Mitä elitistit pelaavat?

Yotsuya 29.1.2006 19:18
Shocky ( 29.1.2006 04:11)
Hah, toi game-oldieshan on ihan loistava! Ja toimii ainakin nyt.


No nyt tomii taas, taisi olla nurin vähän aikaa. Oli ilo huomata että kaikki tutut elementit ovat olleet Gradiuksissa läsnä alusta asti, myös armottomuus joka iskee jo ekassa tasossa vasten kasvoja kun tulivuorten ohi ei yksinkertaisesti tunnu pääsevän ilman ohjuksia ja optiota tai suojia eli kesken kenttää kuolemisen voi sitten unohtaa jos haluaa edetä.
Jarno Miettinen 30.1.2006 09:01
tosin en sitten ikinä saanut 12. bossia tuhottua, pitääkin palata asiaan..




Olen päässyt 13. bossiin. Nerokas peli, vaikka lähenteleekin sadistisen vaikeaa.
Rikhard 10.2.2006 12:00
Shocky ( 29.1.2006 02:11)
Ainiin, Resident Evil 4:stä unohtui sanoa että mitähän helvettiä ne on ajatelleet laittaessaan sen koomisen typerältä kuulostavan "resident evil.. four!" mörähdyksen pelin alkuun wacko.gif




Eikös jokaisessa Resident Evilissä, ykkösestä lähtien ole ollut alussa tuollainen mörähdys?



Sitten taas asiaan. DS:llä viimeisin viritelmä jota olen pelaillut on ollut hauska Kirbys Power Paintbrush. Pinkki pallo vierii pitkin vaarallisia maita ja kosketusnäytöllä piirretään reitille hyppyreitä, esteitä, suojataan Kirbyä lasereilta, jne. Pirun simppeli oppia, mutta jotta kaikki bonukset saa kerättyä kentistä on raavittava pientä päätään ja paljon.



Gamecubelle tarttui eilen Anttilan poistokorista matkaan ultimaattinen kännipeli, tai pikemminkin ohjain. Donkey Konga ja bongorummut. Näitä kun lätkii cubeen kiinni 4 kappaletta, kutsuu kaverit kylään, korkkaa oluen ja alkaa rummuttaa Loco-Motionia, 99 Red Balloonsia, Louie Louieta, Sing Sing Singiä ja muita helmiä, niin häätö kolahtaa postiluukusta seuraavana aamuna. Rummut ovat hyvin simppelit eivätkä muuten pidä juuri mekkalaa, mutta rumpujen välissä oleva mikrofoni joka poimii taputukset kuulostaa naapureista varmaan mukavalta. Varsinkin kun rytmitajuni on hyvin rajoittunut.
Shocky 11.2.2006 02:02
Rikhard ( 10.2.2006 12:01)
Shocky ( 29.1.2006 02:11)
Ainiin, Resident Evil 4:stä unohtui sanoa että mitähän helvettiä ne on ajatelleet laittaessaan sen koomisen typerältä kuulostavan "resident evil.. four!" mörähdyksen pelin alkuun wacko.gif




Eikös jokaisessa Resident Evilissä, ykkösestä lähtien ole ollut alussa tuollainen mörähdys?




Kait se on, tarkoitin vaan että kun peliä oli muutenkin paranneltu niin ton ois voinut jättää pois, se oli niin luokaton verrattuna kaikkeen muuhun, tietty kyllähän se on tavallaan positiivinenkin, old skool kalkkunatavalla.



Sitten taas asiaan. DS:llä viimeisin viritelmä jota olen pelaillut on ollut hauska Kirbys Power Paintbrush. Pinkki pallo vierii pitkin vaarallisia maita ja kosketusnäytöllä piirretään reitille hyppyreitä, esteitä, suojataan Kirbyä lasereilta, jne. Pirun simppeli oppia, mutta jotta kaikki bonukset saa kerättyä kentistä on raavittava pientä päätään ja paljon.



