Virallinen Sarjakuva-thread

Xialong 26.11.2010 13:21
Jeremias Rahunen ( 25.11.2010 12:27)
Radio Suomen Pyöreässä pöydässä mainittiin että Mustanaamion julkaisu lopetetaan ilmeisesti kannattavuussyistä Suomessa. Egmonthan tuota taisi julkaista nyt.



Viimeisimmät omat lukukokemukset taitavat mennä n. 15-vuoden taakse mutta silti ikävä uutinen. Kyllähän tässä oli aikoinaan ihan hyvää menoa ja lehdessä julkaistiin myös paljon muitakin sarjakuvia Mustanaamion lisäksi. Tietysti eihän tämä tarkoita etteikö albumeja yms. ekstranumeroita voisi tulla jossain vaihessa siltikin.



Kuuluikohan kukaan Elitisti aikoinaan Mustanaamio-kerhoon? http://www.elitisti.net/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif




Kvaakissahan asiaa on puitu jo kuukausitolkulla. Itseäni jää lähinnä surettamaan nuo kakkossarjat. Pääasiassa Thorgal ja upea merirosvoseikkailu Long John Silver, joka täytynee nyt lukea loppuun Fantomenista.
dodo 1.12.2010 20:30

Silvia Regina tulee, oletko valmis?





http://www.kreegah.net/index.php?_a=viewProd&productId=1164



http://www.hs.fi/kirjat/artikkeli/Alussa+jumala+loi+saunan/HS20101201SI1KU013je
theremin 1.12.2010 21:41
dodo ( 1.12.2010 20:30)
Silvia Regina tulee, oletko valmis?



http://www.kreegah.n...&productId=1164



http://www.hs.fi/kir...01201SI1KU013je




Hagelbergin Kova länsi oli yksi hauskimmista lukemistani sarjakuvista joten tuokin on pakko katsastaa. Kiitokset tärpistä!
kekkuli 9.1.2011 14:03

P. A. Mannisen kootut:

Kapteeni Kuolio ja Kapteeni Kökkö



Tamperelaisen supersankari(parodia)n seikkailuja voi suositella muutenkin, mutta tässä kokoelmassa on kirjallisten viitteiden lisäksi vahvoja kytköksiä elokuvaan.
Matti Erholtz 12.1.2011 22:38




FAN-TAS-TINEN!!!
JaJa 13.1.2011 10:34
Matti Erholtz ( 12.1.2011 22:38)
FAN-TAS-TINEN!!!




Samaa mieltä. Todella hyvää kamaa. thumbsup.gif
dodo 21.8.2011 15:27

Incal tulee taas. Uuteen painokseen on valittu uusi kansikuva, sekä monien Moebius-fanien iloksi tarina julkaistaan tällä kertaa alkuperäisillä väreillä.





http://blogi.egmontkustannus.fi/2011/08/19/incal-taas-saatavana/
Jouni Hokkanen 21.8.2011 18:02

Meitsi diggaa.



Kiva että Egmont jäi edes jotenkin henkiin viikatemiehen heilumisen jälkeen.



dodo ( 21.8.2011 15:27)
Incal tulee taas. Uuteen painokseen on valittu uusi kansikuva, sekä monien Moebius-fanien iloksi tarina julkaistaan tällä kertaa alkuperäisillä väreillä.



http://blogi.egmontk...taas-saatavana/
Petteri Borgman 5.9.2011 15:23

Osaisiko kukaan vihjata mistä saattaisi löytää Manaran Intiaanikesää?

Petteri Borgman 6.9.2011 20:06
Petteri Borgman ( 5.9.2011 15:23)
Osaisiko kukaan vihjata mistä saattaisi löytää Manaran Intiaanikesää?






