Ostetut levyt

Riley 10.5.2008 02:31
Spiritual Boxer ( 9.5.2008 11:49)
Voi vittu! En suosittele kenellekään "pikaista vilkaisua" Playn poistoalelaariin...

Meninpä sitten kaiken uhallakin tsekkaamaan, ja käsistähän se lähti täälläkin. Sain sentään sydän verta itkien puristettua lopullisen listan 16 nimikkeeseen:

Daevid Allen / Euterpe: Studio Rehearsal Tapes '77

Daevid Allen / Hugh Hopper / Pip Pyle: Brainville: Live In The UK

Boredoms: Super Roots 6

Free Kitten: Unboxed

Futurians: Faktory!

Makoto Kawabata: Inui 1

Main: Mort aux Vaches: Exosphere

Merzbow / Carlos Giffoni / Jim O'Rourke: Electric Dress

MoHa!: Norwegianism

The Necks: The Boys

OOIOO: Taiga

Pita: Get Off

Seikazoku: Live in Japan

Elliot Sharp & Merzbow: Tranz

Soft Machine: Seven

Sunburned Hand Of The Man: Complexion
Artisan 10.5.2008 08:56

No-Man:

Housewives Hooked on Heroin

iTunes – € 4,95

Vanha No-Manin EP, jonka olen kuunnellut nyt kertaalleen läpi. (Sitä hetkeä odotellessa, kun Schoolyard Ghostsin saa jostain downloadina, koska en todellakaan viitsi mitään levyjä ostella.) Nimikappale oli erinomainen, mutta muuten aika yhdentekevä.
hamitu 10.5.2008 12:29
Riley ( 10.5.2008 02:32)
Voi vittu! En suosittele kenellekään "pikaista vilkaisua" Playn poistoalelaariin...

Meninpä sitten kaiken uhallakin tsekkaamaan, ja käsistähän se lähti täälläkin. Sain sentään sydän verta itkien puristettua lopullisen listan 16 nimikkeeseen:

Kävin myös "kurkkaamassa", mutta onneksi pysyi jotenkin hanskassa. Valikoima on kyllä hengästyttävän laaja.

Nina Simone: Silk & Soul

Nina Simone: Sings the Blues / Nuff Said

Nina Simone: Emergency Ward

Markku Peltola: Buster Keaton tarkistaa idän ja lännen

Dr. John: In the Right Place

Rolling Stones: Between the Buttons

Ennio Morricone & Dulce Pontes: Focus

Angélique Kidjo: Oyaya

Tämä on kyllä pitkään aikaan pelottavin vastaan tullut levy: Herman Rarebell: I'm Back. Teki mieli ostaa mutta en uskaltanut. Epäilen aivojen valuvan korvista ulos tuota kuunnellessa.
Flash 10.5.2008 19:55
Spiritual Boxer ( 9.5.2008 12:49)
Voi vittu! En suosittele kenellekään "pikaista vilkaisua" Playn poistoalelaariin

4 ja puolen euron valikoima elää näköjään koko ajan – harmillisesti meni mm. Klaus Schultzen Cyborg ja Angst nenän edestä. Nämä tuli tilattua:

Pino Donaggio: Brian De Palma Music

Ennio Morricone / Dulce Pontes: Focus

Benjamin Frankel: Curse Of The Werewolf And Other Film Music

SPK: Zamia Lehmanni

Nattefrost: Terrorist

Rick Wakeman: The Missing Half

Rudy Ray Moore: The Player The Hustler

XXX Maniak: Harvesting The Cunt Nectar (hyvät kannet)
Antti Tohka 13.5.2008 14:06

Second Spinin "Ei postikuluja" kampanjasta:

2 Unlimited ~ Get Ready for This [Critique]

Used CD – Price: $2.39

Unsane ~ Visqueen

Used CD – Price: $8.99

Xasthur ~ Funeral of Being

Used CD – Price: $8.99

Snap! ~ Snap! Attack: The Best of Snap, Remixes & All

Used CD – Price: $5.99

Technotronic ~ Pump Up the Jam: The Album

Used CD – Price: $3.99

Technotronic ~ Trip on This!: The Remixes

Used CD – Price: $2.99

Various Artists ~ Dance Attack [Zyx]

Used CD – Price: $3.67

Cappella ~ I Need Your Love (Remix)

Used CD – Price: $1.19

Cappella ~ War in Heaven [1996]

Used CD – Price: $4.97

This Is Hell ~ Sundowning

Used CD – Price: $4.99

First Blood ~ Killafornia

Used CD – Price: $6.99
Spiritual Boxer 13.5.2008 14:24
hamitu ( 10.5.2008 12:30)

Meninpä sitten kaiken uhallakin tsekkaamaan, ja käsistähän se lähti täälläkin.
Kävin myös "kurkkaamassa", mutta onneksi pysyi jotenkin hanskassa. Valikoima on kyllä hengästyttävän laaja.

