Resident Evil 4 on kenties paras konsolipeli koskaan, nyt kolmatta kertaa hakkaamassa sitä läpi.
Mitä elitistit pelaavat?
Resident Evil 4 on kenties paras konsolipeli koskaan, nyt kolmatta kertaa hakkaamassa sitä läpi.
Civilization 4. "Vielä... yksi... vuoro..."
Näitä aasialaisia touhou/bullet curtain räiskintöjä on tullut nyt pelattua. Paras täytyy olla
La Soeur de Barrage, jossa pelihahmoa ohjataan hiirellä, mikä mahdollistaa aivan hullut väistelyt, mutta myös todella häijyn pelisuunnittelun kun yhtäkkiä ruutu täyttyy jostain labyrintista mikä pitää navigoida nopeasti ja virheettä läpi. Todella kova on myös Imperishable Night, jossa mm. saa pisteitä sitä enemmän, mitä lähempää vihollisten ammukset sujahtavat ohi. Sadistista. Perfect Cherry Blossom on myös rautaa. Nämä kaikki siis pc:llä.Nokia Gamea, eli siis tänä vuonna 20 livesiä, tuli myös pelattua ahkerasti, ja kannatti, 6680 napsahti

We Love Katamaria on tullut hakattua useammat pitkät illat, mutta nyt se sai siirtyä syrjään samoin kuin Fahrenheitkin kun pääsimme lopultakin vaimon kanssa jatkamaan traditioksi muodostunutta Resident Evilien läpipelaamista nelososan parissa. En pysty vertailemaan kuinka PS2-käännös on onnistunut Gamecube-versioon nähden, mutta itsenäisenä pelinä se on mielestäni nappiosuma kaikilta osin: Grafiikan osalta se on yksi komeimmista näkemistäni PS2-peleistä tähän mennessä, tökkimistä ei ole ainakaan toistaiseksi ilmennyt missään vaiheessa ja pelattavuuskin on kohdallaan. Suuren plussan ansaitsee myös aito widescreen-tuki, monessa pelissä se on tuntunut vähän turhalta ominaisuudelta mutta tässä tapauksessa se on enemmän kuin kohdallaan.
Erilaisiin kilpa-ajopeleihin keskittynyt retroilu Midway Arcade Treasures 3 osoittautui lieväksi pettymykseksi. Yleensä nämä retrokokoelmat ovat olleet enemmän kuin mukaamsatempaavia, mutta tässä tapauksessa kokoelman pelit eivät ole enää niinkään klassikkotapauksia vaan sijoittuvat enemmänkin tuonne 90-luvun välikaudelle mikä ilmenee liikana yrityksenä vähän joka osa-alueella: Ainakin minusta tuntuu että niihin on koetettu hakea hieman liikaa näyttävyyttä joka kostautuu pelattavuuden kannalta, eivätkä nuo siltikään mitään silmäniloa ole. Edes lapsuuden kolikkopelisuosikkini S.T.U.N. Runner ei jaksanut lämmittää pariakymmentä minuuttia pidempään, aikoinaan tönköt vektorit eivät pistäneet silmään mutta nyt niiden aiheuttamasta häiriöstä ei tunnu saavan ajatuksia irti millään. Esimerkiksi Taito Legends toimii kokonaisuutena huomattavasti paremmin, vaikkakin olen edelleen katkera siitä seikasta ettei Parasol Stars löytänyt jostain syystä tietään joukkoon valittujen pelien mukaan.
Näitä aasialaisia touhou/bullet curtain räiskintöjä on tullut nyt pelattua. Paras täytyy olla La Soeur de Barrage, jossa pelihahmoa ohjataan hiirellä, mikä mahdollistaa aivan hullut väistelyt, mutta myös todella häijyn pelisuunnittelun kun yhtäkkiä ruutu täyttyy jostain labyrintista mikä pitää navigoida nopeasti ja virheettä läpi. Todella kova on myös Imperishable Night, jossa mm. saa pisteitä sitä enemmän, mitä lähempää vihollisten ammukset sujahtavat ohi. Sadistista. Perfect Cherry Blossom on myös rautaa. Nämä kaikki siis pc:llä.
Nämä ovat kyllä mainiota ajanvietettä. Olisiko sinulla suosituksia vastaavanlaisista melskauksista PS2:lle, tähän mennessä en ole itse törmännyt oikein muihin kuin Mushihimesamaan joka on oikein näppärä pikku peli.
Jaa, jäi vielä mainitsematta että kauhupelirintamalla tämän hetken suurimpia odotuksia herättää Michigan joka on lopultakin käännetty myös englanninkieliseksi versioksi. Kyseessähän on eräänlainen reality-ympäristöön sijoitettu pelottelu jossa pelaajan tehtävänä on kuvata videolle näkemänsä kauheudet sun muut tapahtumat, ja pelin eteneminen sekä siinä menestyminen riippuvat siitä mitä nauhalle tarttuu. Kokeilin jo aikoja sitten japsiversiota, joka vaikutti erittäin kiinnostavalta muttei oikein auennut minulle kielimuurin vuoksi, joten tuo on kyllä pakkohankinta.
Tuloillaan olevista peleistä odottelen mielenkiinnolla myös jo aasian markkinoilla julkaistuja Fatal Frame kolmosta sekä PS1-ympäristöstä tutun Deception-sarjan viimeisintä osaa Kagero 2: Dark Illusionia, jonka nimeksi on näemmä vaihdettu muualla maailmassa typerästi Trapt.
