Mitä elitistit pelaavat?

Shocky 14.7.2006 15:10
Griffin ( 14.7.2006 14:53)
Shocky ( 14.7.2006 13:48)
tietääkö joku miten peileistä voi siirtyä läpi?




Paranoia nimiseltä loppikselta saa sielun jonka avulla tämä tapahtuu. Mutta ei siitä sen enempää kun liittyy juoneen.



Itsekin olen hakannut tätä heikkopäisenä ja nyt on riivauksen kohde, että kaikki sielut on saatava kerättyä ja kartta sataan prosenttiin. Aivan tajuttoman hyvä ostos, varsinkin kun löysin Anttilan poistokorista vajaaseen 16 euroon shock.gif




Jeah.. toi on vähän kaavamaista kyllä että varhaisessa vaiheessa löytyy joku paikka johon ei pääse, sit pitää vaan luottaa siihen, että pelatessa tarpeeksi pitkään saa jonkun uuden abilityn millä siitä sitten pääsee. Toimii, mutta jotenkin ärsyttävää. Itsellä nyt jotain 25% tutkittu, eli tekemistä riittää. Se ottaa aivoon, että harvinaisimmat sielut tuntuu tulevan juuri niillä kerroilla kun hortoilee päämäärättä pitkän aikaa ja lopulta kuolee vahingossa ennenkuin ehtii savetushuoneeseen.



On kyllä sairaan addiktiivinen peli, päätin etten pelaile DS-pelejä muuten kuin matkoilla ja jos joutuu odottamaan jotain, mutta tuosta on tullut kyllä lipsuttua laugh.gif Nyt harmittaa jo valmiiksi, että toi näköjään menee läpi kuitenkin melko nopeasti, tolla enginellä voisi pelailla tota kyllä pidempäänkin. 16 euroon? Olisit ostanut kasan ja laittanut huuto.nettiin tai jotain.. täällä stadissa noi maksaa sen 45-50 euroa näköjään kaikkialla X_x



Ainiin, kiitti noista aiemmista DS-vastauksista, en huomannut postaustasi kun se tuli threadiin sillä aikaa kun kirjoittelin omaa viestiäni. Arvasit oikein, unohdin kysyä siitä Trauma Centeristä. Brain Trainingista sanoisin tosin, että se englanninkielisten tavujen laskeminen jos mikä on hyvää aivoharjoitusta, vaikka tietty tulokset tuntuvatkin huonoilta. Sitä en tajua miten kukaan pystyy pelaamaan sitä taloon menevien/poistuvien tyyppien laskemista Hard modella. Jotain autismia tarttee olla jo silloin systeemissä.
Griffin 14.7.2006 15:43
Shocky ( 14.7.2006 15:11)
Se ottaa aivoon, että harvinaisimmat sielut tuntuu tulevan juuri niillä kerroilla kun hortoilee päämäärättä pitkän aikaa ja lopulta kuolee vahingossa ennenkuin ehtii savetushuoneeseen.


Itsekin on tullut tähän kypsyttyä tosi rankasti. Tuntuu siltä, että harvinaisimmat sielut saa juuri silloin kun ekan kerran kukin mörkö naamaansa näyttää ja auta armias jos henki lähtee, niin sitten on pitkässä kuusessa. Myöskin kun sielun bindaa kiinni aseeseen, niin sama juttu, mutta vähemmän vituttava.

On kyllä sairaan addiktiivinen peli, päätin etten pelaile DS-pelejä muuten kuin matkoilla ja jos joutuu odottamaan jotain, mutta tuosta on tullut kyllä lipsuttua laugh.gif Nyt harmittaa jo valmiiksi, että toi näköjään menee läpi kuitenkin melko nopeasti, tolla enginellä voisi pelailla tota kyllä pidempäänkin. 16 euroon? Olisit ostanut kasan ja laittanut huuto.nettiin tai jotain.. täällä stadissa noi maksaa sen 45-50 euroa näköjään kaikkialla X_x


Ei tuo ainakaan itselläni ole kovin nopeaa mennyt loppuun, vaikka nyt se ilmeisesti häämöttää. Parisen viikkoa olen hakannut täysipäiväisesti aina töitten jälkeen. Nyt on pitänyt DS:n akkua ladata joka päivä, kun tavallisesti kerta parissa viikossa on riittänyt. Vanha malli syö niin pirusti virtaa.



