Virallinen Sarjakuva-thread

Rikhard 14.8.2009 18:29
Humphrey Bogart ( 3.4.2009 12:46)
Griffin ( 2.4.2009 20:57)
Kuoleman katseeseen pohjautuva himmee Sinun suuri seikkailusi kirja James Bond ja tappava tehtävä, interaktiivista seikkailua parhaimmillaan smile.gif




Hei, mullahan taisi olla tuo!! laugh.gif




Osa 2 tähän sarjaan oli Indiana Jones ja Kauhujen Saaren Kirous, jos joltakulta tuo löytyy ja haluaa siitä luopua, annan vaihdossa rahaa.
Shocky 16.8.2009 16:41
Spaddu ( 14.8.2009 12:49)
Luin Shockyllä juuri heinäkuun Heavy Metalia, jossa oli tuorein, kolmas osa Jodorowsky+Manara ‑yhteistyön hedelmästä BORGIA. Orgioita, saastaa, väkivaltaa, teurastuksia, raiskauksia, orgioita, poliittista peliä 1500-(?)luvun Italiassa hullun paavin masinoimana. Jokseenkin Caligula-tyyppistä tavaraa. Verhoeven saisi tästä hyvän elokuvan aikaiseksi, tosin osa kamasta siivoutuisi mielenterveydellisistä syistä luultavasti veks. Loistavaa, että Jodo ja Manara vielä vanhoillakin päivillään luovat moisia häpeilemättömiä perversioita sarjakuvaksi.




Melkoisia perversioita se Jodo onkin nyt kehitellyt shock.gif Borgia on hurja hyökkäys roomalais-katolista kirkkoa ja ekumeenista traditiota vastaan. Jo alussa vanhaa, kuolevaa paavia (Innocentius VII) pidetään hengissä lahjoittajan tappavilla verensiirroilla nuorista pojista ja juotetaan maitoa suoraan synnyttäneiden naisten tisseistä (joiden vauvat heitetään koirien syötäväksi), ja uusi paavi (Alexander VI, Rodrigo Borgia) on sata kertaa ikävämpi ihminen; ei muuta teekään kuin juonittelee, tapattaa kilpailijoitaan ja muuten vaan juonikuvioihinsa sopivia ihmisiä, ja rietastelee orgioissa (mm. paiskaa Neitsyt Maria patsaan hittoon alttarilta, jotta voisi panna siinä
Spoileri
tytärtään
) Melkoisen leffanhan tästä tosiaan saisi, jos lähtisi tekemään näyttävää historiallista eeposta Caligula-tyyliin, mutta enpä usko että ihan hetkeen maailma on valmis edes Caligula-budjetin ja profiilin versioon näin vastenmielisestä tavarasta. Verhoeven voisi ehkä innostuakin yrittämään, mutta rahoitusta tuskin heruisi. Paavikin on nykyään niin joviaali ja vaaraton heebo, etteivät hänen vastustajansa maksa miljoonia hänen mustamaalaamisestaan kuten 1500-luvulla oli tapana.



Borgia (ja monet muutkin sarjikset toki) pitäisi ottaa koulujen historian opetukseen, parempi tietää "hieman" värittynyt versio historiasta kuin ei yhtään mitään...





Olikin pakko pistää tilaukseen kovakantiset osat yksi ja kaksi. Valitettavasti Heavy Metalin episodi oli sensuroitu, älyvapaat jenkit ovat esim. pistäneet naiselle pikkuhousut kuvaan, jossa nainen kusee haarat levällään maljakkoon.




Helvetti että tässä maailmassa tuleekin vainoharhaiseksi kun sensuuria ujutetaan vaivihkaa kaikkialle sad.gif Outoa kyllä, Pariisista ostamani aiempi Heavy Metal (July 2006), jossa on Borgia 2: Power & Incest, ei näyttänyt mitenkään sensuroidulta, vaikka vaikutti muuten olevan ihan sama lehti kuin jenkkiversiokin. Sensuroidun Borgia 3: Flames of Hellin sisältävä Heavy Metal (July 2009) oli siis ostettu jenkeistä, ehkä siellä on joku viime hetken jälkisensuuri vielä sikäläisiin painoksiin tai jotain, tai sitten Manara meni kolmos osassa juuri aavistuksen liian pitkälle kuvituksissaan. Toisaalta, ykkösosassa (Borgia 1: Blood for the Pope) on enemmänkin sensuroitavaa tavaraa, mutta sitäpä en ole nähnyt Heavy Metal ‑versiona. Niin, ja vaikka netissä väitetään että tarina on kolmiosainen, vaikuttaa kolmososa kyllä jättävän homman selvästi auki nelosta varten.
Disco Studd 16.8.2009 20:43

Miksi nykyään sarjakuvista keskusteltaessa pitää kelailla sitä, millaisia elokuvia niistä saisi? Eikö teille kelpaa sarjakuvat sarjakuvina? Vai onko Hollywoodin hirveä trikoosankarivyörytys vääristänyt ajatteluanne?

