Virallinen Sarjakuva-thread

Yotsuya 29.8.2009 01:03
Disco Studd ( 28.8.2009 12:40)
Tuo on kieltämättä aika sikamainen, mutta ei vedä vertoja alan suomennetuille klassikoille Kartsaneille, Poliisi-Lotalle ja Zorroille.


No Zorro oli ihan kakaroiden kamaa. Muistakaa tämä:



http://puek.pp.fi/Viidakonhomo.zip
JariM 30.8.2009 02:00

DOOM ‑sarjakuva



http://www.doomworld.com/10years/doomcomic/comic.php

biggrin.gif
dodo 5.9.2009 11:45

Juha Vuorman Gunfighterrrrr on ulkona:





http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?t...72033;topicseen
JariM 5.9.2009 11:50
Top 70 Most Iconic Marvel Panels



Paria outoa valintaa lukuunottamatta ihan kiva.
Yotsuya 5.9.2009 12:47
JariM ( 5.9.2009 11:51)
Top 70 Most Iconic Marvel Panels



Paria outoa valintaa lukuunottamatta ihan kiva.


Byrnen jälkeinen X-men loistaa poissaolollaan, esim. Kittyn hämmentyminen Stormin punkkarilookista ja Vartijat vs. Rachel. Voi tosin olla että yhdistelen mielessäni elementtejä useammasta ruudusta.
willberg 5.9.2009 14:03
Kundipimu numero 4 ilmestyy juuri sopivasti Helsingin sarjakuvafestivaaleille.

Mukana edustava joukko nousevia kykyjä ja suomen kärkipään tekijöitä.



Jukka Tilus

Pekko Rinkinen

Jope

Kari Sihvonen

Arttu Heikkinen

Joonas Lehtimäki

Anni Nykänen

Mikko Kankaanpää

Jouko Ruokosenmäki



Sarjakuvaa, Sarjakuva-Arvosteluja, Kuvataidetta,

Tähtityttö…



32 sivua, A5, Neliväri, 6 euroa



Tilaukset:

jukkatilus(at)gmail.com




Antti Vanhala 21.9.2009 20:36
Jouni Hokkanen ( 27.8.2009 19:45)
Mannisen juttu on aukemalle taitettu.

En muista tarkkaan Tähtivaeltajan jutun pituutta, mutta todella suppealta tämä tuntui.

samoin jyrki69:n esipuhe on nolostuttavan lyhykäinen..




Löytyikin tuo Tähtivaeltaja 4/2002 hyllystä kun vähän etsin, Mannisen Shokki-historiikki on siinä peräti 12 aukeamaa ja kaikilta osin hengästyttävän perusteellisen tuntuinen. Siispä erittäin suositeltava hankinta Shokki-kirjan rinnalle. Egmontin kirja on laadukas ja suomen kieli auttaa vielä uppoutumaan nostalgisten tarinoiden tunnelmaan paremmin. Joskin jotain on jätetty pois, Dark Horsen Creepy-kokoelma sisältää myös lukijakirjeet, 1:1 näköispainos kun on kyseessä. Vaikka Slemmyn vastaukset paikoin nasevia ovatkin niin en pidä tätä suurena puutteena.
QCine 24.9.2009 19:24

Piereskelevä muumi:





http://www.jannekuusinen.net/Muumi01.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi02.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi03.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi04.jpg
willberg 24.9.2009 22:18
QCine ( 24.9.2009 19:25)
Piereskelevä muumi:



http://www.jannekuusinen.net/Muumi01.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi02.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi03.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi04.jpg




Hyvä!
kekkuli 24.9.2009 22:49
willberg ( 24.9.2009 22:19)
QCine ( 24.9.2009 19:25)
Piereskelevä muumi:



http://www.jannekuusinen.net/Muumi01.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi02.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi03.jpg

http://www.jannekuusinen.net/Muumi04.jpg




Hyvä!


