Urheilukanava
Jos fudisväen asenne on toi niin mitään parannusta ei ikinä tapahdu. Yritän tänäkin kesänä johonkin matsiin vääntäytyä paikan päälle ihan kannatuksen vuoksi
No mun suhde urheiluun on aika paljon tunnepohjainen. Veikkausliigassa ei ole yhtään joukkuetta jota kannatan, joten miksi se siis kiinnostaisi? Eihän se tasoltaan kuitenkaan vastaa sitten euroopan isompia liigoja joita tulee seurattua metrin verran enemmän (vaikkei sitä tunnetta toki näihinkään joukkueisiin löytyisi) johtuen taitotasosta ja yleismaailmallisesta kiinnostavuudesta. Jotain Manua kannatetaan yhtä fanaattisesti jossain Kiinan landella kuin Manchesterissa, mikä jo ilmiönä on aika kiinnostava.
Kyllä mä varmaan kannattaisin HJK:ta jos olisin alkup. Helsinkiläinen, mutta juttu on niin ettei joukkueita kannattajiksi ryhdytä vaan niiden kannattajiksi synnytään. Olisin itseasiassa helvetin iloinen jos voisin asiaankuuluvalla kiihkeydellä seurata HJK:n menestystä, mutta ei nämä ole mitään on/off ‑keissejä. Musta olisi aika spedeä alkaa yhtäkkiä HJK:n kannattajaksi vain siitä syystä että n. 10 vuotta olen ollut Helsinkiläinen. Ei se vaan tunnu oikealta. Ja sama juttu lätkän kanssa. NHL on kiinnostavampi kuin SM-liiga, koska mulla ei ole mitään suhdetta pelaaviin joukkueisiin. Veikkausliiga ja SM-liiga kiinnostavat mua sen verran että voin katsoa (ratkaisu)matseja telkkarista jos ei ole muutakaan tekemistä ja jonkun verran seuraan joukkueiden esityksiä ja tilastoja vedonlyöntitarkoituksessa.
Asiat voisivat olla toisin: naisten futiksen puolella Sibbo Vargarna pelasi ainakin yhden kauden korkeimmalla sarjatasolla ja kävin katsomassa yhden matsin – vaikka olinkin tuolloin jo Helsinkiläinen. Oli se hienoa kun Kontulalta tuli vieraissa pataan 10-0 tms. Avovaimo itähelsingin friiduna kannatti tietenkin Kontulaa.
Sen sijaan Suomen maajoukkueet isoimmissa palloilulajeissa aina kiinnostavat: ne nostattavat nimenomaan sitä tunnepuolta jota en kansallisista sarjoista saa.
Jos fudisväen asenne on toi niin mitään parannusta ei ikinä tapahdu. Yritän tänäkin kesänä johonkin matsiin vääntäytyä paikan päälle ihan kannatuksen vuoksi
No mun suhde urheiluun on aika paljon tunnepohjainen. Veikkausliigassa ei ole yhtään joukkuetta jota kannatan, joten miksi se siis kiinnostaisi? Eihän se tasoltaan kuitenkaan vastaa sitten euroopan isompia liigoja joita tulee seurattua metrin verran enemmän (vaikkei sitä tunnetta toki näihinkään joukkueisiin löytyisi) johtuen taitotasosta ja yleismaailmallisesta kiinnostavuudesta.
No siis, eiköhän juuri tämä asenne ollut Korson pointti. Eiköhän se, että kotimaista fudista ei jakseta seurata ja kannattaa ja tukea mm. pääsylipputuloin, näy tasossa ihan maajoukkuetasoa myöten.
No siis, eiköhän juuri tämä asenne ollut Korson pointti. Eiköhän se, että kotimaista fudista ei jakseta seurata ja kannattaa ja tukea mm. pääsylipputuloin, näy tasossa ihan maajoukkuetasoa myöten.
Täh? Kaikkien pitäisi käydä matseissa vaikkei kiinnostaisi? Siinäpä vasta järkevä asenne. Mä maksan jo veroja, hyvä mies. Kyllä kait ihmisellä on oikeus päättää mihin laittaa vähäiset roponsa. Vaikka orionin italialaisiin elokuviin. Ei tässä ole mitään tekemistä asenteen tai jaksamisen kanssa. Joukkuepeleissä on aina ollut kyse siitä että kannatetaan ns. omaa seuraa. Mulla ei sellaista vaan ole, olen pahoillani. Siinähän vasta fiilis nousisikin kun stadionilla matseja katselisi 10000:tta ihmistä joita peli ei kiinnosta perskarvan vertaa. Woohoo. Joku teki maalin. Kuka? En tiedä, kun ei kiinnosta. Kumpi joukkue? En tiedä. Toinen. Käydään ostamassa makkaraa.
