Mitä elitistit pelaavat?

wicked clown 14.9.2006 22:10
Rouhija ( 12.9.2006 21:29)
Ragdoll Avalanche

Oma ennätys jotain 160 luokkaa. smile.gif

Aika paska enkka. Tokalla pelillä 405. Yritähän vähän enemmän wink.gif
QCine 14.9.2006 23:00

Silent Hillin ykkösosa on pelimaailman Nokia-osake. Itse olen myymässä sitä paraikaa huutonetissä häikäilemättömään kiskurihintaan.

Olen muutenkin pannut merkille, että pop-sälässä kannattaa satsata kaikenmaailman ensimmäisiin ja ykkösosiin. Viimeksi tämä ilmiö on ollut suomennettujen japsisarjisten kohdalla. Jostain Dragon Ball ykkösestä pulitettiin taannoin kaksinumeroisia lukuja, ja pulitetaan varmaan vieläkin. Ensipainoksesta ainakin.

Ensimmäisestä Lassi ja Leevi ‑albumista, jonka satuin aikanaan ostamaan Ärrältä 1988, sain äskettäin noin 70 euroa. Kun olisi silloin tajunnut ostaa noitakin kymmenittäin!

Eli mars ostamaan kaikkea ykkösosaa! Mikähän nyt olisi satsaamisen arvoista? XBox 360:en pelit, joille tullaan tekemään jatko-osia? PS2:en ykkösosat, jonka jatko-osat tulevat PS3:lle?
funkstörung 15.9.2006 16:00

Wii

Date: 2006.

December 8th 2006.

EUR 249 / GBP 179

Bundles is white console, one Wii remote, one Nunchuck, Wii Sports.

Between 49 and 59 Euros for software. 34 for 39 pounds.
funkstörung 17.9.2006 18:30

Dead Risingin seitsemäs casefile osoittautui liian vaikeaksi (Frankin level 20) joten päätin aloittaa alusta. Vajaan viiden tunnin pelaamisen jälkeen olen nyt suurinpiirtein samassa kohdassa ja Frank on nyt tasolla 35.

Eipä tule ihan heti mieleen toista peliä jonka parissa aika on mennyt ihan siivillä. Erinomainen peli.
Yotsuya 17.9.2006 19:56
funkstörung ( 17.9.2006 18:31)
Dead Risingin seitsemäs casefile osoittautui liian vaikeaksi (Frankin level 20) joten päätin aloittaa alusta. Vajaan viiden tunnin pelaamisen jälkeen olen nyt suurinpiirtein samassa kohdassa ja Frank on nyt tasolla 35.

Eipä tule ihan heti mieleen toista peliä jonka parissa aika on mennyt ihan siivillä. Erinomainen peli.

Onnistuin tokassa filessä tallettamaan itseni niin huonoon paikkaan ettei jatkolle ollut saumaa ja aloitin alusta. Hetkittäin todella hauskaa mutta pahimmillaan aika ärsyttävää, varsinkin saattohommissa kun tekoäly saa päähänsä pistää suojeltavat tekemään typeryyksiä.
Bitnik 17.9.2006 20:46

Menolippu-lautapeliä on tullut pelattua joka ilta siitä asti kun sen kuukausi sitten ostin. Pitäis varmaan hankkia Carcassonnekin, tai ehkä kuitenkin vasta sitten kun toi on enemmän kulunut käytössä.

Antti Tohka 17.9.2006 23:42
QCine ( 14.9.2006 21:01)
Ensimmäisestä Lassi ja Leevi ‑albumista, jonka satuin aikanaan ostamaan Ärrältä 1988, sain äskettäin noin 70 euroa.

Mitä vittua?
funkstörung 18.9.2006 09:47
Yotsuya ( 17.9.2006 19:57)
Onnistuin tokassa filessä tallettamaan itseni niin huonoon paikkaan ettei jatkolle ollut saumaa ja aloitin alusta. Hetkittäin todella hauskaa mutta pahimmillaan aika ärsyttävää, varsinkin saattohommissa kun tekoäly saa päähänsä pistää suojeltavat tekemään typeryyksiä.

Olen yleensä tallentanut vain ja ainoastaan casefilejen alussa. Ratkaisu on toiminut helvetin hyvin. Kannatti muuten todellakin aloittaa alusta, sillä eilen tuli yhdeltä istumalta pelattua kaikki caset läpi ja pelastettua joku 40 tyyppiä. Seiska case meni ensimmäisellä yrittämällä läpi ja Frank on nyt tasolla 41.
Yotsuya 18.9.2006 14:34

Japsien fetissit menevät kyllä aina vaan omituisemmiksi, Dead Risingin naisagentti näyttää blondilta 17-v japsinukelta jolla on Jacke Brown ‑ikäisen Pam Grierin vartalo. Onhan tämä tietenkin tervetullutta vaihtelua standardi 14-v lolitan kasvoihin ja 20-jotain Pamela Andersonin kroppaan.

Bitnik 18.9.2006 16:53
Antti Tohka ( 17.9.2006 23:43)
QCine ( 14.9.2006 21:01)
Ensimmäisestä Lassi ja Leevi ‑albumista, jonka satuin aikanaan ostamaan Ärrältä 1988, sain äskettäin noin 70 euroa.

