Mitä elitistit pelaavat?

Yotsuya 23.11.2005 11:34

FlatOutin pelasin uudestaan läpi ja täytyy sanoa että kyseessä on konsolisukupolven paras autopeli Burnout kakkosen ja Mashedin ohella.

netzach 23.11.2005 11:46
Yotsuya ( 23.11.2005 11:35)
FlatOutin pelasin uudestaan läpi ja täytyy sanoa että kyseessä on konsolisukupolven paras autopeli Burnout kakkosen ja Mashedin ohella.




Flatout on kyllä PC:lläkin loistavaa viihdettä ryyppyiltoihin ja toki ratin ja polkimien kanssa. Tosin pelin vetää läpi illassa tai kahdessa. Liekkö tuossa mahdollisuutta pelata isolla tiimillä vastakkain verkossa?
funkstörung 23.11.2005 12:37
psilocybianth ( 22.11.2005 21:18)
Onkos kukaan muuten ehtinyt testaamaan tuota PS2:n uutta Gun ‑peliä? Näyttää asialliselta.




Hyvä peli mutta valitettavan lyhytikäinen. Läpipeluuseen menee joku 8 tuntia tai siihen suuntaan. Nopeamminkin saattaa selvitä jos nyt ei ihan innostu kaikkia sivutehtäviä suorittelemaan.
Esa Linna 23.11.2005 12:45

Dosboxilla on onnistunut DOS-pelien pelaaminen ainakin Linuxissa, ja tuosta on Windows-versiokin olemassa.





http://dosbox.sourceforge.net
netzach 23.11.2005 12:59
Esa Linna ( 23.11.2005 12:46)
Dosboxilla on onnistunut DOS-pelien pelaaminen ainakin Linuxissa, ja tuosta on Windows-versiokin olemassa.



http://dosbox.sourceforge.net


Kokeilin dosboxilla pelata Death rallya, Carmageddonia (loistavaa ekaa osaa) ja Larry 7:aa ja kaikki toimivat päin vittua. Äänet pätki ja hirveä nykiminen. DR:n sentään sain ilman ääniä melkein järkevällä nopeudella toimimaan mutta kun ei voi kunnolla toimia niin ei.
parraton_suti 24.11.2005 18:40
Red Right Hand ( 23.11.2005 10:06)
Joskus pari vuotta sitten pelailin just ko. peliä ja se toimi juuri siten miten pitääkin, ääniä myöten. (Heh ei auttanut kyllä pärjäämisessä... olen kait kerran onnistunut pääsemään murkkujen luolaan. Sairaalakeikat pilaavat aina kaiken kun sieltä on niin vaikea paeta.)


Hauskaa, että joku on tuota "interaktiivista " cinemawareklassikkoa pelaillut. Itse pelasin aikoinaan intensiivisesti Amigalla It Came From the Desertin kakkososaa. En tiedä miten paljon kakkonen ykkösestä eroaa, koska en ole ykköstä pelannut, mutta jonkinlaista samojen ideoiden kierrätystä kakkososassa käsittääkseni on. Sairaalasta pakeneminen oli ainakin kakkososassa aika helppoa. Ensin salaiset paperit kolmannen kerroksen kassakaapista ulos ja sen jälkeen vaan pyörätuolilla hoitsuja pakoon. Sairaalan pääoven edessä olevat vartijat olivat tosin joskus kova pala, mutta kikkailemalla niistäkin lopulta selvisi. G-miehen puukottaminenkin oli aika helppoa ‑pelkkää blokkia ja iskua vuorotellen. Lopulta juutuin aina kohtaan, jossa pitäisi löytää reitti kuningattaren pesään. Enpä tiedä minne huitsin vittuun se pesä oli piilotettu, kun sitä mielestäni joka paikasta tuli tankkien ja lentokoneiden avullakin etsittyä. Hauskinta pelissä tosiaan oli kun pääsi taistelemaan tankkien avulla kaupunkiin vyöryvää jättimuurahaisarmeijaa vastaan. Välillä pystyi kutsumaan myös armeijalta ilmatukea murkkujen mössäämiseen. Kaverini väitti, että sai pelatessaan kerran käyttöönsä liekinheittimen, jolla älykkäästi kärvensi oman kotitalonsa (siis pelissä, ei oikeasti). Ilmeisesti tuota liekinheitintä pitäisi kuitenkin käyttää sen saamarin piilokuningattaren likvidoimiseen. Kokonaisuutena aika vekkuli peli, jossa oli hyvin vangittu 50-luvun b-hirviöelokuvien tunnelma.
Yotsuya 26.11.2005 12:13

