Hitto, että mua huvittaisi kirjata ylös kommentteja vaihtoehtotodellisuudesta, jossa Zidane olisi provosoinut Materazzin pukkaamaan.
Urheilukanava
(JMustoselle tiedoksi että tässä lajissa on aika paljon väliä sillä näkeekö tuomari tilanteen vai ei. Videoista voivat nämä direktoraatit ja muut lautakunnat antaa sitten lisäsanktioita jälkikäteen (kuten esim. sylkemiskeisseissä) mutta itse pelitapahtumaan ne eivät saisi vaikuttaa.)On toki väliä, mutta mulle riittää että tuomio meni oikein. Ei jalkapallosta tarvitse väen väkisin tehdä vielä epäoikeudenmukaisempaa lajia kuin se jo on.
Edit. Mun mielestä, jos joku vetää pataan toista jalkapallokentällä niin se on ulos sen sileän tien. Mulle on ihan sama mistä se tuomio tulee. Filmaamiset, epäoik. rankkarit, hylätyt maalit sun muut vituttaa jo tarpeeksi. En kaipaa enempää draamaa.
Kyllä, mutta ehkä toi mun kommentti ei ollut ihan 100% vakava, my friend. Mutta, vakavasti sanoen yleensä palkinnot menee pelaajalle joka on ollut tasaisesti hyvä ja nostanut vielä tasoaan tärkeissä matseissa. ZZ teki pari tärkeätä maalia ja oli todennäköisesti kisojen "paras" keskikenttäpelaaja. Saman paikan pelaajista mä en ainakaan keksi ketään joka olisi yhtään enemmän ansainnut palkintoa.
Jos tsekkaat näitä matseja uudestaan niin huomaat kuinka finaalissa ja semeissä tupla-Z:n ympärille vaadittiin vähintään kolme pelaajaa ennenkuin pallo pystyttiin mieheltä ottamaan veke (sen verran äijä on vanhentunut että ennen hommaan tarvittiin 4 jätkää) – ja sittenkin tultiin puolissa keisseissä sukille. Finaalissa näistä jäi aika hiton suuri osa viheltämättä vaikka miestä otettiin kovaa koko ajan. Tuomari ei vain uskaltanut viheltää. Jatkoerissä italialaiset antoivat enemmän tilaa Zidanelle (väsymystään tai taktisten muutosten seurauksena who knows) ja vika erähän pelattiinkiin melkein yhtä maalia kun Z jakeli palloa vasemmalle ja oikealle ja nousi itse koko ajan boxiin. No, sitten kävi miten kävi.
On tietty helppo kritisoida äänestystä, mutta jos oikeasti alkaa funtsimaan asiaa niin ei siellä näissä kisoissa ollut ketään suvereenisti parasta pelaajaa. Kukaan hyökkääjä ei ollut läpi turnauksen ns. kovassa vedossa. Korkeintaan Kloselle olisi voinut palkinnon antaa. Cannavaron tai Buffonin valinta olisi ollut ihan järkevä, mutta kun puolustajille ei näissä asioissa yleensä pystejä jaeta ja Buffonin hyvyyttä taas ei kuitenkaan niin hirveästi testattu.
Kyllä RRH on aika monessa oikeassa. Kun oikein miettimällä miettii niin ei sellaista todella esille nousutta pelaajaa tule mieleen, kun Ronaldinho, Ballack, Lampard ja monet muut joilta jotain odotettiin olivat aika yössä. Ja sekin että puolustajat jostain syystä jäävät liian vähälle huomiolle tällaisissa äänestyksissä, vaikka Cannavaro nyt sentään toiseksi äänestettiin. Tekevät monen silmään liian näkymätöntä työtä, vaikka luulisi toimittajien osaavan huomioida puolustajienkin ansiot. Zidane oli alkulohkossa aika pihalla ja muistanko väärin mutta eikös äijä ajettu alkulohkojenkin aikana ulos? Onhan mies vaikea pideltävä, taitava pallon hallitsija ja niissä parissa ottelussa aika liekeissä, mutta silti... tasaisuus mun silmiin oli nimenomaan aika hakusessa.
Mun omat palkinnot MM-kisoissa:
Ärsyttävimmät pelaajat: Thierry Henry, Cristiano Ronaldo, Joe Cole
Huvittavimmat/naurettavimmat ilmestykset: Peter Crouch (tyyliin: miten toi voi olla jalkapalloilija)
Ärsyttävimmät valmentajat: Scolari, Demenech
Sympaattisin valmentaja: Se Sveitsin tyyppi, en jaksa kaivaa nimeä.
Sympaattisin pelaaja: Fabio Cannavaro
Ottelu, joka oli juuri sellainen mitä odotti ja pelkäsi: Ukraina-Sveitsi = tylsä.
Torstain kovalla vuorietapilla saatiin ehkä jotain vinkkiä mihin suuntaan Tour kehittyy. Vahvimpina Landis, Menchov ja Leipheimer. Ens viikolla alpeilla tiistaista torstaihin ja lopullisesti homma ratkeaa lauantain aika-ajossa. Rabobankilla on aina niin sympaattisia yrittäjiä, että pitänee kannattaa Menchovia voittoon.
Ei vielä kommentteja Italian sopupelijutun tuomioista vai olenko vain missannut ne?
Meni viimeinenkin uskottavuus sarjalta joka mun silmissä on aina ollut se sirkusmaisin isoista futisliigoista. Juven ddr-tyylinen kemiallinen valmennus ei näköjään ollut riittävä keino pitää joukkue kärjessä.
Vaan ei nuolasta ennen kun tipahtaa. Urheiluruudussa veikattiin että korkeammassa tuomioistuimessa tuomiot tulevat pienenemään. Mun mielestä jo nämä tuomiot olivat käsittämättömän löysät. Kyllä näissä keisseissä pitäisi ottaa liigalisenssi veke ja normaalin prosessin puitteissa antaa joukkueiden hakea sitä uudestaan, annettuaan fudut kaikille asianomaisille (plus sukulaisille, kavereille, kaimoille ja samannäköisille tyypeille) ja todistettuaan ettei vastaava enää ole mahdollista ja aloittaa futistoiminta alimmalta mahdolliselta sarjatasolta.
Sinänsä siistiä että joku Palermo voi päästä pelaamaan mestareiden liigaan ensi kaudella.
Tänään muuten ZZ:n ja M:n välikohtauksesta oli mielenkiintoinen artikkeli hesarista. Sen mukaan ZZ olisi M:n paidan repimiseen kyllästyneenä näpäyttänyt M:a että "jos haluat paitani noin kovasti, voin antaa sen kyllä matsin jälkeen." Italialainen ei kestänyt Zidanen kommenttia ja oli sitten solvannut miestä terroristihuoran pojaksi. Tämän olivat kertoneet ZZ:n veljet ja myös ZZ oli vastannut myöntävästi kun Le Monde oli asiaa häneltä kysynyt.
AC Milan. Inter taaseen tämän shown seurauksena pääsee mestareiden liigaan.