Alekorissa ei ollut kuin yksi ainoa kappale, muuten olisin koukannut useammankin mukaan. Muu tarjonta oli sitten vähemmän kiinnostavaa. Kumman nopeasti tuo sinne tippui ja älytön munkki oli sen löytymisessä. Rarity *** smile.gif

Ainiin, kiitti noista aiemmista DS-vastauksista, en huomannut postaustasi kun se tuli threadiin sillä aikaa kun kirjoittelin omaa viestiäni. Arvasit oikein, unohdin kysyä siitä Trauma Centeristä. Brain Trainingista sanoisin tosin, että se englanninkielisten tavujen laskeminen jos mikä on hyvää aivoharjoitusta, vaikka tietty tulokset tuntuvatkin huonoilta. Sitä en tajua miten kukaan pystyy pelaamaan sitä taloon menevien/poistuvien tyyppien laskemista Hard modella. Jotain autismia tarttee olla jo silloin systeemissä.


Joo, on tuo tavujen laskeminen alkanut hiljalleen sujua paremmin, mutta silti tulokset ovat sellaista vuoristorataa että ei ole tottakaan. Pariin otteeseen olen kokeillut sitä talon hard modea ja tulin siihen tulokseen, että paskat saa olla. Kun väkeä alkaa puskea savupiipusta sisään ja ulos, niin ei yksinkertaisesti voi pysyä perässä. Ekalla kerralla ei voinut kuin nauraa.



Suosikit on high&low, triangle math ja kellonaika lasku.



Big Brain Academyn netissä pelattava kokeiluversio vaikutti kyllä ihan kivalta. Pitää katsella jos jostain sen löytäisi, kun viime viikolla Electroplanktonia hakiessani sitä ei näkynyt missään.



Plankton oli sitten itselleni jonkin asteinen pettymys. Ei löydy niin paljoa muusikon vikaa, että saisi jotain järkevän oloista soundia aikaiseksi. Luminarialla olen saanut jonkinlaista kohtuu järkevää musaa aikaiseksi kun vertaa siihen kakofoniaan jota muista irtoaa. Hauskimman oloiset Nanocarpit olivat sitten se suurin pettymys. En tiedä onko se mikistä kiinni, mutta ei nuo näytä tajuavan mitään käsien läpyttelystä. Ainoa mitä niistä saa irti, on se, että ne menee ympyrän muotoon. Positiivinen yllättäjä oli sitten Lumiloop, ötökät jotka tuomitsin etukäteen kaikkein turhimmiksi. Helposti irtoavaa ja hyvin toimivaa avaruusromu soundia, mutta niitä piruja pitää sitten pyörittää jatkuvasti, kun vaikuttivat hidastuvan aika vauhdilla. Volvoicella sitten voi nauhoittaa hienot tervehdykset puhelinvastaajaan.
Romero 15.7.2006 01:52
Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Niin ja upean KOF XI:n, mitä tuli pelailtua ulkomailla, mutta nyt sen ilmeisesti saa jo ps2:llekin.


On tosiaan jo julkaistu Japanissa, samoin kuin KOF: Maximum Impact 2 joka vaikutti ainakin pikaisen testailun perusteella varsin nannalta.
Neonomide 18.7.2006 23:21
Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Eli nyt vielä mietin ja ihmettelen että ostanko X-Arcaden, HotRodin vai minkä vai teenkö itse unelmaohjaimen.


Joku kahdeksan napin Hori-merkkinen tikku tai vastaava voisi olla hyvä. Kahdeksalla napilla sujuu peli kuin peli ja tikku käy varmasti kaikkeen. Ruotsista saa tilattua ainakin joitain malleja mutta en muista nyt paikkaa.



Itsekin vasta harkitsen tikun hankkimista, tähän mennessä olen pärjäillyt pädeillä hyvin. Käytännössä kaikki vakavammin pelaavat treenaavat tikuilla.



Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Jooh, VF4:n massiivisesta ja fanaattisesta fanikannasta päätellen sen täytyy olla jotain poikkeuksellisen hyvää.