Onko netzach testannut Far cry: Instinctsia? Ihan piristävä räiskintä josta irtoaa hetkittäin mukavan Apocalypse Now ‑henkisiä fiiliksiä.

-KosminenLahna- 26.11.2005 14:45

Uutta Ufo strategiaa tarjolla. Vieläköhän iskee yhtä kovalla vimmalla kuin ensimmäiset osaset.





UFO: Aftershock



Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3



Näyttää aikalailla samanlaiselta kuin edeltäjänsä, tosin hienommalla grafiikalla. Uudessa Pelit lehdessä sai ihan kohtalaiset pisteet. (muistaakseni 78 tai jotain)
Jakel 27.11.2005 19:11
parraton_suti ( 24.11.2005 18:41)
En tiedä miten paljon kakkonen ykkösestä eroaa, koska en ole ykköstä pelannut, mutta jonkinlaista samojen ideoiden kierrätystä kakkososassa käsittääkseni on.




Ykkösessä oli vain isoja murkkuja, mutta kakkosessa oli näitä ihmismurkkuja. Pelimekaniikka, käyttöliittymät yms oli lähes täysin samat, juoni vain eri.
netzach 27.11.2005 21:02
Yotsuya ( 26.11.2005 12:14)
Onko netzach testannut Far cry: Instinctsia? Ihan piristävä räiskintä josta irtoaa hetkittäin mukavan Apocalypse Now ‑henkisiä fiiliksiä.


Heh. PC:llä pelasin jonkun verran kyllä, joka on jonkun verraan vissiin erilainen kuin xboxin versio. Mutta alkoi sitten tympiä kun ei saanut itse savettaa tilanteita. Ja alkoi se meno mennä ankeaksi sisätiloissa pyörimiseksi. Alkupuoli viidakossa oli kyllä loistavaa menoa.
parraton_suti 28.11.2005 02:44
Jakel ( 27.11.2005 19:12)
parraton_suti ( 24.11.2005 18:41)
En tiedä miten paljon kakkonen ykkösestä eroaa, koska en ole ykköstä pelannut, mutta jonkinlaista samojen ideoiden kierrätystä kakkososassa käsittääkseni on.




Ykkösessä oli vain isoja murkkuja, mutta kakkosessa oli näitä ihmismurkkuja. Pelimekaniikka, käyttöliittymät yms oli lähes täysin samat, juoni vain eri.


Ei ollenkaan ihmismurkkuja? No sepä harmillista. Kakkosen suola olivat juuri ne muurahaishirviöiksi muuttuvat tuppukylän asukkaat. Muistan hyvin kuinka jännää se oli, kun yhtäkkiä heinähattu alkoi kesken keskustelun huutaa tekstimuodossa "aaaaahhhhrgg". Rauhoittava pimpelipom ‑musiikki lakkasi ja helvetillinen wiiiuwiiiu ‑ääni alkoi voimistua ruudun välkkyessä punaisena. Samalla maalaisjuntin naama muuttui jättimäiseksi muurahaisen pääksi, johon kasvoi lisäksi tuntosarvet. " You must DIE, DIE, DIE!", raivosi tämä murkkunaamari leuat naksuen. Tuntosarvet piti sitten äkkiä ampua pyssyllä irti tai muuten oli edessä sairaalareissu. Hitto vie, ettei pelintekijät nykyään pysty keksimään näin nerokkaita ideoita.
Rikhard 28.11.2005 12:14
parraton_suti ( 28.11.2005 02:45)
Ei ollenkaan ihmismurkkuja? No sepä harmillista. Kakkosen suola olivat juuri ne muurahaishirviöiksi muuttuvat tuppukylän asukkaat. Muistan hyvin kuinka jännää se oli, kun yhtäkkiä heinähattu alkoi kesken keskustelun huutaa tekstimuodossa "aaaaahhhhrgg". Rauhoittava pimpelipom ‑musiikki lakkasi ja helvetillinen wiiiuwiiiu ‑ääni alkoi voimistua ruudun välkkyessä punaisena.




