Tämmösiä on tullu viime aikoina hankittua:
X-Ray Spex: Germfree Adolescents LP
The Sisters of Mercy: First and Last and Always CD
13th Floor Elevators: The Interpreter 2CD
Fields of The Nephilim: Elizium CD
Fall of Efrafa: Owsla LP
Tämmösiä on tullu viime aikoina hankittua:
CD:
Deathspell Omega / Moonblood – Sob A Lua Do Bode / Demoniac Vengeance split album
viimeksi mainittu on uskomattoman tasokas ja tunkeutuva, lähes Clandestine Blaze ‑splitin veroinen. CD on bootleg sillä ainoa Moonbloodin hyväksymä formaatti oli vinyyli, jonka painos rajautui 350 kappaleeseen. Sitä en löydä mistään järkevään hintaan.
Kaikki cdpacific
Reissun päältä tuli kannettua perussettiä kun halvalla sai: väliin jääneitä hankintoja tai tutustumiskohteita tai heräteostoksia, jotka ois saanut Suomesta tai Internetistä helpommin mut hauskempaa näin.
Rob Zombie: Educated Horses
Lamb of God: Sacrament (cd+dvd)
Caliban: The Undying Darkness
Mastodon: Blood Mountain
Atreyu: The Best of (2cd+dvd)
Isaac Hayes: Shaft
Raportointia hieman jälkijunassa. Helmikuun hankinnat:
Archgoat – Whore of Bethlehem
Makuni on vain erilainen. Itse katson Yesin tuotantoa ehkä vähän eri näkökulmasta. Silloin kun aloin seurata yhtyettä, se oli juuri julkaissut uuden, loistavan levyn Going for the One (1977). Siinä vaiheessa hankin paitsi sen, myös vanhempaa tuotantoa ja ostelin uudempiakin sitten sitä mukaa kun niitä ilmestyi. Totuin siis Yesin 70-luvun tuotantoon. Kun 90125 ilmestyi vuonna 1983, se oli melkoinen järkytys. Kieltämättä aika väsyneen Draman jälkeen tarvittiin kyllä jonkinlaista muutosta, mutta ei nyt helvetti tämmöistä! Yhtäkkiä unohdettiin täydellisesti kaikki taiteellinen kunnianhimo ja tehtiin pelkkä pop-levy, jollaisia tusinaan mahtui jo tuolloin enemmänkin kuin vain 13. Minulle 90125 on Yesin diskografiassa aivan yhtä nolo suoritus kuin Invisible Touch on Genesiksen diskografiassa. En vieläkään pysty kuuntelemaan Owner of a Lonely Heartia tulematta pahalle päälle. En vieläkään omista koko levyä (vinyyli minulla joskus oli mutta vein sen divariin jo 80-luvun puolella), olen ainoastaan polttanut muutaman sen siedettävimmistä kappaleista bonusraidoiksi The Yes Albumin perään. Harvemmin niitäkään kyllä tulee kuunneltua.
Kieltämättä aika väsyneen Draman jälkeen tarvittiin kyllä jonkinlaista muutosta, mutta ei nyt helvetti tämmöistä!
Aivan, Tormato on loistava levy, silläkään ei ole oikeastaan yhtään huonoa kappaletta ja niiden hyvien taso on paljon korkeammalla kuin Big Generatorin. On the Silent Wings of Freedom kuuluu Yesin koko levytysuran huippuihin.
Siis Relayerin jälkeinen tuotanto nyt on ihan yks ja sama mitä siellä on. Ei ole mitään tarvetta tämmöiselle jahkaamiselle.