Itse itselleni vastaten (ja ehkä tästä on hyötyä jollekin muullekin): The Manara Library Vol 1
Jeremias Rahunen 6.12.2011 14:01
Nicolas Cage nettosi Superman-sarjiksesta 1 600 000 euroa
dodo 9.12.2011 19:10

Luettu ja hyväksi havaittu:





Fok_it 2 on taas taattua Fok_it laatua:

http://fokit.wordpress.com/2011/08/10/pam-fok_it-2-tulee/



Myös uusi Herra Matti Hagelbergin kirja Intia sataa paraatilleni on mainio:

http://www.kreegah.net/index.php?_a=viewProd&productId=104



Ville Tietäväisen Näkymättömät:

http://wsoy.fi/yk/products/show/170671



Oliver Schrauwen: Mies joka antoi partansa kasvaa:

http://www.kreegah.net/index.php?_a=viewProd&productId=10



En muista olenko vaahdonnut Dungeon sarjasta täällä ennen? Anyways, Dungeons on ehdottomia suosikkejani. Luvussa uusin Dungeon Monsters vol 4:

http://www.kreegah.net/index.php?_a=viewProd&productId=32
Xialong 9.12.2011 20:19
Goose ( 21.2.2009 17:59)
Roger Mooren Suomeen tulon kunniaksi pientä kyselyä Pyhimys sarjakuvan tiimoilta. Kaikki info on tervetullutta! Erityisesti olisi hyvä tietää minä vuosina ilmestyi, monta numeroa minäkin vuonna, ilmestyikö myös pokkareita, oliko lehdissä sarjaan liittyviä julisteita ym. erikoista sälää? Kiitos jo etukäteen!




Keräilylehtien hintaopas on hyvä tietokanta sarjakuvajulkaisuille. Esim. Pyhimys-lehdestä tiedetään tämä:



1970: 1-9

1971: 1-8

1972: 1-8

1973: 1-10

1974: 1-13

1975: 1-13

1976: 1-13

1977: 1-12

1978: 1-12

1979: 1-8

1980: 1-8

1981: 1-8

1982: 1-8

1983: 1-8

1984: 1-8



Sarjakirja-pokkarit 64, 78 ja 92 olivat pyhitettyjä Pyhimykselle.
Alive 13.12.2011 09:54
Crossed vol 2. Kirjoittaja on vaihtunut Ennisistä Laphamiin, mutta homman nimi on sama. Maapallolla riehuu ilmeisesti joku tauti, mikä tekee ihmisestä seksihulluja tappajia, joilla on risti naamalla (siksi ”crossed”). Aika perusteellista rankistelua, mistä uupuu ykkösosan tavoin kaikki huumori. Ja kun rankistelu on näin ylivedettyä, voisi huumori vähän auttaa, nyt tuntuu, että keksitään kaikista jutuista kuvottavimmat ja laitetaan jonoon. Mutta jos hurmeista menoa kaipaa, sitä tässä piisaa, insestin, raiskauksien, vauvansyönnin ym. mieltäylentävän muodossa. Tästä vissiin on jo kolmas osakin ilmestynyt, mutta en tiedä jaksanko enää vaivautua, jutun juoni alkaa olla aika selvä.



The Boys vol 9. The Big Ride. Ennisin The Boys on jaksanut viehättää juurikin kaiken alla kurkkivan huumorin vuoksi, vaikka ei toki kaihda rankkojakaan aiheita ja kuvia. Samalla konseptilla toimi Preacherkin varsin loistavasti. 9. volyymi on kuitenkin pettymys, lähes koko kirja on loputonta keskustelua jossa toki avataan Poikien historiaa ja selitellään aikaisemmissa osissa auki jääneitä asioita, mutta samalla suuri juoni ei juuri etene, eikä oikeasti tapahdu oikein mitään. Mahdollisesti tässä jo pedataan loppunäytelmää, en tiedä kuinka monta osaa tätä on tarkoitus ilmestyä.
pseudonyymi 29.12.2011 21:30

Kerrotaan nyt täälläkin, että pidän tuotanoinniin Corto Maltese ‑sarjakuvista.