Urheilukanava

Humphrey Bogart 5.11.2006 15:55

Koskahan toi suomalainen jalkapallokausi saadaan mitoitettua järkeväksi. Onko mitään järkeä, että viimeisiä otteluja pelataan marraskuussa, kun mahdollinen yleisö joutuu värjöttelemään katsomossa toppatakeissa. Ja sitten keskellä parasta jalkapallokautta kesällä pidetään kolmen viikon tauko. Ei ymmärrä, vaikka kuinka olisi MM-kisat menossa. Tänä vuonna kävi ihan hyvä tuuri, kun lämpimiä ilmoja riitti lokakuun alkuun. Tuskinpa siihen kannattaa kuitenkaan luottaa joka vuosi, etenkin kun ensi vuonna Oulu tulee mukaan liigaan. Kyllä noi pelit pitäisi saada pelattua syyskuun loppuun mennessä.

Eri asia tietysti maaottelut, joita pakosta joudutaan pelaamaan loppuvuodestakin.
Zzz 5.11.2006 18:06

Montako matsia kävit tällä kaudella katsomassa?

Humphrey Bogart 5.11.2006 20:50
Zzz ( 5.11.2006 20:07)

No, jos sä tykkäät istuskella katsomossa pakkasella niin oon ihan onnellinen sun puolesta. Jalkapallo on kuitenkin käsittääkseni kesälaji.
Bitnik 5.11.2006 21:39

Kyllähän tota futista pelataan niin Englannissa kuin Saksassakin talvella aika hyytävissä keleissä ja välillä matseja peruutetaan kun kenttä on liian jäässä jne. Olin eilen Finnair Stadiumilla cupin finaalissa ja ihan kohtuullisesti siellä tarkeni. Jos suomalainen ei pärjää paria tuntia ulkona marraskuussa niin kauas on tultu.

Zzz 5.11.2006 22:17
Humphrey Bogart ( 5.11.2006 20:51)

No, jos sä tykkäät istuskella katsomossa pakkasella niin oon ihan onnellinen sun puolesta. Jalkapallo on kuitenkin käsittääkseni kesälaji.

Niin montako?
Humphrey Bogart 7.11.2006 14:28
Zzz ( 6.11.2006 00:18)
Humphrey Bogart ( 5.11.2006 20:51)

Niin montako?

No, en yhtään Veikkausliigan matsia. Lähinnä tässä oli kysymys siitä, miksi keskellä parasta kautta täytyy pitää kolmen viikon tauko eikä mun osallistumisesta matseihin.

Ehkäpä Cupin finaalissakin olisi ollut enemmän porukkaa, jos se olisi pelattu syyskuussa. Ei oikein tunnu jalkapallokauden huipentumalta tuollainen, jos parituhatta ihmistä on vaivautunut stadionille.
Mr.White 7.11.2006 23:27

Kyllähän jalkapallo on kesälaji, mutta otteluissa tunnelma on parhaimmillaan mielestäni syksyllä, kun alkaa jo olla hämärää. Olisikin ollut mielenkiintoista nähdä, mitä oltaisiin tehty jos HJK olisi voittanut Unitedin sinä sunnuntaina. Ensimmäinen uusinta olisi ollut keskiviikkona Tampereella, jolloin tuo lumimyrsky oli pahimmillaan. Ja Ratinassa kun ei ole kentällä lämmitystä niin...

No, ehkä päättäjät siellä Veikkausliigan päässä voisivat muokata kauden pituutta enemmän Suomen oloihin sopivaksi. Ensi vuonna saattaa lunta tulla jo aikaisemmin, ja kun Oulukin tulee liigaan niin ongelmia pelien suhteen alkaa olla jo lokakuun puolella.
Red Right Hand 14.11.2006 08:33

Mua hämmästyttää tämä suomen lätkämaajoukkueen valmentajan vaihdon ympärillä peuhaaminen. Siis melkein joka päivä hesarissa on puolen sivun juttu valmentajaspekulaatiota ja samaa syytää urheiluruutu. Joka päivä Tapio Suominen kysyy ties kenen nobodyn mielipidettä siitä kenen pitäisi olla suomen valmentaja ja kenen ei. Siis pliis. Eikö mitään oikeasti kiinnostavaa tapahdu urheilun saralla just nyt, kun tällasta jaksetaan pyörittää viikkotolkulla? Mä en vaan tajua.

Antti Tohka 14.11.2006 10:20
Red Right Hand ( 14.11.2006 08:34)
Mua hämmästyttää tämä suomen lätkämaajoukkueen valmentajan vaihdon ympärillä peuhaaminen. Siis melkein joka päivä hesarissa on puolen sivun juttu valmentajaspekulaatiota ja samaa syytää urheiluruutu. Joka päivä Tapio Suominen kysyy ties kenen nobodyn mielipidettä siitä kenen pitäisi olla suomen valmentaja ja kenen ei. Siis pliis. Eikö mitään oikeasti kiinnostavaa tapahdu urheilun saralla just nyt, kun tällasta jaksetaan pyörittää viikkotolkulla? Mä en vaan tajua.

