Virallinen Sarjakuva-thread

QCine 25.3.2010 22:14

Tämäpä kyseenalaistaa "Täähän nin niinkuin 5-vuotiaan kirjoittamaa!" ‑arvostelulauseen oletusarvoisen haukkumissävyisyyden:





http://axecop.com



Hysteeristä kamaa, jossa Tenavatähti meets Fletcher Hanks...
Janne Timonen 21.5.2010 20:07

Hauskojahan nämä ovat edelleen. Frendi piirtää kuviksi elämäänsä.





TJEU
Petteri Borgman 23.5.2010 13:04

Ennisin ja Palmiottin kirjoittama

Back to Brooklyn, varmaankin karuinta mitä olen sarjakuvana lukenut. Ehdotonta luettavaa kaikille Ennisin ja/tai synkän rikosviihteen ystäville!
Alive 25.5.2010 12:05
Petteri Borgman ( 23.5.2010 13:04)
Ennisin ja Palmiottin kirjoittama Back to Brooklyn, varmaankin karuinta mitä olen sarjakuvana lukenut. Ehdotonta luettavaa kaikille Ennisin ja/tai synkän rikosviihteen ystäville!




Kiitos vinkistä, lähti heti tilaukseen!



Ennisin The Boys on ilahduttanut anarkistisella otteellaan supersankarimaailmaan, höystettynä tietysti suurella määrällä väkivaltaa ja seksiä. Ennisille tyypillisesti huumori ja vakavampi asia lomittuu välillä aika raflaavaan tapaan. Volume 6 on vastikään ilmestynyt, jos joltain on jäänyt huomaamatta.



Tuli myös hitaasti kerättyä ja luettua 100 bullets, siinäpä todella pureksittavaa synkän rikosviihteen ystäville.
KCrimso 25.5.2010 12:26

Mä olen todennut parin albumin jälkeen The Boysin aika typeräksi ja lapselliseksi rankisteluksi. En aio hankkia lisää.

Alive 25.5.2010 15:16
KCrimso ( 25.5.2010 12:26)
Mä olen todennut parin albumin jälkeen The Boysin aika typeräksi ja lapselliseksi rankisteluksi. En aio hankkia lisää.




Olin ekan albumin perusteella samaa mieltä, mutta pidemmälle päästessä alkaa asiat syvenemään ja itse koukutuin lopullisesti ehkä neljännen albumin kohdalla. En silti väitä ettei The Boys olisi myös typerää ja lapsellista mutta kun luin sitä rinnan varsin vakavahenkisen 100 bulletsin kanssa, oli tietty over-the-top-rankistelu jopa virkistävää. Eihän tämä Preacher ole mutta itse aion katsoa homman katkeraan loppuun asti.
Petteri Borgman 25.5.2010 15:20
Alive ( 25.5.2010 12:05)
Ennisin The Boys on ilahduttanut anarkistisella otteellaan supersankarimaailmaan, höystettynä tietysti suurella määrällä väkivaltaa ja seksiä. Ennisille tyypillisesti huumori ja vakavampi asia lomittuu välillä aika raflaavaan tapaan. Volume 6 on vastikään ilmestynyt, jos joltain on jäänyt huomaamatta.



Tuli myös hitaasti kerättyä ja luettua 100 bullets, siinäpä todella pureksittavaa synkän rikosviihteen ystäville.




The Boysia olen lukenut muutaman ekan albumin verran, en ihan täysillä innostunut mutta varmaan joskus tulee loputkin hankittua. Pitänee myös tutustua tuohon 100 Bulletsiin jossain välissä, se on jostain syystä aina unohtunut kun olen päättänyt hommata uusia. Jos vaikka ensi visa-laskulle...



Odottamassa olisi Planetaryn päätösosa ja tänään saapunut Crossed, molemmista suuret odotukset.
Alive 2.6.2010 11:49
Petteri Borgman ( 23.5.2010 13:04)
Ennisin ja Palmiottin kirjoittama Back to Brooklyn, varmaankin karuinta mitä olen sarjakuvana lukenut. Ehdotonta luettavaa kaikille Ennisin ja/tai synkän rikosviihteen ystäville!




Nyt tämä luettuna eikä kyllä ihan vastannut odotuksiin. Meno oli kyllä luvatun karua, mutta juoni aika yksioikoinen. En tiedä sitten onko tällainen hyvinkin realistinen maailmankuva hieman Ennisin parhaan osaamisen ulkopuolella. Suurin ongelma mulle oli kuitenkin kuvitus, joka oli kyllä lähes valokuvamaisuudessaan hienon näköistä, mutta samalla täysin staattista. Ei tullut tunne että luen sarjakuvaa, ennemmin kuvakirjaa, mikä vahvasti tiputti tunnelmapisteitä.



