Virallinen Sarjakuva-thread

hamitu 17.9.2008 11:08
Alive ( 17.9.2008 10:39)
Gaimanin Neverwhere sarjakuvana ja vielä suomennettuna löytyi kirjastosta. Kirjan lukemisesta on vuosia aikaa, mutta kyllähän sarjakuva on tälle tarinalle hyvä esitystapa, vaikka jäikin hieman sellainen "mutkia oiottu"-fiilis. Mutta suositten.


En ole lukenut kirjaa, mutta sen sijaan olen katsellut tämän BBC:n tuottaman sarjan, joka lienee Neverwheren alkuperäinen formaatti. Jo tuota katsellessa tuli mieleen, että sarjakuvana tämä voisi toimia paljon paremmin ja nyt voin todeta että näin todellakin on. Eli minä suosittelen myös tuota sarjakuvaa.
Antti Vanhala 8.10.2008 18:53

En liene ainoa johon Shokki-lehdet ovat tehneet pienenä vaikutuksen. Vaikka lehti oli jo tuolloin lakannut ilmestymästä ei niistä vielä ollut muodostunut keräilyaarteita joiden hinnat hipoo pilviä. Kun paperikin oli kehnoa ei noita oikein ole jaksanut nostalgian takia käsiinsä hankkia yhtä Spesiaalialbumia lukuunottamatta. Vaan nytpä onkin julkaistu kovakantisena kirjana Creepyn viisi ensimmäistä numeroa näköispainoksena, lehti jonka materiaalista Shokki oli kasattu. Ja voin kyllä suositella todella vilpittömästi, huippulaadukas painojälki ja paperi, mustavalkopainatus näyttäytyy todella terävänä. Samalla voi tilata vaikkapa hienoja EC Comics näköispainoksia Tales From The Cryptistä ja muista firman kauhusarjakuvista.





Creepy Archives vol 1 amazon.com



Volume 2 luvattu jouluksi ja kolmonenkin ensi kevääksi.
willberg 10.10.2008 20:26

Viimeisimmät ostokset:





Jyrki Nissisen YLI 10000 KOIRAN KOIRANÄYTTELY; taattua laatua, tutun absurdismin lisäksi tämä on yllättävän elämänmakuinen rakkaustarina. Piirrostyyli ei ihan iskenyt kaikkine varjostuksineen. Sain numeroidun kappaleen nro 23.



Happy Horselta KUNDIPIMU #3; antologiasarjan toistaiseksi heikoin ja myös ohuin. Ei tarpeeksi visvaa ja saastaa.



Pekko J. Rinkisen RAKKAUSLEHTI; saatanan rujo monistenivaska homoseksuaalisen hiiren ja pienikullisen ankan seikkailuista. Tämä puhuttelee ja Rinkisen söherrykset ovat rumuutta kauneimmillaan! Kiitos Jeesus että sain tämä arvokkaan lisäyksen PJR-kokoelmaani.



Mike Dianalta tuli selattua läpi kokoelma skandaalinkäryisistä omakustanteista eli THE WORST OF BOILED ANGEL. Varsinkin varhaisimmat jutut ovat turhan puberteettis-nihilististä sontaa makuuni ja lisäksi paskasti piirretty. Mukana on helmiäkin mutta turhan paljon "jeesus on ihan huora, hehheh" rankistelua jota ei jaksa lukea. Myöhempi SUPERFLY #1 onkin vähän kypsempää tavaraa (mutta ei liian) ja timanttia alusta loppuun, sikailu ja huumori ovat hyvässä tasapainossa ja piirrosjälki on nannaa. Jos jollain sattuisi olemaan Superflyn toka osa tai muita Dianan uudempia tuotoksia niin saa tarjota.
Marienbad 15.11.2008 01:20
willberg ( 10.10.2008 19:27)
Viimeisimmät ostokset:



Jyrki Nissisen YLI 10000 KOIRAN KOIRANÄYTTELY; taattua laatua, tutun absurdismin lisäksi tämä on yllättävän elämänmakuinen rakkaustarina. Piirrostyyli ei ihan iskenyt kaikkine varjostuksineen. Sain numeroidun kappaleen nro 23.




Onko Auttaja Haita julkaistu vielä missään kansissa?



Mites olette perehtyneet islantilaisen Hugleikur Dagssonin huumoriin? Ostin suomeksi Onko tämä muka hauskaa? ja alkuperäiskielellä (eli englanniksi) Should you be laughing at this? ‑kokoelmat. Yhden ruudun absurdeja ja makaabereja vitsejä, joissa kosketellaan nautittavan hallitsemattomasti kaikenlaisia "perversioita", ristiriitaisuuksia, tekopyhyyksiä, perhesuhteita (heh), uskonnollista mytologiaa jne. Tyyli ja sisältö ovat itse asiassa aika lähellä Chris Morrisia ja etenkin Jamia, ei todellakaan vähäpätöinen vertailukohta. Ruudut koostuvat aivan alkeellisista tikku-ukoista, muutamista yksityiskohdista, esineistä ja taustoista, mustalla kynällä valkoiselle paperille.



"Älä vie autoani! Imen vaikka munaasi!"
willberg 18.11.2008 15:58
Marienbad ( 15.11.2008 01:21)
Onko Auttaja Haita julkaistu vielä missään kansissa?




Eepä oo. Paitsi että Borgtron-lehdissä on muutamia strippejä kansien sisällä. Olen siinä luulossa että AH-kokoelmaa pukkaa jossain vaiheessa.
Marienbad 19.11.2008 00:00
willberg ( 18.11.2008 15:59)
Marienbad ( 15.11.2008 01:21)
Onko Auttaja Haita julkaistu vielä missään kansissa?




