Urheilukanava

Crni 10.7.2006 12:08

Zidane teki kyllä vuoden ankeimman tempun. Jäi todella paha mieli koko pelistä. Ja kyllä, kyllä harmittaa kun Ranska hävisi. Se on kyllä viimeinen kerta, kun seuraan jalkapalloa Italian kannattajan kanssa!

Rautatieaseman edessä oli yöllä yhden aikaan järjetön juhlinta; skumppapullot poksui ja autot tööttäilivät torvia, liput liehuivat ikkunoista ja jotkut pelailivat Rautatientorilla uutta ottelua. Mölinä ja juhlinta kuului Hakaniemeen asti. Ihan hauskaa itse asiassa.

Kannatan seuraavissa kisoissa Kroatiaa, ei ainakaan jää finaali harmittamaan.
(The Lukewarm.) 10.7.2006 13:11

Olin aika vittuuntunut heti kun näin videolta mitä Zidane oli tehnyt, koska tiesin, että ottelu loppui siihen. Nyt jälkikäteen olen

lehdistön kanssa samaa mieltä. Mies osoitti olevansa edelleen maailman paras pelaaja.
psilocybianth 10.7.2006 13:50

K.O.!
kongon oskari 10.7.2006 15:43
Bitnik ( 10.7.2006 00:37)
Materazzi oli koko kisojen hahmo, ....... Materazzi osui todella arkaan paikkaan, emme taida ikinä saada tietää mistä tuossa oli kyse.

Lukekaa huulilta.

Jos joku italiaanopaska tulis huutelemaan mua terroristiksi, niin ei taitais pelkkä pusku riittää...

Edit: pointti korostettu kursiivilla.
Humphrey Bogart 10.7.2006 20:00

Huh, kyllä helpotti. Ranskan rankkarin jälkeen pelkäsin, että tähänkö se taas meni, mutta onneksi ei ratkennut siihen. Trezeä ei käy yhtään sääliksi ja olipa hieno seurata kun Italia pistää jokaisen pallon ärsyttävän Barthezin taakse. Itsekseen piti poikamiesboksissa päästellä ilonkiljahduksia.

Mun mielestä on käsittämätöntä, että Zidane valittiin parhaaksi pelaajaksi. Eikä edes eilisen typeryyden takia. Ok, äijä onnistui hyvin mun silmiin kahdessa ottelussa (Brasilia, Espanja), mutta Cannavaro oli aika lailla koko kisojen ajan itse varmuus ja olisi ansainnut parhaan pelaajan tittelin jonkun Zizun sijaan, mutta kai sille sitten uran lopettamisen kunniaksi piti vielä yksi palkinto antaa.
Flash 10.7.2006 20:48

Vastenmielisen Ranskan voitto olisi ollut mahdollisimman syvältä. Oikeus voitti.

Bitnik 11.7.2006 17:14

Onko jollain jo liput Suomi-Portugali matsiin? Itsellä B20-sektiosta eli kaarteesta pääkatsomoa vastapäätä.

k-mikko 11.7.2006 17:34
Bitnik ( 11.7.2006 17:15)
Onko jollain jo liput Suomi-Portugali matsiin? Itsellä B20-sektiosta eli kaarteesta pääkatsomoa vastapäätä.

Jep. B19 ja melkein ylin rivi. Oli vähän vaikeaa saada lippuja 7 hengelle viime viikolla.
Red Right Hand 12.7.2006 19:28
kongon oskari ( 10.7.2006 14:44)
Lukekaa huulilta.

Jos joku italiaanopaska tulis huutelemaan mua terroristiksi, niin ei taitais pelkkä pusku riittää...

Yeah, vittumaisen asiaton paatos kisoille jotka muutenkin jaivat harmittavan vaisuiksi kokonaisuutena esim. edellisiin verrattuina. Ei naissa juuri yllareita nahty. Itse kun tsekkasin tilannetta niin epailin koko ajan etta jotain rasistista materazzi heitti. Vittu viela kisoissa joiden tunnuslauseena oli rasisminvastaisuus.. ah mita korulauseita joiden tyhjanpaivaisyys tuli osoitettua karmeimmalla tavalla. Ja olihan se Materazzin maalikin sita Crouch-osastoa eli puolustajasta tukea ja helppo paasta ekana palloon. Yleensa noi on hylatty, mutta rankkarin jalkeen dumari ei kait uskaltanut.