Kuinkas usein te olette käyneet katsomassa maratonskaboja?
Joo kyllähän se on vähän heikkoa tuon kotimaisen jalkapallon meininki täälläkin päin. Lähin seura taitaa olla nousujoukkue OTP. Ouluun on tosiaan n. 160 km eikä kyllä tulisi mieleenkään lähteä futismatsia katsomaan noin kauas. Tosin Kärppä- pelejä on tullut käytyä katsomassa useaankin otteeseen.
Jostain syystä on vaan jäänyt niin huono kuva suomalaisesta sarjafutiksesta. Tulee mieleen mm. tilanne rangaistusalueella jossa potkitaan urakalla pallosta ohi ja vihdoin jostain Sudanin viidakosta hankittu viluinen tummapintainen peluri osuu jo vastustajan jalan lisäksi palloonkin ja koppi kaartaa n. 5 metriä ohi ja yli. Typerää tuollainen vaan minkäs mielikuvilleen mahtaa.
Täh? Kaikkien pitäisi käydä matseissa vaikkei kiinnostaisi? Siinäpä vasta järkevä asenne. Mä maksan jo veroja, hyvä mies. Kyllä kait ihmisellä on oikeus päättää mihin laittaa vähäiset roponsa.
No ei puupää. Mä olen sitä mieltä, että jokainen tekee mistä on kiinnostunut. Vaikka keräillä niitä kiviä sinne himaan. Siitähän tässä on puhe.
Tuli mieleen, että on turhempaakin kuin lätkän MM-kisat, nimittäin tämä Euro Hockey Tour. Varmasti valmentajalle hyödyllinen pelaajia tarkastaessa, mutta miten tuosta voi fanaattisinkaan lätkäfani kiihottua. No, kai sitten voi.
Korjataan tuota aikaisempaa sen verran, että kyllä mä toki aina katson Veikkausliigankin tulokset. Televisiosta kuitenkin enintään Urheiluruudun maalikimara. Olen mä kerran ollut Seinäjoella TP-Seinäjoen ja Sepsi-78:n paikalliskamppailussa, kyllä siellä ihan kiva tunnelma oli. Ja TP-Seinäjoen liigakaudella kävin yhden matsin katsomassa, kun ilmaiseksi pääsi. Olen kyllä kersana ollut jopa pesäpallo-otteluissa.
Joo kyllähän se on vähän heikkoa tuon kotimaisen jalkapallon meininki täälläkin päin. Lähin seura taitaa olla nousujoukkue OTP. Ouluun on tosiaan n. 160 km eikä kyllä tulisi mieleenkään lähteä futismatsia katsomaan noin kauas. Tosin Kärppä- pelejä on tullut käytyä katsomassa useaankin otteeseen.
Kannattaa käydä ainakin kerran tsekkaamassa tällä kaudella AC Oulun meininki joka vaikuttaa periaatteessa aika hyvältä. Stadion lienee Suomen kiihkein, kulmapotkua antava pelaaja joutuu ottamaan vauhtia lähes katsomosta! Katsokaapa kuva http://img116.imageshack.us/img116/2934/hpim1747cw7.jpg . Tekonurmea lukuunottamatta hyvän näköistä, mielestäni Oulu ei ole niin pohjoisessa etteikö nurmi kasvaisi komeasti.
Jos tuonne Castrenille saadaan vielä kunnolla väkeä ja tunnelmaa niin houkuttaisi itseäkin lähteä, matkaa vain on 500 kilometriä
Kyllähän sitä tulee kannatuksen vuoksi muutama liigamatsi katsottua paikan päältä, ja ainakin yksi divari-matsi. Ei se peli nyt niin huonoa ole, kuin tossa ylhäällä kuvaillaan. Itseasiassahan liigacupin finaalihan oli yllättävän pirteää ja hyvä tasoista peliä.
Jos suomifutista katsoo vain tv:stä niin usein paskaan mielikuvaan vaikuttaa se että peli on kuvattu yhdellä kameralla maantasalta eli toteutus on aivan eri luokkaa kuin kuvattuna jostain Camp Noun piippuhyllyltä. Onneksi UK on vähän parantanut aiempien vuosien kamaluuksista.
Liigacupin finaali oli melkoista nyhjäystä vaikka sinänsä viihdyttävää, maalipaikkoja 0.
Jos suomifutista katsoo vain tv:stä niin usein paskaan mielikuvaan vaikuttaa se että peli on kuvattu yhdellä kameralla maantasalta eli toteutus on aivan eri luokkaa kuin kuvattuna jostain Camp Noun piippuhyllyltä.
