Virallinen Sarjakuva-thread

Ilja Rautsi 11.1.2009 14:36
Alive ( 9.1.2009 12:02)
Onko kukaan lukenut Kingin Dark Tower-sarjan johdannaissarjakuvia, ovatko mistään kotoisin?




Älä koske.
Korson Antti 11.1.2009 15:58

Samansuuntaisia kommentteja minäkin olen kuulut, en ole koskenut.

KCrimso 11.1.2009 16:08
Ilja Rautsi ( 11.1.2009 14:37)
Alive ( 9.1.2009 12:02)
Onko kukaan lukenut Kingin Dark Tower-sarjan johdannaissarjakuvia, ovatko mistään kotoisin?




Älä koske.




Jae Leen hienon kuvituksen ansiosta noillakin on sentään jotain arvoa. Muuten aika turhaa settiä.
Ilja Rautsi 11.1.2009 22:57

Leen kuvat ovat tosiaan kivoja, yksittäisinä piirroksina tarkastellen. Sarjakuvakerronnasta taasen pelkkiä miinuspisteitä, josta syy lankeaa toki kirjoittajillekin.

Alive 15.1.2009 17:14

Sääli jos Dark Tower on noin turha. Olkoon siis ainakin toistaiseksi.





Kiitos runsaista suositteluista, harmi että monen (esim. invisibles, joka vaikuttaa aika mainiolta ton linkin perusteella) kohdalla tuntuu olevan saatavuusongelmia. Tilaukseen meni tässä vaiheessa pari ekaa Transmetropolitania ja 100bulletsia (ja Walking Dead book 1, mutta epäilen että book depository peruu senkin, muut tilasin amazonilta). Katsotaan miten lähtee maistumaan.



Noi Ennisin Punisherit alkoi kanssa kiinnostamaan, mutta niitä on niin pirusti etten tiedä mistä lähteä liikkeelle?



Noita Blacksadeja suositteli kaverikin, täytyy katsoa niiden perään seuraavan kerran kun käyn kirjakaupassa/kirjastossa.
KCrimso 15.1.2009 17:21
Alive ( 15.1.2009 17:15)
Sääli jos Dark Tower on noin turha. Olkoon siis ainakin toistaiseksi.



Kiitos runsaista suositteluista, harmi että monen (esim. invisibles, joka vaikuttaa aika mainiolta ton linkin perusteella) kohdalla tuntuu olevan saatavuusongelmia.




En tiedä miten paljon kotkalaista tämä tieto lohduttaa, mutta vielä ennen joulua Helsingin Fantasiapelit ‑puodissa noita oli hyvin tarjolla.



Edit. Fantasiapeleistähän voi näköjään jopa tilata.
Martin 15.1.2009 17:25
Alive ( 15.1.2009 17:15)
Noita Blacksadeja suositteli kaverikin, täytyy katsoa niiden perään seuraavan kerran kun käyn kirjakaupassa/kirjastossa.


En tiedä paljon nämä muissa kaupoissa maksavat, mutta Suomalaisen Kirjakaupan parhaillaan menossa olevassa alessa oli toinen osa tasan 10 eurolla ja eka löytyi poisto/halpis-puolelta hintaan 8,90 eur. Kolmas oli normaalihinnalla (alle 20 eur sekin).
Petteri Borgman 16.1.2009 06:34
Alive ( 15.1.2009 17:15)
Noi Ennisin Punisherit alkoi kanssa kiinnostamaan, mutta niitä on niin pirusti etten tiedä mistä lähteä liikkeelle?




Aloita loogisesti sarjan ensimmäisestä. Nää on siinä mielessä hieman hämääviä, että kovakantisissa julkaisuissa on kaksi paperback-albumia yhdessä, joten kannattaa olla tarkkana mitä tilaa ettei tule vahingossa tuplia. Viides ja viimeinen kovakantinen pitäisi tulla toukokuussa.
Alive 16.1.2009 08:51
KCrimso ( 15.1.2009 17:22)
En tiedä miten paljon kotkalaista tämä tieto lohduttaa, mutta vielä ennen joulua Helsingin Fantasiapelit ‑puodissa noita oli hyvin tarjolla.



Edit. Fantasiapeleistähän voi näköjään jopa tilata.




Mitä mitä, helsinkihän on kotkan esikaupunkialuetta! Vai oliko se toisinpäin.



En tiedä paljon nämä muissa kaupoissa maksavat, mutta Suomalaisen Kirjakaupan parhaillaan menossa olevassa alessa oli toinen osa tasan 10 eurolla ja eka löytyi poisto/halpis-puolelta hintaan 8,90 eur. Kolmas oli normaalihinnalla (alle 20 eur sekin).




Okei, täytyy käydä katsastamassa paikallinen SK.



Aloita loogisesti sarjan ensimmäisestä. Nää on siinä mielessä hieman hämääviä, että kovakantisissa julkaisuissa on kaksi paperback-albumia yhdessä, joten kannattaa olla tarkkana mitä tilaa ettei tule vahingossa tuplia. Viides ja viimeinen kovakantinen pitäisi tulla toukokuussa.




Jes, eli nimenomaan Punisher MAX. Kiitos.
Alive 16.1.2009 17:19
Alive ( 16.1.2009 08:52)
En tiedä paljon nämä muissa kaupoissa maksavat, mutta Suomalaisen Kirjakaupan parhaillaan menossa olevassa alessa oli toinen osa tasan 10 eurolla ja eka löytyi poisto/halpis-puolelta hintaan 8,90 eur. Kolmas oli normaalihinnalla (alle 20 eur sekin).




