Virallinen Sarjakuva-thread

Petteri Borgman 14.3.2012 21:11

Vaikka olenkin jonkin aikaa tuloksetta etsinyt Kelttiläistarinoita, niin enpä olisi arvannut että siitä maksettaisiin

tällaisia hintoja!
Korson Antti 27.3.2012 08:25
Oho, enpäs olisi uskonut että noi on pompannut tollaisiin hintoihin. Kun täällä näyttää olevan kiinnostusta Pyhimyksiin ja muuhun tollaseen mitä kauniisti kutsutaan käyttösarjakuvaksi niin olen tonne Sarjakuvakeskukselle vienyt tota kamaa myyntiin aika paljon, 1-2 euroa tsibale (Hämeentie 150, Arabia)
Disco Studd 17.5.2012 21:20

Lukutuokio. Tarjolla muutama

EC:n vanha kauhu- ja jännityssarja skannattuna.



Kaikki ovat lukemisen arvoisia, mutta erityisesti Whirpool ja Maniac at Large ovat pieniä psykologisen kauhun mestariteoksia.
QCine 12.10.2012 18:07

Pakko panna tännekin suositus tuoreesta

Cowboy Henk ‑suomennosalbumista, sillä se on toimivinta ja kaheleinta absurdiutta sitten Cocco Billin.



Cowboy Henk ja lahjahevoset
Bastard 18.10.2012 16:12

Egmontin pulp-linjassa on tullut useitakin kiinnostavia julkaisuja mutta erityisen hyvä oli giallo henkinen 1900-luvun alkuun sijoittuva sarjamurhaajajännäri Katse pimeydestä. Mukaansatempaava tarina loistavalla kuvituksella.







Myös suomalaista giallo-sarjakuvaa ilmestyi tänä syksynä, Hannu Kesolan ja Jussi Piirosen Yö huutaa armoa on kaikille giallon ystäville (ja muillekin) suositeltava sarjis. Sarjamurhaajaa tässäkin tietenkin jahdataan mutta tarinassa riittää genrelle tyypillisesti koukkuja juonessa. Hyvä mutta harmillisen lyhyt tarina.



QCine 19.11.2012 00:45
Chester Brownin "Ed – Iloinen klovni" ‑klassikosta uusi painos
dodo 21.11.2012 19:11

Törmäsin yllättäen Sami Makkosen töihin netissä. Osaako joku suositella jotain miehen kuvittamaa sarjaa?





Bill Sienkiewicz, Kent Williams, Dave McKean tyylillä mennään, mutta snadisti liian photoshopattua minun makuun.

Mutta voisihan tuota jonkun sarjan lukea... Ihan noin niin kun testiksi.



http://www.samimakkonen.com/
dodo 9.3.2013 12:03

Oho! Lisää yllätyksiä! Uusi Mysteeri kustannus on julkaissut italialaisen Nick Raider sarjakuvan ekan osan. Luvassa tiukkaa 80-luvun poliisitoimintaa. Nyt kaikki kauppaan kipin kapin ostoksille.



http://www.mysteerikustannus.fi/sarjakuvat

dodo 15.3.2013 18:12

Läskimooses on parasta sarjakuvaa ikinä:



http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=1767

dodo 16.7.2013 13:25
dodo (15.3.2013 18:12)

Läskimooses on parasta sarjakuvaa ikinä:



http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=1767



Ja nyt ulkona LÄSKIMOOSES-vuosikertasidos 2012:



http://laskimooses.blogspot.fi/



Vain 60 kappaleen rajoitettu painos!!!

Disco Studd 21.9.2013 12:29

Aku Ankan taskukirjat ovat tunnetusti Italialaista tuotantoa ja siksi niiden vanhimmat giallo- ja krimi-henkiset tarinat ovat sisältäneet ajoittain hyvin rujoa väkivaltaa, päihteiden käyttöä sekä yleistä sikailua. Siksipä näitä juttuja on siloiteltu muiden maiden julkaisuissa. Erityisesti Saksassa, jonka kautta nämä julkaisut päätyivät aikoinaan Suomeen.




Saksalaiset taskariharrastajat ovat keränneet sivulleen otoksen näistä sensuroinneista. Mielenkiintoista materiaalia myös niille, joille taskarit eivät ole tuttuja.


http://www.lustige-taschenbuecher.de/zensur_im_ltb.php
kekkuli 20.3.2014 18:56

Tampere kuplii taas 26.-30.3. lähinnä Finlaysonilla. 2014 teemana on Sensuuri ja propaganda.

dodo 14.4.2014 10:58

Tom of Finland postimerkit:



http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288676887003.html

dodo 16.4.2014 19:22

Tuleekohan noi merkin olemaan sellaisia, että niiden takapuolen joutuu nuolemaan ennen liimausta? lol

QCine 16.4.2014 20:04

Minua taas Hesarin artikkeli jäi kuitenkin mietityttämään, että mitähittoa. Asiallinenhan tuo oli, ja Itellan herra oli harvinainen järjen ääni nykymediassa. Mutta jotenkin tuo "kuulapääkansanosa saattaa nyt hikeentyä"-lähestymistapa vain oli häiritsevää, varovaista varmanpäällepolitiikkaa. Olisivat vain saaneet todeta kylmästi asian notta deal with it allihopa, ja tarkistakaa faktat jos alkaa tomppa tökkiä.