James Wan :
The Conjuring (2013) ***½Kauhuelokuva joka ei tarjoile mitään uutta (yhdistelee periaattessa lähinnä Amityville Horroria ja Manajaa) mutta onnistuu kuitenkin pelottamaan hyvin rakennetuilla kohtauksilla, joissa pelko luodaan katsojan pään sisälle. Elokuva toimiikin parhaiten alussa kun vielä yhtään kummitusta ei ole näytetty ja lopun manausvaihe ei ole vielä alkanut. Alussa elokuva onnistuu siis olemaan aidosti pelottava. Loppua kohti tämä sitten kyllä muuttuu enemmän sellaiseksi peruskauhuelokuvaksi, jossa parhain terä valitettavasti katoaa. Mutta riittävän hyvä elokuva näinkin.
Evan Goldberg, Seth Rogen : This is the end (2013) ***
Kuuluisat, lähinnä komediaelokuvista tutut naamat esittävät itseään ja kokoontuvat juhlimaan James Francon kämpille. Kovan biletyksen keskellä alkaa maailmanloppu, jota seuraavana aamuna piileskellään bilekämpän kätköissä. Olen maininnut joskus aiemmin että Michael Cera vaikuttaa tekevän aina sen saman roolin, mutta nyt kun hän esittää "itseään", on hänen roolisuoruksensa itse asiassa elokuvan parasta antia.Kokonaisuus on selkeästi suunnattu lähinnä jenkkiläiselle mainstream-yleisölle ja muuten minun kirjoissani tämä on sellainen huono kolmen tähden elokuva.
Robert Lorenz : Trouble with the curve (2012) ***
Eastwood esittää vanhaa baseball-kykyjen scouttajaa ja Amy Adams tämän lakimiehenä toimivaa tytärtä. Isän ja tyttären suhde on jäänyt melko etäiseksi pääosin koska heidän välinen kommunikointi ei ota toimiakseen. Töissä Clintin esittämän miehen kykyihin ei enää uskota ja vastuu on siirtymässä nuoren polven pyrkyreille. Samaan aikaan kuitenkin baseballin maailma alkaa yhdistää isää ja tytärtä toisiinsa. Mukana heiluu myös Justin Timberlake. Alku elokuvasta on melkeinpä tuskattuvan laahaava mutta kokonaisuus paranee loppua kohti mentäessä. Roolityöskentely on pääosin hyvää luokka (jos jättää Timberlaken laskuista) ja etenkin Amy Adams tekee jälleen hyvän roolisuorituksen. Onhan tämä täysin ennalta-arvattava eli käsikirjoituksen ja ohjauksen osalta lopulta yhdentekeväksi jäävä elokuva.