Vaikka olenkin jonkin aikaa tuloksetta etsinyt Kelttiläistarinoita, niin enpä olisi arvannut että siitä maksettaisiin
tällaisia hintoja!Virallinen Sarjakuva-thread
Lukutuokio. Tarjolla muutama
EC:n vanha kauhu- ja jännityssarja skannattuna.Kaikki ovat lukemisen arvoisia, mutta erityisesti Whirpool ja Maniac at Large ovat pieniä psykologisen kauhun mestariteoksia.
Pakko panna tännekin suositus tuoreesta
Cowboy Henk ‑suomennosalbumista, sillä se on toimivinta ja kaheleinta absurdiutta sitten Cocco Billin.Cowboy Henk ja lahjahevoset
Egmontin pulp-linjassa on tullut useitakin kiinnostavia julkaisuja mutta erityisen hyvä oli giallo henkinen 1900-luvun alkuun sijoittuva sarjamurhaajajännäri Katse pimeydestä. Mukaansatempaava tarina loistavalla kuvituksella.

Myös suomalaista giallo-sarjakuvaa ilmestyi tänä syksynä, Hannu Kesolan ja Jussi Piirosen Yö huutaa armoa on kaikille giallon ystäville (ja muillekin) suositeltava sarjis. Sarjamurhaajaa tässäkin tietenkin jahdataan mutta tarinassa riittää genrelle tyypillisesti koukkuja juonessa. Hyvä mutta harmillisen lyhyt tarina.
Törmäsin yllättäen Sami Makkosen töihin netissä. Osaako joku suositella jotain miehen kuvittamaa sarjaa?
Bill Sienkiewicz, Kent Williams, Dave McKean tyylillä mennään, mutta snadisti liian photoshopattua minun makuun.
Mutta voisihan tuota jonkun sarjan lukea... Ihan noin niin kun testiksi.
http://www.samimakkonen.com/
Oho! Lisää yllätyksiä! Uusi Mysteeri kustannus on julkaissut italialaisen Nick Raider sarjakuvan ekan osan. Luvassa tiukkaa 80-luvun poliisitoimintaa. Nyt kaikki kauppaan kipin kapin ostoksille.
dodo (15.3.2013 18:12)
Ja nyt ulkona LÄSKIMOOSES-vuosikertasidos 2012:
http://laskimooses.blogspot.fi/
Vain 60 kappaleen rajoitettu painos!!!
Aku Ankan taskukirjat ovat tunnetusti Italialaista tuotantoa ja siksi niiden vanhimmat giallo- ja krimi-henkiset tarinat ovat sisältäneet ajoittain hyvin rujoa väkivaltaa, päihteiden käyttöä sekä yleistä sikailua. Siksipä näitä juttuja on siloiteltu muiden maiden julkaisuissa. Erityisesti Saksassa, jonka kautta nämä julkaisut päätyivät aikoinaan Suomeen.
Saksalaiset taskariharrastajat ovat keränneet sivulleen otoksen näistä sensuroinneista. Mielenkiintoista materiaalia myös niille, joille taskarit eivät ole tuttuja.
http://www.lustige-taschenbuecher.de/zensur_im_ltb.php
Tampere kuplii taas 26.-30.3. lähinnä Finlaysonilla. 2014 teemana on Sensuuri ja propaganda.
Tuleekohan noi merkin olemaan sellaisia, että niiden takapuolen joutuu nuolemaan ennen liimausta? ![]()
Minua taas Hesarin artikkeli jäi kuitenkin mietityttämään, että mitähittoa. Asiallinenhan tuo oli, ja Itellan herra oli harvinainen järjen ääni nykymediassa. Mutta jotenkin tuo "kuulapääkansanosa saattaa nyt hikeentyä"-lähestymistapa vain oli häiritsevää, varovaista varmanpäällepolitiikkaa. Olisivat vain saaneet todeta kylmästi asian notta deal with it allihopa, ja tarkistakaa faktat jos alkaa tomppa tökkiä.