Urheilukanava

Antti Tohka 22.6.2006 18:13
Red Right Hand ( 22.6.2006 15:44)
Antti Tohka ( 22.6.2006 12:28)
Red Right Hand ( 21.6.2006 19:36)
Joo, ne on kaikki ihan tsägäjätkiä. Siksi niille maksetaan miljoonia puntia vuodessa kun niillä on niin hyvä tsägä että jokkueet jossa ne pelaavat voittavat paremman tuurin ansiosta pelejä.

Osaatsä pelata yhtään itse fudista? Tuollaisen rintakuoletuksen osaa about jokainen d-junnukin ja ihan vapaastihan Cole sai lähettää pallon lentoon. Tietysti se vaatii hyvää arviointikykyä, ettei pallo leijaile liian kauas, mutta kyllä suoran vedon vetäminen on x^x kertaa vaikeampaa.

Eli, tämän logiikan mukaan Colen olisi pitänyt ensin kuolettaa pallo, venata sitten että joku käy kimppuun ja vetää vasta sitten. Ootte te ihme porukkaa. biggrin.gif Voithan sä väittää että tollasia vetoja näkee joka matsissa, mutta mä kait tsiigaan eri matseja sitten.

Asian voi kääntää toisinkin päin: vastaavasta paikasta jos mä vedän hudin, kyse onkin paskasta tsägästä ei siitä että olen huono vetäjä. Hyvä tietää.

Tulkitsen tämän nyt niin, ettet pelaa itse jalkapalloa.
Red Right Hand 23.6.2006 10:15
Antti Tohka ( 22.6.2006 18:14)

Jepulis, aika vähän. Arvostan silti hyviä suorituksia. Jos joku yrittää tehdä maalia ja onnistuu siinä mä en tajua miten se olisi enemmän onnenkantamoinen kuin onnistunut suoritus. Jonkin verran eri asia on sitten se että ei edes yritä maalia, mutta ei sekään välttämättä. Joku voisi väittää Becksin ekassa matsissa vetämää vaparia (tai ronaldinhon vetoa viiksivallun taakse viime kisoissa) tsägämaaliksi, mutta mä en näe asiaa niin: se oli hiton vaikea pallo ja meni maaliin sen takia että vastustajan pelaaja(t) teki(vät) huonon suorituksen ei sen takia että becksille kävi tsägä. Yhtälailla Colen veto oli hyvä suoritus: jätkä näki että veska on pois viivalta ja päätti yrittää.

Sitäpaitsi mun maailma sekä penkkiurheilijana että olympiavoittajan poikana kokisi kolauksen jos alkaisin ajattelemaan niin että missään lajissa tuurin merkitys nousee taidon ohi. Jos huippujätkä vetää tosta tuhat kertaa ja minä vedän tuhat kertaa niin veikkaan että huippujätkä tekee useammin maalin. Pokeritermein väännettynä, kyse on prosenteista ja varianssista – ei tsägästä.
Antti Tohka 23.6.2006 10:58
Red Right Hand ( 23.6.2006 08:16)
Antti Tohka ( 22.6.2006 18:14)

Jepulis, aika vähän. Arvostan silti hyviä suorituksia. Jos joku yrittää tehdä maalia ja onnistuu siinä mä en tajua miten se olisi enemmän onnenkantamoinen kuin onnistunut suoritus. Jonkin verran eri asia on sitten se että ei edes yritä maalia, mutta ei sekään välttämättä. Joku voisi väittää Becksin ekassa matsissa vetämää vaparia (tai ronaldinhon vetoa viiksivallun taakse viime kisoissa) tsägämaaliksi, mutta mä en näe asiaa niin: se oli hiton vaikea pallo ja meni maaliin sen takia että vastustajan pelaaja(t) teki(vät) huonon suorituksen ei sen takia että becksille kävi tsägä. Yhtälailla Colen veto oli hyvä suoritus: jätkä näki että veska on pois viivalta ja päätti yrittää.

Sitäpaitsi mun maailma sekä penkkiurheilijana että olympiavoittajan poikana kokisi kolauksen jos alkaisin ajattelemaan niin että missään lajissa tuurin merkitys nousee taidon ohi. Jos huippujätkä vetää tosta tuhat kertaa ja minä vedän tuhat kertaa niin veikkaan että huippujätkä tekee useammin maalin. Pokeritermein väännettynä, kyse on prosenteista ja varianssista – ei tsägästä.