Ykköstä tuossa juuri pari kuukautta sitten emulaattorilla yritin pelata ja jollen nyt aivan väärin muista (tai käsittänyt, koska peli kaatuili jatkuvasti), on ykkösen pelaajahahmo jotenkin syyllinen myrkkyjätevuotoon (rekkakuski?) ja paikalliset ovat jo ihmisinäkin harvinaisen päällekäyvää sorttia, tai vähintään hoitavat pelaajahahmoa kiusaavan poliisin paikalle.



Lapsena kun noita molempia pelailin, niin pidin enemmän ykkösestä, juuri syystä että, ihmishahmot eivät muuttuneet miksikään lapsellisiksi taistelumuurahaisiksi. smile.gif



Edelleen vihaan sitä chicken-autoiluepisodia, mikä tulee aina kun pitäisi päästä tärkeään paikkaan ja 90% kerroista päättyy sairaalaan. Tähän oli kyllä jokin jippo, minkä pikkupoikana osasin, mutta en saa enää kuollaksenikaan päähän kuinka tuon autoilun selvisi kunnialla. Jos joku muistaa/tietää, niin saa auttaa.
Shocky 28.11.2005 12:31
parraton_suti ( 28.11.2005 02:45)
muurahaisen pääksi, johon kasvoi lisäksi tuntosarvet. " You must DIE, DIE, DIE!", raivosi tämä murkkunaamari leuat naksuen. Tuntosarvet piti sitten äkkiä ampua pyssyllä irti tai muuten oli edessä sairaalareissu. Hitto vie, ettei pelintekijät nykyään pysty keksimään näin nerokkaita ideoita.




Sssugar! There he goes, get him! biggrin.gif



Kaikki Cinemawaren pelit olivat loistavia (paitsi SDI bugas niin pahasti etten tiedä). Mutta turha luulla ettei nykyään pystytä keksimään "noin nerokkaita ideoita", taitaa nostalgia sumentaa pahasti nyt havaintokykyä ja tuskinpa muutenkaan olet kokeillut jokaista uutta peliä jokaiselle platformille tongue.gif



Mistä päästäänkin päivän räiskintäsuositukseen: Warning Forever

Nerokas luomus, jälleen japanista. Freewarea, instautuu windowsiin nopeasti ja nätisti ja toimii kuin unelma, kontrollitkin menee hetkessä selkäytimeen ja pian voikin kieppua villistä bossien ympäri, rangaisten niitä tarkkaan suunnatulla tykityksellä. Täydellinen visuaalinen tyylittely. Level 12 on vaikea. thumbsup.gif



Muuten on tullut pelattua vanhoja NES-räiskintöjä, Recca on ihan hysteerisen nopea, muinaista japanilaista Summer Carnival ‑räiskintägurujen skabaa varten tehty ammuskelu ja Konamin Crisis Force paljastui erinomaiseksi ja kyllä vitutti kun kesken ankarimman tuhon ilmestyi joku virustutka blokkaamaan emulaattori-ikkunan. Eikö tätä vitun windowsia saada ikinä aisoihin? Onko liian vaikeaa tarkistaa hakkaako käyttäjä näppistä ja lätkiä noita ikkunoita aktiivisen ikkunan alle odottamaan tms? Vituttaa.