Gamecubelle tarttui eilen Anttilan poistokorista matkaan ultimaattinen kännipeli, tai pikemminkin ohjain. Donkey Konga ja bongorummut. Näitä kun lätkii cubeen kiinni 4 kappaletta, kutsuu kaverit kylään, korkkaa oluen ja alkaa rummuttaa Loco-Motionia, 99 Red Balloonsia, Louie Louieta, Sing Sing Singiä ja muita helmiä, niin häätö kolahtaa postiluukusta seuraavana aamuna. Rummut ovat hyvin simppelit eivätkä muuten pidä juuri mekkalaa, mutta rumpujen välissä oleva mikrofoni joka poimii taputukset kuulostaa naapureista varmaan mukavalta. Varsinkin kun rytmitajuni on hyvin rajoittunut.




Ohhoh toi Kirby kuulostaa nokkelalta. Oudot ohjaimet rules. Jos asiaton keskustelu ei olisi ollut suljettuna tässä, niin oisin laittanut tännekin kutsun ULTRA-pelitapahtumaan. Siellä oli mm. Guitar Hero, jota pelattiin kitarantapaisella, ja vanhoja pelejä (Gradius V ja Guilty Gear XX) kokeiltiin kaksinpelinä tanssimatoilla. Hillitöntä, siinähän saa oikeasti jo liikuntaa. Gradiuksessa piti sen verran huijata että apuri toimi ampujana ja itse pelaaja hoiteli ohjauksen ja aseiden valinnan. Ihan peruspelejä pelailtiin myös, mm. threadissa aiemmin muistaakseni mainittu Mushihimesama oli aika äärimmäinen, samoin DOA 4 suxbox 360:lla oli suoraan sanottuna hauska pelata ja antoisa katsella, vaikkei mitään spesiaalia. Alkaa kyllä tosiaan olemaan aika sukupolvenvaihdokselle konsolipuolella. Lisäksi eräässä tapahtumassa kokeilin Noksun uusia, kuulemma jo pari vuotta sitten ekaa kertaa julkisuudessa olleita gyroskooppi-peliohjaimia, sekä kädessä pidettäviä että kehoon liitettäviä. Olivat erittäin tarkkoja ja nopeita, nyt sitten odottelevat että kummalla on patentit, Nintendolla (Revolution) vai Noksulla. Ihan sama muuten, mutta ois kiva jos näitä tulisi jo myyntiinkin pikkuhiljaa.
mikkoz 11.2.2006 03:40

Tällä hetkellä pelaan gtasa xbox versiota joka on kyllä hyvä peli, xboxin ohjain ei kylläkään sovellu alkuunkaan tähän peliin. Mm drive by on meikäläisen nakkisormille lähes mahdoton. Ja nuo tanssi tehtävät on todella perseestä.

Yotsuya 11.2.2006 12:57
Rikhard ( 10.2.2006 14:01)
Sitten taas asiaan. DS:llä viimeisin viritelmä jota olen pelaillut on ollut hauska Kirbys Power Paintbrush. Pinkki pallo vierii pitkin vaarallisia maita ja kosketusnäytöllä piirretään reitille hyppyreitä, esteitä, suojataan Kirbyä lasereilta, jne. Pirun simppeli oppia, mutta jotta kaikki bonukset saa kerättyä kentistä on raavittava pientä päätään ja paljon.


Löytyy jenkkijulkaisuna nimellä Kirby: Canvas Curse, liian raflaava nimi eurooppalaisille markkinoille? Ihan kiva peli.
Rikhard 12.2.2006 13:59
Yotsuya ( 11.2.2006 12:58)
Löytyy jenkkijulkaisuna nimellä Kirby: Canvas Curse, liian raflaava nimi eurooppalaisille markkinoille? Ihan kiva peli.




