Niin ja sitten paljon DS-kysymyksiä, etenkin Rikhardille ja Yotsuyalle:
– Mitkäs nyt on definitiiviset pelit Nintendo DS:lle? Kirby's Canvas Curse, Wario Ware Touched ainakin, muita?
Kuten Yotsuya jo kertoikin, Yoshi Touch 'n Go on kova, mutta ei Kirbykään huono ole. Tetris on kova, mutta ei tee DS:n kosketusnäytöllä juuri mitään. Itse venailen, että pääsis testaamaan New Super Mario Brothersia ja Cooking Mamaa (??) Definitiivinen ohjelmalelu on Nintendogs.
• Mikäs on paras näistä Brain Training ‑tyyppisistä peleistä?
Onko muitakin vaihtoja kuin Brain Training: How old is your brain?
• Ovatkos seuraavat hankkimisen arvoisia: Animal Crossing, Drill Spirits, Meteos, Lost in Blue, Gunstar Superheroes, Phoenix Wright, Nanostray?
Oon vain nopeasti testannut Animal Crossingia, enkä siihenkään ehtinyt päästä sisään mitenkään. Jos vielä vähän halvemmalla sais ja olis aikaa tämmösille, niin saattaisin ostaakin.
• Onko Castlevania: Dawn of Sorrow sen 50 neuron arvoinen mitä siitä vieläkin nyhdetään?
Huhujen mukaan on. En oo päässyt kokeilemaan, enkä jaksa uskoa, koska kosketusnäytön käyttöä on hieman arvosteltu (siis sitä käytetään liian vähän). Itse en tästä näin järjettömästi suostu maksamaan, vaikka 2D Castlevaniat pirun kovia ovatkin lähes poikkeuksetta.
• Mitkäs on Gameboy Advancen parhaat/oleellisimmat Castlevania-pelit?
Aria of Sorrow. Hieman pliisummassa Harmony of Dissonancessa taas oli ainakin itselle pitkästä aikaa Belmontin sukunimeä kantava päähahmo.
• Saako tohon DS:ään jotenkin pyratisoitua ware-GBA-pelejä tai emulaattoreita? Näin yhdellä tyypillä jonkun systeemin, mistä pystyi pelailemaan jotain vanhoja pelejä kuten Ghosts'n'Goblins, mutta se ei ollut ainakaan mikään virallinen kokoelma?
En oo hirveästi perehtynyt GB:n, GBA:n tai DS:n piraatteihin, mutta eikös nettipuljut myy "tyhjiä" advance kasetteja? Luulisi, jos sellaiselle kelvollisen ROMin polttaa niin homma toimisi DS:n advancepesästäkin kuin unelma. Ainakin aikaisemmilla GB malleilla, kelvolliselle kasetille poltettu kelvollinen ROM on toiminut, ilman mitään kummia virityksiä. Ainakin Advanceni pyöritti kaverini GB piraattipeliä ilman mitään ongelmia. DS:n muistikortti sitten taas on jo malliltaan hieman omituinen, enkä sellaiseen oo vielä tyhjänä törmännyt. Jos kiinnostaisi itseäni yhtään, niin perehtyisin... mutta ei mulla oo aikaa pelata edes ostamiani pelejä.