Shocky 17.8.2009 14:15
Disco Studd ( 16.8.2009 20:44)
Miksi nykyään sarjakuvista keskusteltaessa pitää kelailla sitä, millaisia elokuvia niistä saisi? Eikö teille kelpaa sarjakuvat sarjakuvina? Vai onko Hollywoodin hirveä trikoosankarivyörytys vääristänyt ajatteluanne?




Noh, satutaan olemaan elokuvafoorumilla rolleyes.gif



Sarjakuvat toki kelpaavat sarjakuvina ja yleensä toimivat paremmin sellaisina, mutta kyllä se on aina bonusta jos omista suosikkisarjiksista saadaan myös leffaversio – onpahan jotain mitä jännittää. On mielenkiintoista nähdä miten teokset kääntyvät elokuviksi, ketkä näyttelijät voisivat puhaltaa paperihahmot henkiin: Rodrigo Borgia (Gary Oldman?), entä hänen mystinen ja julma oikea kätensä Micheletto (ihan jonkun näyttelijän kaksoisolento, en vaan muista kenen.. äh) Lisäksi usein tulee tunne, että jokin juttu ansaitsisi laajemman yleisön kuin voi sarjakuvamuodossaan saada.
Bastard 17.8.2009 20:12
Spaddu ( 14.8.2009 12:49)
Olikin pakko pistää tilaukseen kovakantiset osat yksi ja kaksi. Valitettavasti Heavy Metalin episodi oli sensuroitu, älyvapaat jenkit ovat esim. pistäneet naiselle pikkuhousut kuvaan, jossa nainen kusee haarat levällään maljakkoon.
Heavy Metalissa näkee aika usein sensurointeja. Alkaa jo hieman naurattaakin nämä sukuelinten päälle lisätyt "oh yeah!" ja "don't stop!" ‑puhekuplat.



Borgia ollut mullakin harkinnassa hankkia mutta nyt alkaa kuulostaa pakkohankinnalta. Mistä kannattais ostaa?
willberg 18.8.2009 14:46

Uusimmassa Kutissa oli kiinnostava artikkeli itselleni aiemmin tuntemattomasta sarjakuvataitelija Rory Hayesista (1949-1983) joten pistin oitis tilaukseen uuden kokoelman "Where the Demented Wented – The Art and Comics of Rory Hayes". Pikaisen selailun perusteella juuri sitä mitä odotinkin, eli rujoja mustavalkosarjakuvia, art brutia, välillä värillisiä piirroksia ja maalauksia, arkistojen aarteita, haastatteluja. Aiheet näyttäisivät olevan ammennettu hyvin pitkälti ihmisen sielun pimeydestä, kummallisesta seksistä ja hallusinaatioista, joten luulisin tämän kolahtavan kunhan pääsen lukemaan paremman ajan kanssa.





Siisti albumi. Play.Comista saa hintaan 13.99 €



Jouni Hokkanen 24.8.2009 14:09

Egmont julkaisee Shokki-kokoelman.





"Slemmy on tonkinut arkistojensa kätköistä sarjan alkupään tarinat, jotka on uudelleen suomennettu ja painettu entisöidystä

digimateriaalista. Sarjakuvien lisäksi kirja sisältää alkuperäisiä mainoksia, Frank Franzettan maalaamia kansia, Pekka A. Mannisen laatiman historiikin

sekä Jyrki69:n laatiman esipuheen. Shokki-paneeli Helsingin Sarjakuvafestivaaleilla su 13.9. klo 16.00. Pekka A. Manninen, Toni Jerrman, Jouko Ruokosenmäki sekä Jyrki ”69 Eyes” Linnankivi."