"Ihan kiva peli" on kyllä juuri oikea tapa kuvailla Kirbyä. Simppeliytensä vuoksi on myös muodostunut siksi peliksi jolla olen demonnut DS:ää kaikille halukkaille. Muijafrendi osti jo oman DS:n ja yks frendi jäi harkitsemaan hankintaa. Wario Ware on muuten ykkönen, mutta lähinnä jengi turhautuu liian nopeasti ohi oleviin minipeleihin, kun kynällä käskyttäminen ei ole vielä selkäytimessä ja mikropelien idea on aluksi täysin hukassa.



Seuraavat nimikkeet odotus-/ostoslistalla ovat Castlevania Dawn of Sorrow (toivottavasti Konami ei tee kosketusnäyttöä hyödyntämätöntä tasoloikkaa), Mario & Luigi Partners in Time, Jump Superstars (jos tämä joskus saadaan ulos Japanista) ja Advance Wars Dual Strike.



Nyt takaisin Legend of Zelda, the Wind Wakerin pariin. Roikkunut hyllyssä iät ja ajat ja nyt kun Nintendo on saamassa julkaisukuntoon sitä Zeldaa joka Wind Wakerin piti olla, niin pitäähän tämäkin läpi pelata. Illalla sitten taas olutta ja Donkey Kongaa.
QCine 17.2.2006 22:12

Jahah, nyt on sitten Xboxin

Far Cry Instinctsin vuoro. Hienon näköistä ja taiten tehtyä fps-mättöä, josta tuskin pystyy teknisessä mielessä pistämään paremmaksi tällä konsolilla. Viidakossa räimiminen tuo kiehtovaa predator-meininkiä, ja pelissä pärjää sekä piileskellen että ramboillen. Alkuperäistä PC-Farcrytä kehutaan paremmaksi, mutta kyllä tämä Xbox-variaatio kaikessa putkimaisuudessaankin sisältää hienoja juttuja, ainekset oivalliseen fps-kaahotukseen. Kyrväkkäät aseet, realismin kanssa ei niin nuukaa, zombejakin. Mitä muuta hyvä peli vaatii? No, jos ollaan rehellisiä, niin juoni ja henkilöt eivät ole oikein mistään kotoisin, mistä seuraa hieman välinpitämätön pelikokemus. Mutta eihän kaiken tarvitse olla citizenkanea ja halflifeä.
Petteri Borgman 18.2.2006 15:22

Lähiaikoina on tullut taas pelailtua enemmän leffojen katsomisen kustannuksella. Xboxille tuli hankittua Destroy All Humans mikä olikin oikein mainio 50-luvun scifileffojen kliseillä leikittelevää 3d-person ‑räiskintää. Ei kai peli voi olla huono jos pääsee vallottamaan maapalloa avaruusolentona jonka varustuksiin kuuluu mm. Anal Probe ‑säde.





Eilen playsta saapui niinikään xboxille Stubbs the Zombie in rebel without a pulse. Tällä kertaa pelaaja on zombi Stubbs 50-luvun futuristisessa kaupungissa. Vaikutti ainakin ihan hauskalle, aivojen syöntiä ja oma zombiarmeija. Jos vaikka tänään ehtisi lähemmin tutustumaan.
Ehetyz 18.2.2006 16:41

Äsken tuli hommattua Tiltshopin alekorista Xboxille Breakdown. Ihan mielenkiintoista vaihtoehtoräiskintä/mätkintäsettiä. Perkeleen vaikea vaan.

Esa Linna 18.2.2006 23:32

Tuli ostettua eka peli Linuxille, Orbz. Lähinnä lasten takia, mutta tämähän on ihan hauska ajantappopeli.





http://www.garagegames.com/products/5
Rikhard 19.2.2006 05:46
Petteri Borgman ( 18.2.2006 15:23)
Eilen playsta saapui niinikään xboxille Stubbs the Zombie in rebel without a pulse. Tällä kertaa pelaaja on zombi Stubbs 50-luvun futuristisessa kaupungissa. Vaikutti ainakin ihan hauskalle, aivojen syöntiä ja oma zombiarmeija. Jos vaikka tänään ehtisi lähemmin tutustumaan.