Mitä vittua?

Eiks näistä ollut joskus puhetta että markat ovat muuttuneet suoraan euroiksi sarjisten kohdalla. Toi oli hyväkuntoisena 60-70 markan arvoinen aikoinaan.

Oman, vaatimattoman, sarjiskokoelmankin arvo näköjään nousee aika komeasti, ei vaan pysty mistään luopumaan.
funkstörung 24.9.2006 20:27

Saints Row on vienyt ihan kiitettävästi aikaa. Kaikinpuolin hyvä GTA-klooni jonka huonoinan puolina voi pitää ajoittaista kaatuilua ja muutamia uskomattoman törkyvaikeita tehtäviä. Sivutehtävistä löytyy hillitön Insurance Fraud jossa on tarkoituksena tuottaa itselleen mahdollisimman isoja vammoja.

Yotsuya 29.9.2006 12:59

360:n live arcade ‑peliä Marble Blast Ultra on tullut muutamana iltana pelattua ja homma toimii oikein mainiosti sekä yksipelinä että verkossa, pelattavuus aika huipussaan ja vain kenttäsuunnittelussa paikoitellen pieniä ongelmia. Esimerkiksi jotkut painovoiman suunnan muuttamiseen perustuvat 3D-kuutiosokkelot ovat vähän liikaa mun aivoilleni.

Dead Risingin 7 casefile oli kyllä pelin parasta antia, yksi ilta sen tahkomiseen meni 21-levelin hahmolla varsinkin kun olin taas mennyt tekemään typerän tallennuksen mutta meno oli sen verran kuumottavaa että ihan ilokseen itseään tuolla piinasi.
QCine 4.10.2006 14:21

Paljon hehkutettu fps-shootteri

Black on upean näköinen, mutta menee toteutukseltaan sen verran metsään, että sen jaksanevat pelata kerran läpi vain uskollisimmat fps-fanit. Koko peli on psykopaatin elitistisotilaan takaumaa, tapahtumat kerrataan tehtävien välillä uskomattoman pölöissä mukacooleiksi leikellyissä välivideoissa. Terroristijahdissa ollaan tietenkin, ja perusasearsenaalilla niputetaan kasaan jos jonkinlaista slaavilaissukuista vihollista. Paikat rapistuvat ja tuhoutuvat paikoin näppärästi, mutta osan hohdosta syö se, kun viholliset imevät itseensä lipastolkulla kuteja ennen kuin suostuvat hiljenemään. Myöhemmin vastaan tulee jasonmaskisia haulikkomiehiä, jotka ovat suurin piirtein yhtä kovapintaisia kuin normaalin fps:n välibossit. Loppupuolen kilpimiehien kanssa ei enää yksinkertaisesti jaksa taktikoida: pari kranaattia syliin, ja antaa olla.

Peli kilpistyy teollisuushalli-/areenaräiskinnäksi, jossa ei hirveämmin uskalla ramboilla, vaikka panoksia ja ensiapupakkauksia on tarjolla ihan mukavasti jopa normal-vaikeustasolla. Millin tarkkuudella aina osuvien, tyhjästä ilmestyvien raketinheitinmiesten tarjoamat lukuisat äkkikuolemakohdat yhdistettynä siihen, että tallentaa voi vain missionien välissä, panee kärsivällisyyden koetukselle. Tulee hyvin helposti vain kykittyä suojassa, kun tietää, että jos nyt kuolee, joutuu aloittamaan siitä kohdasta, jota pelasi yli puoli tuntia sitten. Itse asiassa jopa lopputaistelu meni piileskellessä ja vihollisia hyvin kaukaiselta etäisyydeltä (rynkyllä) sniputtaessa. Ehkä se on sitä realismia? Kyllä vapaa tallennus pitäisi aina olla, etenkin kun tehtävät ovat näinkin pitkiä. Onhan pelin perimmäinen tarkoitus viihdyttää, eikö?

Tulevalla jatko-osalla pelaajaa penetroiva loppuratkaisu oli todellinen antikliimaksi, joka vain korostaa pelin perimmäistä puisevuutta.

70 pistettä sadasta, ei enää koskaan Blackia. Siltatehtävästä näkee vielä jonkin aikaa painajaisia.
Dotcom 9.10.2006 14:15

Taas on se aika vuodesta... eli siis onko kukaan tyypännyt uutta NHL:ää, eli onks se nyt sitten NHL 2007? Ajattelin vanhalle xboxille sitä säätää jos vain suinkin kerkeän. Mitä eroa siinä on sen XBOX360:en versioon?

k-mikko 9.10.2006 14:31
Dotcom ( 9.10.2006 14:16)
Taas on se aika vuodesta... eli siis onko kukaan tyypännyt uutta NHL:ää, eli onks se nyt sitten NHL 2007? Ajattelin vanhalle xboxille sitä säätää jos vain suinkin kerkeän. Mitä eroa siinä on sen XBOX360:en versioon?

Tulin lukaisseeksi läpi Pelaaja-lehden tms. ja siitä sai ainakin sen käsityksen, että 360-versio on uudistettu ja parantunut, mutta muut versiot tätä vanhaa kuraa. Korjatkaa jos olen väärässä.