Virallinen Sarjakuva-thread
Korkeajännitys iskee kuin miljoona volttia ja Batler Britton antaa taas hunneille kyytiä. Hinta on suolainen mutta se on väreissä ja sekä piirroksessa että tarinassa on panosta vähän enemmän kuin vanhoissa Siivet-lehdissä. Nimeltään tämä on Hiton hieno savotta, klassiseen korkkarityyliin. Colin Wilson ei ole ikinä piirtänyt yhtä hyvin jos minulta kysytään
Huomioidaan toki Neloselta 00:30 tuleva Stan Lee dokumentti.
Korkeajännitys iskee kuin miljoona volttia ja Batler Britton antaa taas hunneille kyytiä. Hinta on suolainen mutta se on väreissä ja sekä piirroksessa että tarinassa on panosta vähän enemmän kuin vanhoissa Siivet-lehdissä. Nimeltään tämä on Hiton hieno savotta, klassiseen korkkarityyliin. Colin Wilson ei ole ikinä piirtänyt yhtä hyvin jos minulta kysytään
Selailin pikaisesti ja myös Moogin suomennostyö iskee kuin miljoona volttia. Bloody good show.
Tietääkö joku, onko näitä tulossa lisää suomeksi? Jenkeistä ei taida hienoina kovakantisina saada ja lisäksi suomennos oli niin tasokas, että kotimaisia versioita suosisi mielellään ainakin tämän sarjan kohdalla.
Joo, tulevat kaikki mutta tahti on yksi vuodessa
Nyt 2. albumi on vihdoin ilmestynyt, eli "Blacksad: Valkoinen valtakunta"
Tuota, mikäli joku törmää jossain Arktisen Banaanin julkaisemaan W. Vancen ja J. Van Hammen XIII 4 – Iskuryhmä albumiin, niin olisin kiitollinen. Saloon tätä kyseistä kappaletta ei koskaan saatu ja on vähän tyhmä reikä hyllyssäin.
Yamazakin Octopus Girl. Dark Horsen mangapokkareita ja ylipäätään mangaa pitkästä aikaa itelle. Viaton bimbo muuttuu ihmispäiseksi mustekalaksi ja saa merinoidalta kyvyn muuttua takaisin. Edesottamukset kasvattavat henkilöstä takapiruilevan biaitchin, mutta ah niin söpön don't you think? Yliluonnollisia vastuksia eli kauhugoreilua ja ruumiinröörien nestepärskähtelyä yhdistettynä daijuiluun. Nopealukuinen selkeyden ansiosta. Yhdeksän n. 20 sivuista stooria jatkumona yhdessä alpparissa plus bonarit. Kolme kokonaisuutta oli Helsingin Fantasiapeleissä myynnissä, kokonaismäärästä en tiedä. Suositeltavaa perusmangalukemistoa eli arkkityyppisesti lyhyille matkoille tai alppari per tunnin-puolitoistatuntia matkoille. Tyydyttävää.
Tuota, mikäli joku törmää jossain Arktisen Banaanin julkaisemaan W. Vancen ja J. Van Hammen XIII 4 – Iskuryhmä albumiin, niin olisin kiitollinen. Saloon tätä kyseistä kappaletta ei koskaan saatu ja on vähän tyhmä reikä hyllyssäin.
Jos toi puuttuu sulta edelleen välistä niin voin lähettää omani, saan uuden helposti tilalle järkihintaan.
Tänään luin duunimatkalla Full Metal Alchemist-mangapokkarin ja se oli aika yllätys. Kauniisti piirretty ja tarinassa oli huomattavasti enemmän ideaa kuin että joku söpö poika ohjaa järjettömän isoa taistelurobottia (tällainen oli edellinen lukemani japsisarjakuva).
Montako numeroa ja minä vuosina Suomessa julkaistiin Diabolikia?
Montako numeroa ja minä vuosina Suomessa julkaistiin Diabolikia?