Joo. Siis enhän MÄ ole missään vaiheessa sanonut, että toi olisi ollut mikään once-in-a-lifetime tuurisutaisu. Musta toi veto ei vaan ole yhtä vaikea ja vaikeasta paikasta, että se oikeuttaisi siihen hehkutukseen, minkä maali on aikaansaanut. En missäään tapauksessa ole sillä linjalla, millä luulet minun olevan.
(The Lukewarm.) 23.6.2006 11:08

Kattoko kukaan eilen Kroatia-Aussit peliä edes nauhalta tai jostain? En nähnyt Norsut-S/M peliä, mutta toi Aussien taistelutahto ja pelin räkäinen dramatiikka tais olla viihdyttävintä jalkapalloa mitä oon nähnyt. Ainakin kolme selvää pilkkua jäi viheltämättä (pelottavan yleistä on puolustajien tahalliset käsivirheet keskitystilanteissa), kolme punaista, neljä maalia, kolme keltaista yhelle jätkälle

biggrin.gif En tiedä mitä tosta pelistä puuttu.
Bitnik 23.6.2006 11:22

Katoin eilen molemmat iltamatsit, oli kyllä mahtava Australia-Kroatia. Ei taida Graham Poll enää vihellellä näissä kisoissa, enpä ole ikinä nähnyt vastaavaa edes alasarjaotteluissa Suomessa. Yle on kyllä tehnyt itsestään totaalisen pellen kun on antanut yleisön äänestää otteluista, Brassit-Nipponia ei olisi missään nimessä pitänyt laittaa tämän matsin edelle.

(The Lukewarm.) 23.6.2006 11:32
Bitnik ( 23.6.2006 11:23)
Katoin eilen molemmat iltamatsit, oli kyllä mahtava Australia-Kroatia. Ei taida Graham Poll enää vihellellä näissä kisoissa, enpä ole ikinä nähnyt vastaavaa edes alasarjaotteluissa Suomessa. Yle on kyllä tehnyt itsestään totaalisen pellen kun on antanut yleisön äänestää otteluista, Brassit-Nipponia ei olisi missään nimessä pitänyt laittaa tämän matsin edelle.

Noh, "lohdutukseksi" voin sanoa, että aika monen maan ykköskanavat (ainakin BBC, UKTV ja RTE) taisivat näyttää Brassien nekkuilua ensisijaisesti. BBC:lläkin Aussipeli tuli kolmoskanavalta sekunda kommentaattoreilla. Kai sitä läskin maalia kaikki sitten odottivat niin kuumeisesti.
Antti Tohka 23.6.2006 11:54
(The Lukewarm.) ( 23.6.2006 09:09)
kolme keltaista yhelle jätkälle biggrin.gif

laugh.gif Mäkin kelasin, että mitä vittua. Oli kyllä loistomatsi, vaikken ihan 100% tarkkaavaisuudella seurannutkaan. Pakko digata kyllä tota Australiaa.
Lazer 23.6.2006 15:37
(The Lukewarm.) ( 23.6.2006 11:33)
Kai sitä läskin maalia kaikki sitten odottivat niin kuumeisesti.

Odotti tai ei, kylläpä brassit etenkin toisella puoliajalla pelasi hienoa peliä. Läski tai ei, Ronaldo teki todella taidolla sen mikä hänen roolinsa aina on ollutkin. Kaksi maalia.
JMustonen 23.6.2006 15:38

Ei tossa brassien pelissä mitään vikaa ollut. Tossa joukkueessa on jotain outoa taikaa. Peli näyttää todella eleettömältä, palloa liikutetaan rauhallisesti ja yht´äkkiä verkko on soinut jo neljästi. Toivottavasti nähdään joukkueella myös iso vaihe päällä.

Ihmetyttää minuakin tämä 3. divarin käsipalloilijoiden ilmestyminen jalkapallokentille. Musta vois tommosesta tuplakusetuksesta, jota tää kroatti harrasti, lempata saman tien pihalle kisoista ja antaa kaupanpäälle turpanekkua. Katsojia ja koko lajia alentavaa toimintaa, etenkin noin selvästi tehtynä. Vuoden 1986 jumalan käsi oli sentään Maradonan tekosia. Ei se tarkoita, että jokaisen puskajussin kannattaa ryhtyä samaan leikkiin. flame.gif
Red Right Hand 24.6.2006 11:29

Käsivirheistä ja rankkareista on riittänyt puhetta ja eilen sitten dumari ratkaisi koko matsin Ukrainalle. Ensin jätetään viheltämättä ukrainalaisen törkeä käsivirhe, hiton lentopallotorjunta, ja sitten annetaan shevchenkolle lahjarankkari kun jätkä kompastuu omiin jalkoihinsa. Harmillista.

En kylläkään usko että tässä on kyse huonommista tuomareista sinänsä vaan televisiotekniikka on vain niin kehittynyttä ja kamerat näkee nykyään kaiken. Näin ollen päästään seuramaan näitä tuomareiden mogia paremmin. Ehkä olisi pikku hiljaa aika siirtyä useampiin tuomareihin tms.

Graham Pollin sekoilu oli kyllä hillitöntä. Täytyy ottaa kehusanat takaisin. Tosin, Blatter huomautti että tässä oli vikaa koko tuomarinelikossa: kukaan heistä ei tajunnut erhettä.