Peli toimii minusta koska se on looginen. Heitot ovat esim. Tekkeneitä paljon suuremmassa roolissa kuin pokettaminen (nakutetaan turvallisia liikkeitä koko ajan ja keskeytetään kaikki mitä toinen tekee). Suojausnappi on myös nerokas idea, koska käytännössä se helpottaa liikkeiden puskurointia (vaihdetaan hyökkäyssarjaa keskeyttämällä toisen liikkeen animaatio). Puskurointi toimii hyvin myös Soul Caliburissa, mutta siinä taas heitot eivät ole yhtä tärkeitä.



Virtua Fighterin etuna on myös suhteellisen hyvä tasapaino hahmojen välillä. Vähäinen hahmojen määrä osaltaan mahdollistaa sen että tappelijat ovat oikeasti erilaisia, eikä hirveän huonoja hahmoja ole oikeastaan ollenkaan. Niin paljon kuin pidänkin Tekkeneistä, ne vaativat pelaajalta jatkuvaa mixup/setup ‑helvettiä, edes maassa makaava vastustaja ei ole turvassa oikein milloinkaan. Virtuassa homma on verkkaisempaa.



Tekkeniin verrattuna Virtuan hahmot oppii myös nopeammin, koska heittosysteemi ja perusliikkeet ovat niin samanlaisia, kuten kombosysteemikin.



Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Soul Calibur III oli kyllä nätti jos ei muuta, mutta en jaksa opetella pelisysteemiä ja liikkeitä. Dead or Alive 4 Suxbox 360:lla oli vielä paljon nätimpi ja hauskempi pelata, tosin kun en omista moista Suxboxia niin en ole päässyt tutustumaan syvällisemmin. Jos jotain 3d-mättöä pitäisi pelata, DOA 4 olisi valintani.


Eräs tuttava osti koneen käytännössä DoA 4:n vuoksi, mutta siirtyi sittemmin Virtua-sarjan kannalle kokeiltuaan lainaamaansa VF 4:sta muutaman päivän. innocent.gif



Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Mättöpelien tyhmin puoli on juuri kilpailevat sarjat hitaasti opittavine pelitekniikoineen ja muistia rasittavat biljoonat erikoisliikkeet. Treenimoodit voisivat mieluusti olla uuden aallon kilpailuvaltti.






Minusta radikaaleja uudistuksia tapelupelit eivät kaipaa, pelit ovat pitkän evoluution tulos ja älyttömän kehittyneitä itsessään. Kilpailuvaltteina uusille yrittäjille toimii käytännössä kolme asiaa:



1: Kädestä pelaajaa taluttavat treenimoodit, joissa rummutetaan hyvien perusliikkeiden käyttöä ja asteittaista mixuppaamisen hyödyntämistä, sitten vasta monimutkaisempaa komboilua. Suurin osa tykkää pelata mättöpelejä muutaman matsin, kunnes ottaa selkään pahasti. Kun tietää miksi otti selkään, haluaa yrittää uudestaan. Juuri tästä syystä 2D-mättöpelejä pelataan vieläkin. Nykytaistelupelit ovat ydinfysiikkaa, ellei tiedä mistä aloittaa.



2: Hyvät yksinpelimoodit. Tekken 5 ja VF 4 Evolution tekevät tämän osaston jo hyvin. Hyvä yksinpeli ei koostu vain pelaamalla hankittavasta sälästä, hahmoista, hahmoille ostettavista karvalakeista tai uusista kentistä, vaan hyvästä keinoälystä, monipuolisuudesta ja helposta käyttöliittymästä.



3: Nettipeli. Tämä on tärkeimpien sarjojen osalta vielä tulevaisuutta, mutta siihen suuntaan ollaan silti menossa, ainakin toivottavasti. Mitä pienemmäksi lägi saadaan, sitä pienemmäksi kynnys nousee pelata kimppapelien aatelia myös netissä. Kuten DoA 4 osoittaa, pelaajien tasolla on vain katto ja lägi rajana, mikä tekee pelaamisesta aina parempaa. Tai ainakin sellaista, millaista pelaamista varten pelejä on luotu.



Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Tuolta näkee alan uusinta tarjontaa kätevästi suomeksi: http://www.arctic-charge.com

Whoah! Enpä tiennyt että täällä on viimeinkin syntymässä jotain kunnollista, järjestäytynyttä peli/skaba kulttuuria. Pitääpä käydä jossain tulevassa Rautanyrkki-tapahtumassa katsastamassa meno. Tosin itse en pärjäisi missään muissa skaboissa kuin Mortal Kombat 1-3, ja niitä ei taideta enää missään pelailla sad.gif


Tervetuloa! Mortaleita ei kamalasti kilpailumielessä tosiaan Suomessa tietääkseni pelata, mutta monet pelaavat mielellään kaikenlaisia pelejä. Jopa Smash Brosia. Samanlaista "mättöähän" pelit lopulta ovat. devil2.gif:)' />



Itse asiassa Smash Bros Melee taitaa olla tämän hetken suosituin turnausmättöpeli jenkeissä. shock.gif



Shocky ( 14.7.2006 13:48)
Osaatko analysoida tarkemmin noita uudempia Kombatteja (Deception, Deadly Alliance, Shaolin Monks)? Itse pelailin UMK3:n jälkeen vain MK4:sta, joka oli sairaan nopea ja siksi mukava, mutta 3D ei oikein innostanut ja uudet hahmot olivat jotenkin borettavia, MK: Special Forcesia joka nyt oli aika surkea, sekä MK Mythologies: Sub-Zeroa, joka oli hauska.


Shaolin Monksia en ole pelannut, näyttää tosin hauskalta ainakin tuon speedrunin perusteella: http://speeddemosarchive.com/MortalKombatSM.html



Deadly Alliancessa on paljon hyvää huumoria ja sälää, mutta kunnon yksinpelimoodeja ei ole tarpeeksi. Pelisysteemin erikoisuus on vaihto lennossa kolmen taistelutyylin välillä, mikä on kiinnostava idea. Animaatio on tosin jäykkää, samoin liikkuminen ja kombosysteemi. Peruskiva peli, jossa on ominainen tunnelma.



Deception on käytännössä joka suhteessa puffattu versio Deadly Alliancesta. Yksinpelimoodeja on enemmän. Mukana on kälyinen mutta huumorintajuinen (jälleen) seikkailumoodi, johon ykkösen hyvä treenausmoodi on sisällytetty typerällä tavalla. Sitten löytyy MK-shakkia, kopio Super Puzzle Fighterista ja entistä enemmän sälää. Pelisysteemiä on uudistettu jonkin verran, mikä tekee pelistä pelattavamman. Nettipelikin toimii kuulemma hyvin.



Sarjan seuraava osa, Armageddon, sisältää kuulemma taas enemmän sälää. Pitäähän sekin hankkia sitten. cool.gif
Rikhard 19.7.2006 00:16
Neonomide ( 18.7.2006 22:22)
Itse asiassa Smash Bros Melee taitaa olla tämän hetken suosituin turnausmättöpeli jenkeissä. shock.gif




Yksinkertaisuudestaan huolimatta, tai juuri siitä syystä, yksi vinksahtaneimpia ja monipuolisimpia turpaanvetoja mitä oon pelannut. Oma peli pölyyntyy hyllyssä, kun ei oo pelikaveria, eikä tuossa ole mikään maailman motivoivin yksinpeli.
Red Right Hand 19.7.2006 13:42

Muistaako joku tätä:

Omega?



Ja jos joku saa ton skulaamaan niin olisin iloinen vinkeistä miten ton saa toimimaan win xp:llä.
Fantomas 21.7.2006 15:13

Heat tulee PS3

lle



http://ps3.ign.com/objects/827/827805.html
KCrimso 21.7.2006 15:15
Fantomas ( 21.7.2006 15:14)
Heat tulee PS3lle



http://ps3.ign.com/objects/827/827805.html




Jostain luin että Michael Mann olisi aika tiiviisti mukana pelin suunnittelussa ja että De Niroa ja Pacinoakin yritettäisiin saada osallistumaan projektiin.
Shocky 1.8.2006 17:02

Uusi

Dead Rising traileri



Ei helvetti. En haluaisi pitää SuxBox360:stä, mutta kohta on pakko... ellei tää tule myös PS3:lle.
Beat 1.8.2006 17:46
Shocky ( 1.8.2006 17:03)
Uusi Dead Rising traileri



Ei helvetti. En haluaisi pitää SuxBox360:stä, mutta kohta on pakko... ellei tää tule myös PS3:lle.