Nintendo DS on hieno laite, alan viimein ymmärtää miksi se Rikhard tätä jaksaa hehkuttaa. Sääli että itse Nintendo on ihan pihalla noiden peliensä kanssa, laadunvalvonta heittelehtii pahasti. Mario DS on järkyttävän epäpelattava paska, jossa kestää ikuisuus ennenkuin pääsee tekemisen makuun. Metroid Prime Hunters on muuten rumahko scheisse, mutta musiikit ovat niin jumalaiset että pakko pelata. Miksi DS sitten on hieno laite? Wario Ware Touched! Japsit ovat jo ajat sitten joutuneet omaksumaan pikapelikulttuurin, jossa ei ole aikaa katsoa puolen tunnin animaatioita joka välissä vaan peliaika on käytettävä tehokkaasti. Wario Waren sadat (?) "mikropelit" täyttävät ekologisesti lyhyetkin sessiot. Toivottavasti tämä on mobiilipelaamisen tuleva suunta mieluummin kuin joku 3d-räiskintä.
Rikhard 28.11.2005 12:46
Shocky ( 28.11.2005 12:32)
Metroid Prime Hunters on muuten rumahko scheisse, mutta musiikit ovat niin jumalaiset että pakko pelata. Miksi DS sitten on hieno laite? Wario Ware Touched! Japsit ovat jo ajat sitten joutuneet omaksumaan pikapelikulttuurin, jossa ei ole aikaa katsoa puolen tunnin animaatioita joka välissä vaan peliaika on käytettävä tehokkaasti. Wario Waren sadat (?) "mikropelit" täyttävät ekologisesti lyhyetkin sessiot. Toivottavasti tämä on mobiilipelaamisen tuleva suunta mieluummin kuin joku 3d-räiskintä.




Prime Hunters toimii muuten langattomana moninpelinä todella hyvin ja on huippuhauskaa ainakin demon perusteella, varsinkin kun se kynäkontrolli toimii yllättävän hyvin. Wario Waressa on muistaakseni noin 180 mikropeliä, jotka kaikki on avattu pelottavan nopeasti.



Ja Nintendon laadunvalvontahan on ollut aivan kuralla N64:n "Quality not quantity" mokailun jälkeen. smile.gif
Shocky 28.11.2005 13:01
Rikhard ( 28.11.2005 12:47)
Prime Hunters toimii muuten langattomana moninpelinä todella hyvin ja on huippuhauskaa ainakin demon perusteella, varsinkin kun se kynäkontrolli toimii yllättävän hyvin. Wario Waressa on muistaakseni noin 180 mikropeliä, jotka kaikki on avattu pelottavan nopeasti.



Ja Nintendon laadunvalvontahan on ollut aivan kuralla N64:n "Quality not quantity" mokailun jälkeen. smile.gif




Niin no N64:ään en koskaan juurikaan tutustunut. Tuntui ettei sille tullut Yhtään Mitään kiinnostavia pelejä. Jotain 3d-paskaa, and there was much rejoicing.



Joo, ei toi Metroidi mikään täysi susi ole, se kynäkontrolli tuntui aluksi tosi mageelta, mutta sitten itse pelituntuma alkoi kusta kun pallomuodon ohjaus oli ihan helvetistä, hyppiminen 3D-kuvassa ihan kelvotonta ja vielä jotain saatanan lego-polygoneja tunki koko ruudun kokoisena silmille. Eikö nykyaikana jo vois harkita vähän tarkempia tekstuureja lähietäisyyksille. Wario Waren miltei kaikki pelit tuli tosiaan avattua kahdessa illassa. Sääli ettei tuossa ole lisäksi jotain nettirankingia, mikä antaisi lisää motivaatiota sen jälkeen kun kaikki on nähty.