Urheilukanava

Kat 12.8.2006 18:36

Unohtakaa jo nuo yleisurheilut.

Paljon mielenkiintoisempaa on tulossa, kun uusi snooker-kausi alkaa

Northern Ireland Trophy-turnauksella. Suorat lähetykset tulee

Eurosport 2:selta. Ilmeisesti Kauppisen Aki ei ole vielä tässä

selostamassa.
Humphrey Bogart 13.8.2006 20:03
Kat ( 12.8.2006 18:37)
Unohtakaa jo nuo yleisurheilut.

No, ei tietenkään. Mononen oli kyllä lievä yllätys, vaikka äijää mahdollisena pistesija-miehenä pidettiinkin. Mononen on hyvä esimerkki esim. Evilän tapaan, että itseluottamus on kohdallaan eikä turhia selityksiä anneta. Tavoitteetkin on heti korkealla eikä tyyliin kunhan juoksen oman juoksuni niin ehkä olen alkuerien kuudes. Kun hyppyvarmuus alkaa olla kohdallaan 570-575:n kohdalla niin suurempaakin voinee odottaa. Seiväshyppy-finaalien taso arvokisoissa kun ei viime vuosina ole päätä huimannut, tosin olosuhteetkin ovat olleet aika vaikeat. Ingbergilta odotin hieman enemmän venymistä, Tarvaiselta en.

Turhaanpa vittuilivat hurrit viime kesänä Helsingin kisojen olosuhteista. Heti kostautui, vaikka ei nyt samanlaista myräkkää ollutkaan.
Red Right Hand 13.8.2006 20:27
Humphrey Bogart ( 13.8.2006 20:04)
Mononen oli kyllä lievä yllätys, vaikka äijää mahdollisena pistesija-miehenä pidettiinkin. Mononen on hyvä esimerkki esim. Evilän tapaan, että itseluottamus on kohdallaan eikä turhia selityksiä anneta. Tavoitteetkin on heti korkealla eikä tyyliin kunhan juoksen oman juoksuni niin ehkä olen alkuerien kuudes.

Joo, ja eikä pelkästään mitalimielellä vaan jätkähän lähti voittamaan koko kisaa! Oikea asenne. Jälkeenpäin tosin voi miettiä että josko olisi sittenkin kannattanut hypätä ne kaksi hyppyä alemmasta korkeudesta: ylityksellä olisi tullut hopiaa.

Sama pätee Holmeeniin joka pisti lopussa kaikki peliin jotta saisi pronssijätkän kiinni mutta putosi sitten itse voimien loputtua 7:ksi. "Sama se onko 5:s vai 7:s, pronssiin oli pari sataa metriä." Damn right.
Korson Antti 16.8.2006 22:53

Tulin juuri kotiin Stadikalta ja aina sieltä saa jonkun asteen vitutuksen kun Suomi pelaa, niin tänäänkin. Eihän tuossa mitään panosta ollut mutta olisi ne sen toisen maalin voinut sentään tehdä. Jos nyt jotain hyvää pitää hakea niin Väyrynen oli oikein hyvä ja toisen puoliajan jälkiosa oikeastaan koko porukalta ihan mallikasta peliä. Ensimmäinen oli aika kaukana siitä

Bitnik 17.8.2006 11:48

Onneksi muutkin osaavat puppeloida: Belgia nyhjäsi karsintalohkomme avausmatsissa 0-0 Kazakstanin kanssa kotonaan

biggrin.gif
SickBoy 17.8.2006 12:03

Mun mielestä Suomella on kasassa jonkin verran heikompi joukkue, kuin esimerkiksi muutama vuosi takaperin. Uusia nuoria pelaajia ei Väyrysen ja Eremenkon jälkeen ole noussut maajoukkueeseen. Hyökkäys on Forssellin vammojen ja Litmasen poissaolojen takia heikentynyt huomattavasti. Hyviä laitapuolustajia Suomella ei ole aikoihin ollutkaan, siksi ihmetyttää tuo 4-4-2 jatkuva käyttö. Ilmesesti Toni Kallio oli eilenkin sählännyt jotain. Petri Pasanen ja Hannu Tihinen eivät myöskään ole varsinaisia laitapelaajia.

Tuo lohkohan on siitä mielenkiintoinen, että kaikki joukkueet olisivat hyvänä päivänä lyötävissä. Esimerkiksi Serbia saattaa välillä pelata todella kurittomasti (vrt. MM-kisojen Argentina-peli), ja taas hyvänä päivänä pelata aivan maailman parhaiden tasolla, kuten edellisissä MM-karsinnoissa.
hamitu 17.8.2006 12:28
Bitnik ( 17.8.2006 11:49)
Onneksi muutkin osaavat puppeloida: Belgia nyhjäsi karsintalohkomme avausmatsissa 0-0 Kazakstanin kanssa kotonaan biggrin.gif

Edellisissä karsinnoissa Belgia voitti kotonaan San Marinon (8-0) ja Bosnia-Herzegovinan (4-1), pelasi tasan Liettuan kanssa ja hävisi Espanjalle (0-2) sekä Serbia-Montenegrolle (0-2). Vieraissa tuli pataan Espanjalta (2-0), Bosnia-Herzegovinalta (1-0), tasuriin ylsivät Liettuan ja Serbia-Montenegron kanssa ja gloriaaninen vierasvoitto tuli San Marinosta lukemin 1-2. Eli sama vahvasti alaspäin menevä käyrä Belgialla on jo ollut vähän aikaa, me vain muistelemme niitä Belgian suuruuden päiviä. Ne pelaajat ovat nyt eläkkeellä ja uusia vastaavia ei ole tullut.
Bitnik 17.8.2006 12:51
SickBoy ( 17.8.2006 12:04)
Mun mielestä Suomella on kasassa jonkin verran heikompi joukkue, kuin esimerkiksi muutama vuosi takaperin. Uusia nuoria pelaajia ei Väyrysen ja Eremenkon jälkeen ole noussut maajoukkueeseen.