Perkele, mulla on näemmä 15 tilattua nimikettä jumittunut "Order Taken" ‑tilaan kun muut ovat lähteneet saman tien matkalle, mikä tarkoittanee sitä että varasto oli huvennut joissain levyn koriin iskemisen ja checkoutin välissä... Ihan hyvä periaattessa tässä tapauksessa kyseinen pakkokarsinta, mutta tuossa oli juurikin tietysti niitä houkuttavimpia lättyjä. Toivottavasti tilaavat kuitenkin vielä loppuneita tuotteita tai vaihtoehtoisesti heittävät kunnon nipulla etuseteleitä (kuten aiemmin mm. virhehinnoittelun takia peruttujen tilausten kanssa on menetelty).

(Ja kävin ensimmäisen setin jälkeen toki vielä muutamana päivänä uudestaan bongaamassa tuoreita tulokkaita eli loppusaldo on varmaan jotain lähemmäs 50 tilattua cd:tä... hups.)
Flash 13.5.2008 14:28
Spiritual Boxer ( 13.5.2008 14:25)
hamitu ( 10.5.2008 12:30)

Meninpä sitten kaiken uhallakin tsekkaamaan, ja käsistähän se lähti täälläkin.

Perkele, mulla on näemmä 15 tilattua nimikettä jumittunut "Order Placed" ‑tilaan kun muut ovat lähteneet saman tien matkalle, mikä tarkoittanee sitä että varasto oli huvennut joissain levyn koriin iskemisen ja checkoutin välissä...

Mulla koriin iskemisen ja checkoutin välissä kuluneen vuorokauden aikana muutaman nimikkeen hinta ehti kohota takaisin normaalitasolle. Huomasin onneksi poistaa korista.
k-mikko 14.5.2008 09:46

Anttilan metalmania meni suht putkeen. Vain 5 levyä kun ei Darkthronen kellarinauhoituksia jaksanut riskillä ostaa. Playta en lähde selaamaan. 8e kappale:

Behemoth: Thelema.6

Behemoth: Zoskia Cultus

Diabolical Masquerade: Death's Design

Diabolical Masquerade: Ravendusk In My Heart

Naglfar: Harvest
KCrimso 16.5.2008 18:52
Roxy Music: Stranded (1973)

Oikein mainio. Etenkin A Song For Europe kaikessa pateettisuudessaan viehättää.

Moving Gelatine Plates: The World Of Genius Hans (1972)

Ihan kiva sekoitus "canterbury progea" ja avantgardea Ranskasta.

Jethro Tull: Stand Up (1969, 2001 remaster)

Ei oikein nappaa. Liian bluessia.

Sylvian & Fripp: The First Day (1993)

Loistavat muusikot, hyviä biisejä ja mahtavat soundit. Varsin toimiva yhdistelmä Sylvianin taidepoppia , Frippin progea maustettuna aavistuksella funkkia. Darshan on kyllä aivan ylipitkä 17 minuuttisena versiona. Livelevyltä Damage löytyvä 10 minuttinen versio on paljon toimivampi.

Matching Mole: s/t (1971)

Asiallisen kokoonpanon omaava proge-levy: Robert Wyatt, David Sinclair, Phil Miller, Bill MacCormick, David McRae. Hyvä, mutta hieman epätasainen.

Talking Heads: Fear Of Music (1979)

Pätevä rock-levy. Taitaa olla paras kuulemaani Talking Headsia. Erityisesti Cities on päräyttävä biisi. Fripp soittaa yhdessä biisissä.

Captain Beefheart & His Magic Band: Safe As Milk (1967)

Ok bluesrokkia tirauksella psykedeliaa. Vähän kyllä ihmetyttää tämän levyn saama suitsutus. Mutta onhan tämä ainakin kohtuullisen omaperäistä.

