Harvoin näkee näin juosten kustun oloista peliä. Juoni on aika tylsä, grafiikka huonoa, peli ehkä pahin putkijouksu mitä olen viimeisien vuosien aikana pelannut. Sekoilu ja skitsoitu efektit ok. Juoni tuntuu olevan ripattu Apocalypse Nowsta ja zombie leffoista, mukana ehkä ripaus Jacob's Ladderia. Peli lupaa noin tunniksi per level pelailua (10 leveliä), mutta osan noista tasoista vetää viidessä minuutissa. Kaikenkaikkiaan todella helppo (medium-taso), tähän ehkä vaikuttaa eniten se, että hahmo paranee 15 sekunnissa pahimmistakin osumista. Vaikea kuvitella, että tätä on tehty muutamia vuosia.
Mitä elitistit pelaavat?
Harvoin näkee näin juosten kustun oloista peliä. Juoni on aika tylsä, grafiikka huonoa, peli ehkä pahin putkijouksu mitä olen viimeisien vuosien aikana pelannut. Sekoilu ja skitsoitu efektit ok. Juoni tuntuu olevan ripattu Apocalypse Nowsta ja zombie leffoista, mukana ehkä ripaus Jacob's Ladderia. Peli lupaa noin tunniksi per level pelailua (10 leveliä), mutta osan noista tasoista vetää viidessä minuutissa. Kaikenkaikkiaan todella helppo (medium-taso), tähän ehkä vaikuttaa eniten se, että hahmo paranee 15 sekunnissa pahimmistakin osumista. Vaikea kuvitella, että tätä on tehty muutamia vuosia.
Civilization 3
Rome Total War
Rome Total War : Barbarians
Rome Total War : Alexander the Great
Civilization 4
Medieval II : Total War
Civilization 4 : Warlords
Civilization4 : Beyond the Sword
Medieval II : Total War – Kingdoms (viimeksi eilen)
Tähän huimaavan vaihtelevaan listaan voi lisätä tänään ilmestyneen Total War : Empiren.
Civilization 3
Rome Total War
Rome Total War : Barbarians
Rome Total War : Alexander the Great
Civilization 4
Medieval II : Total War
Civilization 4 : Warlords
Civilization4 : Beyond the Sword
Medieval II : Total War – Kingdoms (viimeksi eilen)
Tähän huimaavan vaihtelevaan listaan voi lisätä tänään ilmestyneen Total War : Empiren.
Mitenkäs onko tämä uusin sarjan paras osa? Pakkohan tuota on jossain vaiheessa testata.
Far Cry kakkonen vaikuttaa kyllä harvinaisen tunnelmalliselta hiekkalaatikolta. Vaikeusaste ei tosin tunnu kovin kummoiselta, äsken hiippailin scouttaamaan tätä kuninkaan kulta-aarretta ja sitä vartioi tasan yksi sotilas. Aika ärsyttävää kun itse tehtäviä haastavampaa on päästä tehtävänsuoritupaikkaan.
Fallout 3 jäi suosiolla kesken vaikka survivalismi jossain määrin kiinnostaakin. Ei kyllä ole mun juttuni tollainen kökkö dialogiropettaminen ja toimintahan oli usein ihan helvetin kankeaa.
Mitenkäs onko tämä uusin sarjan paras osa? Pakkohan tuota on jossain vaiheessa testata.
Vaikuttaa ihan hyvältä, joskin hieman hitaalta. Toisaalta koko pelialue kattaa euroopan lisäksi amerikan ja intian, joten skaala on aika massiivinen. Ärsyttävät/vaivalloiset kauppiaat, prinsessat ja diplomaatit on heivattu helvettiin mikä on hyvä. Mukana on hieman civ-maista kehittämistä. Yhtenä pelattavista valtioista on Ruotsi(-suomi) ja kerrankin koko skandinavia on mukana. Grafiikka on ilmeisesti optimoitu Vistalle, joten XPllä ei niin iso kehitys ole tapahtunut kuin aikaisemmissa osissa. Taistelukentällä on nyt kiviaitoja, taloja yms. joihin voi linnoittautua.
Dead Space. Kiinnostus peliin syntyi, kun se kiellettiin Saksassa ja oliko myös Japanissa. Ylipäätään yritän lukea peleistä tietoa valikoidusti ja mahdollisimman vähän, koska peliarvosteluissa tuon tuosta lipsautetaan spoilereita esim. hirviöiden ominaisuuksista sun muista etenkin kauhupelien tunnelman kannalta oleellisista yksityiskohdista. Odotin ennakkohypen pohjalta lähinnä jonkinlaista hcsuolimössömättö ‑tyylistä meininkiä, mutta paketissa tulikin paljon enemmän. Verta löytyy toki sitäkin, mutta se ympäristö, se ympäristö. Viimeksi survival-henkinen avaruuskauhupeli imi yhtä hyvin mukaansa vuoden 1999 AvP:ssa; teknisen kehityksen myötä tämä on se potenssiin 1000. Pelimaailma on vähintääkin intensiivinen ja kaikki tieto on sijoitettu osaksi sitä (hp yms.) niin että etäännyttäviä tekijöitä jää mahdollisimman vähän. Äänimaailma on todella kuumottava ja valoja ja varjoja käytetään tehokkaasti. En muista, koska viimeksi on tullut pelin parissa pelonsekainen tunne, että "helvetti, onko nyt tuonnekin ihan pakko mennä". Joskus heikkoina hetkinä olin jo ajatellut, että ei löydy peliä joka jaksaisi vielä innostaa. Nyt sekoittuvat sysimustassa avaruudessa kauhunhuudot seinille roiskuvien raajojen litinään hiljaisen pakokauhun kivutessa pitkin selkärangan nikamia. Aamen.
