14.8.2009 15:50
Olen nakojaan missannut kokonaan tuon Nathan Barleyn olemassaolon. Iso maara BBC/Channel 4/brittikamaa hankittava, kun se jalleen onnistuu. Talla hetkella eniten "kuumottaa" ehka se Peep Show.
Mitaan uusia nimia en pysty tahan ketjuun toistaiseksi tuomaan, mutta riittaahan naissa vanhemmissakin ihmettelemista. Reissulla (New Zealand) olen kantanut noin kymmenta brittikomedia-dvd:ta mukanani ja ne ovat mainio tapa tehda tuttavuutta matkailijoiden kanssa, vahan kuin tarjoaisi ryypyn. Moni sarjoista aikaisemmin tietamaton on vakuuttunut valittomasti Alan Partridgesta ja The Officesta. Morrisilta minulla on mukana vain Brass Eye, jota kuvailee hyvin eraan jenkkijaban kysymys minulle: "Do you enjoy this?" ennen kuin selvitin hanelle etta dvd on minun. Briteista jotkut tuntevat Chris Morrisin nimen, mutta toistaiseksi kukaan ei ole tuntenut Jamia, eli se on sitten eniten underground.
Erittain hienoa Channel 4 draamaa/komediaa Shameless ei ole monikaan britti tuntenut, ja yksi sanoi, ettei sieda sita, koska siina nauretaan liian henkilokohtaisille asioille, paskoille perheoloille/huoltajille jne. Bullshit: Shamelessissa ei naureta "white trashille" yhtaan sen enempaa/ilkeamielisemmin kuin ns. ylaluokallekaan. Pelkalla ilkeamielisyydella ja kyynisyydella ei pitkalle mentaisi. Shameless on myonteisimpia, optimistisimpia, valoisimpia ja avarakatseisimpia kirjoitettuja teoksia mita tiedan. Nyt taitaa olla jo 6. kausi dvd:lla.
Onko tassa mainittu viela The IT Crowdia? Nain yhden episodin lentsikassa ja se vaikutti aika sympaattiselta ja hauskalta.