Tuo kakkonen on loistava. Hattivatit ovat herättäneet mielenkiintoa, vaikken ole lukenut vielä yhtäkään muumikirjaa – ostin muutaman kirjan Kirjatorin alelaareista kirjahyllyyn odottamaan lukemista juuri ennen kuin Tove heitti lusikan nurkkaan.
Janne Timonen 29.9.2009 19:21

Crumb tekaisi raamatun uusiksi





Ei saa vielä tilattua Yhdysvaltain ulkopuolelle, mutta tota ollaan kääntämässä härmäksi.
QCine 13.10.2009 19:56

Sarjakuvia ja pilapiirroksia tekevä

Ted Rall on tärkeimpiä elossaolevia amerikkalaisia. Tuli luettua tiukka kolmikko. Kaikki kartoittavat terävästi maailman vähämielisen hulabaloon. Joka ainoa opus on suositeltava.



To Afghanistan And Back:in lukemisen jälkeen mikään Afganistan-uutisointi ei tunnu enää neutraalilta. Rall raportoi kouriintuntuvan rehellisesti ihmis-shakaalien maasta, jossa välttämättä ei edes ole mitään "Talibania": jengi vaihtaa koko ajan puolta sen mukaan, kuka sattuu olemaan vallassa. Koko sotapelleily keskittyy Kabuliin, jonka anarkia on sentään jotenkin hallittavissa: jos erehtyy maaseudulle, saattaa joutua rosvojengin nylkemäksi. Rallin mediakriittinen matkakertomus on myös hyytävä osoitus siitä, miten nopeasti ihminen loppujen lopuksi taantuu tarvittaessa hyväksikäyttäväksi puoli-ihmiseksi.



America Gone Wild on mainio pilapiirros-strippikokoelma, jonka kruunaa Rallin oma "kommenttiraita" ja sen luonnehdinnat siitä, miten tietyt kohusarjikset otettiin vastaan. Suoraan lainatut tappouhkaukset ovat irvokasta luettavaa. Myös amerikkalainen loanheittokulttuuri esittäytyy pahimmillaan. Nykyään näemmä kaikki ajattelukykyiset USA:n kansalaiset saavat joko nimityksen "Liberal" tai "Left-winger", oli sitten politiikasta kyse tai ei.



My War With Brian onkin sitten jo oikeastaan sarjakuvan yleissivistystä. Tätä tekisi mieli hehkuttaa vaikka kuinka paljon, mutta se paljastaisi ehkä liikaa yllättävästä tarinasta. Se on tosi, Rallille itselleen tapahtunut, ja todella extreme esimerkki siitä, mitä koulukiusaaminen saattaa olla. Mutta helvetillisen rohkeasti ja esimerkillisesti Rall tilittää. Kuka voittaakaan tämän mielipuolisen sodan, ja mitä saa palkinnoksi? Upea kyynisyyden ja "2 silmää silmästä" ‑mentaliteetin ylistyslaulu korostaa ihmisen yksinäisyyttä tylyssä maailmassa, ja olisi parasta koulukiusauskampanjointia, mitä kukaan voisi missään muodossa tarjota.
dodo 23.2.2010 08:13

Superman's debut comic book issue sells for $1M:



http://news.yahoo.com/s/ap/20100222/ap_on_en_ot/us_superman_first_issue
kekkuli 12.3.2010 09:46

Muistutus sarjakuvatapahtumasta.

Tampere Kuplii jälleen 17.-21.3.2010.

http://2010.tamperekuplii.fi/



Ohjelmistossa mm. Maailman kummallisimmat supersankarit TOP 10. Lisäksi palkitaan epäonnistunein sarjakuvafilmatisointi.



Itseäni kiinnostaa tällä kertaa Klubin tarjonta lauantaina 20.3. kello 20-04:

Tampere Kuplii ja Suuri Kurpitsa esittävät KUPLA-KLUBI 2010

– Jahnukaiset

– Grillin' Willie & The Vegetarians

– The Others
Bad Rain 12.3.2010 10:40
kekkuli ( 12.3.2010 09:46)
• Jahnukaiset


thumbsup.gif Tilsa & co:n näennäisjazz toimii aina kybällä.