Mitä elitistit pelaavat?

Yotsuya 27.1.2005 13:13

Nethackissä sellainen yleinen kokeilunhalu yleensä tempaisee mukaansa niin etten ole koskaan kovin pitkälle päässyt. Velholla pelaaminen on hauskinta mutta se kostautuu korkeimmilla tasoilla kun haba ei vaan ole ihan riskinottohalujen tasolla. Vaikka ei ole kyllä tullut muutamaan vuoteen pelattua kun ei ole kotona konetta.

Mille koneelle tuo Super Cars 2 on?
Toni Lilja 27.1.2005 13:26

Tällä hetkellä kesken:

Resident Evil 4

Burnout

The Legend of Zelda: A Link to the Past

Chrono Trigger

Chrono Cross

Nyt kun olisi vielä aikaa paneutua noihin kunnolla, varsinkin nuo RPG:t vievät niin tuhottomasti aikaa.
Yotsuya 27.1.2005 13:26
Rikhard (26.1.2005 01:54)
Il Pinguino (25.1.2005 23:31)
GameCubella:

Metroid Prime

Mukavaa että elitisteistä löytyy toinenkin Cubettaja,

Cube kannattaa hankkia jo Pikminin takia, nykyisen konsolisukupolven TOP-5 kamaa kevyesti. Muuten tarjonta on ollut pieni pettymys. Pikmin kakkosen hankkimista olen vielä säästellyt sopivaan rakoon.
Rikhard 27.1.2005 14:12
Yotsuya (27.1.2005 13:27)
Cube kannattaa hankkia jo Pikminin takia, nykyisen konsolisukupolven TOP-5 kamaa kevyesti. Muuten tarjonta on ollut pieni pettymys. Pikmin kakkosen hankkimista olen vielä säästellyt sopivaan rakoon.

Pikmin on ollut pakko aikoinaan ostaa hyllyyn kun halvalla sain ja sitä niin on kehuttu, mutta en ole ehtinyt edes käyttää sitä vielä itse laitteessa. Sama ongelma vaivaa Starfox Adventuresia ja Luigi's Mansionia. Pelkään jääväni taas koukkuun ja sit ei tule enää töistä ja koulusta mitään.
Petri Kopakkala 27.1.2005 19:49
Yotsuya (25.1.2005 19:14)
Mashedia on tullut pelattua, se on pitkästä aikaa todella koukuttava viihdepeli PS kakkoselle, parasta hupia sitten tokan Burnoutin. Suositellaan varsinkin niille jotka 64:lla diggasivat Rally Speedwaytä. Sama idea (mutta 3D-maasto, neljä autoa radalla ja aseita) ehkä parhaiten toteutettuna sitten tuon kuusnepaklassikon.

PSX1:lle ilmestyi aikoinaan parikin saman genren peliä. Ekaa en muista mutta

myöhemmin julkaistu oli Circuit Breakers. Sitä pelattin multitapilla 4-pelinä ja paljon. Sama porukkahan duunasi myös tämän Mashedin. Mashed on myös hauskimmillaan 4 ihmispelaajan ähellyksenä. Vituttaa vain kenttien vähyys.

Viimeksi pelatut:

Coaster Works / Dreamcast

Super Monkey Ball 2 /Cube (etenkin keilailu ja biljardi)

Gunstar Heroes / Megadrive (Treasuren paras?)

Midway Arcade Treasures 2 /XBox (etenkin Total Carnage)

edit. Muistinpa sen toisenkin PSX1 Mashed esiasteen : Supersonic Racers.
Janne Timonen 28.1.2005 01:04
Yotsuya (27.1.2005 14:14)
Nethackissä sellainen yleinen kokeilunhalu yleensä tempaisee mukaansa niin etten ole koskaan kovin pitkälle päässyt. Velholla pelaaminen on hauskinta mutta se kostautuu korkeimmilla tasoilla kun haba ei vaan ole ihan riskinottohalujen tasolla.

Habaa saa velhollekin mojovasti erinäisin konstein. Itse olenpelannut syvimmälle juuri velholla.
Bitnik 28.1.2005 13:00

Koska te oikein ehditte pelaamaan? Kun vuorokaudesta vähennetään syömiseen, nukkumiseen, töihin/opiskeluun/koulujuttuihin, irkkaamiseen, elokuvien katsomiseen (+ parisuhteeseen niillä joilla sellainen on) jne. kulutettava aika niin ei mulla ainakaan jää yhtään yli.

Red Right Hand 28.1.2005 13:19
Janne Timonen (28.1.2005 06:05)
Yotsuya (27.1.2005 14:14)
Nethackissä sellainen yleinen kokeilunhalu yleensä tempaisee mukaansa niin etten ole koskaan kovin pitkälle päässyt. Velholla pelaaminen on hauskinta mutta se kostautuu korkeimmilla tasoilla kun haba ei vaan ole ihan riskinottohalujen tasolla.

Habaa saa velhollekin mojovasti erinäisin konstein. Itse olenpelannut syvimmälle juuri velholla.

Velholla se alku on kaikkein vaikein. Kuolema tulee äkkiä. Mutta jos selviää tsägällä jonkin aikaa niin sitten helpottaa.