Ja helvetti että päiväpäivältä vituttaa enemmän tämä uusi paitsiosääntö. Eilen Frein maali oli järkyttävä osoitus uuden paitsiosäännön älyttömyydestä. Korealainen pakki sanoi että koska näki linjamiehen lipun nousevan, hän lopetti pelaamisen. No, tottakai se jälkikäteen sanoo niin mutta mutta... eihän siinä hirveästi ole järkeä että vaikka paitsiolippu nousee se ei sitten olekaan paitsio kun hyökille käy flaksi ja saa pallon kimokkeena puolustavan joukkueen pelaajasta. Ei tämä sääntö ihan urheilullinen ole.
Bitnik 24.6.2006 11:37
Red Right Hand ( 24.6.2006 11:30)
Korealainen pakki sanoi että koska näki linjamiehen lipun nousevan, hän lopetti pelaamisen. No, tottakai se jälkikäteen sanoo niin mutta mutta...

Korealaiset tosiaan lopettivat kokonaan pelaamisen mikä näkyi hyvin hidastuksesta. Lippu nousee takana, korealaiset pysähtyvät ja lähtevät kävelemään kohti keskiviivaa. Frei on ainoa joka on ns. mukana pelissä. Todennäköisesti matsi olisi päättynyt 1-0 mutta jos Korea olisi kaventanut lopussa...

Tänään alkaa pudotuspelit eikä mulla ole ekana päivänä oikeastaan ainuttakaan suursuosikkia. Argentiina on pelannut tosi hyvin ja niillä on ehkä kisojen parhaat fanit, Maradona mukaan luettuna, joten niille varmaan pidän peukkuja.
Amadeus 24.6.2006 12:01

Itse toivon edelleen Espanjan, Portugalin ja Argentiinan menestystä. Toisaalta, jos katsoo jatko-ohjelmaa ja vertaa vaikka Espanjan ja Italian ohjelmia toisiinsa, niin selkeästi helpommat vastustajat ovat Italialla. Espanja kun kohtaa seuraavaksi Ranskan ja voittaja siitä ottelusta kohtaa todennäköisesti Brasilian. Italialla puolestaan vastassa on Australia ja siitä jatkoon menijä kohtaa Sveitsi-Ukraina ‑ottelun voittajan. Siinä mielessä saattaa siis olla todennäköistä, että Italia menee melko pitkälle näissä kisoissa. Tosin tietenkin toivon, että Australia järjestäisi kisojen suurimman yllätyksen ja menisi parista jatkoon.

Tämän päivän otteluista jatkoon menevät Argentiina (voittaa Meksikon 2-0) ja toisessa ottelussa Saksa voittaa 1-0 tai jos peli menee jatkoajalle, Ruotsi tiputtaa Saksan jatkosta rankkareilla.
Bitnik 24.6.2006 12:13

Veikkaan että toinen matseista ratkeaa tänään suoraan ja toinen jatkoajalla. Rankkareille mennään vasta huomenna.

Red Right Hand 24.6.2006 12:53
Bitnik ( 24.6.2006 11:38)
Todennäköisesti matsi olisi päättynyt 1-0 mutta jos Korea olisi kaventanut lopussa...

Joo, piti oikein toivoa sitä ettei korea tee maalia ja näin ottelun ratkaisuksi muodostuisi tota Frein maalia.

No, kun muistaa miten Korea pääsi eteenpäin viime kisoissa niin ehkä tämä menee karman lain piikkiin.

Arg-Mex. Vaikea veikata. Argentiinan 6-0 hämää pikkasen. Hollantia vastaan olivat kuitenkin aseettomia, vaikka hollannin puolustusta ei kukaan voi pitää hirveän kovana. Ja sitten vielä ottelun latinoaspekti. Siistiä olisi jos Mexico pudottaisi Argentiinan, mutta en kyllä usko siihen.

Ger-Swe. Saksa voittaa ruotsin, mikä on kisojen kannalta varmaan hyvä asia. Tosin gerryjen puolustus joutuu vasta nyt ekaan kovaan testiin joten ei se ruotsin voittokaan mikään yllätys olisi. Jos vaikka källström (?) saa ne kulmat ja vaparit lentämään sinne minne pitääkin. Ruotsi pääsee matsiin selkeänä altavastaajana, mikä sopii niille pelottavan hyvin. Toivottavasti Allbäck on avauksessa. Heja Sverige!
Bitnik 24.6.2006 16:22

Sveitsi-Ukraina, Ranska-Espanja ja Hollanti-Portugal taitaapi olla ainoat todella tasaiset parit, kaikissa muissa toinen on ennakkosuosikki.

Toivottavasti Ghana tiputtaa Brasilian wänkkerit!