Shokki, Creepy-kokoelma

Ilmestyy 9.9.2009

Sivuja 248 + k

Hinta 39,90 €



pitänee tsekata, vaikka suurin osa alkupään lehdistä löytyykin hyllystä
Antti Vanhala 24.8.2009 19:03
Jouni Hokkanen ( 24.8.2009 14:10)
pitänee tsekata, vaikka suurin osa alkupään lehdistä löytyykin hyllystä




Se vastaako tämä kokoelma Suomessa julkaistuja Shokkeja riippuu vähän siitä julkaistiinko Shokeissa Creepyn tarinoita täsmälleen samassa järjestyksessä kuin USA:ssa. Shokissahan julkaistiin Creepyn lisäksi sen sisarjulkaisun Eerien tarinoita, sitä en sitten tiedä milloin Eerien sarjat tulivat kuvioihin Suomessa. Ennakkotietojen mukaan (kansikuva ja kuvanäytteet) tämä Egmontin kokoelma on suomalaisia esipuheita lukuunottamatta sama kuin jenkeissä julkaistu Creepy Archives Vol 1 josta itsekin hieman kirjoitin aiemmin. Siinähän on kronologisessä järjestyksessä uusintapainoksina Creepyn kuusi ensimmäistä numeroa. Painojälki tuossa on toivottavasti suomeksin yhtä timanttista kuin Dark Horsen kirjassa eli siinä mielessä varmasti kannatettava ostos oli järjestys mikä hyvänsä.
Jouni Hokkanen 27.8.2009 15:50

Shokki-kirja kolahti luukusta.



Se on tosiaan tuo Dark Horsen julkaisu parilla Suomi-läpällä höystettynä.



Tosi hämmentävää lukea nostalgisia sarjoja kun on kovat kannet, kiiltävä paperi ja hieno painojälki.

Jotenkin tuntuu että Shokeissa kämyinen, käsissä hajoava pulppipaperi, repaleiset sivut ja hailakka, lähes kadonnut rasterointi kuuluvat asiaan.



Suositeltava fiilistelyteos.
Antti Vanhala 27.8.2009 17:55
Jouni Hokkanen ( 27.8.2009 15:51)
Shokki-kirja kolahti luukusta.

Se on tosiaan tuo Dark Horsen julkaisu parilla Suomi-läpällä höystettynä.




Onkohan tuo Mannisen historiikki yhtä laaja kuin Tähtivaeltajassa julkaistu artikkeli?
Jouni Hokkanen 27.8.2009 19:44
Antti Vanhala ( 27.8.2009 17:56)
Jouni Hokkanen ( 27.8.2009 15:51)
Shokki-kirja kolahti luukusta.

Se on tosiaan tuo Dark Horsen julkaisu parilla Suomi-läpällä höystettynä.




Onkohan tuo Mannisen historiikki yhtä laaja kuin Tähtivaeltajassa julkaistu artikkeli?




Mannisen juttu on aukemalle taitettu.

En muista tarkkaan Tähtivaeltajan jutun pituutta, mutta todella suppealta tämä tuntui.

samoin jyrki69:n esipuhe on nolostuttavan lyhykäinen..
Jeremias Rahunen 27.8.2009 20:08

Divarista löytyi laatua:









"Ohukainen ja paksukainen huorisssa" shock.gif
Disco Studd 28.8.2009 12:39

Tuo on kieltämättä aika sikamainen, mutta ei vedä vertoja alan suomennetuille klassikoille Kartsaneille, Poliisi-Lotalle ja Zorroille.

Petteri Borgman 28.8.2009 19:41
Disco Studd ( 28.8.2009 12:40)
Tuo on kieltämättä aika sikamainen, mutta ei vedä vertoja alan suomennetuille klassikoille Kartsaneille, Poliisi-Lotalle ja Zorroille.




Kartzaneista pitäisikin ilmestyä joku hieno kokoelma. Ainoa mikä multa löytyy on Kartzan Lontoossa. Oliko Zorrolla joku omakin sarjansa vai oliko niitä juttuja vain noissa Seksi länkkäreissä?
Disco Studd 28.8.2009 20:01

Mulla on muistaakseni neljä Zorro-pokkaria jossain laatikossa ja niitä julkaistiin ainakin kahdella eri sarjanimikkeellä. Taisi olla Suomen suosituin fumentti-brändi.





EDIT. Löytyi linkki, jossa on jonkin sortin listaus näistä alan sarjiksista. Pitää scrollata ihan alas.

http://koti.mbnet.fi/~zuge/comixfreak/listaukset.html