Virallinen Sarjakuva-thread

THaavisto 30.5.2007 17:07
dodo ( 29.5.2007 16:02)
Myös Pikku Vampyyri menee kouluun on hyvä.
Onko Pikku Vampyyrejä tulossa lisää suomeksi? Ranskassa noita on kai enemmänkin, englanniksi ei taida saada?



Grant Morrisonin vanhat Doom Patrolit alkavat pian olla kasassa. Loistava sarja, jossa Morrisonin egotrippailu pysyy vielä kurissa. Invisibles meni sitten Morrisonilta ärsyttäväksi oman "yleissivistyksen" esittelyksi. Doom Patrolleissa tuo jatkuva historian henkilöihin, taidesuuntiin, filosofioihin ym. viittailu vielä tuntuu hauskalta ja tarinatkin pysyvät omalla surrealistisella logiikallaan hyvin kasassa. Mr. Nobody! Dadan Veljeskunta! Luinen todellisuus! Painting that ate Paris! Agent "!" comes as no surprise!







Ensimmäisessä albumissa (Crawling From the Wreckage) on muuten mukana se DC:n alkuperäispainoksesta puuttuva sivu, jossa Mr. Nobody pakenee "valkoisesta kammioista", viimeinen ruutuu "next issue: The Butterfly Collector!" tosin puuttuu vieläkin. Sivu oli alkuperäisessä muodossaan mukana Kalmassa. Ärsyttävää vaikka onkin oikeastaan aika yhdentekevää. Morrisonin esittely on sama mutta kuvituksena käytetyt hienot luonnostelmat on poistettu.



Huomasin muuten kirjastolla sarjakuvia selaillessani, että Spider-Man spesiaalista Kraven's Last Hunt on sensuroitu pois ruutuja! Muistan selvästi kohtauksen, jossa Vermin, hyökättyään poliisiauton kimppuun, käy mustan naispoliisin kimppuun ja nuolee tämän kasvoja. Albumissa kohtaus loppuu kun Vermin tarttuu poliisia kurkusta. Ihme toimintaa. Kyseessä siis tämä Fearful Symmetry-albumi, en tiedä onko muitankin julkaisuja.



Puuttuvat ruudut löytyvät suomalaisista irtonumeroista. Ei muuten ollut kivaa lukea tuota uudestaan, kun viimeksi lukiessa (kun olin 15 v. or so) kyseessä oli ehkä maailman paras sarjakuva ja nyt... no, sehän onkin Hämähäkkimies. thumbdown.gif
Korson Antti 31.5.2007 22:38

Kukaan ei ole maininnut vielä Christophe Blainin Maalari ja merirosvo – albumeita, suosittelen. Ja laadukkaan roskan ystäville hauskaa italopulppia Dampyr

dodo 1.6.2007 18:28

Tämä tarttee varmaan hommata:



http://zumteufelkustannus.net/store/index....p;productId=728
dodo 2.6.2007 12:55

Onko kenelläkään havaintoja Top nimisestä lehdestä?





Kansitaidetta numerosta 3 (30.9.1971):



[attachment=724:top.jpg]
dodo 2.6.2007 15:13

Italialaista (?) Top laatua:





[attachment=725:top2.jpg]



Minulle saa tarjota Top lehden numeroita blush.gif
JariM 3.6.2007 02:13
Afuganisu-tan eli Afganistanin historian lyhyt oppimäärä.



LINKKI
JaJa 3.6.2007 10:36
The Secret of the Mummy's tomb
dodo 12.6.2007 13:53

Tilasin tämän:





http://www.planetacomic.net/comics_detalle...73&cat=8589



Babel Fishille töitä....
Korson Antti 13.6.2007 18:22

R-kiskoissa näköjään myynnissä uusintapainos Batman:Year Onesta. Suositeltava jopa niille jotka tuntevat tervettä epäluuloa supersankarikuraa kohtaa

dodo 25.6.2007 12:58

Luetut:





Brian Chippendale: Ninja

http://www.kreegah.net/kauppa/index.php?ac...p;productId=714



Fletcher Hanks: I Shall Destroy All the Civilized Planets

http://www.fletcherhanks.com/WELCOME.html



Craig Thompson: Blankets

http://www.topshelfcomix.com/preview.php?p...kets&page=1
Ilja Rautsi 25.6.2007 18:25

Alison Bechdelin tuoreehko

Fun Home: A Family Tragicomic oli oikein hyvä omaelämäkerta/isäsuhde/ulos kaapista/kirjallisuusviitteilyä-teos, aika tekstipainotteinen mutta kuitenkin. Suositellaan.
Korson Antti 2.7.2007 23:21

Laitetaan nyt tännekin, suomalaisten amatöörikauhuilijoiden foorumi löytyy täältä:





http://p2.foorumi.info/satelliitit/index.php



Jos noiden kehitys jatkuu samassa tahdissa kuin tähän asti niin niiltä voi odottaa jossain vaiheessa todella hyvääkin matskua
Bitnik 5.7.2007 17:02

Zum Teufel näyttääkin olevan tuttu juttu teille, itse löysin tuon putiikin vasta nyt kun tilasin kolme Pentti Otsamon tuotosta (Haukotuksia, Pölykapseli, Väliaikatietoja). Hemmetin halpa ja nopea toimitus, 12e + pari euroa postikuluja tuntuu ainakin minusta pilkkahinnalta.





Mitä muuta kannattaisi lukea kun Penan yksinkertainen ja selkeä tyyli iskee?
Alive 6.7.2007 09:43

Jos zombiet ja vampyyrit kiinnostaa (ketäpä ei) niin

Last Blood tarjoilee niitä molempia ryyditettyinä perinteisellä survival of the mankind- teemalla. Ilmaiseksi luettavissa, uusia sivuja tulee n. viikon välein.
Korson Antti 9.7.2007 22:40
http://www.blastwavecomic.com/index.php