked uppii shittii, sanoisin.



DS:



Hotel Dusk: Room 215



Todella makea tekninen toteutus ja tyyli, sisällöstä en ole oikein varma.. en oikein diggaa tällaisia interaktiivisia novelleja tms. missä klikkaillaan läpi pitkiä dialogeja ja sitten pääsee ratkomaan jonkun yksinkertaisen ongelman. Lisäksi event triggerit on joskus piilotettu hankalasti, pitää kiertää koko perkeleen hotelli läpi, koputella kaikki ovet ja yrittää murtautua kaikkialle ennenkuin löytyy se ainoa oikea paikka missä juoni jatkuu. Plah. Kyllä tää silti pitää otteessaan varsin hyvin, mysteerejä on viritelty oikeaoppisesti, kaikilla hotellin asukkailla on joku luuranko kaapissa eikä aluksi ollut mitään käsitystä edes minkä luonteinen keikka tulee olemaan, onko edessä ufoja, saatananpalvontaa, rikollisia, hallusinaatioita vai mitä ihmettä.
Fantomas 16.2.2007 13:17

No niin, mähän kestopelaan GTA San Andreasta eli vietän siellä lähes päivittäin



pari tuntia nuohoten ja ryynäten paikkoja. Mistä helevetistä löytää loput 10 kpl.

ostereita ja hevosenkenkiä? Eihän niitä löydä edes netistä haetun opaskartan

avulla: http://www.gtasanandreas.net/map/



Pelistä pelattu nyt 86,../100%