1975 n 1 – 4 (Etelä-Suomen Kustannus oy)
1976 n 1 – 7 (Etelä-Suomen Kustannus oy)
1977 n 1 – 4 (Etelä-Suomen Kustannus oy)
1978 n 1 – 2 (Etelä-Suomen Kustannus oy)
1981 n 1 (Poker Sarjakuvat)
Helvetin hyvä! Vuoden 1958 Englantiin sijoittuva juoni seuraa Murrayn ja Quatermainin seikkailuja. Jälleen nerokkaasti, vaikkakin vapaasti, fiktiivisiä ja todellisia hahmoja (mm. James ("Jimmy") Bond, Chaplinin Diktaattori, Orwellin 1984-maailma) sekoittava opus on tyyliltään aikaisempia osia monipuolisempi: perinteisen sarjakuvajuonen lisäksi Moore/O'Neill ovat kynäilleet Black Dossier ‑kirjasen sisällöksi useita tekstiselostuksia (mm. erikoinen juttu maapallon jumalhistoriasta (Cthulhut, Kreikan jumalat, keijukaismytologiaa jne.), nopean silmäilyn perusteella hämärä burroughsmaiseen tyyliin kirjoitettu narkkarijuttu), Shakespeare-tyylillä rakennetun näytelmän, Orwellin 1984:n henkisen seksifarssin, kuolemattoman ja sukupuoltaan satunnaisesti vaihtavan Orlando-hahmon 3000-vuotisia seikkailuja käsittelevän sarjislehtisen, 1600- ja 1700-luvun eksplisiittisen seksikuvauksen... Lopun n. 10-15 sivulla sarjakuva on piirretty 3D-tyylillä, ja kirjan mukana tulevat 3D-lasit! Suurin osa menee Black Dossierin sisältöä ihastellessa, joten pääjuoni on hieman sivuroolissa. Monet naurut saa kyllä Bondin kuvauksesta limaisena niljakkeena, jolla ei tasan ole elokuvista tuttuja onnenlahjoja ja lähes yliluonnollisia kykyjä. Täydellinen ostos! Amazonista 32,27 $ (sis. postikulut [toiseksi kallein postitusvaihtoehto, 6-22 pv]). Tätä ei kai myydä Jenkkien ulkopuolella?
Suurin osa menee Black Dossierin sisältöä ihastellessa, joten pääjuoni on hieman sivuroolissa.
Minä hieman petyin Black Dossieriin juuri tämän vuoksi. Pääjuoni on aika tavalla köpöinen verrattuna kahteen edelliseen. Paketti on kyllä häikäisevän komea je siinä riittää ihmettelemistä, mutta jotenkin tuli sellainen fiilis, että jos ostan sarjakuvaa niin haluan vahvasti kirjoitettua sarjakuvaa enkä sinänsä hyvin ja huolella kirjoitettujen pastissin omaisten selittävien novellien ympärille siteeksi kyhättyä sarjista. Voi olla että toisella lukukerralla mieli saattaa muuttua ja silloin osaa jättää suuren osan "turhista" selitysosuuksista väliin ja siten keskittyä oleelliseen. Nyt ensimmäisellä kerralla seurasin orjallisesti sivu kerrallaan sitä järjestystä.
Sen sijaan jos Mooren viimeaikaisia muita tuotoksia ajattelee niin pidin kovasti vaimonsa Melinda Gebbien kanssa tehdystä Lost Girlsistä. Onhan se pornoa, mutta maistuvaa sellaista. Gebbien ei-ihan-niin-tarkka piirrostyyli sopii hienosti tuollaiseen matskuun ja stoori nyt on silkkaa parhautta ja mullistaa lapsena kuullun ja kuvitellun satumaailman kovin toisenlaiseksi. Siinä lapsuuden satuhahmoille tehdään tavallaan sama kuin mitä Black Dossierissa tehdään James Bondille.
Mmjoo, oli pakko lukea kaksi edellistä osaa uudelleen ja viehän Black Dossier paljon tilaa kirjasta; perinteinen sarjakuvaosio kärsii aikaisempiin osiin verrattuna. Toteutus oli kuitenkin niin monipuolinen ja erilainen mistään aikaisemmin lukemastani, että tällaisesta projektista on pakko antaa paljon pisteitä. Ilmeisesti tänä (?) vuonna ilmestyvässä kolmososassa palataan takaisin vanhoille urille...
Viikonlopun svenssoniekskursiolta löytyi kokoelmakirja Aarne Ankkaa (vuodet 1983-1995 kokoava Jag Arne), oikeasti hyvä syy yrittää ylläpitää toisen virallisen lukutaitoa.