Toi pitää kyllä paikkansa ja on erityisesti urheiluruudun maalikimaroiden ongelma. Ei niillä hirveästi ole promovaikutusta kun maalit on käyty kuvaamassa sillä kuuluisalla yhdellä kameralla mistä syystä ne näyttävät aina enemmän tai vähemmän räpellykseltä. Esim. mestareiden liigallahan taitaa olla millin tarkat vaatimukset missä ja miten paljon matseissa pitää olla kameroita kuvaamassa. Jos jotain suomen divarimatsia olisi kuvaamassa joku NFL:n paras kuvaustiimi- ja kalusto niin väitän että matsin saisi näyttämään maailman kovimmalta futikselta koskaan. Televisio on haastava media.
Sen verran ajattelin lisätä henk.koht veikkausliigan kiinnostavuutta että sijoitan euron hakan mestaruudelle. Voittokerroin aina kärkikahinoissa mukana olevalle joukkueelle (tällä hetkellä) hämmästyttävät 10 ja rapiat, vaikka asiantuntijat veikkaavat joukkueen olevan parempi kuin viime kaudella – jolloin tuli pronssia.
Pakko kommentoida: Super Bowlin tekninen toteutus on aivan uskomattomalla tasolla, josta jopa Mestareiden liigan finaalit voisivat ottaa oppia. Joku bullet time ois aika helvetin kova juttu. Suomessa katsomot ovat fudiksessa niin pieniä, että kameroita on muutenkin vaikea saada tarpeeksi korkealla. Kuva näyttää myös häiritsevän erilaiselta, koska Suomen ilta-aurinko on todella erikoinen ilmiö verrattuna esim. Keski-eurooppaan jossa on pimeätä ja kenttä on valaistu. Musta Veikkausliigaa taidetaan kuvata kolmella kameralla. Lätkän SM-ligaa varmaan jollain 3-5 kameralla. Se on aivan liian vähän ja siksi kiekko ja fudis näyttää köyhältä ja paskalta. Kyse on vain rahasta. Hyvä promokeino noille liigoille kyllä olisi, että asetettaisiin jotkut minimikriteerit miten pelejä toteutetaan televisiosta. Kandeisi ihan oikeasti vaikka mieluummin tinkiä jostain rahavaatimuksista. Jos peli olisi näyttävää ja vauhdikasta voisivat ihmiset oikeasti vaivautua jopa paikanpäälle. Kyse ei oikeasti ole liigojen tasosta, kyse on vain toteutuksesta. 3. divarin fudiksen voisi siis saada näyttämään maailman siisteimmältä juuri sillä NFL:n kuvaustiimillä. Oikeesti.
Kyllä mä varmaan kannattaisin HJK:ta jos olisin alkup. Helsinkiläinen, mutta juttu on niin ettei joukkueita kannattajiksi ryhdytä vaan niiden kannattajiksi synnytään.
No ei nyt ihan noinkaan. Mä olin katsomassa noita PK-35:n matseja silloin kun siitä tuli tällainen täysin spontaani ruohonjuuritason ilmiö, kaikki oli kai vähän väsyneitä siihen että Klubi oli sellainen hegemonia Helsingissä. Nyt se porukka on varmaan taas kiltisti Klubin kannattajia. Hjallis Harkimolle olen ikuisesti kiitollinen kun se on tuhonnut multa kaksi suosikkijoukkuetta, PK-35:n se tappoi ja Jokereiden jääkiekkojoukkueen touhut se muutti pissaliisojen sirkukseksi.
edit. Mä voisin hyvin kuvitella että jos jostain syystä olisin Vaasassa ja siellä olisi peli niin menisin katsomaan. Juttelin yksien pohjanmaalaisten veljesten kanssa jotka kertoi että kun siellä ei ole hyvää jääkiekkojoukkuetta eikä kaikki suinkaan rakasta pesäpalloa niin pallokerhon kotipeleissä on ihan hieno tunnelma. Ei tämä vaadi mitään sitoutumista joukkueeseen vaan sen että yleensä tykkää siitä touhusta
HIFKin kotipeli maksaa n. 20e per peli. HJK:n kausikortti 60e.
Ulkomaanpelle ei taida saada lippua Real Madridin yhteen peliin 60 eurolla. Toi on naurettavan halpa, mulle pitäisi maksaa 20 euroa että menisin katsomaan HIFKin kotipeliä ja silloinkin miettisin tarkkaan kuka siellä on vastassa. Esim. TPS – HIFK peliin pitäisi maksaa paljon enemmän