Eepä oo. Paitsi että Borgtron-lehdissä on muutamia strippejä kansien sisällä. Olen siinä luulossa että AH-kokoelmaa pukkaa jossain vaiheessa.




Paras olisi pukata. Olen seuraillut tuota NYT-liitteen takasivulta.
KCrimso 19.11.2008 10:02
Marienbad ( 19.11.2008 00:01)
willberg ( 18.11.2008 15:59)
Marienbad ( 15.11.2008 01:21)
Onko Auttaja Haita julkaistu vielä missään kansissa?




Eepä oo. Paitsi että Borgtron-lehdissä on muutamia strippejä kansien sisällä. Olen siinä luulossa että AH-kokoelmaa pukkaa jossain vaiheessa.




Paras olisi pukata. Olen seuraillut tuota NYT-liitteen takasivulta.




Ehkä ekat pari kolme strippiä olivat hyviä sen jälkeen on ollut tosi väsynyttä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Kokonainen albumi noita... argh.
Lazer 19.11.2008 14:34
KCrimso ( 19.11.2008 10:03)
Marienbad ( 19.11.2008 00:01)
willberg ( 18.11.2008 15:59)
Marienbad ( 15.11.2008 01:21)
Onko Auttaja Haita julkaistu vielä missään kansissa?




Eepä oo. Paitsi että Borgtron-lehdissä on muutamia strippejä kansien sisällä. Olen siinä luulossa että AH-kokoelmaa pukkaa jossain vaiheessa.




Paras olisi pukata. Olen seuraillut tuota NYT-liitteen takasivulta.




Ehkä ekat pari kolme strippiä olivat hyviä sen jälkeen on ollut tosi väsynyttä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Kokonainen albumi noita... argh.


Ihan paskahan se on juu.
willberg 19.11.2008 16:13

Hyvä herra, paska on teillä housuissanne.

dodo 27.11.2008 13:48

Holy hole in the doughnut, Batman:





http://www.kreegah.net/index.php?_a=viewPr...p;productId=660



Ihan hillitöntä 60-luvulla tehtyä Batman mangaa thumbsup.gif
Alive 9.1.2009 12:01

Pitkästä aikaa tekisi mieli perehtyä johonkin sarjakuvaan, joten suosituksia kaivataan. Mooret, Preacherit ja Sandmanit alkaa olla luettu, noista pidän, joten jotain sen tyyppistä kiitos. Onko esim. Ennis tehnyt jotain olennaista Preacherin lisäksi?





Tässä ketjussa aiemmin on mainittu The Walking Dead, kannattaako noihin ropojaan tuhlata? Onko kukaan lukenut Kingin Dark Tower-sarjan johdannaissarjakuvia, ovatko mistään kotoisin?



Hakusessa olisi siis joku Preacherin tai Sandmanin tapaan selkeä kokonaisuus, mutta myös yksittäisiä helmiä saa toki suositella.
KCrimso 9.1.2009 12:14
Alive ( 9.1.2009 12:02)
Pitkästä aikaa tekisi mieli perehtyä johonkin sarjakuvaan, joten suosituksia kaivataan. Mooret, Preacherit ja Sandmanit alkaa olla luettu, noista pidän, joten jotain sen tyyppistä kiitos. Onko esim. Ennis tehnyt jotain olennaista Preacherin lisäksi?



Tässä ketjussa aiemmin on mainittu The Walking Dead, kannattaako noihin ropojaan tuhlata? Onko kukaan lukenut Kingin Dark Tower-sarjan johdannaissarjakuvia, ovatko mistään kotoisin?



Hakusessa olisi siis joku Preacherin tai Sandmanin tapaan selkeä kokonaisuus, mutta myös yksittäisiä helmiä saa toki suositella.




Grant Morrisonin todella härö The Invisibles voisi toimia. Itse olen lukenut tosin vasta ensimmäiset 9 tai 10 numeroa joten en tiedä miten siitä eteenpäin kehittyy.



Warren Ellisin Planetary on myös hyvä.
Antti Vanhala 9.1.2009 17:14

Creepy Archives vol 2 nyt saatavilla, pikavilkaisulla yhtä timanttista jälkeä kuin ekakin volume.

Petteri Borgman 10.1.2009 11:10
Alive ( 9.1.2009 12:02)
Pitkästä aikaa tekisi mieli perehtyä johonkin sarjakuvaan, joten suosituksia kaivataan. Mooret, Preacherit ja Sandmanit alkaa olla luettu, noista pidän, joten jotain sen tyyppistä kiitos. Onko esim. Ennis tehnyt jotain olennaista Preacherin lisäksi?

Hakusessa olisi siis joku Preacherin tai Sandmanin tapaan selkeä kokonaisuus, mutta myös yksittäisiä helmiä saa toki suositella.




Ellisin Transmetropolitan tulee ensimmäisenä mieleen, parhaita sarjakuvia ikinä! Yksittäisenä helmenä kannattaa Ellisiltä lukea myös Desolation Jones.



Ennisiltä Preacherin lisäksi ainakin Punisher on pakkoluettavaa.
Korson Antti 11.1.2009 00:20

100 Bulletsia kannattaa ehkä kokeilla myös. Walking Dead on sellainen ok luettava mutta olen lainannut kirjastosta, on oleellisempaakin ostettavaa. Kuten Blacksad, hanki ne kolme suomeksi julkaistua, se on huippu. Noista spagulänkkäreistä tuli mieleen Loveless joka on varmaan puhtaimmin vanhojen italowesternien isnpiroima sarjakuva mitä olen nähnyt. Paras länkkärisarjakuva ikinä eli Blueberry alkoi melko puhtoisena seikkailuna mutta samaan aikaan kun spaguista tuli suosittuja tarinat muuttui paljon raadollisemmiksi joten kyllä senkin laskisin mukaan.