Pisimmälle olen kuitenkin päässyt haltijalla. Tarkkasihtinen vekkuli huseerasi viimeksi jollain 40 tasolla jos oikein muistan. Pelasti mm. jonkun haltijavaltakunnan kentaurien hyökkäyseltä: varmaan jotain sata kentauria tuli pistettyä lihoiksi. Oli kyllä yhtä syömisen ja uhraamisen juhlaa.

Savet pitäisi olla jossain tallessa jos joskus jaksaisi jatkaa.
Jarno Miettinen 28.1.2005 13:29
Bitnik (28.1.2005 13:01)
Koska te oikein ehditte pelaamaan? Kun vuorokaudesta vähennetään syömiseen, nukkumiseen, töihin/opiskeluun/koulujuttuihin, irkkaamiseen, elokuvien katsomiseen (+ parisuhteeseen niillä joilla sellainen on) jne. kulutettava aika niin ei mulla ainakaan jää yhtään yli.

Nuku vähemmän.
Shocky 28.1.2005 13:33

Tätä minäkään en voi käsittää. Itse olen siirtänyt pelaamista yhä enemmän bussi- ja junamatkoille yms, lyhyillä matkoilla kännykällä ja pitkillä läppärillä. Joskus kun löytyy joku vapaapäivä "kaikesta" niin ehtii kerralla pelaamaan sitten kunnolla montaakin peliä . "Ehkä sitten eläkkeellä.."

Tietty voi yrittää yhdistellä juttuja, optimaalinen olisi kait että dumppaisi opinnot, pelaisi työkseen (pelitoimittaja), olisi jo katsonut about kaikki elintärkeät elokuvat ja karttaisi parisuhdetta kuin ruttoa. Esim. teoriassa hyvältä kuulostava "videopeleistä kiinnostunut nainen" voi olla niistä liiankin kiinnostunut, ja roikkua netissä ja pelaamassa kaiken aikaa niin, että koko parisuhdetta ei ole edes olemassa tarkemmin ajateltuna. Tämäkin on tullut koettua sad.gif
Toni Lilja 28.1.2005 13:44

Kyllähän sitä nykyään on aikaa pelaamiselle, kun muutaman avoliittovuoden jälkeen sai viimein omaa rauhaa lemppaamalla eukon pihalle. Nukkuminen nyt on toisarvoista muutenkin (lue: nukkuminen ei onnistu ilman lääkkeitä), joten siihen on turha kuluttaa elämäänsä. Syöminen meneekin kätevästi pelaamisen yhteydessä, ja töissäkäynti on välttämätön paha että saa hankittua lisää pelejä. Helppoa kun sen ymmärtää (tai on sosiaalisesti syrjäytynyt nörtti).

Griffin 28.1.2005 13:44
Koska te oikein ehditte pelaamaan?

nukkuminen = kuolema kuittaa univelat

syöminen = muutenkin tulee syötyä vankilaruokailu vauhdilla

töihin = – 8

elokuvat&tv = ‑3

Saldoksi jää noin puolet vuorokaudesta tiukkaa peliaikaa.

Mutta jos kohtuu tosissaan lasketaan, niin kyllä se on se uni joka jää vähimmälle. En tunnusta, että mitään ongelmaa olisi, mutta silloin kun jokin peli iskee kunnolla kyntensä tajuntaan, niin silloin on aika railakkaan mittaisia sessioita monitorin tai tv:n äärellä.

Viimeisimmät messevät maratonit tuli vietettyä Metroid Prime 2:n kanssa joulukuussa. Perjantaina töistä 4:ltä, siitä eteenpäin maanantai-aamuun tuli käytettyä yhteensä noin 36 tuntia pelaamiseen. Ja sitten ihmetyttää miksi pelit ovat liian nopeasti läpi.

Ei sen puoleen, samanlaisia maratoneja voi kyllä harrastaa hyvien elokuvienkin kanssa.
Janne Timonen 28.1.2005 15:13
Red Right Hand (28.1.2005 14:20)
Velholla se alku on kaikkein vaikein. Kuolema tulee äkkiä. Mutta jos selviää tsägällä jonkin aikaa niin sitten helpottaa.

Juu, pitää ruikkia nössönä taikoja tappelun sijaan.

Olitko exp.level 40ssä vai dungeon levelillä?
Red Right Hand 28.1.2005 15:23
Janne Timonen (28.1.2005 20:14)

Olitko exp.level 40ssä vai dungeon levelillä?

Luolatasoa meinasin. experienceä en muista mutta kyllä se aika taitava jätkä ol. Helvetti... ahh, nyt muistankin että savet löytyy yhdeltä rompulta johon otin talteen kaiken tärkeän kun edellinen kovalevy alkoi hajoamaan... taidanpa poistua luolaan.

edit: Fuck! Eipä löytynytkään viimeisiä varmuuskopioita. höh.
Yotsuya 28.1.2005 15:31
Janne Timonen (28.1.2005 16:14)

Vai nössönä? Ei ole mitään parempaa kuin joku force boltti tms. kun haluaa ehdottomasti ja välttämättä tappaa joka ikisen mutsinnussijan vaikka valtaistuinsalista. Ongelmia tulee jälkikäteen kun pitää korvennellen odotella että powerpointit palautuu ja siihen ei aina meinaa muistaa jättää aikaa.