Ja se punainen korttikin nousi vasta hidastusten katseluideen jalkeen – lajissa joissa ei videotuomioita ole olemassa! Ehka pitaisi olla – ja mikkituomioita myos. Rasistisista huulista kun muuten rapsahtaa aika hyvat sakot.

Harmittavalla tavalla italia voitti useimmat matsinsa kisoissa. <_<
Artisan 12.7.2006 20:11

Ei noussut hidastusta katselemalla, ei ollut videotuomio.

netzach 12.7.2006 20:47

No kuka se tietää mitä se Materazzi edes sanoi, saatana.

Ehkä jotain liian kilttiä ja neitimäistä?
Lazer 12.7.2006 20:49
Artisan ( 12.7.2006 20:12)

Tottakai tuomaristo niin sanoo. Ihmeen kauan siinä vaan kesti. Ei se neljännen tuomarin kuulokkeen kautta kertomana kovin kauaa luulis kestävän.
JMustonen 12.7.2006 21:04
Ja se punainen korttikin nousi vasta hidastusten katseluideen jalkeen – lajissa joissa ei videotuomioita ole olemassa! Ehka pitaisi olla – ja mikkituomioita myos. Rasistisista huulista kun muuten rapsahtaa aika hyvat sakot.
Niin, siis ei nyt kannata välttämättä alkaa julistaa tuomioita jonkin brasilialaisen lööpin pohjalta. Zidane tai kukaan muukaan ei ole vahvistanut, että kyseessä olisi ollut rasistinen solvaus. Mulle on ihan sama tuliko tuomio videonauhalta vai neljänneltä tuomarilta, joka tapauksessa se oli oikea.
Goose 12.7.2006 21:20
JMustonen ( 12.7.2006 21:05)
Niin, siis ei nyt kannata välttämättä alkaa julistaa tuomioita jonkin brasilialaisen lööpin pohjalta. Zidane tai kukaan muukaan ei ole vahvistanut, että kyseessä olisi ollut rasistinen solvaus. Mulle on ihan sama tuliko tuomio videonauhalta vai neljänneltä tuomarilta, joka tapauksessa se oli oikea.

Muistelisin, että yläaste aikoina oli koulun seinillä väkivallan vastaisia julisteita joiden iskulauseena oli "käytä päätä älä nyrkkiä". Tämän pohjalta Zidane ei tehnyt mitään väärää vaan punainen oli täysin aiheeton.
Red Right Hand 14.7.2006 14:14
Lazer ( 12.7.2006 20:50)
Artisan ( 12.7.2006 20:12)

Tottakai tuomaristo niin sanoo. Ihmeen kauan siinä vaan kesti. Ei se neljännen tuomarin kuulokkeen kautta kertomana kovin kauaa luulis kestävän.

Just sitä meinasin. "Vaikutti" siltä että vihellys oli loukkaantumisvihellys eli pilli soi koska maassa makaa mies kipeänä ja italialaiset spiidaavat ja huitovat käsiä, eikä pilli soinut sen takia että joku tuomareista olisi nähnyt jonkin virheen tapahtuneen. Tästä syystä homma haiskahti videotuomiolta, yhdistettynä tosiaan siihen kuinka kauan vihellyksen jälkeen korttia kaivettiin ja italialaisten vaahtoamista kuunneltiin. Siinä on hidastukset pariin kertaan pyörineet stadionin taululla. Mutta pahahan näitä on täältä arvioida. (JMustoselle tiedoksi että tässä lajissa on aika paljon väliä sillä näkeekö tuomari tilanteen vai ei. Videoista voivat nämä direktoraatit ja muut lautakunnat antaa sitten lisäsanktioita jälkikäteen (kuten esim. sylkemiskeisseissä) mutta itse pelitapahtumaan ne eivät saisi vaikuttaa.)

No, sentään kyse ei sitten ollutkaan mistään rasistisesta kommentista vaan ilmeisesti perinteisemmästä "Susan sucks pussy!" ‑kategorian läpänheitosta, jonka luulisi tuon tason pelaajan kestävän kuin mies ilman pillastumista. No, mun silmissä se ei kuiteskaan himmennä ZZ:n sädekehää, päin vastoin. There is only so much a man can take. biggrin.gif Valinta kisojen parhaaksi oli oikea. Vielä kun jaettaisiin erikoispalkinto kisojen parhaasta pääpelaajasta.