Kaveri palautti kahden vuoden jälkeen Fallout 2:n ja sopivasti on flunssan poikasta, joten linnoittaudun pariksi päiväksi sisälle.
Näitä aasialaisia touhou/bullet curtain räiskintöjä on tullut nyt pelattua. Paras täytyy olla La Soeur de Barrage
Onkohan ABA Games jo mainittu täällä. Olin alkuvuodesta pahasti koukussa rRootageen ja sen jälkeen Torus Trooperiin. Jos nyt käsitin kuvista oikein, niin taitaa tuo mainitsemasi peli olla aika lailla rRootagen tapainen. Jos et ole testannut niin kannattaa kokeilla.
Amoult, tiedätkö miten tuossa urbandeadissa voi palata ihmiseksi tuolla brainscanilla tms. Pystyykö sen tekemään itse, vai pitääkö sen tehdä jokin toinen hahmo?
Toisen pelaajan pitää tehdä. Pitää löytyä NecroTech Revivification Syringe ja sillä piikin antajalla pitää olla joku tietty skilli ennen kuin pystyy zomppareita herättämään henkiin.
Revive – The Urban Dead Wiki
FAHRENHEIT tuli läpi pelattua. Parhaimpia ja tehokkaimpia juonia seikkailupeleissä koskaan. Tosin välillä oli sellaisia speden-peli/rämpytys kohtia jotka saattavat joitakin vituttaa mutta helposti ne läpi saa. Suosittelen lämpimästi.
aasialaisia touhou/bullet curtain räiskintöjä ...
Nämä ovat kyllä mainiota ajanvietettä. Olisiko sinulla suosituksia vastaavanlaisista melskauksista PS2:lle, tähän mennessä en ole itse törmännyt oikein muihin kuin Mushihimesamaan joka on oikein näppärä pikku peli.
Enpä tiedä PS2:lle tuollaisia. Ei tuo mikään maailman myyvin genre ole, ainakaan nykyään. Monet parhaista tuotoksista ovatkin alan harrastajien PC:lle tekemiä. Tietty kolikkopeleinä tällaiset toimivat, joku Raiden aikoinaan taisi olla yksi genren alkuaskelista ja Atlus/Cave hallitsi myöhemmin peleillä kuten DonPachi, DoDonPachi, DoDonPachi Dai Ou Jou, Guwange ja ESP RA.DE. Itse tulee näitä pelailtua MAME:lla. Nyttemmin genre on kehittynyt vieläkin erikoistuneemmaksi tuohon luotikuvioiden väistelyyn. Toi Mushihimesama oli mulle tuntematon, näyttää kyllä mageelta!
Näitä aasialaisia touhou/bullet curtain räiskintöjä on tullut nyt pelattua. Paras täytyy olla La Soeur de Barrage
Onkohan ABA Games jo mainittu täällä. Olin alkuvuodesta pahasti koukussa rRootageen ja sen jälkeen Torus Trooperiin. Jos nyt käsitin kuvista oikein, niin taitaa tuo mainitsemasi peli olla aika lailla rRootagen tapainen. Jos et ole testannut niin kannattaa kokeilla.
En tiedä onko mainittu, hyvä kun tuli puheeksi. Noi on Kenta Cho ‑nimisen jäbän tuotoksia, joka tekee noita vapaa-ajallaan huvikseen. rRootage oli juurikin se, mikä tavallaan kiteytti tän koko homman ja muodosti eräänlaisen danmaku/touhou/bullet curtain standardin (esim. toisella tulitusnäppäimellä ammutaan spreadshottia, ja toisen jos painaa pohjaan niin tulitus keskittyy tehokkaaksi säteeksi ja pelaaja liikkuu hitaammin, jolloin on helpompi navigoida läpi älyttömistä luotimuureista = ideaali bosseja vastaan).
Noi kaikki ABA gamesit on omaperäisiä ja hauskoja, mutta harmi kyllä itse haluan myös graafisesti eteneviä pelejä, joten noi ei jaksaneet sytyttää pidemmäksi aikaa. Aina tuli mieleen että "tässäpä ois mieletön runko valmiina jos joku haluais väsätä kokonaisen pelin".
Aloitin minäkin (toivottavasti) pitkä-ikäisen ammatin palomiehenä aseistuksena palokirves.
Tässä on kartta kaupungista:
Urban Dead – Suburbs
..löytyy vähän helpommin lootattavat paikat
mun hahmot (FolkeWest ja amoult) ovat tällä hetkellä Danversbankissa ja Taptonissa. Suunnistan kohti Whittensiden armeijatukikohtaa.
Minäkin tein tähän peliin hahmon tuossa eilen. Hahmoni on sotilas nimeltä Martino. Martino majailee tällä hetkellä vahvan barrikaadin takana Patersonin autokorjaamolla. Hauska peli, tätä tulee pelailtua varmasti vielä pitkään. Ensimmäisen zombienkin sain tuossa äskettäin listittyä, täytyy nyt vain keskittyä rauhassa keräämään ensin noita kokemuspisteitä ja ottaa sitten joku kiintopiste ja lähteä suunnistamaan.
Onko kukaan pelannut Civilization nelosta? Kommentteja!
Tuli fiilis kaivaa vanha Sega Megadrive naftaliinista. Sen siitä saa kun surffaa vanhoille konsoleille tarkoitettuja "nostalgiasivuja".