Virallinen elokuvajuliste-thread

Neon Maniac 7.8.2014 12:05

Liian monen julkaisun yhteyteen jo kasettitelevisiokaudella, mutta tätäkin enemmän dvd-periodilla ryssityn, King-novelliin perustuvan kasarikauhufilmatisointi

Hopealuoti julistetaide onnistuu ensimmäistä kertaa yllättämään todella positiivisesti. Liekkö kyse viimekädessä (kuten tätä nykyä niin usein) fanivedoksesta vai sittenkin itse elokuvan artwork'sta vastanneen taiteilijan tuotannosta? Niin tahi näin, jälleen yksi esillenoston arvoinen kuva vuosikymmeneltä, joka jaksaa inspiroida myös sielutonta 2010-lukua..

silver-bullet-4.jpg


...Huomaa kuinka elokuvassa mailaan kaiverrettu "peacemaker" loistaa poissaolollaan.
Roscoe 7.8.2014 21:10

Kyseessä elokuvajulistetaiteen mestarin, Enzo Sciottin (nimmari erottuu pyörätuolin pyörän ja pesismailan välissä), taidetta Hopealuodin Italialaisesta julisteesta. Upeaa työtä, kuten Sciottilla yleensä. Eipä olekaan tullut Googlailluksi, josko mestarin töitä on koottu kahvipöytäkirjaksi.

Neon Maniac 8.8.2014 07:04

Alkaa vanha näemmä sokeutua, kun jäi noinkin oleellinen havaitsematta, mutta hyvä näinkin. Hienoa, että tulit tuon täsmentäneeksi. Taidanpa tutkiskella taiteilijan tuotantoa tarkemmin, tattis..




Edit. Ei helvetti mitä tavaraa! Tällainen aukko elokuvanystävän sivistyksessä lienee lähes anteeksiantamaton.
Roscoe 8.8.2014 09:55
Neon Maniac (8.8.2014 07:04)

Tällainen aukko elokuvanystävän sivistyksessä lienee lähes anteeksiantamaton.



:D Noooooo.... Pääasiahan on, että olet nyt löytänyt Valon! Sciotti on kyllä ihan järkyttävän taitava ja pyöräyttänyt aika monesta jenkkielokuvajulkasta näkemyksen, joka jättää alkuperäisen köhimään pölyä.


Toinen tunnelmoinnin arvoinen vanhan kaartin maestro on toki Renato Casaro, jonka pensselin jälkeä on nähty Suomessa kenties Sciottia enemmän – ainakin videokansissa.

Neon Maniac 8.8.2014 10:16
Roscoe (8.8.2014 09:55)

Neon Maniac (8.8.2014 07:04)


Tällainen aukko elokuvanystävän sivistyksessä lienee lähes anteeksiantamaton.





Toinen tunnelmoinnin arvoinen vanhan kaartin maestro on toki Renato Casaro

Tämä herra on jo tutumpi, mutta kyllä on tasaväkistä jälkeä..
Lex 9.8.2014 09:49

Hienoja julisteita löytyy myös mm. täältä http://filmplakater.wordpress.com/. Noita voisi rullailla koko päivän.

Jarkko Kuittinen 2.9.2014 09:09

Ainakin 50-luvulla on tehty tuollaisia pienempiä versioita julisteista. Tietääkö joku syyn, ovatko nämäkin kiertuekäyttöön tarkoitettuja tms?

https://imageshack.com/i/hlYm5eVDj



(en jostain syystä saa enää suoraan linkitettyä kuvia tänne, tulee ilmoitus "You are not allowed to use that image extension on this community.")

jussi 2.9.2014 16:59

Eiköhän nuo pienemmät ole juurikin kiertuekäyttöön, itselläkin löytyy niitä aika nivaska. Lisäksi on niitä ns. tolppaversiota, eritoten kotimaisista leffoista.

Neon Maniac 5.12.2014 12:02

Linkki Leffatykin artikkeliin, joka tiivistää

elokuvajulisteen suunnittelun arkea.
Lex 6.1.2015 16:45

Joitain omia lemppareita enemmän tai vähemmän satunnaisessa järjestyksessä.


1z5hief.jpg


znmomu.jpg


34yrapv.jpg


14tmv6r.jpg


13zseu0.jpg


iozuh5.jpg


28gfb.jpg


5jxvz4.jpg


2wewjgo.jpg


2v8g7yq.jpg

dodo 7.1.2015 15:23

Wow!!!! Komeita julisteita!!!

Roscoe 30.1.2015 10:17

Missä galakseissa ensimmäisen Star Wars ‑trilogian minttikuntoisten Suomi-julisteiden hinnat liitelevät tänä päivänä? Ei ole tullut ikiaikoihin vastaan Huudossa.

Mikke1975 30.1.2015 11:17
Roscoe (30.1.2015 10:17)

Missä galakseissa ensimmäisen Star Wars ‑trilogian minttikuntoisten Suomi-julisteiden hinnat liitelevät tänä päivänä? Ei ole tullut ikiaikoihin vastaan Huudossa.




Tähtien sodasta minttinä 200-300 eur ja kahdesta muusta 30-70 eur. 

Roscoe 3.2.2015 10:15

OK, kiitoksia!

Koston käsi 4.2.2015 21:30

Jos jollain pyörii ylimääräisenä Imperiumin vastaisku-juliste niin tänne voi tarjota.