Okei, täytyy käydä katsastamassa paikallinen SK.




Joo, eli Blacksadin eka osa löytyi Infosta 8.90 ja toka suomalaisesta kympillä (Infossa yli 19 euroa). Kolmas Suomalaisessa 14.95 eli kaikki tuli hommattua.



Sitä on niin fiksaantunut tilaamaan netistä että joskus ihan unohtuu että saa sitä tavaraa ihan kivijalka- kaupoistakin
Alive 3.2.2009 10:19

No niin, nyt on kaikkia edellisiä hankintoja päästy enemmän tai vähemmän lukemaan. Pika-arviot:





Transmetropolitan: (luettu nyt 1½ ekaa albumia) Ellisin synkähkö tulevaisuusvisio, jonka maailmaan uppoutuminen otti hetken. Kuitenkin toisen albumin puolella alkoi päähenkilö-journalistia jo jopa hieman sympatiseeraamaan. Viihdyttävää ja varsinkin huumoripuolella toimii, vakavammat vedot vähän uhkaa olla latteita. Tietyllä tavalla tässä mennään Preacherin hengessä, mutta ei ihan niitä anarkismin sfäärejä saavuteta –liekkö siksi että tapahtumat ovat tulevaisuudessa. Tulee varmasti hankittua nämä loputkin jollain aikataululla.



Blacksad: (luettu kokonaan) Eläinhahmot saivat minut alun perin skippaamaan tämän useita kertoja. Lopulta paljastui että parasta tässä on juuri eläinhahmot – hämmästyttävän hienosti ne vaan toimii. Tarinat ovat pienistä puutteistaan huolimatta vetäviä. Enemmänkin olisin mielelläni tätä lukenut.



100 bullets: (luettu 2 ekaa albumia) Tästä(kään) en tiennyt mitään etukäteen, vaan niin siinä kävi, että 100 bullets räjäytti potin. Kaksi ekaa albumia tuli luettua yhdeltä istumalta ja saman tien lähti tilaukseen 3 seuraavaa (joita malttamattomana odotan). Todella koukuttava. Vasta toisessa albumissa päästään pikkuhiljaa suuren tarinan äärelle ja jos se pysyy yhtään kasassa jatkossa, niin tässähän on käsissä T.I.L.A – ohjelmaa lainaten moderni klassikko.



The Walking Dead: (luettu Vol 1. lähes kokonaan). Tätä nyt ei voi kovin omaperäiseksi kehua, kun nämä zombi/ihmiskunnan viimeiset rippeet – jutut on nähty ja luettu moneen kertaan. Kuitenkin varsin mutkatonta viihdettä jota lukee mielikseen, sarjakuva on hyvä media tähän. Antin sanoin, oleellisempaakin ostettavaa on, mutta eiköhän nämäkin jossain aikataulussa hyllyyn löydä.



Amazon recommends palvelun perusteella tuli vielä tilattu Ennisin Boys vol 1 ja Pro.
Korson Antti 20.2.2009 18:24

Ensimmäinen meikäläisen kolumni on luettavissa Kvaakin etusivulta. Sain ihan helvetisti pyyhkeitä liiallisesta pituudesta, kirjoitusvirheistä, pilkkuvirheistä ja taitosta. Kaikki oli asiallisia paitsi



lay outin kanssa minulla ei ollut mitään tekemistä, valitsin vain kuvat. Tulevissa kosmonauteissa valitukset on otettu huomioon. Tarkoitus on pikkuhiljaa vähentää asiatekstin määrää niin että prosentti jossain vaiheessa hipoisi nollaa. Pakko kirjoittaa seuraavaan kolumniin silti vähän asiaa neuvostoelokuvan salatusta historiasta. Pidin Erämaan laista vilpittömästi ja koko KAVAn sarjan idea on briljantti.



http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=1186
Goose 21.2.2009 17:59

Roger Mooren Suomeen tulon kunniaksi pientä kyselyä Pyhimys sarjakuvan tiimoilta. Kaikki info on tervetullutta! Erityisesti olisi hyvä tietää minä vuosina ilmestyi, monta numeroa minäkin vuonna, ilmestyikö myös pokkareita, oliko lehdissä sarjaan liittyviä julisteita ym. erikoista sälää? Kiitos jo etukäteen!

Rikhard 21.2.2009 20:03

Pyhimystä tuli 1970-1984





Muihin kysymyksiin en sitten vastausta pystykään antamaan, liikaa aukkoja omassa kokoelmassa.
Jouni Hokkanen 22.2.2009 15:20

Sarjisalbumit ja kirjat on listattu täällä:





http://sarjakuvaseura.fi/index.php?option=...0&Itemid=63



Sarjislehdistä ei omaa bibliografiaa ole, vaan tietoja kannattanee etsiä teoksista:

Suomen aikakauslehdistön bibliografia 1782-1955 (laatineet Jussi Kurikka & Marketta Takkala, 1983) & 1956-1977 (laatineet Marketta Takkala, Anna-Maija Ortamo & Päivi Tommila, 1986).



EDIT: suppea sivusto sarjakuvalehdistä:

http://www.helsinki.fi/~lakoma/comics/