Mistä niitä malarialääkkeitä saa Far Cry kakkosessa?
Pieninä annoksina on kyllä helvetin kova peli tämä Far Cry 2. Hommat on enimmäkseen pidetty todella yksinkertaisina eikä mitään uudempien GTA:iden kaltaisia kömpelöitä tehtäviä pahemmin joudu suorittamaan ellei halua. Lähestymistavan saa tosiaan valita täysin itse fiiliksestä riippuen ja siksi tässä pääseekin toteuttamaan omaa suosikkitaktiikkaa eli selustaan hiippailua ja selkään ampumista lähes aina. Suosikkiaseistus koostuu äänenvaimentimella varustetusta konepistoolista, nukutusnuolikivääristä ja pienestä kranaattikivääristä. Samalla vaikeusaste nousee mukavasti kun ei noihin kovin paljon pateja mahdu. Olen myös ottanut tavoitteeksi selvittää tehtävät ottamatta yhtään osumaa tai ainakin ensiapua käyttämättä. Ei tossa kovin usein onnistu mutta tuo hommaan lisäviehätystä. On kyllä mukavaa hiiviskellä öisessä viidakossa jonkun leirin ympärillä parasta lähestymiskulmaa funtsien. Varsinkin monsuunisateet nostavat tunnelman kattoon ja maksimoivat stalkkaamisen riemun.
Far Cry kakkonen oli kyllä tuollaisena omana sisäisenä maailmanaan hieno kokemus, harmi vain, että kaikki tehtävät loppujen lopuksi toistivat itseään. Hieman lisää vaihtelevuutta, niin kyseessä olisi ensiluokkainen peli, toivottavasti jatkavat samojen teemojen merkeissä
Kyssäri xbox360sta ja teräväpiirrosta. Onko olennaista haittaa, jos televisiona käyttää normaalia masiinaa eikä teräväpiirtotelevisiota? Himottaisi tuon Resident Evil vitosen takia ostaa lopultakin.
Pieninä annoksina on kyllä helvetin kova peli tämä Far Cry 2. Hommat on enimmäkseen pidetty todella yksinkertaisina eikä mitään uudempien GTA:iden kaltaisia kömpelöitä tehtäviä pahemmin joudu suorittamaan ellei halua. Lähestymistavan saa tosiaan valita täysin itse fiiliksestä riippuen ja siksi tässä pääseekin toteuttamaan omaa suosikkitaktiikkaa eli selustaan hiippailua ja selkään ampumista lähes aina. Suosikkiaseistus koostuu äänenvaimentimella varustetusta konepistoolista, nukutusnuolikivääristä ja pienestä kranaattikivääristä. Samalla vaikeusaste nousee mukavasti kun ei noihin kovin paljon pateja mahdu. Olen myös ottanut tavoitteeksi selvittää tehtävät ottamatta yhtään osumaa tai ainakin ensiapua käyttämättä. Ei tossa kovin usein onnistu mutta tuo hommaan lisäviehätystä. On kyllä mukavaa hiiviskellä öisessä viidakossa jonkun leirin ympärillä parasta lähestymiskulmaa funtsien. Varsinkin monsuunisateet nostavat tunnelman kattoon ja maksimoivat stalkkaamisen riemun.
Brittilehti syyttää Far Cry 2:ta Saksan kouluammuskelusta
Kyssäri xbox360sta ja teräväpiirrosta. Onko olennaista haittaa, jos televisiona käyttää normaalia masiinaa eikä teräväpiirtotelevisiota? Himottaisi tuon Resident Evil vitosen takia ostaa lopultakin.
Tekstit ovat useimmiten lukukelvottomia, kun ei tuo perustelkkarin tarkkuus oikein riitä niin pieneen fonttiin, näin niinku empiirisin kenttäkokein Dead Risingia joskus kuvaputkella pelanneena. Näyttäviähän nuo pelit ovat putkitelkullakin.
Kyssäri xbox360sta ja teräväpiirrosta. Onko olennaista haittaa, jos televisiona käyttää normaalia masiinaa eikä teräväpiirtotelevisiota? Himottaisi tuon Resident Evil vitosen takia ostaa lopultakin.
Tekstit ovat useimmiten lukukelvottomia, kun ei tuo perustelkkarin tarkkuus oikein riitä niin pieneen fonttiin, näin niinku empiirisin kenttäkokein Dead Risingia joskus kuvaputkella pelanneena. Näyttäviähän nuo pelit ovat putkitelkullakin.
Riippuu toki siitä, onko "normaali masiina" nimenomaan kuvaputki vai ei-HD LCD. HD Readylla Dead Rising ainakin oli ok.
Far Cry kakkonen oli kyllä tuollaisena omana sisäisenä maailmanaan hieno kokemus, harmi vain, että kaikki tehtävät loppujen lopuksi toistivat itseään. Hieman lisää vaihtelevuutta, niin kyseessä olisi ensiluokkainen peli, toivottavasti jatkavat samojen teemojen merkeissä
Tavallaan joo mutta toisaalta nihkeimpiä tehtäviä olivat just ne joissa vaihtelua oli yritetty luoda kuten se lautan puolustus. Mitä monimutkaisempi on tehtävä, sitä putkimaisemmaksi sen ratkaisu on skriptattava. Variaatiota tappo- ja tuhoamishommiin voi tuoda omalla lähestymistavalla ja asevalinnoilla. Mutta esimerkiksi kaahailua viidakkopoluilla olisi tehtävissä voinut olla tavalla tai toisella.
Onko joku pelannut co-oppina?
Löytyykö pelifoorumeista jotain elitististä vastinetta?