Jan Hammer: The Best Of Miami Vice (2002)

Heh heh, ei tätä kyllä oikein pysty kuuntelemaan. Osa biiseistä on tehty kokonaan uusiksi. Vaikea sanoa oliko se hyvä vai huono idea. Noh on tässä muutama kelvollinenkin hetki (mm. Crockett's Theme)

Mike Keneally & Metropole Orkest: The Universe Will Provide
(2004)

Parin kuuntelun jälkeen vielä paha mennä sanomaan juuri mitään. Tämä on siis melko kokeellisen kuuloista orkesterimusiikkia, soolosoittimena sähkökitara.

Tangerine Dream: Encore (1977)

Hyvä livelevy. Kokonaisuutena kuunneltuna neljä 20 minuuttista järkälettä on kyllä aika raskas pala.

Nine Inch Nails: Ghosts I-IV (2008, 2cd)

Pääasiassa melko minimalistista ja rauhallista synkähköä instrumentaalista ambient musaa. Muutama vähän tyypillisempi NIN-raitakin on mukana. Laatu vaihtelee erittäin kiinnostavasta tylsähköön. King Crimson-kitaristilla Adrian Belewillä on merkittävä rooli useassa biisissä.
Humphrey Bogart 25.5.2008 01:20

Anttilasta:

Kiss: Love Gun

Kiss: Creatures of the Night
(nämä 15 eurolla)

Whitesnake: Love Hunter 7,99 €

Whitesnake: Good to Be Bad 19,95€

Ja Iron Maidenin Death on the Road ‑dvd 9,99 €.

Kissiä olen vasta alannut ostelemaan, ei aikoinaan lukeutunut suosikkibändeihin, vaikka yksittäisistä biiseistä olen diggaillut. Pari viikkoa sitten mukaan lähti Destroyer ja Lick It Up.
Artisan 28.5.2008 15:16

Greenslade:

Greenslade

Greenslade: Bedside Manners Are Extra

Saga: Trust

Keltaisesta jäänsärkijästä kaikki kolme yhteensä 25 eurolla, siis vanhanaikaisesti cd-formaatissa. Greensladea olen aiemmin kuunnellut vain levyiltä Spyglass Guest ja Time and Tide, jotka sattumalta kuuluvat Sellon kirjaston valikoimiin. Nyt testiin nämä pari muuta, joista ensimmäistä olen jo kuunnellutkin ja tuntuu olevan OK.
Lazer 28.5.2008 15:25
Artisan ( 28.5.2008 15:17)
Greenslade: Greenslade

Keltaisesta jäänsärkijästä kaikki kolme yhteensä 25 eurolla, siis vanhanaikaisesti cd-formaatissa. Greensladea olen aiemmin kuunnellut vain levyiltä Spyglass Guest ja Time and Tide, jotka sattumalta kuuluvat Sellon kirjaston valikoimiin. Nyt testiin nämä pari muuta, joista ensimmäistä olen jo kuunnellutkin ja tuntuu olevan OK.

Muistikuvat on aika epämääräisiä, mutta arvelisin Bedside mannersin olleen noista paras. Mulla pitäis olla myös Dave Greenslade soolo Cactus choir, joka sekin on kelvollinen.
KCrimso 28.5.2008 15:49
Lazer ( 28.5.2008 15:26)
Artisan ( 28.5.2008 15:17)
Greenslade: Greenslade

Muistikuvat on aika epämääräisiä, mutta arvelisin Bedside mannersin olleen noista paras. Mulla pitäis olla myös Dave Greenslade soolo Cactus choir, joka sekin on kelvollinen.

Greenslade = selkeästi alle keskiverto progebändi.
Amadeus 6.6.2008 17:41

Anttila:

Gallhammer: The Dawn of...

Anathema: Serenades

Play:

The Shins: Wincing the Night Away

Ella Fitzgerald: Ella Fitzgerald (5cd)

Scott Walker: Scott

Scott Walker: Scott 2

Scott Walker: Scott 3

Alice in Chains: Jar of Flies / Facelift / Dirt

DTD:

Mortifera: Vastiia Tenebrd Mortifera

Vaihdossa:

Behemoth: Thelema.6

Moonspell: Under Satanae

DHG: Supervillain Outcast

Celtic Frost: Morbid Tales
Martin 7.6.2008 00:48
Amadeus ( 6.6.2008 17:42)
The Shins: Wincing the Night Away

Scott Walker: Scott

Scott Walker: Scott 2

Scott Walker: Scott 3

Ei voi kuin kehua erittäin hyvistä ostoksista. Miksi et muuten hommannut samalla SW:n alkuaikojen parasta levyä eli 4:sta vai onko sulla se jo?