Lagerblom? En tiedä onko joukkue oikeastaan muuten kuin Litmasen osalta heikompi kuin parit karsinnat sitten mutta peli-ilo on kadonnut jonnekin ihan kokonaan.
hamitu 17.8.2006 13:09
Bitnik ( 17.8.2006 12:52)
Mun mielestä Suomella on kasassa jonkin verran heikompi joukkue, kuin esimerkiksi muutama vuosi takaperin. Uusia nuoria pelaajia ei Väyrysen ja Eremenkon jälkeen ole noussut maajoukkueeseen.

Lagerblom?

Ja Tainio.

En tiedä onko joukkue oikeastaan muuten kuin Litmasen osalta heikompi kuin parit karsinnat sitten mutta peli-ilo on kadonnut jonnekin ihan kokonaan.

Tämähän se on nimenomaan ikävin puoli asiassa. Itsekin kun reissaan stadikalle pelit katsomaan ja osaan vieraspeleistäkin, niin ikävältä tuntuu kun tulee pataan ilman että edes yritetään ja että ei edes anneta vastustajalle mustelmia laskuksi pisteistä. Hollantilaiset varmaan vieläkin levittävät huhua kiertäessään maailmalla siitä miten Suomi on mailman helpoimmin ja halvimmalla kaadettava kotijoukkue. Ei tarvitse pelätä loukkaantumisia, senkun vain vähän käy tsiptsiptsippailemassa. On se keletana ettei enää osata edes taklata. Kunnon taklaukset ja kylkimyyryt sytyttäisivät koko joukkuetta ja antaisivat edes vähän vastinetta katsojien rahoille, mutta nykyään on tärkeintä ettei paita likaannu eikä kampaus mene vinoon.

BBC:n livekommentaattori muuten nimitti Eremenkoa termillä 23-year old, who has a ridiculous skunk-like haircut.
Bitnik 17.8.2006 13:45
hamitu ( 17.8.2006 13:10)

Lagerblom?

Ja Tainio.

confused.gif Temehän on ollut maajoukkueen avainpelaajia 90-luvun lopulta.

En muuten olisi tiennyt että Casual-Pekka on naimisissa Sarah "From Sarah with Love" Connorin siskon kanssa.
hamitu 17.8.2006 14:04
Bitnik ( 17.8.2006 13:46)
confused.gif Temehän on ollut maajoukkueen avainpelaajia 90-luvun lopulta.

Nyt muistat väärin. Palloliiton sivuilta löytyy listaus koko Temen maaotteluedustusurasta:

http://www.palloliitto.fi/maajoukkueet/mie...t/tainio_teemu/

Teme on ollut maajoukkueen avainpelaajia syksyn 2001 karsintapeleistä lähtien (MM2002-karsinnan viimeiset pelit). Temellä on 10 maaottelua enemmän kuin Väykällä ja Losalla, mutta siitä huolimatta lasken hänet nuoreen kaartiin.
Bitnik 17.8.2006 14:43

Mä olen kyllä vähän eri mieltä:

04.09.1999 Saksa 1-2 Helsinki EM-karsinta 90 min.

Katsoisin Temen aikakauden alkaneen tuosta enkä miehen olevan Väykän tai Jerjamenkan jälkeen tulleita. Mutta ihan miten vain.. Koskas Teemu alkaa olla pelikunnossa?
JaJa 17.8.2006 16:54
Bitnik ( 17.8.2006 14:44)
Koskas Teemu alkaa olla pelikunnossa?

Kaikki lupaava muuttuu Tottenhamissa parhaimmillaan keskinkertaiseksi. wink.gif
SickBoy 17.8.2006 17:01
JaJa ( 17.8.2006 16:55)

Kaikki lupaava muuttuu Tottenhamissa parhaimmillaan keskinkertaiseksi. wink.gif

Gunners-fani?
hamitu 17.8.2006 17:03
Mä olen kyllä vähän eri mieltä:

04.09.1999 Saksa 1-2 Helsinki EM-karsinta 90 min.

Katsoisin Temen aikakauden alkaneen tuosta enkä miehen olevan Väykän tai Jerjamenkan jälkeen tulleita. Mutta ihan miten vain..

Tuo oli merkityksetön peli EM-karsintojen lopussa, jossa nuorelle pojalle annettiin kokemusta. Sen sijaan seuraavien MM-karsintojen alun Teme oli ulkona kuvioista (syytä en muista tarkkaan, mutta muistikuvani mukaan Temellä oli kyllä loukkantumishuolia kaudella 2000-01). Enkä minäkään ajatellut Temen tulleen Väykän tai Losan jälkeen, vaan lähinnä samassa junassa. Teme on toki muutaman vuoden vanhempi, mutta juurikin tuo "mahdollisesti muistamani loukkaantuminen" esti suurimman osan MM-2002 ‑karsinnoista ja herrat tulivat mukaan varsinaisesti EM-2004 ‑karsintoihin. Vaan mitäpä siitä vääntämään, tärkeintä olisi että Teme olisi näissä karsinnoissa kunnossa. Niin kuin kaikki muutkin.

Luultavasti pikapuoliin, Temen poisjäänti uutisoitiin näin: "Viikonloppuna varmistui, että en valitettavasti pysty pelaamaan maaottelussa. Se on todella iso harmi, sillä olisi ollut hienoa pelata Hodgsonin ensimmäisessä kotimaaottelussa, lievästä nilkkavammasta kärsivä Tainio kertoi."