Tää on kai vaan jotain Kummolalle vittuilua, kun se yrittää nostaa ulkomaanpellen valmennusjohtoon.
Red Right Hand 14.11.2006 11:06
Antti Tohka ( 14.11.2006 10:21)
Tää on kai vaan jotain Kummolalle vittuilua, kun se yrittää nostaa ulkomaanpellen valmennusjohtoon.

Joo voi olla. Paitsi hesari on tainnut puffata Sheddeniä jo pari viikkoa joten niillä taitaa olla sama agenda. Vähän kyllä naurattaa kun urheiluruudun jengi lähettää reporttereita NHL:ään kyselemään näin tärkeitä asioita Peltoselta ja kumppaneilta.
Bitnik 16.11.2006 11:03

Suomen peli oli aivan järkyttävän paskaa eilen, Jässiltä loisto-ottelu mutta muuten

flame.gif Pitää katsoa vielä nauhalta ja analysoida tarkemmin. Kyllä muutkin silti osaa: Kypros – Saksa 1 – 1.
JMustonen 16.11.2006 11:59

Yhtä pelleilyä ja sooloilua koko peli. Saa nähdä miten keväällä käy. Onni oli alkusyksystä, että kohdattiin uinuva Portugali. Se nyt on ihan varma, että euroliigojen kypsyessä alkaa löytyä Puolalta, Serbialta ja Portugalilta vireyttä myös maaotteluihin. Eilinen näytti aikalaisesta amatööripalloilulta ja hätäilyltä, joten paljon pitää petrata. En ymmärrä miksi johtoasemassa palloa pitää roiskia sinne tänne yhden sekunnin sytytyksellä vai oliko tämä nyt sitä kuuluisaa suomalaista pinnan pettämistä. Sopisi ottaa mallia suurista eurooppalaisista joukkueista ja siitä miten rauhallista pelinrakentaminen on. Noh. Kaikki on vielä omissa käsissä. Myös Azerbaidzhan on sitten pakko voittaa.

Red Right Hand 16.11.2006 14:21
Bitnik ( 16.11.2006 11:04)
Suomen peli oli aivan järkyttävän paskaa eilen, Jässiltä loisto-ottelu mutta muuten flame.gif Pitää katsoa vielä nauhalta ja analysoida tarkemmin. Kyllä muutkin silti osaa: Kypros – Saksa 1 – 1.

Älä katso. Varsinkaan toista puoliaikaa.

Hyvä sentään että kerrankin oli tsägät meidän puolella. Jos parempi joukkue olisi voittanut, matsi olisi päättynyt 1-3.
november 18.11.2006 13:29
Red Right Hand ( 14.11.2006 11:07)
Antti Tohka ( 14.11.2006 10:21)

Joo voi olla. Paitsi hesari on tainnut puffata Sheddeniä jo pari viikkoa joten niillä taitaa olla sama agenda. Vähän kyllä naurattaa kun urheiluruudun jengi lähettää reporttereita NHL:ään kyselemään näin tärkeitä asioita Peltoselta ja kumppaneilta.

Pientä on Sheddenin ja Kummolan mollaus muualla kun vertaa sitä Urheilulehden meininkiin. Eilisessä numerossa oli monenlaista propagandaa aiheesta. Erioten kiekkokolumnisti Petteri Sihvonen tuntuu olevan sotajalalla näitä herroja vastaan. Tuntuu Suomen kiekkoilu menevän aivan retuperälle jos Shedden päästetään puikkoihin. Myös iso värikuva huvitti, jossa valtava lihava rodeohärkä oli ilmassa valmiina murskaamaan maassa mahallaan makaavan cowboyn. Vieressä oli teksti: Minä olen tie ja totuus. Alla oli K. Kummola. Alkaa kohta mennä asiattoman puolelle, mutta muuten pidän kyseisen lehden meiningistä. Siellä kyllä kritisoidaan suoraan ja surutta eli ei tosiaan mikään hyssyttelyfoorumi.
Humphrey Bogart 18.11.2006 16:17

Kummola on kyllä erittäin vastenmielinen tyyppi. Enpä tiedä, olisivat vaan valinneet Jalosen suoraan. Ei kai toi Shedden nyt vuoden aikana sen kummempia ihmeitä pysty tekemään, kun samalla valmentaa Jokereita. Jotenkin kuulostaa turhalta toi selitys, että Shedden valittiin siksi että 2008 MM-kisat ovat Kanadassa ja siellä pelataan pienessä kaukalossa. No, ei kai Shedden siellä kaukalossa luistele.

Mutta toisaalta ihan sama.