Muistaakseni ei tule. Mutta pleikalle tulee kait joku 'Alive Falling', joka on samantyyppinen, hypetetty Dead Risingin tappajaksi. En tiedä kuinka vahvalla pohjalla nää mun väitteet on, siitä on vähän aikaa kun noista juttua luin, mutta eiköhän google tiedä.
Yotsuya 1.8.2006 18:12

Näyttää ihan perus massamätölle zombiegrafiikoin, olisin toivonut että tämä olisi ollut vähän uraauurtavampi pakoilu&linnoittautumispeli. Trailerin perusteella tosta tulee oikeastaan mieleen tylsä ostarimellakkapeli State of Emergency. Ehkä hyvä näin näin kun ei ainakaan tule minkään Braindead-häröilyn takia uutta konsolia hankittua.

Shocky 1.8.2006 22:49
Beat ( 1.8.2006 16:47)
Muistaakseni ei tule. Mutta pleikalle tulee kait joku 'Alive Falling', joka on samantyyppinen, hypetetty Dead Risingin tappajaksi. En tiedä kuinka vahvalla pohjalla nää mun väitteet on, siitä on vähän aikaa kun noista juttua luin, mutta eiköhän google tiedä.




Sääli.. onkohan M$ ostanut yksinoikeuden tuohon, vai eikö Capcom vielä markkinastragesista syistä halua luvata PS3 versiota. No samapa tuo toistaiseksi, ainakin PS3:n julkaisuun saakka, tai jos yllättäen ilmestyy yllättäen muitakin huippukiinnostavia 360-only pelejä. Nyt ainoat kiinnostavat ovat Senko no Ronde ja toi.



Alive Falling ‑nimellä ei löytynyt yhtään mitään googlesta, kuulostaa joltain tyhmältä läpältä. Joku Possession-niminen zombipeli on sen sijaan tulossa, mutta siinä pelaaja ilmeisesti ohjaa zombielaumoja. Alustavat kuvat pelistä näyttävät kuitenkin tökeröiltä. No ehkä Resident Evil 5 sitten pelastaa.



Yotsuya ( 1.8.2006 17:13)
Näyttää ihan perus massamätölle zombiegrafiikoin, olisin toivonut että tämä olisi ollut vähän uraauurtavampi pakoilu&linnoittautumispeli. Trailerin perusteella tosta tulee oikeastaan mieleen tylsä ostarimellakkapeli State of Emergency. Ehkä hyvä näin näin kun ei ainakaan tule minkään Braindead-häröilyn takia uutta konsolia hankittua.




Totta kyllä, ei näytä peliteknillisesti hyvältä, vaikka aiheessa potentiaalia tosiaan olisikin. Silti uskon että tossa täytyy olla jotain pikaiselle silmäykselle näkymätöntä twistiä hyväänkin suuntaan, Capcom yleensä yllättää mut positiivisesti. Toi traileri oli vaan niin hävyttömän ja reippaan mielisairas (termi, joka tällä foorumilla on kohta kirosana, sorry), että tunnen suurta houkutusta päästä ohjaimeen kiinni ja aloittaa lahtauksen dribble.gif



P.S. Brain ageni on tippunut 21 vuoteen. Ei enää hirveästi motivoi, pitääköhän tehdä virheettömästi Brain Age Check jotta saa sen 20 vuotta.
drake2j 3.8.2006 20:34

Tätä on tullut nyt iltapäivän aikana hakattua:

Frets On Fire
Bitnik 4.8.2006 23:29

Mitäs Shocky tai muut shoot-em-up kunkut pitää tästä:

PetWings. Aika pieneltä vaikuttaa, pelasin sharewaren läpi vartissa eikä oikeassakaan olisi kuin kolme kertaa enemmän kenttiä.. toisaalta viis dollaria on naurettavan vähän. Hemmetin hyvä tuntuma ja fiilis kuitenkin.



Samalla firmalla tuntuu olevan muitakin vekkuleita pikkupelejä, ainakin toi maalauspeli oli hetken hauska. Muitakin hyviä freeware-windows-pelejä voi suositella.
Yotsuya 5.8.2006 11:29

Vähän puuduttava, ekaan bossiin asti tosin vaan pelasin. Grafiikat tollasta wanabee-nintendoa ja pelattavuudessa ei kehumista.