Tästä tulikin mieleeni huippuhauska Zombies Ate My Neighbours, joka oli aikonaan Lucasartsin tuotos Super Nintendolle. Ennen Revolutionin pelikirjastoa netissä, niin suosittelen jokaiselle SNES emulaattorin omistajalle. Ei mitenkään vallankumouksellinen peli, mutta helvetin hauska ainakin noin 10 vuotta sitten.



Väliaikatiedotus, Legend of Zelda – the Wind Waker on vallan mainio, mutta Donkey Kongaa tulee rummutettua vähintään tunti päivässä, minultakin löytyy viimein rytmitaju ja alkaa kovemmat vaikeusasteet onnistua.



Nyt kun pikkuveli muutti mun kämppikseksi, niin aloin taas pelaa Counter Strikeä ja onhan se hauskaa huudella tuohon naapurihuoneeseen, että "SUOJAA, MENEN SISÄÄN!". Hieman enemmän fiilistä, kun se jätkä joka pelissä on 2 metrin säteellä on livenäkin 5 metrin sisällä. Taisteluhuudot on kuin Wemmulla konsanaan. smile.gif



Jos ei tule häätöä donkey kongan vuoksi, niin vähintään CS hoitaa homman kotiin.
QCine 19.2.2006 14:28

Osaisiko joku teistä elitisteistä sanoa Juuta/Jaata vanhasta Nintendo Gameboy Colorista ja etenkin sen nestekkidenäytöstä?





Semmoinen löytyi toissapäivänä kirpparilta kahdella eurolla. Tästä innostuneena ei kun pari peliä ja testaamaan. En kuitenkaan alkanut missään vaiheessa ottaa itseltäni suihin, sillä kahden euron myyntihintaan oli sisällyttävä jokin clue. Sellaiseksi osoittautui perkeleellisen himmeä näyttö: en oikein tiennyt, mistä kulmasta ja miten päin olisin tiiraillut. Toisaalta himmeyden osalta liikuttiin siedettävyyden rajamailla, mikäli huone vain oli kunnolla valaistu. Eli toisin sanoen: kuuluuko Gameboy Colorin näytön olla häiritsevän himmeä, kertoisitteko kokemuksianne kyseisestä laitteesta, kiitos. Oliko tämä laite sittenkin yksinkertaisesti rikki / näytöltään väsähtänyt?
Griffin 19.2.2006 14:52
QCine ( 19.2.2006 14:29)
...kuuluuko Gameboy Colorin näytön olla häiritsevän himmeä, kertoisitteko kokemuksianne kyseisestä laitteesta, kiitos. Oliko tämä laite sittenkin yksinkertaisesti rikki / näytöltään väsähtänyt?


Juu, tollainen himmeä se on, kun siinä ei ole taustavaloa. Itselläkin on kaksi sellaista kun löysin kympillä jostain Citymarketin alekorista. Kotona sitten paljastui karmea totuus. No saa niitä kuitenkin ihan kivasti käytettyä kuution peleissä apuvälineinä, mikäli peli sellaista tukee.
Esa Linna 19.2.2006 16:03
Griffin ( 19.2.2006 14:53)
QCine ( 19.2.2006 14:29)
...kuuluuko Gameboy Colorin näytön olla häiritsevän himmeä, kertoisitteko kokemuksianne kyseisestä laitteesta, kiitos. Oliko tämä laite sittenkin yksinkertaisesti rikki / näytöltään väsähtänyt?


Juu, tollainen himmeä se on, kun siinä ei ole taustavaloa. Itselläkin on kaksi sellaista kun löysin kympillä jostain Citymarketin alekorista. Kotona sitten paljastui karmea totuus. No saa niitä kuitenkin ihan kivasti käytettyä kuution peleissä apuvälineinä, mikäli peli sellaista tukee.




Tällainen lisälaite auttaa jonkin verran, mutta kakaroiden käsissä tuli ainakin helposti naarmuja täyteen...



http://tuskan.huuto.net/auctionimages/4/d6...388542-orig.jpg