Anyway, lukemisen arvoinen tapaus, vaikkakaan ei minun kirjoissa mikään välitön klassikko.
Petteri Borgman 12.7.2010 16:30

Kirpputorilta löytyi kasa jymy ja huuli ‑sarjakuvalehtiä, maksetaankohan näistä nykyään mitään?



Samoten Judge Dredd 1/84, oliko tämä ensimmäinen Suomessa ilmestynyt?
Humphrey Bogart 12.7.2010 17:24
Petteri Borgman ( 12.7.2010 16:30)
Samoten Judge Dredd 1/84, oliko tämä ensimmäinen Suomessa ilmestynyt?




Oli.
Jouni Hokkanen 13.7.2010 12:49

Jymyjen ja huulien divarihinnat vaihtelevat kunnon mukaan parista eurosta ehkä pariin kymppiin.



Löysin itsekin Huuli-kasan roskiksesta kuukausi sitten, enkä ole vielä jaksanut selvittää niiden tarkkaa arvoa.



Tämän kesän sarjakuvallinen tähtihetki on ollut 70-luvun kauhuklassikko Ihmissusi yössä. Suosittelen.

Jostain syystä tätä oli vaikea löytää Tsadin keskustasta.. kävin läpi 6 kirjakauppaa (missä julkaisua ei edes löydetty päätteeltä) kunnes löysin yhden vaivaisen kappaleen Isoroban ärrältä.



http://www.egmontkustannus.fi/default.asp?id=7559
Petteri Borgman 1.10.2010 19:29

Viimeinkin sain Huulet luettua.





Juutalainen seikkailee
Jeremias Rahunen 25.11.2010 12:27

Radio Suomen Pyöreässä pöydässä mainittiin että Mustanaamion julkaisu lopetetaan ilmeisesti kannattavuussyistä Suomessa. Egmonthan tuota taisi julkaista nyt.





Viimeisimmät omat lukukokemukset taitavat mennä n. 15-vuoden taakse mutta silti ikävä uutinen. Kyllähän tässä oli aikoinaan ihan hyvää menoa ja lehdessä julkaistiin myös paljon muitakin sarjakuvia Mustanaamion lisäksi. Tietysti eihän tämä tarkoita etteikö albumeja yms. ekstranumeroita voisi tulla jossain vaihessa siltikin.



Kuuluikohan kukaan Elitisti aikoinaan Mustanaamio-kerhoon? smile.gif
Humphrey Bogart 25.11.2010 23:48
Jeremias Rahunen ( 25.11.2010 12:27)
Kuuluikohan kukaan Elitisti aikoinaan Mustanaamio-kerhoon? smile.gif




Kuului. cool.gif 30787



Toisaalta Taika-Jim oli melkeinpä kiinnostavampi kuin Mustis.
Jeremias Rahunen 26.11.2010 12:10
Sarjakuvalegendalle tuomio kavalluksesta



"Sarjakuvataitelijana, kirjailijana ja pitkän linjan rocktoimittajana tunnetuksi tullut Juho Juntunen, 57, tuomittiin Pirkanmaan käräjäoikeudessa törkeästä kavalluksesta viiden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.



Käräjäoikeuden tuomion mukaan Juntunen kavalsi yhdessä lähisukulaisen kanssa 85-vuotiaan, dementiaa sairastaneen äitinsä varoja yhteensä 200 000 euron edestä.



Nostot alkoivat 2000 alussa sen jälkeen, kun Juntunen ja lähisukulainen olivat saaneet käyttöoikeuden dementoituneen äidin kahteen käyttötiliin.



Vuonna 2007 kahden käyttötilin satojentuhansien varat olivat huvenneet olemattomiin.



Juntunen ja lähisukulainen tuomittiin viiden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen törkeästä kavalluksesta. Osan rahoista katsottiin menneen vuodesta 1999 dementiaa sairastaneen äidin kuluihin.



Kumpikin velvoitettiin maksamaan äidille 100 000 euroa korkoineen.



Juntunen on valittanut tuomiosta hovioikeuteen.



Juntunen kiistää syyllistyneen asiassa mihinkään rikokseen, ja sanoo, että oli sopinut nostoista äitinsä kanssa.
"